Pagina 76 van 134 EersteEerste ... 266672737475767778798086126 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.501 tot 1.520 van de 2664

Onderwerp: VCDS mods voor de 8V

  1. #1501
    golfgti5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    54
    Posts
    225
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Welke codering heb ik hiefvoor nodig?

  2. #1502
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.364
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door golfgti5 Bekijk Berichten
    Welke codering heb ik hiefvoor nodig?
    Knipperlicht om en om laten knipperen.

    Steuergerät 09 -> Security Access -> 31347 -> Login

    adaption (10)

    (4)-Leuchte16BLK SLB35BLK SL KC9-Lichtfunktion A 16) from Blinken rechts Dunkelphase --> Blinken links Dunkelphase

    (4)-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lichtfunktion A 17) from Blinken rechts Hellphase --> Blinken rechts Dunkelphase
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #1503
    golfgti5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    54
    Posts
    225
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Thanks!!
    Ik heb het werkend.

  4. #1504
    Spollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    118
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Is toch geen gezicht dit? En ook nog eens niet toegestaan.
    Audi A3 Limousine 8V Pro Line S 1.4 TFSI COD 150pk Misanorood

  5. #1505

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Hallo allemaal,

    Ik heb recentelijk nogal wat issues gehad met m'n A3L, PON en de leasemaatschappij.
    Weet dat als er ook maar iets kapot gaat en ze komen erachter dat er aanpassingen zijn gedaan (de auto niet meer standaard is) alle garantie kan vervallen.

    Of het er nu mee te maken heeft of niet. In mijn geval heeft er geen oranje oliepeil signalering plaatsgevonden en alle kosten van de nieuwe motor worden bij mij/het bedrijf neergelegd. Ze kunnen niet bewijzen dat het aan de tuning of Vagcom aanpassingen gelegen heeft maar dat maakt ze niet uit daar de auto niet meer standaard is. Ik moet de auto in originele staat terugbrengen en lappen...

    Dit was m'n eerste en laatste Audi en voor alle Alphabet rijders, zou je contract nog maar eens goed doornemen.
    Zonde, vind het echt een prachtauto maar als een bedrijf zo gaat afschuiven...


  6. #1506
    Spollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    118
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iRWBC Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Ik heb recentelijk nogal wat issues gehad met m'n A3L, PON en de leasemaatschappij.
    Weet dat als er ook maar iets kapot gaat en ze komen erachter dat er aanpassingen zijn gedaan (de auto niet meer standaard is) alle garantie kan vervallen.

    Of het er nu mee te maken heeft of niet. In mijn geval heeft er geen oranje oliepeil signalering plaatsgevonden en alle kosten van de nieuwe motor worden bij mij/het bedrijf neergelegd. Ze kunnen niet bewijzen dat het aan de tuning of Vagcom aanpassingen gelegen heeft maar dat maakt ze niet uit daar de auto niet meer standaard is. Ik moet de auto in originele staat terugbrengen en lappen...

    Dit was m'n eerste en laatste Audi en voor alle Alphabet rijders, zou je contract nog maar eens goed doornemen.
    Zonde, vind het echt een prachtauto maar als een bedrijf zo gaat afschuiven...
    Sorry hoor, maar het is ook niet echt slim om een leaseauto te laten tunen. Je garantie vervalt onmiddellijk en je hebt geen poot om op te staan als er iets met de motor aan de hand is. Dat is iets heel anders dan wat dingetjes unlocken (bijv. olietemperatuurmeter) met VCDS.
    Laatst gewijzigd door Spollie; 30-05-15 om 12:22.
    Audi A3 Limousine 8V Pro Line S 1.4 TFSI COD 150pk Misanorood

  7. #1507

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Ja ben vast de enige met een getunede leaseauto
    Het ging de LM/PON niet sec om de tuning, het ging ze ook om de Vagcom aanpassingen! - dat is ook een aanpassing die de garantie direct laat vervallen.

    Just spreading the word...

  8. Ad
  9. #1508
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iRWBC Bekijk Berichten
    Ja ben vast de enige met een getunede leaseauto
    Het ging de LM/PON niet sec om de tuning, het ging ze ook om de Vagcom aanpassingen! - dat is ook een aanpassing die de garantie direct laat vervallen.

    Just spreading the word...
    Oké dan! Balen zeg. Ik heb ook een leasebak via Kamsteeg/Pon en in onderhoud bij Wiitebrug (das schelden hier ) en ik heb eerlijk aangegeven dat ik Vagcom (de standaard dingen) aanpassingen heb gedaan. Dat staat in het onderhoudssysteem en heb er geen op of aanmerkingen over gehad. Erg apart.
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –

  10. #1509
    BenJoep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    43
    Posts
    216
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Bij mij heeft de dealer zelf de aanpassingen gedaan.
    | Audi A3 Sportback 8V Ambition Pro-Line S 1.4TFSI (140pk) CoD |

  11. #1510

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spollie Bekijk Berichten
    Sorry hoor, maar het is ook niet echt slim om een leaseauto te laten tunen. Je garantie vervalt onmiddellijk en je hebt geen poot om op te staan als er iets met de motor aan de hand is. Dat is iets heel anders dan wat dingetjes unlocken (bijv. olietemperatuurmeter) met VCDS.
    Dat hangt er sterk vanaf wat de afspraken zijn met de leasemaatschappij. Als je dit netjes in overleg doet dan is dit geen enkel probleem bij Alphabet, althans 3,5 jaar geleden niet. Ik heb toen een VW Golf bij levering via de dealer door ABT laten chippen met behoud van garantie. Ook toen er in het 3e jaar problemen waren met de motor bij stationair draaien is alles netjes opgelost via de dealer/Alphabet, ondanks dat men dacht dat dit een gevolg van de tuning was. Mijn ervaring met Alphabet en tuning is dus zeer positief Ik kan me echter voorstellen dat ze een stuk minder meewerkend zijn wanneer er zonder toestemming van de leasemaatschappij chiptuning uitgevoerd wordt.

  12. #1511
    Spollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    118
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crash4all Bekijk Berichten
    Dat hangt er sterk vanaf wat de afspraken zijn met de leasemaatschappij. Als je dit netjes in overleg doet dan is dit geen enkel probleem bij Alphabet, althans 3,5 jaar geleden niet. Ik heb toen een VW Golf bij levering via de dealer door ABT laten chippen met behoud van garantie. Ook toen er in het 3e jaar problemen waren met de motor bij stationair draaien is alles netjes opgelost via de dealer/Alphabet, ondanks dat men dacht dat dit een gevolg van de tuning was. Mijn ervaring met Alphabet en tuning is dus zeer positief Ik kan me echter voorstellen dat ze een stuk minder meewerkend zijn wanneer er zonder toestemming van de leasemaatschappij chiptuning uitgevoerd wordt.
    Dat klopt, maar dat was nog in de tijd dat je bij de dealer ABT tuning kon krijgen met behoud van garantie, dus dit kon je gewoon erbij leasen. Vanwege de vele problemen met die tuning wordt dit echter niet meer aangeboden en ben je dus aangewezen op partijen als JD engineering, waarbij het buiten de dealer/importeur/leasemaatschappij om gebeurt en je garantie dus gewoon vervalt. Als er dan iets mis gaat heb je geen poot om op te staan en iedere leasemaatschappij zal de kosten dan verhalen op degene die de auto least.
    Audi A3 Limousine 8V Pro Line S 1.4 TFSI COD 150pk Misanorood

  13. #1512

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    L
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenJoep Bekijk Berichten
    Bij mij heeft de dealer zelf de aanpassingen gedaan.
    Dit heb ik ook aangegeven dat het ook bij dealers gedaan wordt maar dan is de discussie tussen dealer en importeur zeggen ze.
    Het is afschuiven eerste klas maar weet dat PON de garantie kan laten vervallen als er iets misgaat en ze vaststellen dat er Vagcom aanpassingen gedaan zijn....

  14. #1513

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spollie Bekijk Berichten
    Dat klopt, maar dat was nog in de tijd dat je bij de dealer ABT tuning kon krijgen met behoud van garantie, dus dit kon je gewoon erbij leasen. Vanwege de vele problemen met die tuning wordt dit echter niet meer aangeboden en ben je dus aangewezen op partijen als JD engineering, waarbij het buiten de dealer/importeur/leasemaatschappij om gebeurt en je garantie dus gewoon vervalt. Als er dan iets mis gaat heb je geen poot om op te staan en iedere leasemaatschappij zal de kosten dan verhalen op degene die de auto least.
    Wat ik me er nog van kan herinneren is dat de samenwerking tussen PON en ABT gestopt is. De exacte aanleiding weet ik niet, maar ik heb zelf weinig over problemen met tuning van ABT gehoord. Ik zie zojuist hier op het forum dat milieutechnische overwegingen de reden zijn geweest volgens het persbericht (zie hier: http://www.audiforum.nl/forum/conten...bt-tuning-354/).

    Los van dit zal het blijven afhangen van de afspraken die je met de leasemaatschappij maakt m.b.t. wie eventuele kosten op zich neemt. Collega's hebben in overleg hun auto bij de door een leasemaatschappij goedgekeurde tuner (o.a. JD, Hartog & VAG techniek) laten chippen en in geval van problemen dan neemt de leasemaatschappij de kosten voor hun rekening. Hierbij is wel sprake van een extra maandelijkse toeslag op de leaseprijs (2-3 tientjes bruto per maand ofzo).
    Als je zelf het risico neemt om buiten de leasemaatschappij om je auto te laten tunen, dan begrijp ik volkomen dat de leasemaatschappij de kosten zal verhalen op de berijder. Een collega van me doet dit, omdat dit goedkoper is en volgens hem bij problemen snel genoeg de originele software terug gezet kan worden voordat de dealer of leasemaatschappij dit door heeft. Ik zou het er zelf echter niet op durven te gokken.

  15. #1514
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.967
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iRWBC Bekijk Berichten
    .....Ik heb recentelijk nogal wat issues gehad met m'n A3L, PON en de leasemaatschappij.
    Weet dat als er ook maar iets kapot gaat en ze komen erachter dat er aanpassingen zijn gedaan (de auto niet meer standaard is) alle garantie kan vervallen....
    Je gaat toch geen tuning/VAGcom aanpassingen doen als het niet je eigen auto is ?
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  16. #1515
    Jorgb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    89
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Je gaat toch geen tuning/VAGcom aanpassingen doen als het niet je eigen auto is ?
    Vagcom aanpassingen doet de dealer zelf als je het lief vraagt, dus zon probleem zal dat niet zijn. Tuning is uiteraard een ander verhaal!

  17. #1516
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Ik heb mijn huidige lease-auto (Ford C-max 1.6 Ecoboost) laten tunen door Unlimited Tuning in Amersfoort. Zij nemen de fabrieksgarantie van 2 jaar op de motor en aandrijflijn over. Daarna kun je deze garantie ook verlengen als je dat wilt.
    Laatst gewijzigd door AudiFranc72; 04-06-15 om 19:54.

  18. #1517

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Ja nogmaals ben de enige hier...
    Wil alleen aangeven dat elke aanpassing een reden tot uitsluiten garantie geeft - ook als de auto privé gekocht is.

  19. #1518
    Servicepack's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    582
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door golfgti5 Bekijk Berichten
    Thanks!!
    Ik heb het werkend.
    Maak eens een filmpje? Ben benieuwd hoe dat staat bij een sedan.

    Maar als dit mogelijk is, moet het ook lukken om ze kort na elkaar te laten knipperen (beetje het A8 effect)
    A4 Avant BL B9 2.0 TDI S-tronic, Scuba, S-line interieur, Black optiek, verwarmde stoelen en 19" RS4 2016
    A3 Limousine Proline S, Daytona, Panorama dak, verwarmde stoelen, Black optiek en RS6 2014

  20. #1519

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    27
    Kudos
    0

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Ik had vanochtend een afspraak bij de dealer om de volgende VAGCOM aanpassingen te laten maken op mijn Audi E-Tron.
    - achterlichten aan bij DRL
    - video aan tijdens het rijden

    Het betreft een leaseauto en gezien de verhalen hier rondom garantie had ik gevraagd of de dealer deze aanpassingen wilden doen. En dat was geen probleem.

    Helaas is de video aan functie niet gelukt. De dealer zei dat het tot nu toe bij een A3 geen probleem was, maar dat het bij de E-tron niet mogelijk is. Het was volgens de monteur beveiligd in de E-Tron.

    Ik wilde graag weten of anderen het wel werkend hebben gekregen bij de E-Tron. Want ik zou het toch wel graag werkend willen hebben.
    De achterlichten waren trouwens geen probleem.

  21. #1520
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.364
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: VCDS mods voor de 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jerzu Bekijk Berichten
    Ik had vanochtend een afspraak bij de dealer om de volgende VAGCOM aanpassingen te laten maken op mijn Audi E-Tron.
    - achterlichten aan bij DRL
    - video aan tijdens het rijden

    Het betreft een leaseauto en gezien de verhalen hier rondom garantie had ik gevraagd of de dealer deze aanpassingen wilden doen. En dat was geen probleem.

    Helaas is de video aan functie niet gelukt. De dealer zei dat het tot nu toe bij een A3 geen probleem was, maar dat het bij de E-tron niet mogelijk is. Het was volgens de monteur beveiligd in de E-Tron.

    Ik wilde graag weten of anderen het wel werkend hebben gekregen bij de E-Tron. Want ik zou het toch wel graag werkend willen hebben.
    De achterlichten waren trouwens geen probleem.
    Zou moeten lukken met VCP.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •