Pagina 3 van 14 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 270

Onderwerp: 8P vs 8V

  1. #41

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dobbelsteen Bekijk Berichten
    Ben je zeker dat je niet over multitronic bezig bent? Als je plankgas geeft krijg je echt een duw bij elke versnelling hoor.
    Nope DSG. Ik heb proefgereden in de nieuwe A3 1.8Tfsi s-tronic, de duw is absoluut niet aanwezig het is 1 lange duw vergeleken met de duwen in de manual.

    Ik heb momenteel een manual 1.8Tfsi dus het vergelijk kon ik makkelijk maken.
    A3 SB Ambition BE 1.8Tfsi 2009

  2. #42

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVA Bekijk Berichten

    Overigens stoor ik me wel aan de online configurator, kleuren ontbreken en bij S-line wordt je gedwongen 5 arm rotor velgen toe te voegen, dealer zei hier niks over.
    Die configurator klopt idd niet. Rotor velgen kun je als optie kiezen bij S-line, hoeft niet. Gek genoeg moet je ook het S-line onderstel laten vallen in de configurator, heel logisch... Duidelijk dat dit snel online moest, slecht gecheckt op fouten.
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  3. #43
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Ik weet niet over welke duw we het hebben, maar als ik met mijn auto met S-tronic bak serieus gas geef dan heb ik continu een duw Daarnaast is het opschakelen wel voelbaar en hoorbaar.

    En wat is nu belangrijk; al of niet een duw??? Prestaties, veiligheid en comfort gaan bij mij in deze prio volgorde voor, en laat nou net een S-tronic versnellingsbak op al deze punten beduidend beter scoren dan een hand geschakelde versnellingsbak!!

  4. #44

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten
    Ik weet niet over welke duw we het hebben, maar als ik met mijn auto met S-tronic bak serieus gas geef dan heb ik continu een duw Daarnaast is het opschakelen wel voelbaar en hoorbaar.

    En wat is nu belangrijk; al of niet een duw??? Prestaties, veiligheid en comfort gaan bij mij in deze prio volgorde voor, en laat nou net een S-tronic versnellingsbak op al deze punten beduidend beter scoren dan een hand geschakelde versnellingsbak!!
    "Wat is nu belangrijk;".. volgens geef ik dat toch duidelijk aan. Staat in comment #38 en #41. Nogmaals de duw heb je 5x +1 de overdrive en die is vaak minder, bij iedere schakeling een flinke duw in je rug. Omdat je met een manual ontkoppelt is deze duw in je rug veel sterker aanwezig en dus ook meer voelbaar dan een automaat.

    Ik geef aan wat voor mij belangrijk is. Bij jou is dit veiligheid en comfort. Bij mij is dit beleving, fun, gevoel van kracht. Ik kies niet voor veiligheid en comfort, ik ben kies voor fun en veel meer beleving. Prestaties heb je toch wel... het verschil van 0-100 scheelt nog geen 0.1-0.2s. (daarbij vaak ligt de topsnelheid ietsje hoger bij een manual!) Voor jou is die schakel wellicht voldoende voor je fun en plezier comfort en veiligheid.. voor "sportieve" rijders die meer beleving en fun willen niet.
    A3 SB Ambition BE 1.8Tfsi 2009

  5. #45
    masters's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    371
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 8P vs 8V

    de a3 niet nemen om de handrem gaat misschien wat ver. Maar ik zou wel gaan kijken bij de concurrentie. Had er een normale handrem in gezeten en een ruimer motor aanbod met meer vermogen dan had de keus makkelijk geweest, want ik vind de nieuwe A3sb in zijn klasse zeker de mooiste (van binnen en van buiten).
    Audi A3 1.2 TFSI Pro line S


  6. #46
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: 8P vs 8V

    @Fean,

    In mijn bericht #43 stond prestaties trouwens als hoogste prioriteit genoemd. Ik koop niet voor niks een S versie van Audi... Als je een duw in je rug en kracht wilt, dan moet je een snelle(re) auto kopen, met meer vermogen dan die 1.8 TFSI.

    Het kan goed mogelijk zijn dat jij meer fun en beleving hebt of ervaart met een handbak, dan is een handgeschakelde auto voor jou een voor de hand liggende keus.
    Fun en beleving zit voor een groot deel tussen je oren, de feiten zijn;
    dat een S-tronic sneller schakelt dan een handgeschakelde bak, je vindt dit ook terug in de prestaties (acceleraties).
    Een S-tronic veiliger is, omdat je continu met 2 handen aan het stuur kunt zitten, en geen aandacht hoeft te besteden aan ontkoppelen en schakelen.
    Je een S-tronic zelf kunt bedienen door flippers aan het stuur (zoals in de F1 en vele moderne sportwagens!) Dus als je voor de "fun" zelf wilt schakelen dan kan dit!
    En je hebt Launch Control, en dat is pas echt fun, gevoel, beleving, kracht!!

  7. #47

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten
    @Fean,
    In mijn bericht #43 stond prestaties trouwens als hoogste prioriteit genoemd. Ik koop niet voor niks een S versie van Audi... Als je een duw in je rug en kracht wilt, dan moet je een snelle(re) auto kopen, met meer vermogen dan die 1.8 TFSI.

    Het kan goed mogelijk zijn dat jij meer fun en beleving hebt of ervaart met een handbak, dan is een handgeschakelde auto voor jou een voor de hand liggende keus.
    Fun en beleving zit voor een groot deel tussen je oren, de feiten zijn;
    dat een S-tronic sneller schakelt dan een handgeschakelde bak, je vindt dit ook terug in de prestaties (acceleraties).
    Een S-tronic veiliger is, omdat je continu met 2 handen aan het stuur kunt zitten, en geen aandacht hoeft te besteden aan ontkoppelen en schakelen.
    Je een S-tronic zelf kunt bedienen door flippers aan het stuur (zoals in de F1 en vele moderne sportwagens!) Dus als je voor de "fun" zelf wilt schakelen dan kan dit!
    En je hebt Launch Control, en dat is pas echt fun, gevoel, beleving, kracht!!
    Het gaat er niet om wat jij voor mij vind, dat weet ik zelf al te goed. Ik geef je ook telkens gelijk aangaande de snelheid van schakelen veiligheid en comfort, probleem ligt een beetje tussen jou oren dat je het niet wilt lezen ;-)

    Fun en beleving zit "tussen je oren", precies! En daar draait het nu juist om. Het lijkt dat je "tussen de oren", (gevoel/ beleving/fun) onbelangrijk vind.. dat is wel een bijzonder armoedige statement binnen een discussie dat geen discussie is, je prefereert je eigen maatstaven boven de mogelijke preferenties van een ander. Het gaat bij mij juist om gevoel fun / beleving ondanks de feiten dat een automaat snellers is, ik weet niet of ik moet gaan uitleggen dan ieder mens een ander gevoel beleving en fun factor heeft? Daar lijkt het namelijk wel op. De duw in je rug is dermate sterker aanwezig met een manual qua gevoelsbeleving dat ik de manual verkies boven de automaat. Herhaaldelijk aankomen met argumenten die niets toevoegen qua gevoels kwestie.. riekt naar argumenten brengen zonder de discussie te begrijpen.

    Er zijn veel mensen die een 1.4 al heel snel vinden. Dat heb ik met de 1.8t en 2.0t. Een RS rijder lacht werkelijk keihard om de kracht en beleving van jouw "in hun ogen" zeer armoedige slappe S versie... terwijl jij je S al snel vind, niets mis mee.

    @Masters
    Spot on!
    A3 SB Ambition BE 1.8Tfsi 2009

  8. Ad
  9. #48
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Fean,

    Zie het als een advies, en laat je niet teveel beïnvloeden door emoties (dingen die tussen je oren zitten) deze zijn namelijk per definitie subjectief. Om een juiste keuze te maken kan je, je beter aan feiten vasthouden.

    Ik bekritiseer je niet, maar probeer je te overtuigen (met feiten) dat een automatische bak icm de 1.8 TFSI niet zo'n verkeerde keus hoeft te zijn....

  10. #49

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Wat zijn de prijzen hier toch hoog. Ben eens met de Duitse en Franse configurator aan de slag gegaan en als je ziet wat voor prijsverschil er in de opties zit vergeleken met Nederland. Bijv. B&O systeem is in beide landen onder de 1000 Euro, hier 1100.

  11. #50
    masters's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    371
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door masters Bekijk Berichten
    Hij twijfvelt tussen de giulietta, volvo v40 en de nieuwe a3 sportback.......
    Hij heeft afgelopen 3 dagen alle 3 de auto's een dag mee gehad.....het is de alfa geworden (ding van 37.000 euro, helemaal afgeladen met opties dus). Hij vond vooral de beleving, stuurgedrag en een stuk sterker blok de reden om toch voor de alfa te gaan ipv de audi. De volvo was gewoon te klein achterin en te veel ouwe lullen interieur.
    Audi A3 1.2 TFSI Pro line S

  12. #51
    lalleman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    600
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Stond ook op mijn lijstje, doet het in de lease echter niet zo lekker als de Audi.
    Audi A5 Cabrio FSI 2.0 Glacier White 2018
    Tesla Model 3 Performance - Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI S-tronic Ambition - Volkswagen Golf 7 GTE - Audi A3 8v Sportback Pro Line S

  13. #52
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten

    Prestaties, veiligheid en comfort gaan bij mij in deze prio volgorde voor, en laat nou net een S-tronic versnellingsbak op al deze punten beduidend beter scoren dan een hand geschakelde versnellingsbak!!
    Verstandig om in dit lijstje betrouwbaarheid achterwege te laten..
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  14. #53

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door masters Bekijk Berichten
    Hij heeft afgelopen 3 dagen alle 3 de auto's een dag mee gehad.....het is de alfa geworden (ding van 37.000 euro, helemaal afgeladen met opties dus). Hij vond vooral de beleving, stuurgedrag en een stuk sterker blok de reden om toch voor de alfa te gaan ipv de audi. De volvo was gewoon te klein achterin en te veel ouwe lullen interieur.
    Ik heb ze ook alle drie gereden. Als ik moest kiezen voor een 1.4tfsi A3 of de 1.4 170bhp Guiletta dan is het die laatste (20% bijtelling!) Dat maakt de Alfa is helemaal geen verkeerde auto.. ik was ook onder de indruk betreffende het stuurgedrag en het blok, ook het dashboard is prima (behalve dat jaren '80 display die is erg gedateerd). Stoelen gaven zijdelinks niet veel steun in de bochten(!), dat was beter bij Volvo en Audi. De V40 is netjes maar klein en waar de Alfa beleving heeft mist de Volvo deze.
    A3 SB Ambition BE 1.8Tfsi 2009

  15. #54
    masters's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    371
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fean Bekijk Berichten
    Ik heb ze ook alle drie gereden. Als ik moest kiezen voor een 1.4tfsi A3 of de 1.4 170bhp Guiletta dan is het die laatste (20% bijtelling!) Dat maakt de Alfa is helemaal geen verkeerde auto.. ik was ook onder de indruk betreffende het stuurgedrag en het blok, ook het dashboard is prima (behalve dat jaren '80 display die is erg gedateerd). Stoelen gaven zijdelinks niet veel steun in de bochten(!), dat was beter bij Volvo en Audi. De V40 is netjes maar klein en waar de Alfa beleving heeft mist de Volvo deze.
    grappig dat jij dus exact hetzelfde ondervonden hebt als mijn collega. Ik zou persoonlijk dan puur op uiterlijk en afwerking toch weer voor de audi gegaan zijn. Vind die alfa een beetje te vrouwelijke vormen hebben (gelukkig niet zo erg als de mito)
    Audi A3 1.2 TFSI Pro line S

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    Verstandig om in dit lijstje betrouwbaarheid achterwege te laten..
    Hoezo? Vertel.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  17. #56
    R Lauren's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    83
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fean Bekijk Berichten
    - Ik vind de S-Line achterbumper minder, de lijn klopt niet met het geheel, lijkt wel een walvis. Op de foto is volgens mij geen S-line en deze oogt beter.
    - nog geen handbak voor de 1.8Tfsi (moet hem komende weken bestellen..pff)

    Bekerhouders +
    Handrem +
    Ben ik helemaal met je eens! Het lijkt inderdaad wel een "bultrug" de achterste S-Line bumper...
    De originele bumper vind ik veel beter bij het geheel passen dan de S-Line bumper.

  18. #57
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dobbelsteen Bekijk Berichten
    Hoezo? Vertel.
    Omdat er volgens mij aan een DSG nog wel eens iets mankeert, (vliegwiel bijvoorbeeld) en ik zelden iets hoor over kapotte handbakken.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  19. #58

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Ik weet niet waarom maar ik kan hier lang naar blijven staren... :-D

    http://www.youtube.com/watch?v=qPo55rn7MnE

    Nog een dikke 2 maandjes en de mijne komt ook binnen..
    VAG ADDICT

  20. #59
    Der Torch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    511
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 8P vs 8V

    hij is zrk mooi!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Der Torch; 07-01-13 om 22:06.

  21. #60

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Ik ben van plan om donderdag eens te gaan babbelen bij de Audi dealer, heb nu lang genoeg door de brochure gebladered Tijd voor actie, want hoe meer ik van de Sportback zie... Wat kleur betreft, Daytona is tot dusver mijn favoriet, maar ergens twijfel ik want de Sportback in S-line uitvoering ziet er in Ice Silver toch ook wel lekker uit, lijkt alsof de lijnen wat beter eruit komen.

    Verder snap ik het diefstalalarm 7AL niet, wel in de prijslijst, nergens in de configurator?

Pagina 3 van 14 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •