Pagina 31 van 134 EersteEerste ... 212728293031323334354181131 ... LaatsteLaatste
Resultaten 601 tot 620 van de 2664

Onderwerp: VCDS mods voor de 8V

  1. #601
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.356
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belvedere98 Bekijk Berichten
    Hi,

    Zit al vanaf het moment van bestellen mee te lezen wat er stiekem allemaal verborgen zit in de a3 en vandaag is het zo ver.
    Kan dus niet wachten om een aantal aanpassingen te laten doen.

    Is er iemand in de buurt van Den Haag (Zoetermeer) die dit kan?

    Alvast bedankt!

    Groet,
    Marly
    Kilometervreter en A4fsi is in de buurt van jou, kijk ff in de topic van vagcom.
    En vraagt het daar ff.

    Je mag natuurlijk ook na mij komen, maar dat is een stukje rijden.
    Zier onder schrift.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  2. #602
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belvedere98 Bekijk Berichten
    Hi,

    Zit al vanaf het moment van bestellen mee te lezen wat er stiekem allemaal verborgen zit in de a3 en vandaag is het zo ver.
    Kan dus niet wachten om een aantal aanpassingen te laten doen.

    Is er iemand in de buurt van Den Haag (Zoetermeer) die dit kan?

    Alvast bedankt!

    Groet,
    Marly
    Net wat Remi66 zegt: @kilometervreter kan het in de buurt van Den Haag doen! Kom zelf ook uit Den Haag.

    Ik ben ook met mijn 8v naar hem gegaan, maar helaas pakte de kabel de nieuwe software niet. Nieuwe kabel heeft ie besteld en hij kan het dus nu ook doen voor een 8V. Binnenkort ga ik weer ff naar hem om de mods dan toch echt aan te passen.
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –

  3. #603
    Belvedere98's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TyCorZ Bekijk Berichten
    Net wat Remi66 zegt: @kilometervreter kan het in de buurt van Den Haag doen! Kom zelf ook uit Den Haag.

    Ik ben ook met mijn 8v naar hem gegaan, maar helaas pakte de kabel de nieuwe software niet. Nieuwe kabel heeft ie besteld en hij kan het dus nu ook doen voor een 8V. Binnenkort ga ik weer ff naar hem om de mods dan toch echt aan te passen.
    Top, bedankt voor jullie tips!

  4. #604

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Is er een mogelijkheid wanneer je auto Gps ready is, dat je via dit hier de software kan unlocken en gps kan laden via SD card? Mijn dealer liet zoiets vallen

    ook kan ik de mods bij dealer laten doen, prima service zeg ik zo
    Laatst gewijzigd door Boy1308; 06-01-14 om 11:55.

  5. #605

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TyCorZ Bekijk Berichten
    Net wat Remi66 zegt: @kilometervreter kan het in de buurt van Den Haag doen! Kom zelf ook uit Den Haag.

    Ik ben ook met mijn 8v naar hem gegaan, maar helaas pakte de kabel de nieuwe software niet. Nieuwe kabel heeft ie besteld en hij kan het dus nu ook doen voor een 8V. Binnenkort ga ik weer ff naar hem om de mods dan toch echt aan te passen.
    Als je een officiele Ross tech kabel hebt, dan kun je deze gewoon naar versie VCDS 12.12 updaten en dan moet het werken.


  6. #606
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.356
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michelm1978 Bekijk Berichten
    Als je een officiele Ross tech kabel hebt, dan kun je deze gewoon naar versie VCDS 12.12 updaten en dan moet het werken.
    Dat was ook het probleem, geen originele kabel.
    Hij heeft een andere gekocht.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  7. #607

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cheff Bekijk Berichten
    Vraagje:
    Op het moment dat je de voorruitwissers aan hebt staan en je schakelt naar de achterruitversnelling dan gaat automatisch de achterruitwisser aan.
    Is het mogelijk om dit uit te schakelen?
    Bij mijn vorige auto (golf 6) was dit in ieder geval mogelijk.

    Alvast bedankt!
    Hoi Cheff, je kunt de zekering F47(15 Amp) verwijderen, die zit binnen links onder het stuur. Heb ik ook gedaan.
    Dan doet de ruitenwisser het wel helemaal niet meer.

  8. Ad
  9. #608
    G4ce's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Leeftijd
    40
    Posts
    164
    Kudos
    37
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Afgelopen zaterdag nog bij @Remi66 op bezoek geweest voor wat vagcom tweaks. Top service!

    Onderstaande laten aanpassen:

    • Needlesweep (Zeigertest)
    • Olietemperatuurmeter in BIS (Öltemperaturanzeige/Laptimer)
    • Achterlichten aan bij DRL (Tagfahrlicht mit Rückleuchten)
    • 2-cilinder modus indicator in BIS (Zylinderabschaltung anzeigen)
    • Sfeerverlichting extra zone instelbaar (Ambientebeleuchtung)


    Needlesweep is sowieso een leuke, maar helemaal i.c.m. ACC. Dan branden de ACC lampjes tegelijk met de teller mee, zoals op dit filmpje (half) te zien: http://youtu.be/qnQWUWOXiI8

    De 2-cilinder modus indicator is een interessante voor de mede COD bezitters. Ik dacht in eerste instantie dat deze niet werkte, maar het blijkt dat deze indicator alleen getoond wordt wanneer je het BIS hebt ingesteld op het actuele/huidige verbruik. Totdat ik hier zondag pas achter kwam überhaupt nooit een idee gehad wanneer de auto nu op 2 cilinders loopt, ik kan het aan de auto zelf in ieder geval niet merken. Alleen maar positief lijkt me.

    Door vrijschakeling van de sfeerverlichting heb je ineens 4 instellingen in het betreffende menu:

    IMG_3652 [6MP].jpg

    Het vreemde is dat wanneer ik de niveaus aanpas bij de opties "voor" en "portier" de verlichtingssterkte niet verandert, waar dat overduidelijk wel gebeurt bij de optie "voetenruimte". Staat los van de vcds aanpassing want dit viel me vrijdag ook al op toen ik nog 3 opties had. Meer mensen die dit hebben geconstateerd?
    A3 8V Sportback PLS 1.4TFSI COD S tronic | Daytona grijs | Full-LED | 18" F38 titanium | Assist. pakket | Comfortsleutel | Stoelverwarming | Privacy-glass [2014-]
    A4 B8 Limo S Edition (2009) 1.8TFSI 155kW 340nm | Daytona grijs [2012-2013]

  10. #609

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Die sfeerverlichting optie kende ik ook nog niet. Ergens vind ik het niet vreemd dat het niet werkt want waarom zou Audi dit dan sowieso niet aangeboden hebben? In de originele setting kun je ook alleen maar de voetenruimte aanpassen terwijl je bij de andere 2 geen verandering ziet.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  11. #610
    Blurk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    61
    Posts
    280
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Volgens mij verandert de instelling "voor" de verlichtingssterkte van de bekerhouderverlichtingsringen. Moet je wel even de beker(s) verwijderen om het te zien

    Instelling "portier" is misschien voor de B&O verlichtingsrand? Of voor de hondenpoepverlichting?
    Laatst gewijzigd door Blurk; 07-01-14 om 12:57.
    A3 SB Ambition PL plus - 1.4 TFSI CoD - S tronic - Belugabruin - o.a. Assistentiepakket, ASS, Comfortsleutel - Dakreling - Zwarte hemel

  12. #611
    G4ce's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Leeftijd
    40
    Posts
    164
    Kudos
    37
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blurk Bekijk Berichten
    Volgens mij verandert de instelling "voor" de verlichtingssterkte van de bekerhouderverlichtingsringen. Moet je wel even de beker(s) verwijderen om het te zien

    Instelling "portier" is misschien voor de B&O verlichtingsrand? Of voor de hondenpoepverlichting?
    Als ik het plaatje in de MMI mag geloven zou de optie "voor" meer dan alleen de bekerhouders moeten regelen, misschien wordt er wel de standaard binnenverlichting mee geregeld die in het plafond zit? Klopt van die bekers, inderdaad wel een nadeel daarvan dat je die mooie ringen niet ziet.

    B&O verlichting zou z'n eigen optie moeten hebben in dit menu, tenminste wat ik zo heb gezien in de VCDS software bij Remi66 (was een apart vinkje). De portier optie zou inderdaad ook nog betrekking kunnen hebben op de verlichting aan de onderzijde van de deuren, maar ik dacht dat wel getest te hebben.

    Zal vanavond nog eens weer hiermee experimenteren...
    A3 8V Sportback PLS 1.4TFSI COD S tronic | Daytona grijs | Full-LED | 18" F38 titanium | Assist. pakket | Comfortsleutel | Stoelverwarming | Privacy-glass [2014-]
    A4 B8 Limo S Edition (2009) 1.8TFSI 155kW 340nm | Daytona grijs [2012-2013]

  13. #612
    Belvedere98's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G4ce Bekijk Berichten
    Afgelopen zaterdag nog bij @Remi66 op bezoek geweest voor wat vagcom tweaks. Top service!


    Door vrijschakeling van de sfeerverlichting heb je ineens 4 instellingen in het betreffende menu:

    IMG_3652 [6MP].jpg

    Het vreemde is dat wanneer ik de niveaus aanpas bij de opties "voor" en "portier" de verlichtingssterkte niet verandert, waar dat overduidelijk wel gebeurt bij de optie "voetenruimte". Staat los van de vcds aanpassing want dit viel me vrijdag ook al op toen ik nog 3 opties had. Meer mensen die dit hebben geconstateerd?

    Vandaag heeft @kilometervreter bij mij enkele aanpassingen gedaan. De optie met de extra zone kon wel worden aangevinkt, maar er veranderde niets. De verlichting bij de handgrepen kun je overigens verstellen door te draaien aan de knop waarmee je dashboardverlichting regelt.

  14. #613
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belvedere98 Bekijk Berichten
    Vandaag heeft @kilometervreter bij mij enkele aanpassingen gedaan. De optie met de extra zone kon wel worden aangevinkt, maar er veranderde niets. De verlichting bij de handgrepen kun je overigens verstellen door te draaien aan de knop waarmee je dashboardverlichting regelt.
    Was even gezellig, @Belvedere98 gelijk laten zien wat een wax op een auto doet....
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  15. #614
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.356
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    @G4ce graag gedaan, was ook gezellig.
    Lekker kletsen over Audi (wat anders, hè)
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  16. #615
    Belvedere98's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Was even gezellig, @Belvedere98 gelijk laten zien wat een wax op een auto doet....
    Potverdrie.... ik kon alleen maar denken "Dat moet ik ook!!" hahaha.
    Nogmaals dank voor de aanpassingen.

    Mijn spiegel gaat overigens perfect terug na in z'n achteruit gereden te hebben itt enkele forumleden hier.

  17. #616
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    LOL @kilometervreter @Belvedere98 +1

    Volgende week ook (wederom) naar kilometervreter om de aanpassingen te doen.
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –

  18. #617
    SpikY00's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    519
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belvedere98 Bekijk Berichten
    Mijn spiegel gaat overigens perfect terug na in z'n achteruit gereden te hebben itt enkele forumleden hier.
    Bij mij doet hij het soms wel en soms niet. Hij gaat altijd wel terug maar niet altijd naar de juiste positie, soms heb ik de indruk dat hij gewoon exact in het midden gaat staan. Als dit natuurlijk je normale stand is lijkt het waarschijnlijk alsof hij het steeds perfect doet.

    Ik dacht bij mij oorspronkelijk dat het misschien lag aan de knop op rechterspiegel laten staan of terug in het midden draaien voor terug vooruit te rijden maar na verder testen lijkt het compleet random. Zou uit de losse pols gokken dat hij ongeveer 7 keer op 10 juist teruggaat maar 3 keer naar de neutrale positie.
    Eenderhoe, nog steeds veel minder storend dan geen kanteling!
    Audi A3 Sportback 8V 1.6 TDI Ambition Monsoon Grey
    Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Graphite Blue

  19. #618

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpikY00 Bekijk Berichten
    Bij mij doet hij het soms wel en soms niet. Hij gaat altijd wel terug maar niet altijd naar de juiste positie, soms heb ik de indruk dat hij gewoon exact in het midden gaat staan. Als dit natuurlijk je normale stand is lijkt het waarschijnlijk alsof hij het steeds perfect doet.

    Ik dacht bij mij oorspronkelijk dat het misschien lag aan de knop op rechterspiegel laten staan of terug in het midden draaien voor terug vooruit te rijden maar na verder testen lijkt het compleet random. Zou uit de losse pols gokken dat hij ongeveer 7 keer op 10 juist teruggaat maar 3 keer naar de neutrale positie.
    Eenderhoe, nog steeds veel minder storend dan geen kanteling!
    Ik hoop echt dat dit in toekomst zal verdwijnen die "foutmelding" ivm kantelen rechterspiegel want dit is iets wat ik niet zou kunnen missen.... Misschien een foutje in de specs of dergelijke?

  20. #619
    SpikY00's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    519
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boy1308 Bekijk Berichten
    Ik hoop echt dat dit in toekomst zal verdwijnen die "foutmelding" ivm kantelen rechterspiegel want dit is iets wat ik niet zou kunnen missen.... Misschien een foutje in de specs of dergelijke?
    Dit komt enkel voor bij de VCDS mod hoor. Als je automatisch inklapbare spiegels hebt heb je de spiegelkanteling standaard af-fabriek en komt het nooit voor. Ook als je enkel elektrisch verstelbare+verwarmbare spiegels hebt en je gebruikt de mod werkt de spiegelkanteling elke keer om de stoeprand te zien. Enkel bij het terug omhoogkomen moeten sommige mensen soms even terug een klein tikje geven om de spiegel een paar mm bij te regelen na het terug omhoogkomen. Geen groot ongemak dus
    Audi A3 Sportback 8V 1.6 TDI Ambition Monsoon Grey
    Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Graphite Blue

  21. #620

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpikY00 Bekijk Berichten
    Dit komt enkel voor bij de VCDS mod hoor. Als je automatisch inklapbare spiegels hebt heb je de spiegelkanteling standaard af-fabriek en komt het nooit voor. Ook als je enkel elektrisch verstelbare+verwarmbare spiegels hebt en je gebruikt de mod werkt de spiegelkanteling elke keer om de stoeprand te zien. Enkel bij het terug omhoogkomen moeten sommige mensen soms even terug een klein tikje geven om de spiegel een paar mm bij te regelen na het terug omhoogkomen. Geen groot ongemak dus
    Nee is idd heen groot ongemak maar vind het raar dat het maar bij sommige voorkomen, miss is de instellingen bij die kleine groep iets verkeerd ofzo...
    Ach ik wil het ook alvast

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •