Pagina 284 van 300 EersteEerste ... 184234274280281282283284285286287288294 ... LaatsteLaatste
Resultaten 5.661 tot 5.680 van de 5994

Onderwerp: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

  1. #5661

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Nog meer mensen die na de update 135 km/u kunnen rijden?

  2. #5662
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speedster7 Bekijk Berichten
    Nog meer mensen die na de update 135 km/u kunnen rijden?
    Jep, hier ook!

  3. #5663
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Vanmiddag ook even geprobeerd en het hier ook het geval.

  4. #5664

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Wat ook nieuw is dat als je die 135 km/u even vasthoudt de blokjes in de witte EV-max balk al snel verdwijnen, de auto al snel terugzakt naar 120 km/u, en gaat terugschakelen (waarom?!) naar de 4de versnelling. Als je dan vervolgens zelf van het gas gaat en terugzakt naar 115 km/u komt de auto weer tot rust, gaat terug naar 6 en de blokjes komen weer terug.

  5. #5665

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Jullie rijden 130+ km/h op EV? Ik weet dat het kan, maar ik doe het nooit. Je bereik gaat dan ongeveer 2-3x zo snel achteruit; voor elke km die ik afleg gaat er dus 2-3km van de range af. Dan haal ik het meestal niet eens naar huis, zonder benzine dan


  6. #5666

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeski Bekijk Berichten
    Jullie rijden 130+ km/h op EV? Ik weet dat het kan, maar ik doe het nooit. Je bereik gaat dan ongeveer 2-3x zo snel achteruit; voor elke km die ik afleg gaat er dus 2-3km van de range af. Dan haal ik het meestal niet eens naar huis, zonder benzine dan
    Keuzes keuzes ;-)

  7. #5667

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Vorige week is bij mijn a3 de update uitgevoerd voor het EV gedeelte, maar sinds ik hem terug heb werkt de voorklimatisering timer niet meer. Ik kan hem instellen en de app geeft aan dat het succesvol ingesteld is, maar de auto start de voorklimatisering gewoon niet.
    Met de hand voorklimatisering starten via de app werkt wel, meer mensen last van (gehad)?

  8. Ad
  9. #5668

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Dit was bij mij ook. De timer werkt nog wel alleen heeft de update alle gegevens in de auto gewist. Even opnieuw instellen. Ik dacht in de auto, in de app leken de gegevens wel nog te kloppen maar dat weet ik niet meer zeker. In ieder geval na opnieuw instellen werkte het weer.

  10. #5669

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Na de update had ik alles nog in de auto staan en in de app (dus visueel klopte alles), maar dit heeft toen een paar weken niet gewerkt. Spontaan is het wel weer gaan werken, behalve gisterochtend. Netjes aan de kabel, auto volgeladen, maar klimatisering had niets gedaan. Ach ja, het went, die roulette

  11. #5670

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeski Bekijk Berichten
    Na de update had ik alles nog in de auto staan en in de app (dus visueel klopte alles), maar dit heeft toen een paar weken niet gewerkt. Spontaan is het wel weer gaan werken, behalve gisterochtend. Netjes aan de kabel, auto volgeladen, maar klimatisering had niets gedaan. Ach ja, het went, die roulette
    Was je benzine tank toevallig bijna leeg? Ik heb gemerkt dat de klimatisering ook met een volle accu niet werkt als de benzinetank vrijwel leeg is.

  12. #5671
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Na het met interess lezen van dit hele topic is het eigenlijk wel interesant om een e-tron te hebben als de overhied niet meer mee betaald.

    Ik lees veel problemen met laden en, in de winter maar 20km op elektra en in de zomer maar 30km. Verder is de aanschaf volgens mij 10.000€ meer. Een ander nadeel wT ik begrepen heb is dat de tork niet zo veel vreugde brengt dan met een V6 ofV8 omdat er geen geluid in zit
    Ben wel benieuwd of jullie als er geen voordeel in zou zitten (dus prive) of je zo'n auto wel zou kopen.

    Milieu, kan het ook niet zijn want die accu pack heeft met het produceren al vervuiling gegeven die je niet meer te boven komt

    Begrijp me niet verkeerd, ben gewoon benieuwd

  13. #5672
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Zoals met alles brengen kleinere productieaantallen hogere kosten met zich mee. De e-tron zal zeker goedkoper worden als de overheid stopt met de subsidie.
    Je moet niet vergeten dat de e-tron de afgelopen periode door velen is besteld ter 'vervanging' van een 1.4TFSI. Nu de subsidie verdwijnt moet je de e-tron toch echt gaan vergelijken met de 2.0TFSI. Dat prijsverschil is in de basis 2.400 euro. Probeer je de auto's zoveel mogelijk gelijk te configureren dan is dat verschil minder dan 1000 euro.

    Voor mij is de keuze dan echt om de e-tron te nemen. Ik realiseer mij wel dat de e-tron echt minder praktisch is als eerste of enige auto. De kofferbak is veel kleiner dus voor vakanties met kinderen en/of dieren wordt het krap. Als auto voor voornamelijk woon-werkverkeer met veel files lijkt mij de e-tron veel prettiger. Ik heb in ieder geval nog nooit zo 'prettig' in de files gestaan als met deze auto. Juist dat rijden tussen 0 en 50 km/u is heerlijk op elektrisch.

  14. #5673

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erdeke Bekijk Berichten
    Was je benzine tank toevallig bijna leeg? Ik heb gemerkt dat de klimatisering ook met een volle accu niet werkt als de benzinetank vrijwel leeg is.
    Klopt. Die is bijna leeg (aldus de auto; ik kan werkelijk nog wel 100km rijden heb ik getest). Maar; NOU WORDT IE HELEMAAL MOOI!!
    Kan je nu ook al de elektra-klimatisering niet meer gebruiken als je benzine bijna op is? Ik kan verdulleme de benzine-klimatisering niet gebruiken als de accu bijna leeg is. What de piep is dit nu voor patstelling? Waarom is er benzine nodig om je klimatisering te starten op elektra? (Accu was volgeladen).
    Echt... het wordt met de dag gekker met die e-tron.

  15. #5674
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeski Bekijk Berichten
    Klopt. Die is bijna leeg (aldus de auto; ik kan werkelijk nog wel 100km rijden heb ik getest). Maar; NOU WORDT IE HELEMAAL MOOI!!
    Kan je nu ook al de elektra-klimatisering niet meer gebruiken als je benzine bijna op is? Ik kan verdulleme de benzine-klimatisering niet gebruiken als de accu bijna leeg is. What de piep is dit nu voor patstelling? Waarom is er benzine nodig om je klimatisering te starten op elektra? (Accu was volgeladen).
    Echt... het wordt met de dag gekker met die e-tron.
    Yep, heb ik, nu ik dit lees, ook twee keer gehad. Melding van tanken kan bij ons soms dagen blijven staan omdat kantoor vlakbij is en daar ook een laadpaal staat. Dan rijden we een aantal dagen 100% elektrisch.
    Dat elektrisch voorverwarmen niet zou kunnen met een laag brandstofniveau had ik niet gedacht.

  16. #5675

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Hier hetzelfde probleem, niet E voorverwarmen terwijl de B tank leeg is. Heel vreemd! PS leest er niemand van AUDI NL mee?
    Nog iets vreemds: al meerdere keren doet de cruise control het niet, maar na een keer opnieuw starten is hij weer bedienbaar. Heel apart!

  17. #5676

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E46 Bekijk Berichten
    Hier hetzelfde probleem, niet E voorverwarmen terwijl de B tank leeg is. Heel vreemd! PS leest er niemand van AUDI NL mee?
    Nog iets vreemds: al meerdere keren doet de cruise control het niet, maar na een keer opnieuw starten is hij weer bedienbaar. Heel apart!
    Dat is een bekend probleem; als de auto nog aan het voorklimatiseren is en je start, doet de CC het niet.
    In dat geval altijd even starten, uitzetten en weer starten..

  18. #5677

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Yep, heb ik, nu ik dit lees, ook twee keer gehad. Melding van tanken kan bij ons soms dagen blijven staan omdat kantoor vlakbij is en daar ook een laadpaal staat. Dan rijden we een aantal dagen 100% elektrisch.
    Dat elektrisch voorverwarmen niet zou kunnen met een laag brandstofniveau had ik niet gedacht.
    Nee, dat verwacht je inderdaad niet. Ik weet het nu, dus ik heb geprobeerd via de app de klimatisering aan de praat te krijgen vanochtend (wilde niet gaan krabben ondanks dat ik dus aan de laadpaal sta). "Algemene fout" krijg je alleen maar in de app, keer op keer.
    Dus toch krabben. Heb je 2 (!) standverwarmingen in je auto...beiden niet bruikbaar door ogenschijnlijke veiligheidjes in de software.

  19. #5678

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeski Bekijk Berichten
    Nee, dat verwacht je inderdaad niet. Ik weet het nu, dus ik heb geprobeerd via de app de klimatisering aan de praat te krijgen vanochtend (wilde niet gaan krabben ondanks dat ik dus aan de laadpaal sta). "Algemene fout" krijg je alleen maar in de app, keer op keer.
    Dus toch krabben. Heb je 2 (!) standverwarmingen in je auto...beiden niet bruikbaar door ogenschijnlijke veiligheidjes in de software.
    Heb je Audi Nederland al eens gecontacteerd met deze bevindingen? Ben benieuwd wat zij hierop te zeggen hebben.

  20. #5679

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Zeker! Zij geven aan dat ze het vervelend vinden dat ik ongemak ondervind, maar dat het systeem zo werkt. Je hebt accuspanning nodig om de benzine-verwarming te starten (minimaal 3-4km bereik) en je hebt benzine nodig om de accu-verwarming te starten (de auto mag geen geel pompje geven en dus aangeven dat je moet gaan tanken). Dat laatste begreep ik niet helemaal; ten eerste heb je nog liters benzine zat en ten tweede; als ik aan de laadpaal sta... wat heb ik dan met benzine te maken als ik wil klimatiseren?
    Het lijkt mij dat het een ingebouwde veiligheid is die ervoor zorgt dat, indien er een storing is en je je hele accu leeg-klimatiseert, je toch nog kunt rijden.... ofzo? Dit laatste hebben ze nog geen heldere uitspraak over gedaan, anders dan dat het dus by design is...

  21. #5680
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Dan ook het volgende 'probleempje'. Gisteren reed ik naar huis en was aan het bellen met het thuisfront. Ik sloot achteraan in de file en wilde de ACC aanzetten voor het betere file werk. Op het dashboard kreeg ik echter de melding dat de functie niet beschikbaar was. Paar keer geprobeerd maar de ACC wilde niet aan. Paar minuten later was ik van de telefoon en kon ik de ACC wel aanzetten!
    Is dit ook een bekende 'feature' of een glitch die met voorsprong door techniek gepaard gaat?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •