Pagina 289 van 300 EersteEerste ... 189239279285286287288289290291292293299 ... LaatsteLaatste
Resultaten 5.761 tot 5.780 van de 5994

Onderwerp: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

  1. #5761

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Die 7,6 moet je nog je best voor doen. Je hebt wel best wat koppel elektrisch, maar je voorbanden slippen snel door. En mede door de vaak trage reactie op het "gas"pedaal van de e-tron (hij schrikt nogal als je ineens diep intrapt) en het slippen win je het meestal alleen als de "ander" niet mee doet. Een beetje BMW (320d; niet de efficient dynamics per se) trekt je er al uit; dat win je echt niet. Niet zo gek; die heeft al 190pk - 400nM en weegt véél minder.

  2. #5762

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    45
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svkaster Bekijk Berichten
    Maar die 7.6s naar 100 is dan zeker niet met 44Km ��. Ik denk dat je dan misschien beter een Tesla (of een goedkopere alternatief) had kunnen kopen die kan tenminste in zijn geheel elektrisch heen en terug naar jouw werk.
    Trouwens over het snel optrekken. Mijn ovr buurman heeft zo'n Tesla en ik dacht ook nou optrekken als een Ferrari of Audi R8 echter na een apar keer iszijn genot eraf omdat er geen geluid bij zit. Dus niet die dikke V8 of V10. Nogmaals ik ben nog niet mee geweest omdat dat met een nog herstelende pas gebroken rug niet echt handig is lijkt mij
    Heb 2 jaar Tesla gereden en zonder geluid blijft het elke dag leuk om al die power in 1x beschikbaar te hebben

  3. #5763

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Hallo allemaal,

    Ik ben deze week de 100.000 km gepasseerd en hierbij een korte update over de ervaringen. Tijdens de laatste beurt heeft de auto een systeem update gekregen en ik ben verbaasd hoe zuinig de auto is gaan rijden op de accu. Laden gaat nog steeds niet verder dan 37-40 km maar hij rijdt veel efficiënter wanneer ik volledig op stroom rijd. Verder is de slijtage van de banden hoog te noemen. De 4 banden zijn recentelijk vervangen en alle 4 hadden (net als bij de vorige wissel) last van cuppen. Ongelijkmatige slijtage dat volgens de dealer veroorzaakt wordt omdat de auto sneller optrekt. Gevolg is dat ik al snel de banden hoor 'zoemen' vanwege het cuppen. Eerder deze week kreeg ik dezelfde ervaringen te horen van een Golf GTE rijder.

    Verder geen echte klachten over de auto. Het achter wisserblad schraapt nog steeds alsof het lijkt of het rubber veel te hard is en bij het nemen van een rechterbocht hoor ik nog steeds zo nu en dan een kraak links onder in mijn stoel en dat is het eigenlijk wel. De App werkt ok. Ik ben erg tevreden over de rust in de auto en de fenomenale B&O speakers. Ik denk dat dit de beste optie is die ik heb aangevinkt naast de Lane Assist en het panoramadak die ik ook zeer kan waarderen. Gemiddeld verbruik is 1 op 22. Verbruik woon / werkverkeer (Almere - Schiphol-Rijk) is 1 op 83 gemiddeld. Gezien mijn frequente ritjes naar Europese landen en het gebrek daar aan laadpalen komt het verbruik dus gemiddeld uit op 1 op 22. Een erg fijne auto.
    Laatst gewijzigd door Robert1702; 04-07-17 om 09:52.

  4. #5764

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Vorige week ook een software update gekregen (45000km beurt) en na opladen was de actieradius ook ineens 46km! Dit is wel weer iets afgenomen na een aantal opladen, dus ik weet eigenlijk niet of de auto daadwerkelijk zuiniger is gaan rijden of dat er enkel een soort van reset is uitgevoerd..

  5. #5765
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    ik ook een update gehad, wat opvalt is dat de benzinemotor langer blijft draaien en de accu minder oplaadt tijdens het rijden. Ik laad op het moment amper op en dan is het verbruik bedoevend, 1 op 13 is het zo ongeveer...
    '01 rs4 641 ps


  6. #5766

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    En ik ben weer terug op 38km. Was dus enkel een reset van het 'leereffect'. Jammer.

  7. #5767
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Van de week een keer 40km range, maar toen heb ik voor het laden wel erg rustig rond getuft...

  8. Ad
  9. #5768
    JWdrive's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    41
    Posts
    63
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Heeft iemand ervaring met dit probleem bij zijn e-tron: Wastegate rammeltje - verholpen met klem?

    Mijn e-tron heeft hetzelfde probleem, tussen 2.000 en 3.000 toeren (benzinemotor) komt er een rammeltje welke op zich goed hoorbaar is binnen in de auto. Met de dealer contact gehad over betreffende probleem en onderdeelnummer.

    Het probleem is volgens de dealer bekend, maar in tegenstelling tot de normale 1.4 TFSI is volgens de chef werkplaats nog geen oplossing bekend voor de e-tron. Klemmetje uit andere topic zou niet passen.

    Iemand zelfde probleem en een oplossing?
    2018 Tesla Model S 100D | 1997 Audi A6 2.4 Quattro
    2015 Audi A3 Sportback e-tron | 2012 Audi A5 Sportback 1.8 TFSI Proline S| 1997 BMW 328i M Coupé circuit tool | 2008 BMW 116i M | 1995 Mitsubishi Colt 1.6 16v GLXi

  10. #5769
    eirikur's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    90
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    IMG_3023.jpg
    iedere ochtend en iedere middag na het opladen is dit de verwachte actieradius, ik snap alle commotie niet
    A4 Avant pro-line S gletsjerwit
    BMW 320d high executive
    A3 E-Tron 2015 S-line gletsjerwit

  11. #5770
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    @eirikur Ik ben heel benieuwd hoe jij je accu gebruikt. Rijd je dan wel in EV stand? Ik krijg deze reikwijdte alleen als ik niet in EV rijd.

  12. #5771
    eirikur's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    90
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiFranc72 Bekijk Berichten
    @eirikur Ik ben heel benieuwd hoe jij je accu gebruikt. Rijd je dan wel in EV stand? Ik krijg deze reikwijdte alleen als ik niet in EV rijd.
    Tuurlijk rijdt ik in de EV stand, de actieradius (groen voor EV) wordt namelijk ook berekend aan de hand van je gereden kilometers op Elec, rij dagelijks 42 km woon werk met een gemiddelde snelheid van ca 68 km, negen van de tien keer kom ik op EV over, voor de duidelijkheid dan staat op boordcomputer 1 het verbruik (van benzine welteverstaan) op 0,0
    A4 Avant pro-line S gletsjerwit
    BMW 320d high executive
    A3 E-Tron 2015 S-line gletsjerwit

  13. #5772

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    45
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    nou dat is heel knap van je. Rij je zeker geen snelweg? Ik ben een rustige rijder, maar boven de 40 werkelijke kms kwam ik echt niet uit. En daar moet je echt keihard je best voor doen.
    Mn vrouw wordt gestoord van dat gedwongen bejaardentempo als je meer dan 30 km electrisch er uit wilt halen. Daarom de e-tron dus maar weer verkocht.
    Overigens dezelfde prijs gekregen als waar ik de auto 9 maanden geleden voor kocht. EN binnen een dag verkocht, dat viel allemaal erg mee.

  14. #5773

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eelcodb Bekijk Berichten
    nou dat is heel knap van je. Rij je zeker geen snelweg? Ik ben een rustige rijder, maar boven de 40 werkelijke kms kwam ik echt niet uit. En daar moet je echt keihard je best voor doen.
    Mn vrouw wordt gestoord van dat gedwongen bejaardentempo als je meer dan 30 km electrisch er uit wilt halen. Daarom de e-tron dus maar weer verkocht.
    Overigens dezelfde prijs gekregen als waar ik de auto 9 maanden geleden voor kocht. EN binnen een dag verkocht, dat viel allemaal erg mee.
    Dat herken ik wel hoor, het EV bereik is nu goed in de zomer; ik keek mijn ogen uit toen ik gisteren 38km zag staan. WoW! Winter komt niet verder dan 33. Als ik echt rustig rijd, rustig optrek, steeds de pook in manual zet bij het uitrijden voor een verkeerslicht b.v., dan haal ik wel 40 echte kilometers. Zoals @eirikur zegt (bereik 45km en gemiddeld 68km/u) is echt niet haalbaar met de e-tron voor mij. De airco staat wel altijd aan, alsmede de MMI+ natuurlijk.
    Als je lekker met het verkeer mee rijdt of inderdaad rijdt zoals op benzine dan haal je dat zeker niet; dan moet je genoegen nemen met 30km; ervaar ik dus ook. Zodra je snelweg pakt gaat het hard, ook al rijd je maar 100km/u. Als je gemiddeld 68km/u rijdt dan heb je weinig verkeerslichten of je rijdt stukken echt 80-100km/u; 45km halen is dan echt knap. Stiekem een grotere batterij denk ik
    Laatst gewijzigd door Soeski; 11-08-17 om 17:17.

  15. #5774
    eirikur's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    90
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik ben blijkbaar echt een geluksvogel, ik rijdt van de 42 km ca 30 op de snelweg, CC op 90 en verder rijdt ik met verkeer mee, wel kijk ik ver vooruit en laat op tijd de accelerator los om de auto te laten uitrollen, airco heb ik aan indien noodzakelijk maar ik merk daarin eigenlijk nagenoeg geen verschil als de buitentemp rond de 21 graden is.
    A4 Avant pro-line S gletsjerwit
    BMW 320d high executive
    A3 E-Tron 2015 S-line gletsjerwit

  16. #5775

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eirikur Bekijk Berichten
    CC op 90
    Mijn ervaring is dat dit ook zeer zuinig rijdt (met de meeste auto's)

  17. #5776
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ja, ik snap nu jouw reikwijdte ook. Met 90km/h op de CC op de snelweg kom je erg ver. Maar dat wil ik niet, dan kan je ook zeer zuinig met een diesel rijden. Ik rijd overal met het verkeer mee, dus de toegestane snelheid.
    Laatst gewijzigd door AudiFranc72; 18-08-17 om 08:15.

  18. #5777

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Zit bij mij ook niet in de app, soeski

  19. #5778

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Heb ook symio.7,50 per maand voor 500mb. Heb daar zat aan

  20. #5779

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeski Bekijk Berichten
    Dat is geen zwart wit antwoord denk ik, maar ik heb de auto nu 1,5 jaar met 4G kaart er in en nu 3GB dataverkeer gehad geloof ik. Ik verstook zo'n 150MB per maand aan data, en dan gebruik ik de hotspot functie ook nog (mijn toestel zit dus in de auto op Wifi, wat ook weer 4G is... dus dan wordt er ook geupdate met apps e.d., naast de file- en kaartdata). Ik vind het peanuts
    Pakt de auto ook 4g??? Dacht dat 3g max haalbare is.... andersom kan niet he. De mmi connecten met internet via een wifihotspot op de telefoon??

  21. #5780

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ablaak Bekijk Berichten
    Pakt de auto ook 4g??? Dacht dat 3g max haalbare is.... andersom kan niet he. De mmi connecten met internet via een wifihotspot op de telefoon??
    Het ligt iets complexer, maar in de volksmond is het 4G. LTE (wat in het display staat) is bijna 4G; het is gelimiteerd tot zo'n 100Mbps. ITU fanaten noemen het daarom ook wel 3.9G, net als HSDPA 3G is en HSDPA+ 3.5G. LTE Advanced is dan weer "echt" 4G. 4G+ gaat er alweer overheen qua snelheid, dat zit niet in de A3. Oh, dan vergeet ik "Edge" nog, dat is feitelijk 2.5G
    U snapt het nog?
    Zelfs de Tesla Model S had vorig jaar nog "maar" 3G aan boord, MOEHAHAHA! :P
    Voorsprong door techniek!
    Volgens mij kan de A3 geen wifi client zijn nee, alleen Access Point.
    Laatst gewijzigd door Soeski; 18-08-17 om 16:42.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •