Bekijk Poll Resultaten: Welke model A3 heb jij gekocht?

Stemmers
810. Je mag niet op deze poll stemmen
  • A3

    45 5,56%
  • A3 Sportback

    444 54,81%
  • A3 Limousine

    261 32,22%
  • A3 Cabriolet

    16 1,98%
  • S3

    2 0,25%
  • S3 Sportback

    23 2,84%
  • S3 Limousine

    18 2,22%
  • S3 Cabriolet

    1 0,12%
Pagina 301 van 301 EersteEerste ... 201251291297298299300301
Resultaten 6.001 tot 6.009 van de 6009

Onderwerp: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

  1. #6001

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Acc menu zou ik sowieso vrij laten schakelen, hoef je niet meer iedere keer handmatig de kortste afstand te kiezen.
    Dat moet je sowieso niet willen
    De kortste afstand is 0,9 of 1 seconde afstand (in ieder geval op MY2016). Echt veel te kort, dan knal je er nog op als je voorganger hard remt. En het is nog steeds "genoeg" ruimte in het Nederlandse verkeer (dat denken mensen) dat er toch nog iemand tussen kruipt, waarna je A3 helemaal in de ankers gaat als je bijna de bumper raakt van de "tussenprikker". Dan kan je beter een groter gat laten. Zeer onconfortabel rijden, zo'n korte afstand i.c.m. ACC. Maar; deze discussie is al vaker gevoerd en ik vond geen medestanders hierin, dus de een blijft bumperkleven en de ander niet
    Laatst gewijzigd door Soeski; 31-07-17 om 11:22.

  2. #6002
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeski Bekijk Berichten
    Dat moet je sowieso niet willen
    De kortste afstand is 0,9 of 1 seconde afstand (in ieder geval op MY2016). Echt veel te kort, dan knal je er nog op als je voorganger hard remt. En het is nog steeds "genoeg" ruimte in het Nederlandse verkeer (dat denken mensen) dat er toch nog iemand tussen kruipt, waarna je A3 helemaal in de ankers gaat als je bijna de bumper raakt van de "tussenprikker". Dan kan je beter een groter gat laten. Zeer onconfortabel rijden, zo'n korte afstand i.c.m. ACC. Maar; deze discussie is al vaker gevoerd en ik vond geen medestanders hierin, dus de een blijft bumperkleven en de ander niet
    Anders enakortste afstand?

    0,9sec? Dacht dat dat alleen op Dynamic zo was en bij comfort 1,2sec ongeveer.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #6003

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    De kortste afstand is inderdaad nogal nipt en je auto zit dan regelmatig in noodrem-toestand wanneer hij moet reageren op een somewhat plotse vertraging, aangezien je direct tegen de "safety distance" zit. Ik zet 'm op de 1-na-kortste afstand en dan merk je dat het remgedrag veel kalmer is, omdat hij wat extra ruimte kan gebruiken tijdens het afremmen om alles smoother te maken. (Rijgedrag van ACC staat op standaard.)

  4. #6004

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Ik rijd ook steeds op de 2 na kortste afstand op ACC, komt ongeveer overeen met 2 seconden volgtijd wat een mooie balans is kwestie afstand. Wel hatelijk dat er dan een hoop mensen tussen komen en je veiligheidsafstand volledig naar de zak gooien...

  5. #6005

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renzo Bekijk Berichten
    Ik rijd ook steeds op de 2 na kortste afstand op ACC, komt ongeveer overeen met 2 seconden volgtijd wat een mooie balans is kwestie afstand. Wel hatelijk dat er dan een hoop mensen tussen komen en je veiligheidsafstand volledig naar de zak gooien...
    ...waarna de ACC weer reageert (soms wel pas als de auto echt voor je is) en dan weer inhoudt. Ja, het is best irritant, maar de oplossing is niet om dan maar weinig afstand te gaan houden. Vind ik
    Ik wil mezelf en de auto nog lang heel houden, want bij total loss ben ik mijn bijtelling van 7% kwijt en moet ik dus naar 15% of iets anders leasen. Een bijtellings-beschermer bestaat helaas niet...
    Laatst gewijzigd door Soeski; 31-07-17 om 14:41.


  6. #6006

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeski Bekijk Berichten
    ...waarna de ACC weer reageert (soms wel pas als de auto echt voor je is) en dan weer inhoudt. Ja, het is best irritant, maar de oplossing is niet om dan maar weinig afstand te gaan houden. Vind ik
    Klopt helemaal! Vind ook dat de ACC soms een invoegende wagen heel laat herkent, maar ik laat hem gewoon zijn werk doen meestal en terug afstand nemen, tenzij het maar een enkele vrachtwagen is, dan blijf ik de afstand houden om toch niet te veel brandstof te verspillen

  7. #6007
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renzo Bekijk Berichten
    Klopt helemaal! Vind ook dat de ACC soms een invoegende wagen heel laat herkent, maar ik laat hem gewoon zijn werk doen meestal en terug afstand nemen, tenzij het maar een enkele vrachtwagen is, dan blijf ik de afstand houden om toch niet te veel brandstof te verspillen
    Het hangt ook af hoe vloeiend een auto schuift. Als het te langzaam gaat dan herkent acc de auto laat.

    Overigens kan ACC en Pre Sense veel sneller en 100% remdruk opbouwen dan een bestuurder.

    Acc/PS hebben me paar keer echt gered, bestuurder voor me ging uit het en voor niets keihard op de rem. De auto greep hard en snel in.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  8. Ad
  9. #6008

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Dat ACC en Pre Sense sneller remdruk opbouwen geloof ik zo, maar je moet nog altijd wel zelf remmen... dus die seconde (op z'n best!) ben je toch kwijt. Dat je daarna hard kan remmen is een plus, maar het mooie is... als je afstand houdt hoef je NOOIT (ok, zeg nooit nooit) heel hard te remmen. Ik reken niet al te erg op de systemen. Ik heb al een paar keer gehad dat Pre Sense niks zei terwijl ik "vrij hard" op een voorligger af kwam (bij een rotonde b.v.), maar ook dat deze ingreep waarbij het snelheidsverschil niet groot was en Pre Sense boven op de rem ging staan; niet prettig en potentieel gevaarlijk voor mensen achter je die weinig afstand houden.

  10. #6009

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wie hebben er reeds een A3 8V besteld of al in bezit zelfs? Verzameltopic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Het hangt ook af hoe vloeiend een auto schuift. Als het te langzaam gaat dan herkent acc de auto laat.

    Overigens kan ACC en Pre Sense veel sneller en 100% remdruk opbouwen dan een bestuurder.

    Acc/PS hebben me paar keer echt gered, bestuurder voor me ging uit het en voor niets keihard op de rem. De auto greep hard en snel in.
    Dat is inderdaad hoe ik het ook opmerk, des te vlotter wordt ingevoegd, des te gemakkelijker ACC hem herkent.

    Dat Pre Sense me heeft gered al kan ik niet ontkennen Een super systeem dat standaard op alle auto's zouden moeten staan! Heeft op mijn Golf me ook meermaals gered van een (weliswaar nipte) aanrijding. Als je veel km's doet is het gewoon een must-have, toch zeker met eikels op de weg zoals in België

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •