Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Adaptive light i.c.m. Assistentiepakket

  1. #1
    Blurk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    61
    Posts
    280
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Adaptive light i.c.m. Assistentiepakket

    Beste mensen, na het doorworstelen van o.a. 75 pages "Verzameltopic" is het tijd voor mijn eerste post.

    Ik ben al een tijdje fijn aan het spelen met de "Configurator" om mijn ideale SB bij elkaar te klikken, maar ik kom iets vreemds tegen.

    Basis wordt in ieder geval de Ambition 1.6 TDI Pro Line Plus, S tronic. Diesel vanwege goedkoper in de lease, Ambition hoofdzakelijk vanwege de stoelen, S tronic omdat ik na jaren file rijden te lui ben geworden om te schakelen .
    Verder lijkt me met name MMI+ en ACC geweldige opties. Ik heb altijd "Frans" gereden dus ik twijfel nog over het Dynamisch onderstel.

    Als je in de Configurator de optie Adaptive light (bochtverlichting) selecteert, kun je vervolgens het Assistentiepakket (met parkeerhulp en ACC) niet meer selecteren en andersom ook niet. Ik zie niet wat die opties met elkaar te maken hebben.

    Heeft iemand toevallig die combinatie besteld? Is Adaptive light trouwens zo handig als het lijkt?

  2. #2

    Standaard Re: Adaptive light i.c.m. Assistentiepakket

    Welkom Heb net even in de prijslijst gekeken en daar staat bij beide opties geen opmerking dat ze niet te combineren zouden zijn. Die configurator is best vaag soms.

  3. #3

    Standaard Re: Adaptive light i.c.m. Assistentiepakket

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blurk Bekijk Berichten
    Beste mensen, na het doorworstelen van o.a. 75 pages "Verzameltopic" is het tijd voor mijn eerste post.

    Ik ben al een tijdje fijn aan het spelen met de "Configurator" om mijn ideale SB bij elkaar te klikken, maar ik kom iets vreemds tegen.

    Basis wordt in ieder geval de Ambition 1.6 TDI Pro Line Plus, S tronic. Diesel vanwege goedkoper in de lease, Ambition hoofdzakelijk vanwege de stoelen, S tronic omdat ik na jaren file rijden te lui ben geworden om te schakelen .
    Verder lijkt me met name MMI+ en ACC geweldige opties. Ik heb altijd "Frans" gereden dus ik twijfel nog over het Dynamisch onderstel.

    Als je in de Configurator de optie Adaptive light (bochtverlichting) selecteert, kun je vervolgens het Assistentiepakket (met parkeerhulp en ACC) niet meer selecteren en andersom ook niet. Ik zie niet wat die opties met elkaar te maken hebben.

    Heeft iemand toevallig die combinatie besteld? Is Adaptive light trouwens zo handig als het lijkt?
    Heb in mijn Megane meedraaiende verlichting gehad. Werkt super, maar was ook een van de eerste opties die ik bij de Audi heb laten vervallen vanwege budget. Dus als je iets anders leuks ziet, zou ik daarvoor gaan (ACC bijv).

    En ik had een Megane Coupé sport, erg frans en super onderstel. Stuurt beter dan de Duitsers, dus ik snap je opmerking over dynamisch onderstel niet

  4. #4

    Standaard Re: Adaptive light i.c.m. Assistentiepakket

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVA Bekijk Berichten
    Welkom Heb net even in de prijslijst gekeken en daar staat bij beide opties geen opmerking dat ze niet te combineren zouden zijn. Die configurator is best vaag soms.
    Precies, de configurator van Audi is leuk, maar er zitten hier en daar wel fouten in. Altijd de prijslijst er bij houden dus!

  5. #5
    Blurk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    61
    Posts
    280
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Adaptive light i.c.m. Assistentiepakket

    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb net even de Duitse prijslijst gedownload. Daarin staat dat Adaptive light niet kan in combinatie met de Grootlichtassistent!

    Het Assistentiepakket (PCE) bevat ook Audi active lane assist (PCB) en die bevat weer die Grootlichtassistent (8G1)...

    Zal misschien iets te maken kunnen hebben met een motortje dat die verlichting heen en weer, of op en neer moet bewegen.

    Het is leuk speelgoed die configurator, maar vroeger, toen je alleen de kleur hoefde te kiezen, was een auto kopen een stuk simpeler

    Over dat onderstel, vroegâh moest je een kussentje meenemen als je in een Duitse auto stapte. Dat hoeft niet meer heb ik gemerkt tijdens een proefrit in een Ambiente uitvoering. De straten bij mij in de woonwijk lijken voornamelijk uit verkeersdrempels te bestaan waar ik met mijn huidige auto nog redelijk overheen zoef.

    Ik vraag me af hoeveel verschil die 15 mm verlaging van het "sportonderstel" maakt.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    62
    Kudos
    12

    Standaard Re: Adaptive light i.c.m. Assistentiepakket

    Ik ben hier ook tegen aan gelopen bij het configureren van mijn bestelling destijds. Ik heb de auto (PLS) wel uiteindelijk zo besteld, assistentiepakket + adaptive light. Kan gewoon samen, mijn inziens fout van configurator.

    En antwoord op je volgende vraag. Ik heb een keer s'avonds proefgereden in een auto met adaptive light, en ik vond het echt geweldig (handig). Staat daarnaast ook heel stoer vind ik als je ergens de oprit op of af komt rijden
    Laatst gewijzigd door flydunk; 12-05-13 om 23:48.

  7. #7

    Standaard Re: Adaptive light i.c.m. Assistentiepakket

    wat ook vaag is: tijdens mijn bestelling van adaptive light werd hier ook een adaptieve glijdende hoogteregeling bij genoemd, deze is intussen verdwenen in de prijslijst.. Ik ging er eigenlijk een beetje vanuit dat dit het systeem was zoals dat ook in de golf zit, waarbij tegenliggers uit het lichtbeeld worden "gesneden". Nu lijkt die optie echter alleen te bestellen in combinatie met lane assist. Nou, we zien het wel over een week of 2!

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •