Pagina 4 van 14 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 270

Onderwerp: 8P vs 8V

  1. #61

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Zijn de S-line velgen eigenlijk ook verkrijgbaar voor niet proline S modellen?

    Ik vind deze tesamen met de kinetic velgen persoonlijk de mooiste velgen.
    A3 SB Ambition BE 1.8Tfsi 2009

  2. #62

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Cool.... begint op een rijdend kantoor te lijken....

    CES 2013: Audi Shows Off Next-Generation MMI Touch, Matrix LED Headlights

    Read more: http://rumors.automobilemag.com/ces-...#ixzz2HVByuPfp

    Audi showed of several technologies that will soon appear in production cars, including updates to the company’s MMI infotainment system and new head- and taillight designs.

    MMI Navigation Plus, MMI Touch

    The next generation of Audi’s MMI infotainment system gains two primary features. Navigation Plus adds on the already existing Google Earth satellite imagery with Google Street View photos. The driver can “see” his or her destination ahead of time. On top of that, the latest version of Audi connect can retrieve information like concert times, sports times, and train or airplane schedules for the chosen destination. Plus the system can read Twitter posts, text messages, emails, and Facebook alerts from the driver’s smartphone.
    These systems will debut alongside a new version of MMI Touch in the 2014 Audi A3. The updated MMI Touch uses a rotary knob to control input on the display: users rotate to scroll through menus and push to select an item. The top, however, is touch-sensitive and can be used to “draw” letters and numbers. MMI Touch is already offered on some Audi models including the A6, A7, and A8, but it uses a separate touchpad and rotary controller. Audi says the new layout is more ergonomic and allows drivers to operate all the system’s features without moving their hand.
    The A3 will also get a new 3D display for MMI. It’s just 0.43-inch thick and, thanks to the use of magnesium, the entire assembly only weighs 0.11 pounds. Special lenses on the display create discrete images for the driver’s left and right eyes, while a camera automatically adjust the display so the “perfect” 3D image is always shown.
    Within the next year, Audi also plans to upgrade all its cars to LTE wireless communications. That should allow data download — for things like the aforementioned Navigation Plus features — as much as five times faster than the 3G phone connection currently used in Audis.
    Audi of America president Scott Keogh says these sorts of infotainment features are essential to keeping the brand in the public eye. “New luxury, or Audi luxury, involves hanging out on the cutting edge,” he said at a press conference today. Keogh said that there are currently 50,000 active Audi Connect users in the U.S. — and collectively, they have downloaded more data through Audi Connect than is stored in the Library of Congress.

    Matrix LED Headlights, Laser Taillights

    Audi already offers LED running lights and headlights, but now the company plans to take that idea one step further. Matrix LED headlights use a large number of small LEDs that can be turned off or dimmed individually. This allows a computer to focus light only in specific areas, without using reflectors or mirrors. The main idea is for a camera to determine whether other vehicles are approaching and automatically dim the light in certain areas so oncoming drivers aren’t dazzled. So while drivers aren’t blinded, other segments of the “Matrix Beam” can continue to illuminate the roadway. The adjustable headlights also use input from the navigation system to determine when the car is approaching a corner, pointing light around the curve before the driver turns the steering wheel.
    Ricky Hudi, Audi electronics chief, calls it, “a high-beam headlight you can drive with all the time, without blinding anyone.” Hudi says LED Matrix should hit the market this year — but he wouldn’t say on which vehicles.
    Out back, meanwhile, Audi is pioneering a special laser system designed to help following drivers keep a safe distance. Normally, the laser projects fan-shaped red lines on the road so that other cars can tell how far to stay behind an Audi so-equipped. In rain, mist, or fog, the laser reflects off water droplets and other drives will see a red warning triangle outline behind the Audi.


    Read more: http://rumors.automobilemag.com/ces-...#ixzz2HVC7bjx7
    Follow us: @AutomobileMag on Twitter | AutomobileMag on Facebook

  3. #63
    Jerreke76's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    48
    Posts
    321
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door masters Bekijk Berichten
    Vind eigenlijk alles positief op 2 dingen na. Die elektronische handrem is nummer 1. Echt bagger is dat. Vond het in de A6 al om te janken. Zou zelf bijna de nieuwe a3 niet bestellen om die reden. Collega van mij idem dito. Hij moet binnen een maand een nieuwe auto bestellen en dat zou de grootste reden zijn om het niet te doen. Nummer 2 vind ik het vermogen (en ook die collega weer). Bij een hoop andere merken word er een stuk meer koppel en pk uit de blokken gehaald en vaak nog met een lagere bijtellings schaal.

    Voor mij is het toch niet echt relevant want ik moet nog 2,5 jaar wachten voor ik weer mag bestellen, geen idee wat het tegen die tijd word. Ben wel benieuwd wat die collega doet. Hij twijfvelt tussen de giulietta, volvo v40 en de nieuwe a3 sportback.......
    In combinatie met de wegrijhulp gaat dat toch zalig zijn denk ik!
    Keuze tss Alfa, Volvo en Audi... ik kom van Volvo en ga nooit meer terug. Nu eerste ervaring met audi dus afwachten nog...

  4. #64
    Jerreke76's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    48
    Posts
    321
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Wink Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lalleman Bekijk Berichten
    Ik heb ook serieus naar de V40 gekeken, maar wat is dat ding klein van binnen. Ik ben niet heel erg groot (1,87) maar ik zit zo goed als met mijn hoofd tegen het dak en mijn schouders tegen de b-stijl. De A3 stond bij mij echter te boek als klein, maar zelfs een SB met panoramisch schuifdak, zoals ik deze heb besteld, geeft een zee van ruimte. Ook achterin gaat het qua ruimte prima. Heb zelf het gevoel dat ik achterin meer ruimte heb dan voorheen in mijn 9-3.
    De offerte van een V40 was duurder dan een vergelijkbare A3 SB! Was niet van plan terug naar volvo te gaan maar omdat ik klant was hoopte ik een scherpe prijs te bedingen en deze als "drukkingsmiddel" te gebruiken bij Audi maar dat was dus noppes aangezien audi al van bij de eerste offerte onder de prijs van de volvo zat. 1 tip: koop nooit een 1.6D: wat je minder moet betalen in aankoop betaal je later in snelle herstelling van de "minderwaardige" onderdelen (koppelong oa) tov de 2.0 versie!

  5. #65

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Kwam hier nog wat foto's tegen, Daytona grijs,

    http://www.motor-talk.de/bilder/audi...205824051.html


  6. #66
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVA Bekijk Berichten
    Kwam hier nog wat foto's tegen, Daytona grijs,

    http://www.motor-talk.de/bilder/audi...205824051.html
    GAAAAAPPPP, wat een saaie kleur...

  7. #67

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Momenteel heb ik een Mauritius Blauwe Sportback. Vind ik persoonlijk supermooi vooral als ie net is gewassen dan is het een prachtige diepe kleur zonder gelijk patserig te worden. Jammer genoeg is de nieuwe A3 niet in Mauritius Blauw te leveren. Ben benieuwd hoe hij er in Scuba Blauw uitziet. Op foto's van de configurator erg moeilijk te beoordelen. Ik hoop dat het wel een mooiere kleur is dan het blauw van de A4's van de laatste jaren. Die vind ik eerlijk gezegd maar wat flets/grauw overkomen.

    Sowieso vind ik het kleurenpalet van de nieuwe A3 nogal teleurstellend. (tenzij je van grijs houdt).

  8. Ad
  9. #68

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door synthdood Bekijk Berichten
    Ben benieuwd hoe hij er in Scuba Blauw uitziet.

  10. #69

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    Dat ziet er wel mooi uit!

  11. #70
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Dat noem ik nou KLEUR! Heel erg mooi dat scuba blauw.

    Weet iemand hoe "dit" blauw op de 8P versie heet, is dat sprint blauw?

  12. #71

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Onlangs is de 6 bak leverbaar voor de A3 1.8 2 deurs.
    Deze is overigens maar 20kg minder dat de S-tronic volgens autovergelijker autoweek, ik had verwacht dat de automaat veel meer zou wegen(?). Dat is behoorlijk netjes.

    Ondanks het sneller schakelen van de S-tronic doet manual 6bak 0-100 in 7.1, de S-tronic 7.2 en de Quattro in 6.7s, die verhoudingen en het vermogen opbouw van quattro is echt anders.
    A3 SB Ambition BE 1.8Tfsi 2009

  13. #72
    hugo1988's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    68
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    Erg mooi, vooral de grill i.c.m. die kleur!

  14. #73

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten
    Dat noem ik nou KLEUR! Heel erg mooi dat scuba blauw.

    Weet iemand hoe "dit" blauw op de 8P versie heet, is dat sprint blauw?
    Scuba blauw blijft scuba blauw hoor. Sprint blauw is een andere kleur.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  15. #74

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fean Bekijk Berichten
    Onlangs is de 6 bak leverbaar voor de A3 1.8 2 deurs.
    Deze is overigens maar 20kg minder dat de S-tronic volgens autovergelijker autoweek, ik had verwacht dat de automaat veel meer zou wegen(?). Dat is behoorlijk netjes.

    Ondanks het sneller schakelen van de S-tronic doet manual 6bak 0-100 in 7.1, de S-tronic 7.2 en de Quattro in 6.7s, die verhoudingen en het vermogen opbouw van quattro is echt anders.
    Scheelt nogal met Quattro. De 1.4 met S-tronic is net iets sneller dan de handgeschakelde versie.

  16. #75
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Is er inmiddels al wat meer bekend m.b.t. De s3 uitvoering, zowel 3 deurs als sportback?
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  17. #76
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dobbelsteen Bekijk Berichten
    Scuba blauw blijft scuba blauw hoor. Sprint blauw is een andere kleur.
    Snap ik.... echter wat ik bedoel is het volgende; is de 8P ook leverbaar geweest in scuba blauw of was dit sprint blauw?

  18. #77
    hugo1988's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    68
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Is er al meer bekend over de 1.2TFSI? Ik krijg op Google niet heel veel informatie gevonden. Ben vooral benieuwd naar 1.2TFSI vs 1.6TDI. Al zal de diesel wel meer koppel hebben ga ik vanuit. En natuurlijk de prijs van de 1.2 ;-)
    Laatst gewijzigd door hugo1988; 17-01-13 om 09:02.

  19. #78

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Weet iemand of je met MMI + icm music interface ook kan streamen via bluetooth. Oftewel ik wil spotify nummers draadloos af kunnen spelen. Ik zie een FAQ op Audi.nl maar daar staat de vraag niet tussen:
    http://www.audi.nl/nl/brand/nl/tools...interface.html

    Ik lees dit ook nog:
    http://www.audi.nl/nl/brand/nl/servi...interface.html

    Audi music interface Bluetooth® adapter

    Met de Bluetooth-adapter voor de Audi music interface luistert u via de Audi music interface draadloos naar muziek op uw mobiele telefoon of mediaspeler. Dit werkt via Bluetooth-audio streaming (A2DP). Vraag uw Audi-dealer naar een actueel overzicht van geschikt bevonden apparaten.

    De Bluetooth-adapter voor de Audi music interface is leverbaar bij de Audi-dealer. De adapter werkt alleen in combinatie met MMI-systemen in auto's die geproduceerd zijn voor week 45 in 2008 (A5/A6) of voor week 22 in 2009 (A4/Q7). Voor auto's van latere datum en andere modellen zijn er andere Bluetooth-koppelingen. Vraag uw Audi-dealer om meer informatie.

    De auto die ik ga bestellen heeft bluetooth telefoon module maar is dat DE bluetooth koppeling waar over gesproken wordt?
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  20. #79

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten
    Snap ik.... echter wat ik bedoel is het volgende; is de 8P ook leverbaar geweest in scuba blauw of was dit sprint blauw?
    8P was er ook in Scuba maar ook in Sprint blauw wanneer het een S3 betreft:

    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  21. #80

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Weet iemand of je met MMI + icm music interface ook kan streamen via bluetooth. Oftewel ik wil spotify nummers draadloos af kunnen spelen. Ik zie een FAQ op Audi.nl maar daar staat de vraag niet tussen:
    http://www.audi.nl/nl/brand/nl/tools...interface.html

    Ik lees dit ook nog:
    http://www.audi.nl/nl/brand/nl/servi...interface.html

    Audi music interface Bluetooth® adapter

    Met de Bluetooth-adapter voor de Audi music interface luistert u via de Audi music interface draadloos naar muziek op uw mobiele telefoon of mediaspeler. Dit werkt via Bluetooth-audio streaming (A2DP). Vraag uw Audi-dealer naar een actueel overzicht van geschikt bevonden apparaten.

    De Bluetooth-adapter voor de Audi music interface is leverbaar bij de Audi-dealer. De adapter werkt alleen in combinatie met MMI-systemen in auto's die geproduceerd zijn voor week 45 in 2008 (A5/A6) of voor week 22 in 2009 (A4/Q7). Voor auto's van latere datum en andere modellen zijn er andere Bluetooth-koppelingen. Vraag uw Audi-dealer om meer informatie.

    De auto die ik ga bestellen heeft bluetooth telefoon module maar is dat DE bluetooth koppeling waar over gesproken wordt?
    Heb even snel in de brochure gekeken, ik denk dat dat ook via Wifi kan, MMI+ heeft een Wifi hotspot waarmee je dmv een app op je telefoon een verbinding maakt en vervolgens internet radiozenders kan streamen maar ook opgeslagen muziek. Neem aan dat spotify dan ook werkt.

    Overigens in het lijstje van het Proline-S pakket staat bij het MMI navigatiepakket de Audi music interface met bluetooth audio streaming, ik neem aan dat bij MMI+ dat niet anders is?

    Nog een keer bij MMI+ navigatie gekeken achterin de brochure, daar staat bij, telefoonvoorbereiding basis (bluetooth) met ondersteuning van bluetooth audio streaming.
    Laatst gewijzigd door JVA; 17-01-13 om 13:28.

Pagina 4 van 14 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •