Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32

Onderwerp: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Sinds begin deze maand ben ik trotse bezitter van een nieuwe Audi A3 Sportback (8V), hiervoor had ik ook een Audi A3 Sportback uit 2011. Beide zijn een S-line, maar het valt me op dat het onderstel van het nieuwe model een stuk minder stug is. Ervaren andere berijders dit ook?

    Ik heb er vooral over Duitse forums wat over gelezen, maar daar lopen de meningen nogal uiteen. Van mij persoonlijk had ie wat stugger mogen zijn.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    801
    Kudos
    54
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woezzy Bekijk Berichten
    Sinds begin deze maand ben ik trotse bezitter van een nieuwe Audi A3 Sportback (8V), hiervoor had ik ook een Audi A3 Sportback uit 2011. Beide zijn een S-line, maar het valt me op dat het onderstel van het nieuwe model een stuk minder stug is. Ervaren andere berijders dit ook?

    Ik heb er vooral over Duitse forums wat over gelezen, maar daar lopen de meningen nogal uiteen. Van mij persoonlijk had ie wat stugger mogen zijn.
    Al meerdere keren gelezen en ook ervaren met een ritje. Nu vond ik persoonlijk de 8P wat te stug met het S-Line onderstel en vind ik de huidige juist prima. Mooie tussenweg tussen sportief en comfort.
    EXIT: Audi A3 SB Ambition Proline 1.4 TFSI 6-Bak Arubablue //
    Driving: Audi A3 SB Proline S 1.4 TFSI COD 6-Bak Daytona Grey //
    Driving: Audi A1 SB Admired 1.2 TFSI Icesilver-Black //

  3. #3

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Dat viel mij ook op, het onderstel is bijna zacht te noemen. Dit heeft IMHO ook een behoorlijke invloed op het rijgedrag - een snellere snelwegbocht (klaverblad) wordt best instabiel door de auto genomen. Instabieler dan de 8P in ieder geval.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    801
    Kudos
    54
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Dat viel mij ook op, het onderstel is bijna zacht te noemen. Dit heeft IMHO ook een behoorlijke invloed op het rijgedrag - een snellere snelwegbocht (klaverblad) wordt best instabiel door de auto genomen. Instabieler dan de 8P in ieder geval.
    Als je de 8P gewend bent kan ik mij dit wel voorstellen. Ik zelf kom van een 8P met standaard sportonderstel nu zometeen naar het S-line en dat is voor mij weer een stap de juiste richting op. Toch als ik recensies lees en reviews vinden ze juist dat de Audi A3 scherper en dynamischer is geworden in vergelijk met de 8P.
    EXIT: Audi A3 SB Ambition Proline 1.4 TFSI 6-Bak Arubablue //
    Driving: Audi A3 SB Proline S 1.4 TFSI COD 6-Bak Daytona Grey //
    Driving: Audi A1 SB Admired 1.2 TFSI Icesilver-Black //

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    De wegligging is alsnog prima, alleen helt de auto aardig in de bochten en merk ik bij drempeltjes/oneffenheden dat de auto soms wat "na-deinst". Dat is iets wat ik met mijn 8P absoluut niet had, ondanks dat daar gewoon 17" op zat en op de 8V zit 18".


  6. #6

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WickedGame Bekijk Berichten
    Toch als ik recensies lees en reviews vinden ze juist dat de Audi A3 scherper en dynamischer is geworden in vergelijk met de 8P.
    Kan zijn hoor, mijn ervaring is ook maar op 1 dag gebaseerd en dus niet erg representatief.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WickedGame Bekijk Berichten
    Toch als ik recensies lees en reviews vinden ze juist dat de Audi A3 scherper en dynamischer is geworden in vergelijk met de 8P.
    Dat herken ik niet, maar ik weet ook niet of ze dan het S-line onderstel met elkaar vergelijken, anders is het appels met pannenkoeken (uhhh ik bedoel appels) vergelijken natuurlijk...

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woezzy Bekijk Berichten
    Sinds begin deze maand ben ik trotse bezitter van een nieuwe Audi A3 Sportback (8V), hiervoor had ik ook een Audi A3 Sportback uit 2011. Beide zijn een S-line, maar het valt me op dat het onderstel van het nieuwe model een stuk minder stug is. Ervaren andere berijders dit ook?

    Ik heb er vooral over Duitse forums wat over gelezen, maar daar lopen de meningen nogal uiteen. Van mij persoonlijk had ie wat stugger mogen zijn.
    Ik herken het ook! Laatst met SB (8V) van collega stuk mogen rijden en het viel me sterk op dat het onderstel helemaal niet hard was, maar juist ook erg comfortabel. Terwijl de 8P ik toch redelijk stug vond met S onderstel. Sterker nog, ik vond hem zowaar comfortabeler dan mijn Golf sportonderstel (beiden 18"), maar dat kan ook komen doordat het 8V onderstel compleet nieuw en verbeterd is. Voor mij zou het huidige onderstel perfecte combi zijn tussen stugheid en comfort.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  10. #9
    Giesso's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    519
    Kudos
    34
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Ik kan dat ook beamen, ik heb bij bepaalde verkeersheuvels gehad, waar de 8P boem overheen ging met een bepaalde snelheid, maar wat met de proefrit van de 8V niet mogelijk was. Echter heb ik bij de 8P wel eens gedacht, had ik misschien niet beter het sport onderstel kunnen kiezen, omdat deze op klinker wegen echt hard is. Die overweging ook bij de 8V gehad, maar na de proefrit was ik overtuigd dat ik toch S-Line wilde hebben.
    A3 8V Sportback 1.6 TDI S-Tronic Ambition Pro Line S [2013-20**]
    A3 8P Sportback 1.4 TFSI S-Edition [2010-2013]
    In het bezit van VAG-COM kabel (regio Achterhoek)

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    25
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Dynamisch onderstel vs S-Line onderstel.

    WP_001547.jpgWP_001548.jpgWP_001551.jpg

  12. #11

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    ... en 17" vs 18". Niettemin een mooi optisch vergelijk.

  13. #12
    Giesso's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    519
    Kudos
    34
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Die dakota lijkt wel een AllRoad variant haha
    A3 8V Sportback 1.6 TDI S-Tronic Ambition Pro Line S [2013-20**]
    A3 8P Sportback 1.4 TFSI S-Edition [2010-2013]
    In het bezit van VAG-COM kabel (regio Achterhoek)

  14. #13

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Ik heb dat 'gemauw' over stug bij de 8V ook nooit zo begrepen. Helemaal prima!

    Met 3 weken ga ik nog een stapje verder, dan komt er een schroefset van KW onder (icm 19"). Ieder zijn eigen smaak, maar persoonlijk vind ik het niet fraai dat er bij VW/Audi standaard voor meer wheelgap is in vergelijking met achter. Dus dat ga ik op deze manier 'recht trekken'.

  15. #14
    snowdude
    Guest

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pedro Bekijk Berichten
    Ik heb dat 'gemauw' over stug bij de 8V ook nooit zo begrepen. Helemaal prima!

    Met 3 weken ga ik nog een stapje verder, dan komt er een schroefset van KW onder (icm 19"). Ieder zijn eigen smaak, maar persoonlijk vind ik het niet fraai dat er bij VW/Audi standaard voor meer wheelgap is in vergelijking met achter. Dus dat ga ik op deze manier 'recht trekken'.
    Staat lekker dik.....de A3Limo gaat ook omlaag tegen die tijd.

  16. #15

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pedro Bekijk Berichten
    Ieder zijn eigen smaak, maar persoonlijk vind ik het niet fraai dat er bij VW/Audi standaard voor meer wheelgap is in vergelijking met achter.
    Inderdaad een beetje jammer. Heb nu geen S line sportonderstel, maar misschien dat ik voor de S line veren ga plaatsen om zo de voorkant wat lager te brengen.
    Weet niet of dat zomaar lukt though.
    Indian Fire 1969 Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
    Nogaro Blauw 2003 Audi S4 4.2V8 6-spd

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    48
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Blijkbaar allemaal positieve reacties over het s line onderstel. Zijn er eigenlijk s line rijders hier die spijt hebben dat ze het s line onderstel hebben gekozen i.p.v het gewone sportonderstel?

  18. #17
    A38V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    102
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Nee, integendeel. Vindt zelfs het s-line onderstel nog vrij comfortabel
    Huidige Audi: A3 Limousine 1.4 tfsi PLS, daytona grijs, alcantara/leer, B&O audio, blanke sierlijsten, schakelflippers, dimmende binnenspiegel, parkeerhulp achter.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Hoeveel cm of mm ligt een A3 of S3 lager tov standaard?

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Posts
    179
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Het S-Line onderstel is inderdaad prima, niet te stug, niet te losjes. Althans, ik kom van een extra verlaagde GTI en daarmee kon ik met meet dan 2 personen bepaalde drempels niet meer over zonder een flinke schraap te horen. Ik ben toch wel blij dat ik daar vanaf ben.

    Het staat ongelooflijk mooi, maar echt praktisch is het niet. De 8V is v.w.d.b. een verademing.
    Audi A3 Sportback 8V 1.4 COD Ambition PLS Daytonagrijs
    Comfortsleutel - Spiegelpakket - Automatisch dimmende binnenspiegel - Alarm - Blanke sierlijsten - Aluminium optiek

  21. #20
    SpikY00's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    519
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: S-line sportonderstel 8V is minder stug dan 8P

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boy1308 Bekijk Berichten
    Hoeveel cm of mm ligt een A3 of S3 lager tov standaard?
    Sportonderstel (standaard op ambition) is 15mm oftewel 1,5cm verlaagd ten opzichte van standaard onderstel
    S-line onderstel (standaard op S-line en ik vermoed dat dit ook op de S3 zit): 25mm oftewel 2,5cm verlaagd ten opzichte van standaard onderstel.
    Audi A3 Sportback 8V 1.6 TDI Ambition Monsoon Grey
    Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Graphite Blue

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •