Pagina 2 van 17 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 336

Onderwerp: Verbruik A3 8V

  1. #21
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.318
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    Vandaag weer eens getankt.
    Had nu wat rustiger gereden, gewoon wat je mag op de snelweg of in de bergen.
    nu kwam ik uit op 1 op 21.6km/h
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  2. #22

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    Ik heb het net even gechecked en de 1.4 (122pk) S-tronic draait 2500 rpm bij 120 KM per uur.
    Heerlijk rustig.

    Gemiddeld zit ik nu op 1 op 16,67 KM per liter.
    Laatst gewijzigd door Fritschy; 27-04-13 om 11:36.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    59
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    gisteren met mn audi a3 sb naar eurodisney op en neer gereden met 4 mensen in de auto
    ,totaal ruim 900 km met een verbruik van 5,7 l /100 km in totaal,
    inc een beetje file op de terugweg bij parijs en de cc de hele reis vast op 140 km/h .

    km stand nu 8000 km haha,in 5 weken

    witte sb 1.6 d handbak

  4. #24

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    Zo net even een rit gemaakt: IJsselstein-Diepenveen-Ijsselstein.
    Heen op Comfort (boardcomputer) 5.3 liter. (gewoon aan de snelheid gehouden).
    Terug, Dynamic (even gekeken hoe hij met 200km per uur zicht gedraagt plus een beetje "jagen' voor de eerste 60KM van de rit, daarna in de stand Economy gereden.
    Resultaat 6.3 liter.

    De S-tronic gaat op stand Economy in de vrijloop modus zodra je het gaspedaal loslaat. Niet alleen raar om te merken, maar op zich wel raar dat dat zuiniger moet zijn dan het laten uitlopen op de motor.

    Aangezien ik de eerste 2500 KM in stand comfort gereden heb, ben ik nu zeer benieuwd hoe zuinig de A3 kan zijn in de stand Economy.

    Of course I will keep you posted :-)

    (122pk,S-tronic)

  5. #25
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fritschy Bekijk Berichten
    Ik heb het net even gechecked en de 1.4 (122pk) S-tronic draait 2500 rpm bij 120 KM per uur.
    Heerlijk rustig.

    Gemiddeld zit ik nu op 1 op 16,67 KM per liter.
    Denk dat ik ook maar eens een 1.4 in de AR moet zien te krijgen.. Doe ongeveer 2X zo veel.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.


  6. #26
    lalleman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    600
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Verbruik A3 8V

    Ik heb er nu z'n 500 km op zitten met een 50/50 mix snelweg en stad. Het verbruik ligt ongeveer op 1:15.

    Niet verkeerd lijkt mij. Even voor de duidelijkheid, we hebben het hier over de 1.4, 122pk en de S-tronic.
    Audi A5 Cabrio FSI 2.0 Glacier White 2018
    Tesla Model 3 Performance - Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI S-tronic Ambition - Volkswagen Golf 7 GTE - Audi A3 8v Sportback Pro Line S

  7. #27

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    @lalleman, probeer de Eco mode eens (drive select, econonmy volgens mij).
    Dan gaat (mits je geen gas geeft de bak in vrijloop), super raar gevoel.....
    Ben benieuwd wat jij er van vind.

  8. Ad
  9. #28
    Griffendahl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    169
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    Is dat zo'n zogenaamde zeilfunctie ??

  10. #29

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Griffendahl Bekijk Berichten
    Is dat zo'n zogenaamde zeilfunctie ??
    Yes it is!
    Gaat best goed..... plus vond hem in Comfort al goed uitrollen, maar dat is nu helemaal waanzin. :-)

  11. #30

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    Een tank verder met Eco mode aan.
    Ik ben geen fan! 1 op 16,7 is Ok, maar had beter gemogen.

    Mijn mening over de zeilfunctie........waarom? Hij gaat stationair lopen wanneer je het gaspedaal loslaat, (Altijd! Dus ook in de stad, in je woonwijk,etc ) en dat is super irritant en naar mijn mening ook niet zuinig.

    Als je de auto laat uitrollen in de versnelling kost het (naar mijn weten) geen brandstof. Echter de zeilfunctie laat hem dan stationair lopen wat dus wel benzine kost.

    Nu is het de beurt aan Comfort voor een verbruikstest. :-)

  12. #31
    Max82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    182
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fritschy Bekijk Berichten
    Een tank verder met Eco mode aan.
    Ik ben geen fan! 1 op 16,7 is Ok, maar had beter gemogen.

    Mijn mening over de zeilfunctie........waarom? Hij gaat stationair lopen wanneer je het gaspedaal loslaat, (Altijd! Dus ook in de stad, in je woonwijk,etc ) en dat is super irritant en naar mijn mening ook niet zuinig.

    Als je de auto laat uitrollen in de versnelling kost het (naar mijn weten) geen brandstof. Echter de zeilfunctie laat hem dan stationair lopen wat dus wel benzine kost.

    Nu is het de beurt aan Comfort voor een verbruikstest. :-)
    Dit is niet geheel correct. Bij het afremmen in versnelling maakt de motor nog steeds toeren met tegendruk, waardoor de auto vertraagd. Bij het ontkoppelen is er geheel geen tegendruk meer, hierdoor is het vermogen dat geleverd moet worden gelijk aan stationair en dus het verbruik lager. Vergelijk het met stilstaan uit de versnelling of rijden met 1500rpm.

  13. #32

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Max82 Bekijk Berichten
    Dit is niet geheel correct. Bij het afremmen in versnelling maakt de motor nog steeds toeren met tegendruk, waardoor de auto vertraagd. Bij het ontkoppelen is er geheel geen tegendruk meer, hierdoor is het vermogen dat geleverd moet worden gelijk aan stationair en dus het verbruik lager. Vergelijk het met stilstaan uit de versnelling of rijden met 1500rpm.
    Dus wanneer je de auto laat uitrollen zonder gas te geven en dus afremt op de motor verbruikt de auto daadwerkelijk benzine.
    En dit is dus meer dan hem in de neutraal stationair te laten lopen? Klinkt mij wat vreemd in de oren.

    Maar mijn verhaal ging meer over functionaliteit, wat echt te wensen over laat in de Eco stand.
    Het voelt niet prettig om je toerenteller in eens te zien dalen alsof de auto afslaat, hahaha :-)

  14. #33
    Griffendahl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    169
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    Is dat alleen op de benzineversies dan, want volgens mij doet mijne dat niet. Op zich misschien ook wel logisch, want een diesel krijgt volgens mij bij gas los sowieso geen brandstof en de remmende werking van de motor is dan dacht de compressie. Geen brandstof inspuiten is dan zuiniger als stationair...
    Audi A3 (8V) 2.0 TDI Pro Line S - Daytona Grey - B&O - Leder/Alcantara - MMI plus

  15. #34
    Max82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    182
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    Het (zeilen) is stationair laten lopen waarbij de auto ontkoppeld is, in versnelling maakt deze meer toeren dan wanneer de motor ontkoppeld is. Het gevoel is inderdaad wennen, alsof je iedere keer de koppeling intrapt.
    Laatst gewijzigd door Max82; 19-05-13 om 23:54.

  16. #35
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    IMG_20130506_114921.jpgIMG_20130506_115131.jpgOorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten

    Even voorstellen als nieuw lid:

    Ben na 15 jaar weer teruggekeerd in de "PON"- stal met een nieuw model A3 1.4 TFSI Ambiente in de kleur Dakota-grijs met Pashmina-beige regatta interieur.
    Vroeger (zakelijk) 2x Audi 80 1.8 met daarna een 3-tal A4 1.6 gereden, maar prive toen niet meer financieel haalbaar. Overgestapt maar een 2x Renault Twingo en als laatste een NISSAN QashQai waarbij ik na 4 jaar mij begon te ergeren aan de kwaliteit en service van o.a. de Nissan organisatie.
    "Impulsief" teruggekeerd naar Audi met de herinneringen aan vroeger.
    Twee weken geleden mijn A3 in ontvangst mogen nemen: voor zowel mij als voor de dealer een "event". De eerste die in deze kleurcombinatie werd afgeleverd...prachtig !! Het is een zeer chique uitvoering (uiteraard niet "sportief", maar dat zou op mijn leeftijd ook niet zo passen met 65+, maar wel zeer Luxe ).
    Voor de liefhebbers een kleine extra info wat niet goed uit de documentatie naar voren komt: de stoelbekleding is tot onze verrassing half leder/half stof...erg mooi!
    We hebben ons beperkt tot de basis-uitvoering met enige opties een alu-optiek pakket QJ1 en Inleg alu-mistral zilver STD. Alles bij elkaar komt de wagen dan net even rond de € 30K.
    Eerste indrukken: Aflevering door dealer: zeer prettig en correct volgens alle gemaakte afspraken. (Auto Mondt De Lier)
    Auto ziet er prachtig uit, doch voor niet kenners een niet zo opvallende verschijning, Dat was een 4 1/2 jaar geleden met mijn Nissan wel wat anders (nu ook niet meer).
    De afwerking en materiaalkeuzes/kwaliteit is perfect. Het rij-comfort en wegligging uitmuntend, hoewel ik de hoge Nissan-zit een beetje mis qua zicht op het verkeer en in- en uitstappen plus de kortere deuren door de 4-deurs Nissan-uitvoering, maar die consessies heb ik graag gedaan. Motorisch is de A3 voor mij een klein wonder: de 1.4 TFSI is bijzonder pittig door de turbo en de lichtere wagen (scheelt zo'n dikke 100kg) in vergelijk met de 1.6 standaard Nissan motor. Voor mijn rijstijl en gebruik meer dan voldoende en ik heb de auto met zo'n 500km nog niet op "zijn staart" getrapt. Het verbruik volgens de BC is nu al zo'n 10% lager dan mijn vorige auto (ca. 6.8 op kortere ritjes) dus na goed inrijden en op zomerbanden is 5-6 liter/100 km voor mij zeker haalbaar !)
    Jammer is dat de extra's bij Dhr. Pon zo extreem veel kosten, dus ik heb nu weer standaard A/C, licht- en ruitenwissers weer handmatig te bedienen, mijn eigen NAVI, geen leuke LED dagrijverlichting etc., maar rijd ik wel in een ECHTE auto !!
    Wel moet ik meteen opmerken dat de uitrusting die wel standaard in de Ambiente zit perfect werkt/is: Radio, binnenverlichting, middenarmsteun,achteruitrij signalering(pieper) etc. De 15-spaaks wielen zijn zeer luxe doch een crime om schoon te houden: de auto deze week gelijk op Goodyear U8 winterbanden/simpele Anzio velgen gezet voordat de originele wielen door de eerste winterpekel gaan worden opgevreten !
    Ik heb diverse autobladen recent geraadpleegd en kom dan tot de conclusie dat de enige twee alternatieven ( BMW 1-serie en Mercedes A-klasse) het toch NIET winnen van de AUDI A3: als enige "minpunt" wordt telkens vermeld dat de AUDI qua model behoudend/saai zou zijn: Voor mij een GROOT PLUSPUNT, ik wil niet elke keer drastisch veranderen omdat er een nieuw model is verschenen: wat goed is, is goed: modetrends volgen kost altijd heeeeeeeeel veel geld !
    Al met al in deze eerste 2 weken een zeer gelukkige NIEUWE A3 bezitter: kijk goed rond (.. ZFN .) in de omgeving van MAASSLUIS !!

    m. vr. grt.

    merel

    Als bewijs bijgesloten een tweetal pic's dat 1:19.5+ mogelijk is tijdens een ritje van ca. 55 km (Maassluis-Zeeland N57) deze week.
    Ik zal eens proberen 1:20 te halen, maar meer als "geintje" dan als dagelijkse richtlijn.

    Blijf zeer tevreden over mijn nieuwe A 3 1.4 120 pk.

    m.v.grt.
    merel

    Nieuwe A3!-img_20130506_114915.jpgNieuwe A3!-img_20130506_115131.jpg

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    59
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    weet iemand hoe ik van l/100 km overkan naar km per liter in de verbruiksmeter,

    dus ipv 5l/100 km wil ik 1;20 in de display zien staan.

    groet,

    ron

  18. #37
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.318
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    Via MMi systeem bij de auto instellingen.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  19. #38

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Via MMi systeem bij de auto instellingen.
    Kan je iets meer uitleggen, want ik heb exact dezelfde vraag maar kon het ook niet vinden in het car menu......

  20. #39
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.318
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fritschy Bekijk Berichten
    Kan je iets meer uitleggen, want ik heb exact dezelfde vraag maar kon het ook niet vinden in het car menu......
    Het staat ook in het instructie boekje, Maar ik zal er morgen even naar kijken.
    Heb het zelf ook al veranderd
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  21. #40

    Standaard Re: Verbruik A3 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Het staat ook in het instructie boekje, Maar ik zal er morgen even naar kijken.
    Heb het zelf ook al veranderd
    Klopt, maar die ligt niet hier maar in de auto, ik dacht misschien dat je het zo weet.
    Ik check het morgen zelf wel even in de A3.

Pagina 2 van 17 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •