-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Mijn accu komt ook niet verder dan 37km. Teveel sprintjes in EV stand hahaha
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Volgens mij hangt het getal af van je rijstijl en andere variabelen die stroom verbruiken. Als je in de winter de verwarming een half uur op 24 graden hebt staan rij je veel minder kms bv. Het aantal voor rijden beschikbare kWh is altijd gelijk. Nu de temp de laatste weken hoog is komt steeds minimaal 40 op de teller. Hoogste was vorige week met eenmaal 44.
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
A3165
Op 15-03-17, 08:13 plaatste ik dezelfde foutmelding. App moest gedeïnstalleerde worden en opnieuw geïnstalleerd en dan zou het opgelost zijn. Was natuurlijk niet zo, maar de afgelopen twee weken lijkt het weg te zijn.
Overigens laadt de accu nog altijd niet boven de 37 kilometer op. :-(
Gisteren dus ook maar gedaan. App verwijderd, telefoon opnieuw gestart, app geinstalleerd. Direct hetzelfde probleem; het lijkt wel of hij het niet eens probeert. Alle andere functies werken wel (laatste rit, positie, batterijstatus enz... die kan ik ook verversen en zijn meteen goed). Kan dus alleen klimatiseren niet op afstand meer starten. Wordt dus weer een melding aan Audi Support, zal wel iets niet goed zitten dus.
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
AudiFranc72
Mijn accu komt ook niet verder dan 37km. Teveel sprintjes in EV stand hahaha
Ik kom niet verder dan 37/38 zonder die sprintjes en eigenlijk keurig rijden (geen 130 EV enzo).
De enige keer dat ik 40+ heb zien staan is toen ik hem ophaalde bij de dealer (aflevering), daarna nooit hoger dan 38 geweest. Winter 33/34.
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Eelcodb
Volgens mij hangt het getal af van je rijstijl en andere variabelen die stroom verbruiken. Als je in de winter de verwarming een half uur op 24 graden hebt staan rij je veel minder kms bv. Het aantal voor rijden beschikbare kWh is altijd gelijk. Nu de temp de laatste weken hoog is komt steeds minimaal 40 op de teller. Hoogste was vorige week met eenmaal 44.
Hier hetzelfde als bij Soeski. Er wordt niet gesprint maar juist behoudend gereden. Los van het wegrijden houden we de meter tussen de 10-15% om gereden kilometers met verbruikte kilometers zoveel mogelijk gelijk te houden.
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Als ik dit zo alemaal lees dan is de extra aanschafprijs en gewicht en het gehanis met een laadpaal thuis met maar 38km per dag op elektra voor een particulier dus een no go optie :(
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
svkaster
Als ik dit zo alemaal lees dan is de extra aanschafprijs en gewicht en het gehanis met een laadpaal thuis met maar 38km per dag op elektra voor een particulier dus een no go optie :(
En dan nog het gedoe met de (app voor de) standkachel.
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Zoals svkaster ook al zegt; ik denk niet dat een particulier erop zit te wachten nee. Zeker als je veel publiek oplaadt zijn de stroomkosten per km bijna net zo duur als de benzine nu. Dan de aanschaf van de paal nog (2000 euro afhankelijk van graafafstand e.d.) en dan natuurlijk het premium bedrag dat je betaalt voor een Audi A3 met de kofferbakruimte van een VW Polo. :)
Ohja, en hij is ook nog ffies 1650kg... voor een A3! :P
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er blij mee als auto-van-de-zaak... maar privé? Nee.
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Soeski
Zoals svkaster ook al zegt; ik denk niet dat een particulier erop zit te wachten nee. Zeker als je veel publiek oplaadt zijn de stroomkosten per km bijna net zo duur als de benzine nu. Dan de aanschaf van de paal nog (2000 euro afhankelijk van graafafstand e.d.) en dan natuurlijk het premium bedrag dat je betaalt voor een Audi A3 met de kofferbakruimte van een VW Polo. :)
Ohja, en hij is ook nog ffies 1650kg... voor een A3! :P
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er blij mee als auto-van-de-zaak... maar privé? Nee.
Mocht je de mogelijkheid hebben om de auto voor de deur met eigen stroom op te laten dan is het zeker wel te overwegen vind ik. Verbruik is hoe dan ook een pluspunt. 1 op 23 is goed mogelijk met een auto van 1650kg en veel luxe. Het is een auto voor een jaarkilometrage tot 15.000 kilometer en een woon-werkafstand van onder de 30km.
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
A3165
Mocht je de mogelijkheid hebben om de auto voor de deur met eigen stroom op te laten dan is het zeker wel te overwegen vind ik. Verbruik is hoe dan ook een pluspunt. 1 op 23 is goed mogelijk met een auto van 1650kg en veel luxe. Het is een auto voor een jaarkilometrage tot 15.000 kilometer en een woon-werkafstand van onder de 30km.
Dat vraag ik mij toch nog af! De aanschaf is ook 8 of 10k€ extra dus daar kun je veel benziene voor kopen.
Mijn vrouw wou hem ook als zaken auto maar haar baas wou geen 8k€ extra uitgeven. Achteraf ben ik blij. En wat betreft de prive stroom die ik opwek gebruik ik liever voor mijn vijver ipv voor een zaken auto van de vrouw :)
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
svkaster
Dat vraag ik mij toch nog af! De aanschaf is ook 8 of 10k€ extra dus daar kun je veel benziene voor kopen.
Mijn vrouw wou hem ook als zaken auto maar haar baas wou geen 8k€ extra uitgeven. Achteraf ben ik blij. En wat betreft de prive stroom die ik opwek gebruik ik liever voor mijn vijver ipv voor een zaken auto van de vrouw :)
De 2.0T met 190pk is niet veel goedkoper onder de streep toch?
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
svkaster
Dat vraag ik mij toch nog af! De aanschaf is ook 8 of 10k€ extra dus daar kun je veel benziene voor kopen.
Mijn vrouw wou hem ook als zaken auto maar haar baas wou geen 8k€ extra uitgeven. Achteraf ben ik blij. En wat betreft de prive stroom die ik opwek gebruik ik liever voor mijn vijver ipv voor een zaken auto van de vrouw :)
Nou inderdaad. De auto rijdt zuinig hoor, maar alle kosten totaal is het privé een flinke kluif. Cataloguswaarde (aanschaf) 57.000 euro, 1650kg (motorrijtuigenbelasting), dan nog je laadkosten en benzine. De keuze voor een A3 met de kofferbakruimte van een Polo moet dan wel echt gebaseerd zijn op het feit dat je elektrisch kan rijden en het is zeker afhankelijk van je woon/werkverkeer. Ik weet dat er rijders zijn hier op het forum die thuis en werk kunnen laden en altijd korte stukjes rijden, dus die halen wel 1 op 80 ofzo.
Ik ben blij met de 1 op 26 (kan alleen nog maar op werk laden helaas, en ook niet elke dag) en de lage bijtelling.
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Ik haal 1 op 100. Maar kan dan ook thuis en in de omgeving van het werk altijd laden.
Een enkeltje van huis naar werk is bijna 45 km.
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Eelcodb
Ik haal 1 op 100. Maar kan dan ook thuis en in de omgeving van het werk altijd laden.
Een enkeltje van huis naar werk is bijna 45 km.
Knappe score!! Dat betekent toch dat je elke dag 2x op benzine rijdt (want 45km haal je simpelweg niet elektrisch) al is het maar 5-10 km max., en dan verder met die auto privé dus ook amper ergens naartoe gaat? :P (of allemaal heel dichtbij)
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Een volgens mij nog niet eerder gelezen nieuw debakel: vorige week moest ik voor werk naar Zürich. Dan is de A3 een prima mooie auto (ja, vliegtuig kon ook, maar dit was beter en leuker). Helemaal met lane assist en ACC.
Echter, thv Utrecht kreeg ik de melding "Koelvloeistof controleren. Motor onmiddellijk uitschakelen". Wat bleek; is het de koelvloeistof van het accupakket. Grote waarschuwingsteksten op het vulbakje die je er vooral op wijzen dit niet zelf te vullen.
Achteraf bleek dat er in dit geval koelvloeistof weggelekt kan zijn, kortsluiting kan veroorzaken en brand als gevolg. Hmm. ik mocht niet meer verder en moest in een VW Polo verder (niet dus!). Kreeg met wat bijbetalen een Q5 mee. Dat was dan wel weer leuk.
Echter: de werkplaats heeft GEEN idee hoe dit kan. Toevallig net nadat hij een grote beurt had gehad. Maar dat was toeval aldus de dealer.
Iemand anders ook dit probleem gehad? Wellicht een goed idee eens het kleine tankje van de koelvloeistof te controleren, voordat je aan de kant staat.
Ben ook wel benieuwd wat jullie van deze "zeer toevallige" situatie vinden...
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Uniek geval Kees en daarom wellicht een incident. Maar wel heel vervelend.
Maar zeg je nu dat er een specifieke koelvloeistoftank is voor de koeling van het accupakket en dito voorraadtankje?
Lijkt logisch maar was mij nog niet opgevallen. Zowieso is het best wat druk daar onder de motorkap. De eerste keer dat ik even starthulp wilde geven was het wel even zoeken naar waar ik de startkabels mocht bevestigen..
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Soeski
Zoals svkaster ook al zegt; ik denk niet dat een particulier erop zit te wachten nee. Zeker als je veel publiek oplaadt zijn de stroomkosten per km bijna net zo duur als de benzine nu. Dan de aanschaf van de paal nog (2000 euro afhankelijk van graafafstand e.d.) en dan natuurlijk het premium bedrag dat je betaalt voor een Audi A3 met de kofferbakruimte van een VW Polo. :)
Ohja, en hij is ook nog ffies 1650kg... voor een A3! :P
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er blij mee als auto-van-de-zaak... maar privé? Nee.
Puur rationeel gezien is het natuurlijk een complete farce deze Audi
Maar rijtechnisch is het wel een hele fijne auto gebleken welke zich perfect gedraagt in fileverkeer, ik rijd superstil de straat uit, heb tot 40/44km reikwijdte wat voor de dagelijkse korte ritten écht voldoende is.. dus tja of het voor de particulier tweedehands helemaal niets is weet ik niet. Puur rationeel nogmaals NEE. In de praktijk? Wellicht wel want behalve de leaserijder rijden de meeste auto's max 60km per dag. En dat lukt met opladen heen en terug vrij aardig kan ik je zeggen. Nu als leaseauto rijd ik100km heen en 100 km terug. Laadt thuis en op t werk en haal 1: 27/28. Nou met alle genoemde voordelen van rijeigenschappen komt daar geen enkel dieseltje bij in de buurt want... 0-100 in 7.6 seconden? Dacht het niet. Altijd als eerste weg bij het stoplicht? Gaat heeel makkelijk. Dus het voegt best wat rijplezier toe dat elektra. Voor mij never nooit geen fossiel meer. Hierna volelektrisch. Nogmaals deze Etron is en blijft een vreemd geval maar best een hele fijne metgezel..
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Soeski
Knappe score!! Dat betekent toch dat je elke dag 2x op benzine rijdt (want 45km haal je simpelweg niet elektrisch) al is het maar 5-10 km max., en dan verder met die auto privé dus ook amper ergens naartoe gaat? :P (of allemaal heel dichtbij)
Heeft ook te maken met het feit dat ik best een straatje verder wil parkeren als ik dan bij een laadpaal kan staan als bv mijn dochter ergens een volleybal toernooi heeft, of als je ergens uit eten bent.
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
@E46 40-44km reikwijdte elektrisch? Dan rij jij heeeeeeel voorzichtig? Ik ben helemaal met je eens dat de auto echt wel wat toevoegt. In de stad elektrisch rijden is heerlijk, rustig/stil en toch best wat power. Ik haal ca. 36km, maar gebruik de power ook regelmatig. Almere-Nieuwegein 1:27. bijna 70k gereden nu waarvan 42% elektrisch, toch niet slecht vind ik zelf.
-
Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
E46
Puur rationeel gezien is het natuurlijk een complete farce deze Audi
Maar rijtechnisch is het wel een hele fijne auto gebleken welke zich perfect gedraagt in fileverkeer, ik rijd superstil de straat uit, heb tot 40/44km reikwijdte wat voor de dagelijkse korte ritten écht voldoende is.. dus tja of het voor de particulier tweedehands helemaal niets is weet ik niet. Puur rationeel nogmaals NEE. In de praktijk? Wellicht wel want behalve de leaserijder rijden de meeste auto's max 60km per dag. En dat lukt met opladen heen en terug vrij aardig kan ik je zeggen. Nu als leaseauto rijd ik100km heen en 100 km terug. Laadt thuis en op t werk en haal 1: 27/28. Nou met alle genoemde voordelen van rijeigenschappen komt daar geen enkel dieseltje bij in de buurt want... 0-100 in 7.6 seconden? Dacht het niet. Altijd als eerste weg bij het stoplicht? Gaat heeel makkelijk. Dus het voegt best wat rijplezier toe dat elektra. Voor mij never nooit geen fossiel meer. Hierna volelektrisch. Nogmaals deze Etron is en blijft een vreemd geval maar best een hele fijne metgezel..
Maar die 7.6s naar 100 is dan zeker niet met 44Km 🤓. Ik denk dat je dan misschien beter een Tesla (of een goedkopere alternatief) had kunnen kopen die kan tenminste in zijn geheel elektrisch heen en terug naar jouw werk.
Trouwens over het snel optrekken. Mijn ovr buurman heeft zo'n Tesla en ik dacht ook nou optrekken als een Ferrari of Audi R8 echter na een apar keer iszijn genot eraf omdat er geen geluid bij zit. Dus niet die dikke V8 of V10. Nogmaals ik ben nog niet mee geweest omdat dat met een nog herstelende pas gebroken rug niet echt handig is lijkt mij :)