Pagina 12 van 36 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 240 van de 702

Onderwerp: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

  1. #221

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    78
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpikY00 Bekijk Berichten
    Ik heb al iets gelijkaardigs voorgehad bij het afspelen van muziek van op mijn Iphone via bluetooth. Bij elk nummer staat op men telefoon een albumillustratie en deze wordt via BT ook weergegeven, maar soms geeft hij een andere weer dan die ik op men telefoon heb.. Ik weet ook niet hoe het komt, via de Audi Music Interface geeft hij wel elke keer de afbeelding weer die ik er zelf heb bijstaan.

    Je krijgt inderdaad regelmatig andere afbeeldingen dan op je telefoon of op Spotify.
    Volgens mij is het zo dat er een standaard database met album afbeeldingen in de Audi Music Interface zit. Ik merk ook dat bij met name bij nieuwere of meer onbekende nummers de album hoezen ontbreken.

    Vandaar dat ik denk dat er dus niet via Bluetooth de afbeelding wordt meegestuurd, maar dat de AMI het uit zijn eigen database haalt....

    Maar goed, dan zou de volgende vraag zijn: Hoe kun je deze updaten?

  2. #222
    SpikY00's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    519
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stokkie01 Bekijk Berichten
    Je krijgt inderdaad regelmatig andere afbeeldingen dan op je telefoon of op Spotify.
    Volgens mij is het zo dat er een standaard database met album afbeeldingen in de Audi Music Interface zit. Ik merk ook dat bij met name bij nieuwere of meer onbekende nummers de album hoezen ontbreken.

    Vandaar dat ik denk dat er dus niet via Bluetooth de afbeelding wordt meegestuurd, maar dat de AMI het uit zijn eigen database haalt....

    Maar goed, dan zou de volgende vraag zijn: Hoe kun je deze updaten?
    Lijkt me inderdaad de enige mogelijke verklaring aangezien de auto buiten je telefoon geen externe bronnen kan raadplegen (men wagen heeft geen dataconnectie en via gps is niet mogelijk). Zelf updaten behoort niet tot de mogelijkheden volgens mij, misschien bij een update van de navigatie-info?

    Wel leuk detail waarop de verkoper me wees bij de aflevering: bij elke POI in de navigatie staat het telefoonnummer erbij, handig als je bv een restaurant zoekt en je wil vragen of ze open zijn/reserveren. Deze nummers worden dus onder meer geüpdate bij een kaartupdate.
    Audi A3 Sportback 8V 1.6 TDI Ambition Monsoon Grey
    Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Graphite Blue

  3. #223

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    33
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Hebben jullie ook last van verminderde geluidskwaliteit wanneer je afspeelt met spotify via Bluetooth?
    Ik hoor dan een soort trilling in de speakers, met name bij gitaar partijen. Wanneer ik aansluit vis AMI heb ik er geen last van.
    Daarnaast is de geluidskwaliteit met mijn Nokia lumia (werk) met telefoongesprekken en audio via BT echt belabberd.
    Er zit een soort 'brom' doorheen, waardoor ik mensen soms slecht kan verstaan.
    Telefoongesprekken met mijn iPhone 4s gaan overigens prima.

    Hier iemand last van verminderde geluidskwaliteit met afspelen via spotify en of telefoongesprekken?

  4. #224
    SpikY00's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    519
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Voor telefoongesprekken heb ik geen problemen (iPhone 4s), werkt perfect. Bij het afspelen van audio via BT is er inderdaad kwaliteitsverlies dat vooral hoorbaar is wanneer het volume omhoog gaat, maar dat ligt dan eerder aan de overdrachtstechnologie dan aan de audioinstallatie. Zelfde numers via AMI is het geluid top, dus enkel nog audio over AMI bij mij.
    Audi A3 Sportback 8V 1.6 TDI Ambition Monsoon Grey
    Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Graphite Blue

  5. #225

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    33
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpikY00 Bekijk Berichten
    Voor telefoongesprekken heb ik geen problemen (iPhone 4s), werkt perfect. Bij het afspelen van audio via BT is er inderdaad kwaliteitsverlies dat vooral hoorbaar is wanneer het volume omhoog gaat, maar dat ligt dan eerder aan de overdrachtstechnologie dan aan de audioinstallatie. Zelfde numers via AMI is het geluid top, dus enkel nog audio over AMI bij mij.
    Klopt dat het aan de overdrachtstechnologie ligt, maar dat zou audi toch beter voor elkaar moeten hebben vind ik... Ik stoor me er echt verschrikkelijk aan in ieder geval.
    Via AMI is idd top alleen het grote nadeel van het afspelen via AMI i.c.m. Spotify is dat dan de bediening niet werkt... (Heb wel de rode kabel overigens, weet niet of dat uitmaakt)
    Laatst gewijzigd door Fridge; 10-10-13 om 12:41.


  6. #226
    SpikY00's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    519
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Ik denk niet dat Audi hier veel aan kan doen.. Daarnaast lijkt het me normaal dat je via een directe kabel minder kwaliteitsverlies hebt dan bij een draadloze verbinding die van nature meer onderhevig is aan storingen. Volgens mij treed er bij een bluetooth verbinding ook nog eens compressie op waardoor ook weer kwaliteit verloren gaat, al ben ik daar niet 100% zeker van.
    Ik gebruik ook de rode AMI kabel en ik kan alles gewoon bedienen via de controls van de wagen, maar ik speel wel muziek af die op men telefoon zelf staat dus geen Spotify.
    Audi A3 Sportback 8V 1.6 TDI Ambition Monsoon Grey
    Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Graphite Blue

  7. #227
    R Lauren's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    83
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Kan Spotify overigens alleen worden afgespeeld via BT?

  8. Ad
  9. #228
    SpikY00's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    519
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R Lauren Bekijk Berichten
    Kan Spotify overigens alleen worden afgespeeld via BT?
    Ik neem aan dat het ook via de AMI gaat afgaande op de post van Fridge:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fridge Bekijk Berichten
    Via AMI is idd top alleen het grote nadeel van het afspelen via AMI i.c.m. Spotify is dat dan de bediening niet werkt... (Heb wel de rode kabel overigens, weet niet of dat uitmaakt)
    Audi A3 Sportback 8V 1.6 TDI Ambition Monsoon Grey
    Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Graphite Blue

  10. #229
    lalleman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    600
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpikY00 Bekijk Berichten
    Voor telefoongesprekken heb ik geen problemen (iPhone 4s), werkt perfect. Bij het afspelen van audio via BT is er inderdaad kwaliteitsverlies dat vooral hoorbaar is wanneer het volume omhoog gaat, maar dat ligt dan eerder aan de overdrachtstechnologie dan aan de audioinstallatie. Zelfde numers via AMI is het geluid top, dus enkel nog audio over AMI bij mij.
    Vreemd, dit heb ik niet. Altans, mogelijk dat deze oud DJ al het nodige aan hoorkwaliteit heeft moeten inleveren de afgelopen jaren! Ik heb de rode AMI-kabel weken gebruikt en sinds een tijdje steam ik gewoon via BT. Zo op het eerste gehoor merk ik geen echte grote verschillen! Zou dit mogelijk door de B&O optie komen?

    Wel is het mogelijk om binnen Spotify aan te geven met welke kwaliteit je wenst te streamen:

    Audi A5 Cabrio FSI 2.0 Glacier White 2018
    Tesla Model 3 Performance - Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI S-tronic Ambition - Volkswagen Golf 7 GTE - Audi A3 8v Sportback Pro Line S

  11. #230
    Giesso's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    519
    Kudos
    34
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Ik vind de kwaliteit via bluetooth ook behoorlijk stuk minder.

    Echter is er bekend dat er een AMI kabel met lightning edge adapter komt. Er hang ook al een artikelnummer aan en een prijs. Dealer stuurt hem mij op zodra deze officieel te bestellen is.
    A3 8V Sportback 1.6 TDI S-Tronic Ambition Pro Line S [2013-20**]
    A3 8P Sportback 1.4 TFSI S-Edition [2010-2013]
    In het bezit van VAG-COM kabel (regio Achterhoek)

  12. #231
    SpikY00's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    519
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    @lalleman: Ik speel niet via spotify maar van men telefoon zelf (via de iPod functie dus), het is vooral vanaf medium volume en bij rustigere nummers. Er treedt dan een soort lichte ruis op die toch vrij storend wordt als je het volume nog verder opdrijft. Ik heb al geprobeerd met iphone volume medium en dan auto volume hoger en ook iphone volume maximum en auto volume lager maar geen verschil. Bij mij ASS dus wie weet maakt dat toch een verschil, al lijkt me dat vreemd aangezien het via AMI prima is met dezelfde nummers.

    @Giesso: leuk om te weten! Het klinkt misschien onnozel maar het idee om nog met een adapter 30-pins naar lightning te werken is een van de voornaamste redenen voor mij om geen nieuwe telefoon te kopen. Zit zo al genoeg op elkaar gepropt in dat bakje!
    Audi A3 Sportback 8V 1.6 TDI Ambition Monsoon Grey
    Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Graphite Blue

  13. #232

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    17
    Kudos
    1
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giesso Bekijk Berichten
    Ik vind de kwaliteit via bluetooth ook behoorlijk stuk minder.

    Echter is er bekend dat er een AMI kabel met lightning edge adapter komt. Er hang ook al een artikelnummer aan en een prijs. Dealer stuurt hem mij op zodra deze officieel te bestellen is.
    Ik veronderstel dat het hier gaat over deze kabel?

    https://shops.audi.com/de_DE/web/zub...=8644716#c3379

    Ik verwacht mijn auto volgende week, kabel zat in mijn optiepakket, dan toch maar eens mailen of ik deze er niet kan bijhebben ipv deze voor de iphone 4..

  14. #233
    Giesso's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    519
    Kudos
    34
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathske1 Bekijk Berichten
    Ik veronderstel dat het hier gaat over deze kabel?

    https://shops.audi.com/de_DE/web/zub...=8644716#c3379

    Ik verwacht mijn auto volgende week, kabel zat in mijn optiepakket, dan toch maar eens mailen of ik deze er niet kan bijhebben ipv deze voor de iphone 4..
    Dat is idd het juiste artikelnummer. Echter had de dealer de prijs of 48 of 49 euro liggen. En nog geen exacte leverdatum.....
    A3 8V Sportback 1.6 TDI S-Tronic Ambition Pro Line S [2013-20**]
    A3 8P Sportback 1.4 TFSI S-Edition [2010-2013]
    In het bezit van VAG-COM kabel (regio Achterhoek)

  15. #234

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    801
    Kudos
    54
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Even kijken of jullie hetzelfde ervaren als ik.

    Heb mijn Audi A3 met de standaard MMI en dus geen MMI+ en daarbij Audi Sound System. Als ik het volume opkrik tot zeg een volume van 23 gaat dat netjes evenredig harder. Maar na de 23 tot max merk ik totaal geen verschil meer. Alsof er een restrictie is ingebouwd tot volume 23.

    Gala heb ik al uitgezet om te zien of dit uitmaakt maar dat geeft geen oplossing. Maar is iemand die dit herkent?

    Verder ben ik heel tevreden over het ASS. Had het hiervoor ook in de Audi 8P, maar ik vind het in de 8V aanzienlijk beter (en ben hobbymatig een audiofiel, dus let er toch wel erg op).

    Even nog tips voor de mensen die een macbook hebben en een SD-CARD met muziek willen vullen incl. metadata en tags gebruik het gratis programma XLD

    http://www.macupdate.com/app/mac/234...ssless-decoder
    EXIT: Audi A3 SB Ambition Proline 1.4 TFSI 6-Bak Arubablue //
    Driving: Audi A3 SB Proline S 1.4 TFSI COD 6-Bak Daytona Grey //
    Driving: Audi A1 SB Admired 1.2 TFSI Icesilver-Black //

  16. #235
    lalleman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    600
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Je kan ook het volume van de input instellen! Ergens in de instellingen kan je het niveau aangeven.
    Laatst gewijzigd door lalleman; 14-10-13 om 08:19.
    Audi A5 Cabrio FSI 2.0 Glacier White 2018
    Tesla Model 3 Performance - Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI S-tronic Ambition - Volkswagen Golf 7 GTE - Audi A3 8v Sportback Pro Line S

  17. #236

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    801
    Kudos
    54
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lalleman Bekijk Berichten
    Je kan ook het volume van de input instellen! Ergens in de instellingen kan je het niveau aangeven.
    Hmm, dan zou ik die instelling nog even moeten opzoeken. M.a.w. ik zou dus op SD-Card (Media) het volume apart kunnen regelen. Zal vanmiddag eens kijken
    EXIT: Audi A3 SB Ambition Proline 1.4 TFSI 6-Bak Arubablue //
    Driving: Audi A3 SB Proline S 1.4 TFSI COD 6-Bak Daytona Grey //
    Driving: Audi A1 SB Admired 1.2 TFSI Icesilver-Black //

  18. #237
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WickedGame Bekijk Berichten
    Even kijken of jullie hetzelfde ervaren als ik.

    Heb mijn Audi A3 met de standaard MMI en dus geen MMI+ en daarbij Audi Sound System. Als ik het volume opkrik tot zeg een volume van 23 gaat dat netjes evenredig harder. Maar na de 23 tot max merk ik totaal geen verschil meer. Alsof er een restrictie is ingebouwd tot volume 23.

    Gala heb ik al uitgezet om te zien of dit uitmaakt maar dat geeft geen oplossing. Maar is iemand die dit herkent?

    Verder ben ik heel tevreden over het ASS. Had het hiervoor ook in de Audi 8P, maar ik vind het in de 8V aanzienlijk beter (en ben hobbymatig een audiofiel, dus let er toch wel erg op).

    Even nog tips voor de mensen die een macbook hebben en een SD-CARD met muziek willen vullen incl. metadata en tags gebruik het gratis programma XLD

    http://www.macupdate.com/app/mac/234...ssless-decoder
    Nou je het zegt; ik heb ook ASS en nou circa 25 wordt het volume niet harder. Vaag! Verder erg tevreden erover....

  19. #238

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    801
    Kudos
    54
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TyCorZ Bekijk Berichten
    Nou je het zegt; ik heb ook ASS en nou circa 25 wordt het volume niet harder. Vaag! Verder erg tevreden erover....
    Het ligt dus niet aan mijn gehoor! Was al bang dat ik doof zou worden :P
    EXIT: Audi A3 SB Ambition Proline 1.4 TFSI 6-Bak Arubablue //
    Driving: Audi A3 SB Proline S 1.4 TFSI COD 6-Bak Daytona Grey //
    Driving: Audi A1 SB Admired 1.2 TFSI Icesilver-Black //

  20. #239
    SpikY00's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    519
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard SMS via iPhone lezen op MMI

    Misschien dat sommigen dit al lang gevonden hadden maar voor mij was het een openbaring: je SMS'en via iPhone bekijken op het scherm van de MMI!
    Ik had altijd gehoord dat dit via Android geen probleem was maar dat de iPhone het niet ondersteunde, maar nu heb ik toevallig ontdekt dat het gewoon uit staat by default.
    Daarom hier een kleine tutorial:

    Getest met iPhone 4S op iOS 6.X en MMI Plus (zonder Audi Connect)

    Stap 1: Standaard staat berichtgeving via bluetooth uit.. Aanzetten kan je hier doen:
    Instellingen > Bluetooth > selecteer je MMI uit de bewaarde apparaten door op het blauwe pijltje ernaast te tikken.
    Op het scherm dat je dan hebt (vb hieronder) zet je 'toon berichtgeving' aan door de slider op 1 te zetten.
    iPhone_BT.jpg

    Stap 2: zet de schakelaar van je MMI op Telefoon en kies instellingen > bluetooth (denk ik) en selecteer dan je gsm (bij mij noemt deze Missiles Ready).
    Bij Mededelingen staat normaal nog 'Verbinden', selecteer deze en dan zou hij moeten verbinden. Als je dit probeert voor de instelling in je iPhone gedaan is zou dit mislukken.
    Daarna heb je onderstaand scherm normaal:
    MMI_Mededelingen.jpg

    Stap 3: Als je nu een SMS krijgt hoor je normaal een pieptoon (volume instelbaar) en je ziet ook een envelopje rechtsonder op het scherm.
    Om te lezen ga naar Telefoon en selecteer Mededelingen:
    MMI_Telefoon.jpg

    Stap 4: Je komt nu in je SMS inbox (deze wordt niet gesynced met je GSM, enkel berichten ontvangen in de wagen staan hier). Hier zie je je ontvangen berichten, selecteer er een om het te openen. Je kan het lezen of laten voorlezen door de MMI, dit werkt nog vrij goed dus wel handig bij langere berichten in druk verkeer:
    MMI_Inbox.jpgMMI_sms.jpg

    Zo simpel is dat! Ik hoop dat ik hiermee nog wat mensen blij kan maken, voor mij was het alleszins een ontdekking!
    Audi A3 Sportback 8V 1.6 TDI Ambition Monsoon Grey
    Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Graphite Blue

  21. #240
    Max82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    182
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard AMI, MMI, iPhone & muziek/video

    Goed bezig, hier was ik nog niet achter gekomen. Irriteerde me al dat het bij android wel lukte en iphone niet.
    In bestelling: A4 2.0 TFSI ultra s-tronic S line - Scubablue - MMI+ - comfortsleutel - pdc / Huidig: A3 1.4 s-tronic proline s - gletsjerwit - zwarte rotors - MMI+ - comfortsleutel - pdc

Pagina 12 van 36 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •