Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 260

Onderwerp: Vragen over MMI in A3 8v

  1. #1
    R Lauren's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    83
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Vragen over MMI in A3 8v

    Ik heb een vraagje m.b.t. het standaard MMI Radio met navigatiepakket zoals deze bij de Audi A3 ProLine pakket geleverd wordt.
    Is dit navigatiesysteem voorzien van TMC (Traffic Message))?

    Als ik bij de specificaties van MMI Plus kijk, dan staat er vermeld dat dit systeem voorzien is van TMC Pro, maar ik kan niets vinden over TMC bij het standaard MMI Radio systeem met navigatiepakket.

    Ik vind namelijk een meerprijs van €1600,- voor het MMI Plus systeem t.o.v. het standaard MMI Radio met navigatiepakket wel een beetje teveel van het goede. Ik vraag me daarom ook af of een dergelijke meerprijs te rechtvaardigen is. Ik heb wel gezien dat de resolutie van MMI Plus wel veel beter is dan het standaard MMI systeem.
    Laatst gewijzigd door R Lauren; 19-03-13 om 17:21. Reden: Algemere topic creëren

  2. #2
    lalleman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    600
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    Prima vraag, heb ik zelf nog geen seconde bij stil gestaan. Wel vraag ik mij af of ik de navi van de 3 ga gebruiken. De afgelopen jaren heb ik in mijn vorige auto steevast de navigatie op mijn iPhone gebruikt. De laatste tijd op het wat grotere scherm van de 5 en dat beviel prima.

    Ik heb, in afwachting van mijn A3, zolang een Golf Plus Highline met navigatie en deze vervolgens enkele malen getest naast de TomTom op de iPhone. Wat een teleurstelling is dat. Routes waren veel langer en minder efficiënt. Ook het gemis van de file-informatie heeft er toe geleidt dat ik mijn oude vertrouwde navi weer ben gaan gebruiken.

    Uiteraard test ik de navigatie straks nogmaals, maar zou er geen probleem mee hebben om de iPhone weer in te gaan zetten. Nog wel ff een mooie houder zien te vinden, vindt de beschikbare Brodit beugeltjes niks.
    Audi A5 Cabrio FSI 2.0 Glacier White 2018
    Tesla Model 3 Performance - Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI S-tronic Ambition - Volkswagen Golf 7 GTE - Audi A3 8v Sportback Pro Line S

  3. #3

    Standaard re: MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    Een ander vraagje over de MMI navigatie, kan je ook routes aanmaken en uploaden? BMW heeft de mogelijkheid om online routes te maken, deze kan je opslaan op een USB stick en vervolgens de routes uploaden naar het navigatiesysteem.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    Ja, er zit TMC in/op. Je kunt de verkeersinformatie opvragen en je kunt ook de optie Filevermijding aanzetten


    Routes op een andere locatie aanmaken en vervolgens uploaden naar het MMI-navigatiesysteem kan zover ik weet niet. Ik ben het niet tegengekomen en de instructiehandleiding maakt er ook geen gewag van.

  5. #5
    R Lauren's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    83
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Abbadon Bekijk Berichten
    Ja, er zit TMC in/op. Je kunt de verkeersinformatie opvragen en je kunt ook de optie Filevermijding aanzetten


    Routes op een andere locatie aanmaken en vervolgens uploaden naar het MMI-navigatiesysteem kan zover ik weet niet. Ik ben het niet tegengekomen en de instructiehandleiding maakt er ook geen gewag van.
    Bedankt voor je antwoord!
    Dat bevestigt dus eigenlijk alleen maar meer dat ik aan het standaard MMI systeem voldoende heb en het voor mij niet noodzakelijk is om het MMI Plus systeem te kiezen voor een meerprijs van maar liefst €1600,-.


  6. #6

    Standaard Re: MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    Je kan de plus versie ook overwegen met de Online pack, zo heb je betere verkeersinformatie welke via internet binnen wordt binnengehaald dan over een radio signaal. Voordeel is dat het iedere 3 minuten (online) wordt geüpdatet, en bij TMC is dat iedere 15 minuten. Verder zeggen ze dat de dekking ook beter is bij de online versie.

  7. #7
    R Lauren's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    83
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hjalmar Bekijk Berichten
    Je kan de plus versie ook overwegen met de Online pack, zo heb je betere verkeersinformatie welke via internet binnen wordt binnengehaald dan over een radio signaal. Voordeel is dat het iedere 3 minuten (online) wordt geüpdatet, en bij TMC is dat iedere 15 minuten. Verder zeggen ze dat de dekking ook beter is bij de online versie.
    Dat zal inderdaad wel, maar dan heb je wel weer Audi Connect nodig. Audi Connect staat in de optielijst voor €700,- en daarnaast heb je een abonnement nodig voor de online diensten, aangezien er veel dataverkeer nodig is. Dit vergt uiteindelijk een extra investering van €2300,- (1600 + 700) plus de abonnementskosten voor de online diensten en dan wordt het al met al een dure aangelegenheid in mijn geval.

  8. Ad
  9. #8
    lalleman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    600
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    http://youtu.be/x6I-eUb2uXs

    Dit is mogelijk een mooie oplossing! iPhone navigatie op het scherm van de MMI. Gaan we eens verder onderzoeken

    Dit kan dan ook http://youtu.be/4ASBPzzoWUo
    Laatst gewijzigd door lalleman; 30-12-12 om 13:15.
    Audi A5 Cabrio FSI 2.0 Glacier White 2018
    Tesla Model 3 Performance - Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI S-tronic Ambition - Volkswagen Golf 7 GTE - Audi A3 8v Sportback Pro Line S

  10. #9

    Standaard Re: MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Passie1979 Bekijk Berichten
    Dat zal inderdaad wel, maar dan heb je wel weer Audi Connect nodig. Audi Connect staat in de optielijst voor €700,- en daarnaast heb je een abonnement nodig voor de online diensten, aangezien er veel dataverkeer nodig is. Dit vergt uiteindelijk een extra investering van €2300,- (1600 + 700) plus de abonnementskosten voor de online diensten en dan wordt het al met al een dure aangelegenheid in mijn geval.
    Deels mee eens, veel dataverkeer valt reuze mee, 1-2GB per maand. Ik zal binnenkort eens posten hoeveel dataverkeer er wordt verstookt. Ik moet nog even wachten op de A6 die in februari binnenkomt ;-).
    Laatst gewijzigd door Hjalmar; 30-12-12 om 17:43.

  11. #10
    Jerreke76's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    321
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lalleman Bekijk Berichten
    Prima vraag, heb ik zelf nog geen seconde bij stil gestaan. Wel vraag ik mij af of ik de navi van de 3 ga gebruiken. De afgelopen jaren heb ik in mijn vorige auto steevast de navigatie op mijn iPhone gebruikt. De laatste tijd op het wat grotere scherm van de 5 en dat beviel prima.

    Ik heb, in afwachting van mijn A3, zolang een Golf Plus Highline met navigatie en deze vervolgens enkele malen getest naast de TomTom op de iPhone. Wat een teleurstelling is dat. Routes waren veel langer en minder efficiënt. Ook het gemis van de file-informatie heeft er toe geleidt dat ik mijn oude vertrouwde navi weer ben gaan gebruiken.

    Uiteraard test ik de navigatie straks nogmaals, maar zou er geen probleem mee hebben om de iPhone weer in te gaan zetten. Nog wel ff een mooie houder zien te vinden, vindt de beschikbare Brodit beugeltjes niks.
    Ik heb nog twee nieuwe in de verpakking zittende beugeltjes zoals hier te zien http://www.caseaddict.com/index.php/...ar-holder.html
    Audi A3 SB 8V 2.0TDI 150PK

  12. #11
    lalleman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    600
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jerreke76 Bekijk Berichten
    Ik heb nog twee nieuwe in de verpakking zittende beugeltjes zoals hier te zien http://www.caseaddict.com/index.php/...ar-holder.html
    Hou ik ff in de gaten. De auto komt pas eind maart/begin april...dus nog de tijd om te zoeken. De A3 heeft een heel erg strak/clean dashboard en wil dit zo min mogelijk verstoren ;-)
    Audi A5 Cabrio FSI 2.0 Glacier White 2018
    Tesla Model 3 Performance - Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI S-tronic Ambition - Volkswagen Golf 7 GTE - Audi A3 8v Sportback Pro Line S

  13. #12
    Jerreke76's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    321
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    Heeft iemand ervaring met deze app: https://itunes.apple.com/be/app/audi...6230?l=nl&mt=8
    Streamt muziek naar je MMI... wat is het verschil met de bluetooth manier?
    Enkel voor audi connect?
    Audi A3 SB 8V 2.0TDI 150PK

  14. #13

    Standaard Re: MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    Volgens mij inderdaad alleen voor Audi connect omdat hij via Wifi streamt.

  15. #14
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.614
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    Ja tenzij je het net als bij de A5 via mmi hidden menu kan activeren. Hidden menu moet via vagcom
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  16. #15
    Jerreke76's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    321
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carpediem Bekijk Berichten
    Ja tenzij je het net als bij de A5 via mmi hidden menu kan activeren. Hidden menu moet via vagcom
    Dus heeft het niets met wifi te maken want door vagcom heb je niet plots ook een simcardholder veronderstel ik?
    Audi A3 SB 8V 2.0TDI 150PK

  17. #16
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.614
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    In een A5 tm A8 met mmi plus zit er standaard wifi in ondanks dat je geen simkaartslot hebt. Kijk maar eens in het vagcom topic, @fokkert heeft het al geactiveerd.
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  18. #17
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    Idd. 2 minuten werk. En werkt zeer mooi covers van de albumhoesjes worden ook weergegeven om de MMI. Met mijn AMI gaat dat niet.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  19. #18
    Jerreke76's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    321
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fokkert Bekijk Berichten
    Idd. 2 minuten werk. En werkt zeer mooi covers van de albumhoesjes worden ook weergegeven om de MMI. Met mijn AMI gaat dat niet.
    Maar in A3 gewone MMI en geen MMI+ dus niet mogelijk?
    Heb jij al zicht op wat op de nieuwe versie wel mogelijk is wat betreft vagcom fokkert?
    Audi A3 SB 8V 2.0TDI 150PK

  20. #19
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.614
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    Wlan zit alleen in de mmi+ standaard, hier kun je zien wat er al ontdekt is:
    http://www.stemei.de/pages/coding/audi-a3-8v.php
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  21. #20
    Jerreke76's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    321
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Radio met navigatiepakket, TMC aanwezig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carpediem Bekijk Berichten
    Wlan zit alleen in de mmi+ standaard, hier kun je zien wat er al ontdekt is:
    http://www.stemei.de/pages/coding/audi-a3-8v.php
    Oei, ziet er naar uit dat ik betaal voor de wegrijhulp (€96,80) terwijl we die die via vagcom hadden kunnen inschakelen. en ik heb nu spiegelpakket 2 maar wou eigenlijk pakket 3 (+naar beneden bij achteruit = €72,6 extra) dus dat spaarde ik wel uit... Misschien ga ik nog voor het altijd branden van de achterlichten. Wat brandt er dan nu standaard eigenlijk aan de achterkant?
    Audi A3 SB 8V 2.0TDI 150PK

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •