Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Audi Connect welke Sim kaart?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Audi Connect welke Sim kaart?

    Al een tijdje ben ik bezig in mijn Audi A3 e-tron 2015 Audi Connect aan de praat te krijgen.
    De MyAudi app werkt prima, maar het zou interessant zijn dit onderdeel in werking te zien.
    Ik heb een KPN prepaid kaart geactiveerd en in de externe ingang geklikt. SIM verdwijnt onderin het menu, maar vervolgens gebeurt er niets.
    Wel wordt gevraagd een telefoon via Bluetooth te verbinden, maar dat toestel dat al een verbinding heeft heb ik uitstaan.
    Op de Audi site lees ik onder de FAQ’s het volgende. Zou dat het euvel zijn? De kaart is echter al aangemeld en geactiveerd met (onbeperkt) internet tegoed.

    Welke simkaart is nodig?
    In principe is elke simkaart met LTE/4G-databundel te gebruiken. UMTS/3G kan ook, maar is niet aan te raden vanwege de lagere internetsnelheid.
    In sommige gevallen werken simkaarten niet (met name prepaid) die via de webportal van de mobiele provider aangemeld moeten worden. Ook micro- en nano-simkaarten werken niet met Audi connect.


    Laatst gewijzigd door Amerpoort; 22-08-21 om 22:10. Reden: Aanvulling
    Audi A3 e-tron Sportback 2015 Attraction Pro Line Plus (8V)

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Audi Connect welke Sim kaart?

    Volgens mij heb je voor het gebruiken van Audi Connect niet alleen een externe simkaart nodig met een databundel maar ook een audi connect licentie waarvoor je een betaald abonnement bij Audi moet afsluiten. Op dit forum is over Audi Connect al veel geschreven.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect welke Sim kaart?

    Ik zou er niet te veel aandacht en geld aan besteden, want Audi Connect voegt niet veel toe.
    Bovendien werkt het vaker niet dan wel.

    Je moet dus echt zeker weten waarom je het wilt hebben. Hoewel, "voor het leuke", of "omdat het kan" kan natuurlijk ook een goede reden zijn...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •