Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Airco blijft erg koud en ventilatieroosters richten

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2023
    Leeftijd
    36
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Airco blijft erg koud en ventilatieroosters richten

    Wellicht een beetje een champagne-probleempje, maar... Ik krijg mijn ventilatieroosters niet goed gericht, er blijft altijd een vervelende koude luchtstroom langs mijn vingers op het stuur komen, tenzij ik het rooster bijna dicht draai. Maar dan vraag ik me dus weer af of de auto het wel allemaal goed gekoeld krijgt, omdat ik de 2 centrale ventilatie gaten op het dashboard daarmee bijna dicht zet terwijl die juist het hardst lijken te werken als er flink gekoeld moet worden. Daarnaast blijft de auto ijskoude lucht blazen, niet hard maar wel erg fris. De fan gaat dus wel langzamer draaien, maar ik had verwacht dat als ik de auto op 20 graden instel het koelen op een gegeven moment wel klaar zou zijn (al helemaal als het buiten maar 12 graden is, zoals nu).

    Ik heb nu de ventilatieroosters links en rechts bijna dicht en recht vooruit gezet, en de 2 roosters midden op het dashboard compleet naar boven gericht en iets meer dan een derde open. De temperatuur staat op 21 graden ingesteld (kreeg op Reddit de tip eerst eens te kijken of dat wat deed).

    Hoe hebben jullie de roosters gericht, en hoe ver open? Zit er wellicht een klep bij mijn A3 vast waardoor de AC vol blijft koelen? Of zijn die ronde roosters echt gewoon zo slecht ontworpen en is dichtzetten de enige optie?

  2. #2
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    829
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Airco blijft erg koud en ventilatieroosters richten

    Even uitlezen en evt kleppen naar basic settings terug plaatsen.

    Ik kan me nog wel herinneren dat bij mijn A3 ook niet altijd fijn voelde. Meestal had ik alle knoppen in gedrukt van ventilatie standen.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •