Pagina 102 van 300 EersteEerste ... 252929899100101102103104105106112152202 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2.021 tot 2.040 van de 5994

Onderwerp: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

  1. #2021
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram-S2Power.com Bekijk Berichten
    In de Audi service en garantie bepalingen (http://www.audi.nl/dam/nemo/nl/servi...kje%202014.pdf) staat toch duidelijk het volgende waar ze zich op kunnen beroepen in het geval je de accu's op een drempel kapot rijdt:

    Aanspraak op garantie is tevens uitgesloten indien de oorzaak van het defect het gevolg is van:
    Onderhouds- en reparatiewerkzaamheden die niet bij een officiële Audi dealer/Servicepartner zijn uitgevoerd.
    • Verwaarlozing en/of gebrekkig onderhoud.
    • Het niet volgens de fabrieksvoorschriften onderhouden van de auto (waarbij het Audi Serviceplan als bewijs dient).
    • Oneigenlijk gebruik of overbelasting.
    • Het deelnemen aan sportevenementen met de auto (races, rally’s, enz.).
    • Het gebruik van niet-originele Audi onderdelen.
    • Veranderingen aan de auto die zonder toestemming van de fabrikant zijn uitgevoerd.
    • Invloeden van buitenaf.
    • Normale slijtage.
    Audi zal dan moeten aantonen dat het door de veren kwam dat de accu kapot is gereden. Dat kan met originele veren misschien net zo goed zijn gebeurd. Overigens zijn er ook dealers die bijvoorbeeld niet originele velgen leveren onder je Audi en dan zou je garantie dus ook verlopen?

    Ik mag trouwens hopen dat de accu's wel beschermd zijn aan de onderkant. Genoeg openbare onverharde wegen in Europa waar je stenen en kuilen tegen kan komen waardoor de bodem iets kan raken. En als het algemene voorwaarden zijn dat zou ik een Q maar helemaal laten staan.

  2. #2022

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Audi zal dan moeten aantonen dat het door de veren kwam dat de accu kapot is gereden. Dat kan met originele veren misschien net zo goed zijn gebeurd. Overigens zijn er ook dealers die bijvoorbeeld niet originele velgen leveren onder je Audi en dan zou je garantie dus ook verlopen?

    Ik mag trouwens hopen dat de accu's wel beschermd zijn aan de onderkant. Genoeg openbare onverharde wegen in Europa waar je stenen en kuilen tegen kan komen waardoor de bodem iets kan raken. En als het algemene voorwaarden zijn dat zou ik een Q maar helemaal laten staan.
    Precies.

    Fabrikanten kunnen van alles in de voorwaarden zetten, maar dat is soms niet conform met waar je werkelijk recht op hebt. Een voorbeeld is de garantieperiode tov de tijd waarvan je redelijkerwijs mag verwachten dat een product mee gaat.
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  3. #2023

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik geef jullie geen ongelijk en iedereen moet die afweging zelf maken om wel of niet te verlagen. Als ik de A3 E-tron niet als lease-auto had zou ik het ook serieus overwegen.
    Toch denk ik dat Audi NL heeft besloten om de S-line niet standaard te verlagen vanwege de potentiële accu-schade bij drempels die in NL veel vaker voorkomen als bij onze buren. De accu zit gewoon onderop je auto, wordt ook van onderaf gewisseld bij reparatie/vervanging en word direct geraakt (zit een stevige aluminium afdekplaat voor) bij aanraking met de grond, want geeft niks mee qua beweging.
    Laatst gewijzigd door Bram-S2Power.com; 21-01-15 om 16:41.

  4. #2024

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Zijn er eigenlijk electrische auto's die na verloop van tijd betere/grotere capaciteit accu's als optie hebben gekregen die je achteraf kunt laten monteren? Ik geloof dat Tesla dit wel aanbied, om zo de reikwijdte van bestaande Tesla's te vergroten en supersnel laden toe te passen.

  5. #2025
    heuf32
    Guest

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram-S2Power.com Bekijk Berichten
    Ik geef jullie geen ongelijk en iedereen moet die afweging zelf maken om wel of niet te verlagen. Als ik de A3 E-tron niet als lease-auto had zou ik het ook serieus overwegen.
    Toch denk ik dat Audi NL heeft besloten om de S-line niet standaard te verlagen vanwege de potentiële accu-schade bij drempels die in NL veel vaker voorkomen als bij onze buren. De accu zit gewoon onderop je auto, wordt ook van onderaf gewisseld bij reparatie/vervanging en word direct geraakt (zit een stevige aluminium afdekplaat voor) bij aanraking met de grond, want geeft niks mee qua beweging.
    Uiteindelijk denk ik hoe de dealer, waar je de auto in onderhoud hebt, er mee omgaat. Die vinden het behouden van een klant belangrijker dan de vraag of het garantie is of niet vanwege enige aanpassingen. Ik had hiervoor een getunde A4 (wat overigens ook niet mocht van leasemij) en die begon erg veel olie te gebruiken... Alle zuigers moesten vervangen worden, maar ging gewoon onder garantie...zonder vragen te stellen terwijl ze wisten dat ie getuned was.

    Kortom, als de dealer een beetje meewerkt, is iedereen blij is mijn mening...
    Laatst gewijzigd door heuf32; 21-01-15 om 18:04.


  6. #2026

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    51
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    ik heb interesse Mythos, kun je me een berichtje sturen met fotootje (of link naar het artikel) en je adres. Dan ckeck ik of het bij mij geplaatst kan worden. Ik woon zelf nabij Tilburg.
    roland@telenet.be

  7. #2027

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heuf32 Bekijk Berichten
    Uiteindelijk denk ik hoe de dealer, waar je de auto in onderhoud hebt, er mee omgaat. Die vinden het behouden van een klant belangrijker dan de vraag of het garantie is of niet vanwege enige aanpassingen. Ik had hiervoor een getunde A4 (wat overigens ook niet mocht van leasemij) en die begon erg veel olie te gebruiken... Alle zuigers moesten vervangen worden, maar ging gewoon onder garantie...zonder vragen te stellen terwijl ze wisten dat ie getuned was.

    Kortom, als de dealer een beetje meewerkt, is iedereen blij is mijn mening...
    Ik heb geen vaste dealer voor de lease, dus kan niet uit die ervaring spreken die jij hebt. Dat klinkt in ieder geval wel goed als je zo'n vertrouwensband hebt en zelfs een leaseauto kunt tunen en onder garantie kunt laten repareren. Had de tuning ook bij die dealer plaats gevonden?

  8. Ad
  9. #2028
    heuf32
    Guest

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram-S2Power.com Bekijk Berichten
    Ik heb geen vaste dealer voor de lease, dus kan niet uit die ervaring spreken die jij hebt. Dat klinkt in ieder geval wel goed als je zo'n vertrouwensband hebt en zelfs een leaseauto kunt tunen en onder garantie kunt laten repareren. Had de tuning ook bij die dealer plaats gevonden?
    Nee, dat had ik ergens anders laten doen en bij de eerste beurt had ik dat voor de zekerheid gemeld. Moet er wel bij zeggen dat de dealer waar de auto in onderhoud is, niet de dealer is/was die de auto geleverd had. Misschien maakt dat nog iets uit?

  10. #2029

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Vraagje:
    Als ik het gas even stevig doordruk (niet in de S-stand) dan maakt de motor flink toeren en gaat wat schokkerig doorgaat naar de hogere versnelling.
    Ik heb niet eerder automaat gereden dus is dit normaal of moet dat wat normaliter meer vloeiend gaan?

    Bij de S-stand heb ik dit uiteraard niet, dan gaat hij vloeiend door.

  11. #2030

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Bij mijn ervaring gaan stevig doorstampen in zowel S-stand als normale D-stand vloeiend qua opschakelen van de automaat.

  12. #2031

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram-S2Power.com Bekijk Berichten
    Toch denk ik dat Audi NL heeft besloten om de S-line niet standaard te verlagen vanwege de potentiële accu-schade bij drempels die in NL veel vaker voorkomen als bij onze buren. De accu zit gewoon onderop je auto, wordt ook van onderaf gewisseld bij reparatie/vervanging en word direct geraakt (zit een stevige aluminium afdekplaat voor) bij aanraking met de grond, want geeft niks mee qua beweging.
    Niet Audi NL maar VAG global. De Golf GTE van vriend van me heb ik vorige week bekeken en eerste wat me opviel is dat die ook stuk hoger staat. Hij had daarvoor ook een Golf 7 2.0TDI met sportonderstel en die lag lager. Het staat niet mooi maar hij vond wel als voordeel dat de auto meer comfort bood. Het zal ongetwijfeld de reden hebben die jij noemt want de auto is allesbehalve een lichtgewicht.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  13. #2032

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Audi zal dan moeten aantonen dat het door de veren kwam dat de accu kapot is gereden. Dat kan met originele veren misschien net zo goed zijn gebeurd. Overigens zijn er ook dealers die bijvoorbeeld niet originele velgen leveren onder je Audi en dan zou je garantie dus ook verlopen?

    Ik mag trouwens hopen dat de accu's wel beschermd zijn aan de onderkant. Genoeg openbare onverharde wegen in Europa waar je stenen en kuilen tegen kan komen waardoor de bodem iets kan raken. En als het algemene voorwaarden zijn dat zou ik een Q maar helemaal laten staan.
    Die discussie verlies je geheid. Dat is toch ook zo met chiptuning? Stel je turbo gaat kapot binnen garantie en je hebt getuned, dan kun jij heel hard roepen dat de turbo ook kapot was gegaan zonder chiptuning maar daar hebben ze 0 boodschap aan. Dit zal met deze verlaging hetzelfde verhaal worden.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  14. #2033
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Die discussie verlies je geheid. Dat is toch ook zo met chiptuning? Stel je turbo gaat kapot binnen garantie en je hebt getuned, dan kun jij heel hard roepen dat de turbo ook kapot was gegaan zonder chiptuning maar daar hebben ze 0 boodschap aan. Dit zal met deze verlaging hetzelfde verhaal worden.
    Ik heb op mijn up een aftermarket onderstel. In tegenstelling tot het standaard onderstel raak de voorbumper nu niet meer de straat als ik een verkeersdrempel afrijdt. De vraag is dan of dat een reden is om de garantie te mogen laten vervallen.
    Ik heb met een nieuwe 2005 A3 2.0TDI 140pk een turbo opgeblazen. De auto was getuned maar de als gevolg van een fabricragefout bleek de oorzaak de as te zijn van de 'schoepenwiel'. Daar zat te teveel speling op.

    Met andere woorden het is niet direct een uitgemaakte zaak dat een verandering aan de auto direct VAG in het geheel vrijwaart van enige verantwoordelijkheid voor hun product.

  15. #2034

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Snap ik allemaal, maar toch verlies je die discussie Zou hetzelfde zijn als je een motorblok uit een BMW in een VW plaatst omdat dit blok volgens jou veel beter is. Je verbetert daarmee je auto en vervolgens gaat er iets stuk aan die motor. Dan gaat VW dit fixen? Overdreven voorbeeld natuurlijk maar het is toch hetzelfde als jouw voorbeeld

    Hadden ze gezien dat die 2.0 TDI gechipt was en was die motor nog binnen de garantie?
    Laatst gewijzigd door peternorth; 22-01-15 om 11:49.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  16. #2035

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram-S2Power.com Bekijk Berichten
    Bij mijn ervaring gaan stevig doorstampen in zowel S-stand als normale D-stand vloeiend qua opschakelen van de automaat.
    Ok, ik zal dit wel even in de gaten houden ander ga ik terug naar de dealer.

  17. #2036

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Net dealer gebeld. Auto's met assistentiepakket start productie week 12... Bevestigd.

  18. #2037

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Hi Joris, bedoel je zo'n zwarte doos die om je thuislader heen gaat ? ik heb wel interesse

  19. #2038
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Snap ik allemaal, maar toch verlies je die discussie Zou hetzelfde zijn als je een motorblok uit een BMW in een VW plaatst omdat dit blok volgens jou veel beter is. Je verbetert daarmee je auto en vervolgens gaat er iets stuk aan die motor. Dan gaat VW dit fixen? Overdreven voorbeeld natuurlijk maar het is toch hetzelfde als jouw voorbeeld

    Hadden ze gezien dat die 2.0 TDI gechipt was en was die motor nog binnen de garantie?
    Niet helemaal hetzelfde. Ik snap dat VAG geen garantie geeft op een lekkende aftermarket demper. Andere dempers hebben echter niets te maken met een defectie airco of brandstofpomp en dus kan VAG dan niet de garantie zomaar nietig verklaren.

    De turbo ging in het eerste half jaar stuk. Bij het wegrijden bij een tankstation (ik was bang dat ik benzine getankt had) plofte de turbo. Ik neem aan dat ze hebben gezien dat de motor gechipt was. Ik heb er zelf geen melding van gemaakt. Het mechanische mankement was duidelijk genoeg om niet de tuning de schuld te geven.

  20. #2039

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ja dat is normaal. Het is benzine, dus als je flink gas geeft maakt hij ruim 4.000 toeren voor het maximaal vermogen. Tot 120 schakelt hij terug naar de 3e. Dan geeft hij wel een tik als hij opschakelt naar 4e versnelling. Maar een schok hoort het niet te zijn. Niet in Audi tenminste (wel Peugeot of Renault)

  21. #2040

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik heb een nieuw hoogtepunt. Vanochtend alle alarm storingen piepen bij wegrijden. Dynamostoring, systeemstroomschema aandrijving, accu kan niet laden, kan niet meer dan 3.000 toeren draaien.

    Hulpdienst doet niets. Dus afgevoerd naar dealer. Daar is de werkplaats in de stress, jongens hebben de e-tron cursus nauwelijks klaar.
    Ik ben hem zeker het weekend kwijt helaas.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •