Pagina 51 van 300 EersteEerste ... 4147484950515253545561101151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.001 tot 1.020 van de 5994

Onderwerp: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

  1. #1001

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Heeft iemand nog realistische verbruik cijfers bij bijvoorbeeld 40 km (woon-werk), 100 en 300 km? Ik ben benieuwd waar je dan op uitkomt qua benzine / electro verbruik. Mijn werkgever is daar nieuwsgierig naar daar hij beweert dan een diesel veel zuiniger is ... ik denk natuurlijk van niet haha. Iemand?

  2. #1002

    Standaard A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Op 100 km zou de etron nog zuiniger kunnen zijn maar 300 km met een hybride rijden is voornamelijk benzine rijden met 150 pk en een zware auto dus dat gaat een diesel wel "winnen". Misschien een rit van 100 km ook wel. Ik haal dan toch vrij makkelijk 1 op 19/20.
    Laatst gewijzigd door peternorth; 18-09-14 om 15:15.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  3. #1003

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snitskie Bekijk Berichten
    Heeft iemand nog realistische verbruik cijfers bij bijvoorbeeld 40 km (woon-werk), 100 en 300 km? Ik ben benieuwd waar je dan op uitkomt qua benzine / electro verbruik. Mijn werkgever is daar nieuwsgierig naar daar hij beweert dan een diesel veel zuiniger is ... ik denk natuurlijk van niet haha. Iemand?
    Ik ben er voor het gemak maar even vanuit gegaan dat als de batterijen leeg zijn het verbruik gelijk zal zijn aan de 'gewone' A3 met een 1.4 motor. Hierbij verwacht ik (of hoop ik) dat het extra gewicht min of meer gecompenseerd wordt doordat het hybride system zuiniger is dan een niet-hybride systeem. Via bijv. spritmonitor.de kom je dan uit op een gemiddeld verbruik van zo'n 7l/100km, oftewel 1 op 14.

  4. #1004

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dft Bekijk Berichten
    Ik ben er voor het gemak maar even vanuit gegaan dat als de batterijen leeg zijn het verbruik gelijk zal zijn aan de 'gewone' A3 met een 1.4 motor. Hierbij verwacht ik (of hoop ik) dat het extra gewicht min of meer gecompenseerd wordt doordat het hybride system zuiniger is dan een niet-hybride systeem. Via bijv. spritmonitor.de kom je dan uit op een gemiddeld verbruik van zo'n 7l/100km, oftewel 1 op 14.
    je kan natuurlijk ca 50 km vol electrisch rijden maar je kan toch ook hybride rijden ... wat is de actieradius dan? Dan zou je toch ook een mooi verbruik moeten halen?

  5. #1005

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snitskie Bekijk Berichten
    je kan natuurlijk ca 50 km vol electrisch rijden maar je kan toch ook hybride rijden ... wat is de actieradius dan? Dan zou je toch ook een mooi verbruik moeten halen?
    Audi geeft een actieradius aan van 940km. Dat zou dan dus 890 km op één tank benzine (50l???) zijn, komt dan uit op 5,7l/10km oftewel 1 op 17,5.
    Daadwerkelijke verbruik zal wel wat slechter zijn, de waarheid zal dus wel ergens tussen 1/14 en 1/17 liggen
    Laatst gewijzigd door dft; 18-09-14 om 17:22.


  6. #1006

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    In het boekje staat als waarde puur op bezine 4,5l op 100KM. Er ligt trouwens een 40L tank in en geen 50L. Er zijn een aantal tests van de zuster auto te vinden. Daar spreekt men over praktijk ongeveer 30KM tot 35KM volledig elektrisch. Daarna gaat het richting de 6L per 100KM. Op spritmonitor.de is de gewone benzine 140/150PK gemiddeld minder zuinig. Die zit al snel op de 6,5 tot 7L. Een plugin hybrid is alleen zuinig bij relatief korte ritten waarna er weer opgeladen kan worden daarna is deze vergelijkbaar met een normale benzine en dus duurder wat brandstof betreft dan een Diesel. Het gaat dan ook om het stukje bijdrage aan het milieu en aan je eigen portemonee als berijder.
    Laatst gewijzigd door johnvanlith; 18-09-14 om 19:52.

  7. #1007

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnvanlith Bekijk Berichten
    In het boekje staat als waarde puur op bezine 4,5l op 100KM. Er ligt trouwens een 40L tank in en geen 50L. Er zijn een aantal tests van de zuster auto te vinden. Daar spreekt men over praktijk ongeveer 30KM tot 35KM volledig elektrisch. Daarna gaat het richting de 6L per 100KM. Op spritmonitor.de is de gewone benzine 140/150PK gemiddeld minder zuinig. Die zit al snel op de 6,5 tot 7L. Een plugin hybrid is alleen zuinig bij relatief korte ritten waarna er weer opgeladen kan worden daarna is deze vergelijkbaar met een normale benzine en dus duurder wat brandstof betreft dan een Diesel. Het gaat dan ook om het stukje bijdrage aan het milieu en aan je eigen portemonee als berijder.
    Inderdaad als een werkgever dit zou lezen zou hij misschien wel 2 keer nadenken om een werknemer in een E-tron te laten rijden. Tenminste stel je rijdt 40k per jaar waarbij 3 dagen per week woon-werk ca 40 km en de andere 2 dagen ca 200-300 km naar klanten .... waar zou je dan over een jaar gezien als verbruik op uitkomen? Een 14% 110 pk sloom golfje blue-motion op ca 1 op 18/19 gok ik ... maar dan zou die E-tron daar dan echt heel veel onder zitten .... ik heb echt geen idee
    Laatst gewijzigd door Snitskie; 19-09-14 om 11:23.

  8. Ad
  9. #1008

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Mijn werknemer is al in de fase dat dit soort auto's niet meer besteld mogen worden. Reden? Die Outlander PHEV. Toen deze uit kwam is deze massaal besteld en nu een jaar verder zien ze de benzine rekeningen voorbij komen want al die consultants rijden flink veel kilometers per jaar (40K of meer). Schijnt echt fors tegen te vallen. Sowieso wij vanuit Groningen rijden flinke stukken wanneer we een keer naar het midden of zuiden moeten en dan is een hybride gewoon een benzine auto op de snelweg met bijbehorend verbruik. Ik ben ook niet iemand die 120 rijdt maar meestal 140-160 op de snelweg en dan is zo'n 1.4 TSI al helemaal dorstig. Mijn vorige A3 kwam niet hoger uit dan 1 op 13. M'n huidige diesel doet dat een stuk beter. Kom steeds uit tussen 1 op 18-21.

    Ook de Prius en Auris rijders hebben trouwens een teleurstellend verbruik. Dat speelt ook mee.
    Laatst gewijzigd door peternorth; 19-09-14 om 12:16.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  10. #1009
    DETron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SmartDriver Bekijk Berichten
    Extra productieplaatsen in 2014 voor NL. Blijkbaar lopen de productietijden te lang op en lopen ze in NL hier klanten op mis. Ik ving van de dealer op dat nu bestellen leveren na Maart 2015 zal zijn en dat schrikt sommige kopers blijkbaar af. Nu zouden de Januari productieslots naar eind 2014 gaan en Maart naar Januari maar dit is nog niet definitief natuurlijk.
    Wanneer weet je of dit definitief wordt dan?
    Huidig: A3 e-tron Ambition pro line plus in het Misanorood
    Vorige: Golf 6 R met o.a Milltek uitlaat, Carbon air intake, Forge dumpvalve. 330PK

  11. #1010

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Mijn werknemer is al in de fase dat dit soort auto's niet meer besteld mogen worden. Reden? Die Outlander PHEV. Toen deze uit kwam is deze massaal besteld en nu een jaar verder zien ze de benzine rekeningen voorbij komen want al die consultants rijden flink veel kilometers per jaar (40K of meer). Schijnt echt fors tegen te vallen. Sowieso wij vanuit Groningen rijden flinke stukken wanneer we een keer naar het midden of zuiden moeten en dan is een hybride gewoon een benzine auto op de snelweg met bijbehorend verbruik. Ik ben ook niet iemand die 120 rijdt maar meestal 140-160 op de snelweg en dan is zo'n 1.4 TSI al helemaal dorstig. Mijn vorige A3 kwam niet hoger uit dan 1 op 13. M'n huidige diesel doet dat een stuk beter. Kom steeds uit tussen 1 op 18-21.

    Ook de Prius en Auris rijders hebben trouwens een teleurstellend verbruik. Dat speelt ook mee.
    Hoi Peter,

    Maar wat verwacht jij dan als gemiddeld verbruik als je wel die 3 dagen per week bijna vol elektrisch rijdt? Even voor de duidelijkheid ja kan toch ook hybride rijden ...haalt hij dan over 100 km ca 1 op 25 of is dat echt niet realistisch?

  12. #1011
    Rick1855's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    276
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snitskie Bekijk Berichten
    Hoi Peter,

    Maar wat verwacht jij dan als gemiddeld verbruik als je wel die 3 dagen per week bijna vol elektrisch rijdt? Even voor de duidelijkheid ja kan toch ook hybride rijden ...haalt hij dan over 100 km ca 1 op 25 of is dat echt niet realistisch?
    Het heeft natuurlijk ook met slim rijden te maken. Als je het eerste deel van je rit electrisch rijdt en weet dat je bij de klant/bestemming kan opladen, dan rijdt je terug ook weer 50 km electrisch. Als je op bestemming geen laadpaal hebt dan ga je afwegen of de bestemming aan de snelweg ligt of nog een heel stuk door de stad of file. Dan kan je besluiten om de auto op de snelweg de accu te laten opladen en de echt dure kilometers in de stad en file worden dan weer electrisch afgelegd (en verdien je de extra brandstof voor het opladen ruim terug). Zo laat je de auto echt veel zuiniger rijden dan alleen met een benzinemotor mogelijk is. Je moet er dus wel een beetje een sport van maken.
    Voorheen: Volkswagen Passat Bleumotion DSG 7 Highline sedan|exec. plus|dynamic|park-assist|black/black|debadged|full led inside
    A3 e-tron Ambition/S-line Daytona grijs

  13. #1012

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snitskie Bekijk Berichten
    Hoi Peter,

    Maar wat verwacht jij dan als gemiddeld verbruik als je wel die 3 dagen per week bijna vol elektrisch rijdt? Even voor de duidelijkheid ja kan toch ook hybride rijden ...haalt hij dan over 100 km ca 1 op 25 of is dat echt niet realistisch?
    Dat kan ik ook helaas niet voorspellen. Als 1 op 25 over 100km kan zou dat in ieder geval mooi zijn maar geen idee of dat realistisch is wanneer die 100km bv 90% snelweg is. In hoeverre werkt dat hybride systeem wanneer je 140km/h op cruise control rijdt? Draait die benzine motor dan op 80% en helpt de batterij nog voor 20% mee? Dan zou 1 op 25 moeten kunnen lijkt mij maar ik weet dus niet of het zo werkt. De belofte is 1,5 Liter per 100km, dan is 1 op 25 toch wel het minste wat je mag verwachten want dat is al een hele grote afwijking.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick1855 Bekijk Berichten
    Het heeft natuurlijk ook met slim rijden te maken. Als je het eerste deel van je rit electrisch rijdt en weet dat je bij de klant/bestemming kan opladen, dan rijdt je terug ook weer 50 km electrisch. Als je op bestemming geen laadpaal hebt dan ga je afwegen of de bestemming aan de snelweg ligt of nog een heel stuk door de stad of file. Dan kan je besluiten om de auto op de snelweg de accu te laten opladen en de echt dure kilometers in de stad en file worden dan weer electrisch afgelegd (en verdien je de extra brandstof voor het opladen ruim terug). Zo laat je de auto echt veel zuiniger rijden dan alleen met een benzinemotor mogelijk is. Je moet er dus wel een beetje een sport van maken.
    Dat laatste ben ik helemaal mee eens maar het staat en valt toch vooral met de hoeveelheid kilometers die je maakt. Op basis van 40.000 kilometers per jaar geloof ik niet dat het uit kan tov een zuinige diesel. Niet voor de baas tenminste

    Werner is het daar ook mee eens.
    https://www.youtube.com/watch?v=Ec2qwQiVxC8
    Laatst gewijzigd door peternorth; 19-09-14 om 14:39.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  14. #1013

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    142
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DETron Bekijk Berichten
    Wanneer weet je of dit definitief wordt dan?
    Op dezelfde dag als je weet wat er eigenlijk op je bestelde e-tron zit. Waarschijnlijk bij audi dus nooit.

  15. #1014

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spollie Bekijk Berichten
    Leaseplan heeft een overeenkomst met Van Mossel Waalwijk voor de levering van Audi's, dus het heeft weinig zin om naar een willekeurige dealer te gaan.
    Je kunt bij iedere Audi dealer een offerte laten maken en doorsturen aan Leaseplan. Zij bestellen dan bij jouw favoriete dealer (of 1 in jouw regio), mits daar de auto normaal te bestellen is. Leaseplan is niet afhankelijk van slechts 1 dealer in NL.

  16. #1015
    Rick1855's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    276
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik kan in de configurator de optie mono.pur niet vinden. Volgens mij moet je die voor de e-tron apart aanvinken ook al neem je de s-line versie. Wellicht (ook/alweer) een foutje?
    Voorheen: Volkswagen Passat Bleumotion DSG 7 Highline sedan|exec. plus|dynamic|park-assist|black/black|debadged|full led inside
    A3 e-tron Ambition/S-line Daytona grijs

  17. #1016
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick1855 Bekijk Berichten
    Ik kan in de configurator de optie mono.pur niet vinden. Volgens mij moet je die voor de e-tron apart aanvinken ook al neem je de s-line versie. Wellicht (ook/alweer) een foutje?
    Je moet hem inderdaad apart aanvinken. Ik zie hem echter nog wel staan, zowel bij s-line als bij niet s-line. Uitrustingspakketen --> interieurpakketen --> mono.pur (€407)
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  18. #1017

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    239
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Vandaag zijn langs geweest om te kijken voor de laadpaal van het bedrijf Eneco. ik krijg wel een lelijk wit kastje aan de muur ipv zon sjiek Audi ding

  19. #1018

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik kreeg vandaag een telefoontje van van mossel. Als ik de auto nog dit jaar wil rijden moet ik de ACC laten vervallen. Anders pas levering vanaf februari 2015.
    ACC was juist een van mijn must have opties. Dus helaas maar iets langer wachten. Ook is een panaroma dak nu verplicht. Ik had deze optie al bij mijn bestelling. Hierop krijg ik nu wel 500 euro korting.

    Voor mensen die nog dit jaar willen rijden is een panaroma dak verplicht , met korting van 500 euro, en ACC geen optie.

  20. #1019

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    142
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Zelfde bericht gisteren gehad ik heb acc wel laten vallen. Onder aan de streep scheelt het mij best veel. De korting is best aantrekkelijk en als ik mijn huidige auto moet blijven rijden tot Februari dan kost mij dat maandelijks €225 netto x 4 maanden is toch lekker meegenomen en als ik dat moet meenemen dan word acc ineens een best dure optie die ik nu ook niet heb en dus ook niet echt zal missen. Ik heb acc meer gekozen als optie om mijn budget op te maken. Ik heb liever dat ik in 2014 nog kan rondrijden.

    Leaseplan blijft trouwens heel 2014 auto's op kenteken plaatsen.

  21. #1020

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    801
    Kudos
    54
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    De E-tron is wel een flinke soap met cliffhangers geworden. Ben erg benieuwd wanneer de eerste nu echt gaan rijden, en wat uiteindelijk de verbruikscijfers gaan worden. Daarnaast verwacht ik dat VW met de GTE ook nog wel wat gaat snoepen, gezien de wat gunstigere instapprijs.
    EXIT: Audi A3 SB Ambition Proline 1.4 TFSI 6-Bak Arubablue //
    Driving: Audi A3 SB Proline S 1.4 TFSI COD 6-Bak Daytona Grey //
    Driving: Audi A1 SB Admired 1.2 TFSI Icesilver-Black //

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •