Pagina 127 van 134 EersteEerste ... 2777117123124125126127128129130131 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2.521 tot 2.540 van de 2664

Onderwerp: VCDS mods voor de 8V

  1. #2521
    Moirten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Helaas gaat het niet zonder een knop op de facelift. Dus toch in laten bouwen.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    Is dit een kwestie van de knop kopen: https://nl.aliexpress.com/item/40001...6e332e0eKQMRA3
    Er inbouwen (letterlijk plug en play?) en dan VCDS coderen?

    Of is dit een heel ingewikkeld proces waarbij ook de ABS module aangepast/vervangen moet worden?

  2. #2522
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moirten Bekijk Berichten
    Is dit een kwestie van de knop kopen: https://nl.aliexpress.com/item/40001...6e332e0eKQMRA3
    Er inbouwen (letterlijk plug en play?) en dan VCDS coderen?

    Of is dit een heel ingewikkeld proces waarbij ook de ABS module aangepast/vervangen moet worden?
    Je mist bedrading naar ABS module toe

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #2523

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Ik heb de uitlaatmod gedaan op mijn s3 (flaps continu open ) maar nu merk ik dat de rechter buitenste pijp dicht en koud blijft. De andere 3 zijn wel open. Bank 1 geeft aan dat ze open zijn maar er is er dus 1 echt dicht. Is er een manier deze handmatig te bedienen via vcds? Ik heb geen foutcode van deze klep gelezen

  4. #2524
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennisvaassen Bekijk Berichten
    Ik heb de uitlaatmod gedaan op mijn s3 (flaps continu open ) maar nu merk ik dat de rechter buitenste pijp dicht en koud blijft. De andere 3 zijn wel open. Bank 1 geeft aan dat ze open zijn maar er is er dus 1 echt dicht. Is er een manier deze handmatig te bedienen via vcds? Ik heb geen foutcode van deze klep gelezen
    Even wd40 spuiten ofzo misschien zit het vast

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  5. #2525
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard VCDS mods voor de 8V

    Volgens mij zijn er maar twee kleppen en die bedienen de buitenste pijpen, de binnenste hebben geen kleppen en zijn daarom ook altijd wat vuiler.
    Ik weet ook niet of je er zo bij komt om het te smeren, bij mijn S3 hebben ze onder garantie de complete einddemper vervangen ivm een piepje in de klep.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned


  6. #2526

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Even wd40 spuiten ofzo misschien zit het vast

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    Met een stuk draadeind wezen porren tegen een dichte klep. Zit echt muurvast , geen idee hoe de klep er uit ziet dus weet ook niet hoe ik kracht moet zetten.
    Moet ik de drive mode steeds wisselen van dynamic naar bijv. comfort om zo de klep een signaal te geven om te bedienen? dit terwijl ik dan loop te porren? :P

    Weet wel dat de vorige eigenaar een anderhalf jaar lang dynamic mode niet gebruikt heeft en er 8000 km mee heeft gereden ( mischien dat hij daarom vast zit )

    Mischien dat er wat fout is gegaan met vcds (aangezien geen longcodehelper beschikbaar is op mijn versie)
    Ik krijg morgen obdeleven , dan ga ik de mod via de app uitvoeren in de hoop dat de pijp wel open gaat
    Laatst gewijzigd door dennisvaassen; 21-03-20 om 10:01.

  7. #2527

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Even een update: er is een handige output test met obdeleven om de exhaustflaps te testen... blijkt dat de servo wel draait maar dat de klep gewoon vast zit... ik vermoed dat hij los vam de as is gekomen. Echter maakt hij met 3 open pijpen ook al genoeg geluid i.c.m. de remus tussendemper dus dit laat ik zo.

    Ook viel het mij op dat de remmen licht aanliepen de eerste paar honderd meter (niet piepen of kraken maar je voelt dat de auto word tegengehouden tijdens accelereren).Door de adaption 'remschijfdroging' van strong naar weak te zetten heb ik hier geen last meer van.

    De mirrordip werkt helaas niet goed. Hij zet de spiegel telkens een stukje hoger terug. Daarom deze app weer verwijderd.

    De 'electronic diffrential lock' heb ik van standaard naar sterk gezet. Hierdoor heb ik het gevoel dat er meer vermogen naar de achterwielen gestuurd word. Hij rijd dan ook meer als een awd ipv een fwd.

    Ik ga de pro versie kopen zodat ik ook kan longcoden , handig als ik de uitlaatflaps een keer aan wil zetten bij een lange rit (zo hoef ik geen credits te betalen omdat ik apps niet gebruik)

    Een leuke bijkomstigheid is dat obdeleven via bluetooth werkt. Zo kan je met verbinden en binnen 1 minuut een longcode doorvoeren. Met vcds moet je eerst je kabel aansluiten op die zware laptop die je van binnen naar de auto moet slepen , opstarten etc. Vcds gebruik ik nog wel voor om foutcodes te lezen. Dat lukt niet bij obdeleven (je ziet wel dat er een foutcode is maar niet wat specifiek) edit: DIT KAN TOCH WEL!!!!!!
    Laatst gewijzigd door dennisvaassen; 25-03-20 om 05:14.

  8. Ad
  9. #2528

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Leuk dat jij al die mogelijkheden hebt met OBDeleven.

    Ik kan namelijk bijna niets!

    Voor 15 euro aan credits gekocht en weinig tot geen aanpassingen kunnen doen. Weggesmeten geld in mijn ogen...

  10. #2529

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Leuk dat jij al die mogelijkheden hebt met OBDeleven.

    Ik kan namelijk bijna niets!

    Voor 15 euro aan credits gekocht en weinig tot geen aanpassingen kunnen doen. Weggesmeten geld in mijn ogen...
    Die credits kan je verdienen (6 per dag) door alleen de app te openen heb je er al 1. Door via gratis je wallet 'get free credit' te klikken kan je tot 5 x toe een reclame filmpje kijken waarbij je elke keer een credit krijgt.. dit kan de volgende dag weer. Erg omslachtig allemaal inderdaad. Daarom ga ik de pro versie unlocken (25 euro) zodat ik kan longcodenen de apps niet meer nodig heb
    Laatst gewijzigd door dennisvaassen; 25-03-20 om 05:14.

  11. #2530
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Leuk dat jij al die mogelijkheden hebt met OBDeleven.

    Ik kan namelijk bijna niets!

    Voor 15 euro aan credits gekocht en weinig tot geen aanpassingen kunnen doen. Weggesmeten geld in mijn ogen...
    Wat voor wagen heb je?

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  12. #2531

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Even een vraag tussendoor: Steeds vaker heb ik een probleem met het aangrijpmoment van de koppeling bij de dsg van mijn s3 8v. Wanneer ik een drempel pak met +- 10km/h ontkoppelt de motor. Als ik vervolgens rustig gas geef na de drempel pakt de koppeling pas bij 1500 toeren (soms wel 1700) aan. Volgens mij hoort dit niet. Helemaal niet bij een km stand van 45000. Iemand enig idee wat dit is?

    Ik zit er aan te denken om via obdeleven de dsg opnieuw in te leren
    Laatst gewijzigd door dennisvaassen; 25-03-20 om 07:33.

  13. #2532

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Wat voor wagen heb je?

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    Een Audi S3 bouwjaar 2015.

    Veel werk niet hoor:

    Mirror dip
    Pinkers afwisselend met drl instellen
    Comfort pinkers
    Exhaust flaps
    Central lock met ign
    Mirror link in motion

    Allemaal apps die niet werken op mijn S3.

    Wat wel werkt is de start/stop deactivation en de olietemperatuur indicatie.

    Weggesmeten geld in mijn geval...

  14. #2533
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Een Audi S3 bouwjaar 2015.

    Veel werk niet hoor:

    Mirror dip
    Pinkers afwisselend met drl instellen
    Comfort pinkers
    Exhaust flaps
    Central lock met ign
    Mirror link in motion

    Allemaal apps die niet werken op mijn S3.

    Wat wel werkt is de start/stop deactivation en de olietemperatuur indicatie.

    Weggesmeten geld in mijn geval...
    Heb je de pro versie? Kun je ook handmatig coderen?

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  15. #2534
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennisvaassen Bekijk Berichten
    Even een vraag tussendoor: Steeds vaker heb ik een probleem met het aangrijpmoment van de koppeling bij de dsg van mijn s3 8v. Wanneer ik een drempel pak met +- 10km/h ontkoppelt de motor. Als ik vervolgens rustig gas geef na de drempel pakt de koppeling pas bij 1500 toeren (soms wel 1700) aan. Volgens mij hoort dit niet. Helemaal niet bij een km stand van 45000. Iemand enig idee wat dit is?

    Ik zit er aan te denken om via obdeleven de dsg opnieuw in te leren
    Plaats eens een stukje informatie over je dsg, dus softwareversie en nummer etc. Kun je in obd11 vinden

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  16. #2535

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennisvaassen Bekijk Berichten
    Een leuke bijkomstigheid is dat obdeleven via bluetooth werkt. Zo kan je met verbinden en binnen 1 minuut een longcode doorvoeren. Met vcds moet je eerst je kabel aansluiten op die zware laptop die je van binnen naar de auto moet slepen , opstarten etc. Vcds gebruik ik nog wel voor om foutcodes te lezen. Dat lukt niet bij obdeleven (je ziet wel dat er een foutcode is maar niet wat specifiek) edit: DIT KAN TOCH WEL!!!!!!
    VCDS kan via Wifi werken, ja je moet nog steeds je "dongle" in de ODBII poort doen maar daarna kan je lekker vanuit je luie stoel via wifi alles configureren, of met een 13" laptopje in de auto ook comfortabel alles programmeren.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  17. #2536

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Heb je de pro versie? Kun je ook handmatig coderen?

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    Neen,

    Ik heb de goedkoopste versie.

    Ik ga ook niet beweren dat het aan de OBDeleven ligt want mirror dip lukt ook niet met long coding, dus ik vermoed dat de “problemen” eerder voertuig en bouwjaar gebonden zijn.

    Maar uiteindelijk maakt OBDeleven wel reclame met een hele hoop apps die je kan uitvoeren, terwijl de helft ervan op mijn wagen niet werkt.

  18. #2537
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Neen,

    Ik heb de goedkoopste versie.

    Ik ga ook niet beweren dat het aan de OBDeleven ligt want mirror dip lukt ook niet met long coding, dus ik vermoed dat de “problemen” eerder voertuig en bouwjaar gebonden zijn.

    Maar uiteindelijk maakt OBDeleven wel reclame met een hele hoop apps die je kan uitvoeren, terwijl de helft ervan op mijn wagen niet werkt.
    Mirrordip moet werken. Spiegelknopje al op rechts gedaan en dan in zn achteruit?

    Zodra dit hele corona crisis voorbij is, dan kan ik je wel helpen met alle aanpassingen.

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  19. #2538

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Plaats eens een stukje informatie over je dsg, dus softwareversie en nummer etc. Kun je in obd11 vinden

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    System description: DQ250-6A MQB
    *** Software number: 0D9300012L
    *** Software version: 4932
    *** Hardware number: 02E927770AQ
    *** Hardware version: H52
    *** Serial number: TFK01310140270
    *** ODX name: EV_TCMDQ250021
    *** ODX version: 001001
    *** Long coding: 0014

    Kan je hier wat mee?
    Heb de auto zelf pas een maand in bezit.. volgens mij is het 'probleem' van laat aangrijpen van de laatste week. Hij is 8000 km geleden wel stage 2 + gechipt bij jd.. de dsg is ook stage 2 gechipt.

    Heb ook een foutmelding de laatste 3 dagen in de transmissie controle module die na een stukje rijden weer terugkomt:
    Fault Code P173400*Status:Intermittent.
    Starter*release from*the*selector level sensor system.
    Laatst gewijzigd door dennisvaassen; 25-03-20 om 15:21.

  20. #2539

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    42
    Kudos
    0

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Wie in de provincie Zuid-Holland kan onderstaande(verlichte interieurlijsten) inbouwen in mijn A3 8V SB FL en het nodige coderen via VCDS. Uiteraard tegen betaling.

    Alvast bedankt voor de reacties

    Knipsel.PNG
    Knipsel2.PNG
    Laatst gewijzigd door xypds; 25-03-20 om 15:47.

  21. #2540
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.337
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    [QUOTE=xypds;1872443]Wie in de provincie Zuid-Holland kan onderstaande(verlichte interieurlijsten) inbouwen in mijn A3 8V SB FL en het nodige coderen via VCDS. Uiteraard tegen betaling.

    Alvast bedankt voor de reacties

    Knipsel.PNG
    Knipsel2.PNG[/QUOTE @Rainesh

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •