Pagina 4 van 15 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 289

Onderwerp: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk Berichten
    Mijn dealer heeft het via Pon bij de Audi fabriek opgevraagd, en die reageerden dat ze het simpelweg niet ondersteunen bij deze uitvoering.
    Heel simpel: i.v.m. het gewicht en de daaraan gekoppelde CO2-uitstoot kun je op de 3-deurs wel af-fabriek sportstoelen bestellen, op de SB niet.

  2. #62
    dtroxx's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    25
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tarik1989 Bekijk Berichten
    Hoi allemaal,

    Ik heb ook een A3 SB Ultra e-edition in bestelling staan. Nu wil ik er achteraf nog een leuk setje velgen op zetten. Zijn er goede webshops/leveranciers die leuke velgen kunnen leveren?
    Hier heb je een voorbeeld welke velg goed op je a3 staat:

    http://www.audiforum.nl/forum/attach...tback-2013.jpg

    En hier hebben ze mooie/goedkope imitatie velgen:

    http://www.wheelpoint.nl/Webshop/412...2|Audi#results

    Ik heb zelf ook de audi a3 sb ultra e edition besteld alleen bij mij doen ze ook moeilijk met de velgen. Volgens mij moeten de 16" bij op naam zetten gewoon op de auto zitten en kan je daarna gewoon andere velgen laten monteren toch?
    Maar waarom doen ze moeilijk bij de audi dealer, geld is toch geld?
    Laatst gewijzigd door dtroxx; 14-10-13 om 10:20.

  3. #63

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dtroxx Bekijk Berichten

    Ik heb zelf ook de audi a3 sb ultra e edition besteld alleen bij mij doen ze ook moeilijk met de velgen. Volgens mij moeten de 16" bij op naam zetten gewoon op de auto zitten en kan je daarna gewoon andere velgen laten monteren toch?
    Maar waarom doen ze moeilijk bij de audi dealer, geld is toch geld?
    Bijtelling wordt berekend op basis van CO2-uitstoot die gekoppeld is aan een typegoedkeuring. Elke wijziging die achteraf wordt toegepast en CO2 verhoging tot gevolg heeft, heeft geen invloed meer op de bijtelling; deze is immers gekoppeld aan de typegoedkeuring. Uitzondering hierop is chiptuning. Chiptuning heeft geen gevolgen voor de bijtelling maar kan wel een naheffing van misgelopen BPM opleveren. Samengevat: je kunt elke velg van elk formaat plaatsen mits het achteraf gebeurd en mits je werkgever/wagenparkbeheerder hiermee akkoord gaat.

  4. #64

    Standaard Re: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Inmiddels dus contact gehad met de dealer. Er zouden "nieuwe mogelijkheden" zijn...
    Wel is waar niet af-fabriek, maar wel achteraf, beperkt tot de officiële audi velgen. Mocht de bestelling niet meer aan te passen zijn naar de stalen velgen, nemen ze mijn 16"LM over en verrekenen ze het met de nieuwe.
    Krijg nog wat info over welke LM's mogelijk zijn en de prijzen. Ben benieuwd....
    A3 SB Ultra e-edition | Misano Red | Blanke dakrails en raamlijsten | Zwart leer achteraf | Inklapbare buitenspiegels | Comfortsleutel | Parkeerhulp + | Opberg- en bagageruimtepakket | Doorlaadopening/middenarmsteun | 17" MAK Stadt Gun Mirror

  5. #65

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    50
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Toch een verzoek gedaan of ik de huidige kleur (Phantomzwart) nog kan wijzigen naar Shiraz Rood..

    Ziet er toch wel heel goed uit op de A3

    Update: Helaas niet meer mogelijk..
    Laatst gewijzigd door Alex1985; 16-10-13 om 13:34.


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    50
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Zijn er hier op het forum al mensen die foto's van de nieuwe A3 in Phantomzwart hebben gepost? Zie er vrij weinig online van het nieuwe model..

  7. #67

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robuust Bekijk Berichten
    Bijtelling wordt berekend op basis van CO2-uitstoot die gekoppeld is aan een typegoedkeuring. Elke wijziging die achteraf wordt toegepast en CO2 verhoging tot gevolg heeft, heeft geen invloed meer op de bijtelling; deze is immers gekoppeld aan de typegoedkeuring. Uitzondering hierop is chiptuning. Chiptuning heeft geen gevolgen voor de bijtelling maar kan wel een naheffing van misgelopen BPM opleveren. Samengevat: je kunt elke velg van elk formaat plaatsen mits het achteraf gebeurd en mits je werkgever/wagenparkbeheerder hiermee akkoord gaat.
    Niet helemaal waar volgens een belastingdeskundige, hier het laatste stuk van zijn betoog.

    In de Wet op de Loonbelasting staat niet dat slechts gekeken moet worden naar de CO2 uitstoot per datum aflevering van de auto. In beginsel moet de bijtelling per maand worden bepaald aan de hand van de CO2 uitstoot van de auto. Volgens diverse dealers kan de fiscus “het toch niet controleren”.

    Telefonische navraag bij het Landelijk Coördinatiecentrum Auto van de Belastingdienst leert dat de fiscus op de hoogte is van de truc met accessoires, maar niet voornemens is om deze aan te pakken. Uit praktische overwegingen wordt volstaan met controle van de bijtelling per datum aflevering van de auto. De autoverkoper heeft daarmee de facto gelijk gekregen, maar om te kunnen vertrouwen op beleid van de fiscus volstaat een telefoontje naar de Belastingdienst niet.

    Bij deze de oproep aan Staatssecretaris Weekers om de werking van de accessoiretruc te bevestigen.

  8. Ad
  9. #68

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    25
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Ik heb hem ook besteld in het zwart, levering week 51 dus nog even geduld.
    ook met grotere velgen achteraf gemonteerd.

    ben ook wel op zoek na extra ervaringen en foto's.
    heeft iemand de e-edtion al ??

  10. #69
    Max82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    182
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gbesuyen Bekijk Berichten
    Niet helemaal waar volgens een belastingdeskundige, hier het laatste stuk van zijn betoog.

    In de Wet op de Loonbelasting staat niet dat slechts gekeken moet worden naar de CO2 uitstoot per datum aflevering van de auto. In beginsel moet de bijtelling per maand worden bepaald aan de hand van de CO2 uitstoot van de auto. Volgens diverse dealers kan de fiscus “het toch niet controleren”.

    Telefonische navraag bij het Landelijk Coördinatiecentrum Auto van de Belastingdienst leert dat de fiscus op de hoogte is van de truc met accessoires, maar niet voornemens is om deze aan te pakken. Uit praktische overwegingen wordt volstaan met controle van de bijtelling per datum aflevering van de auto. De autoverkoper heeft daarmee de facto gelijk gekregen, maar om te kunnen vertrouwen op beleid van de fiscus volstaat een telefoontje naar de Belastingdienst niet.

    Bij deze de oproep aan Staatssecretaris Weekers om de werking van de accessoiretruc te bevestigen.
    De fiscus komt nu al niet toe aan "normale" controles, de controle dichtheid in NL is zeer laag. Om deze controles dan te gaan doen met een relatief laag rendement voor de fiscus zie ik dan ook niet op korte termijn gebeuren. Middels data-analyse foutieve of "vreemde" aangiftes controleren is veel effectiever en efficiënter. Hier zullen ze, zeker met de voorgenomen bezuinigingen, dan ook de focus leggen.
    In bestelling: A4 2.0 TFSI ultra s-tronic S line - Scubablue - MMI+ - comfortsleutel - pdc / Huidig: A3 1.4 s-tronic proline s - gletsjerwit - zwarte rotors - MMI+ - comfortsleutel - pdc

  11. #70

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Max82 Bekijk Berichten
    De fiscus komt nu al niet toe aan "normale" controles, de controle dichtheid in NL is zeer laag. Om deze controles dan te gaan doen met een relatief laag rendement voor de fiscus zie ik dan ook niet op korte termijn gebeuren. Middels data-analyse foutieve of "vreemde" aangiftes controleren is veel effectiever en efficiënter. Hier zullen ze, zeker met de voorgenomen bezuinigingen, dan ook de focus leggen.
    Ja laten we het hopen, maar als ze veel inkomsten gaan verliezen dat weet je het niet met ze.
    Controle kan vrij simpel, via de LM.

    Hopen dat ze het blijven gedogen.

  12. #71
    Max82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    182
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Andere LM is niet direct een andere uitstoot ze zijn alleen niet type goedgekeurd, de uitstoot zal opnieuw moeten worden gemeten. Daarnaast zal dit voor alle auto's gelden ook het golfje gti uit 86 met andere velgen. Voordat dit iets gaat opleveren.... Ze zullen eerder het tarief aanpassen van 14 naar 20 (of hoger) veel eenvoudiger en goedkoper
    In bestelling: A4 2.0 TFSI ultra s-tronic S line - Scubablue - MMI+ - comfortsleutel - pdc / Huidig: A3 1.4 s-tronic proline s - gletsjerwit - zwarte rotors - MMI+ - comfortsleutel - pdc

  13. #72

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gbesuyen Bekijk Berichten
    Niet helemaal waar volgens een belastingdeskundige, hier het laatste stuk van zijn betoog.

    In de Wet op de Loonbelasting staat niet dat slechts gekeken moet worden naar de CO2 uitstoot per datum aflevering van de auto. In beginsel moet de bijtelling per maand worden bepaald aan de hand van de CO2 uitstoot van de auto. Volgens diverse dealers kan de fiscus “het toch niet controleren”.

    Telefonische navraag bij het Landelijk Coördinatiecentrum Auto van de Belastingdienst leert dat de fiscus op de hoogte is van de truc met accessoires, maar niet voornemens is om deze aan te pakken. Uit praktische overwegingen wordt volstaan met controle van de bijtelling per datum aflevering van de auto. De autoverkoper heeft daarmee de facto gelijk gekregen, maar om te kunnen vertrouwen op beleid van de fiscus volstaat een telefoontje naar de Belastingdienst niet.

    Bij deze de oproep aan Staatssecretaris Weekers om de werking van de accessoiretruc te bevestigen.
    Is simpelweg juridisch onhaalbaar omdat de leaserijder dan ook niet met caravan, aanhanger, dakdrager, fietsendrager etc. mag rijden. Citaat van de website van de Belastingdienst:
    "De grondslag voor de bijtelling privégebruik auto is de cataloguswaarde inclusief de btw en de bpm. Accessoires die door of namens de fabrikant of de importeur zijn aangebracht vóór de datum van toekenning van het kenteken, tellen ook mee voor de grondslag voor de bijtelling privégebruik auto. Andere accessoires tellen niet mee, ook niet als ze vóór de datum van toekenning van het kenteken zijn aangebracht."

    Mijn Ultra wordt in week 46 geproduceerd en in week 48 bij de dealer verwacht. Dan heeft de dealer nog 6 weken de tijd om alle accessoires te monteren .

  14. #73

    Standaard Re: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robuust Bekijk Berichten
    Mijn Ultra wordt in week 46 geproduceerd en in week 48 bij de dealer verwacht. Dan heeft de dealer nog 6 weken de tijd om alle accessoires te monteren .
    Ik neem aan dat je ook andere velgen laat monteren? Welke heb je gekozen en wat was je er aan kwijt in-/exclusief inruil van de stalen velgen?
    A3 SB Ultra e-edition | Misano Red | Blanke dakrails en raamlijsten | Zwart leer achteraf | Inklapbare buitenspiegels | Comfortsleutel | Parkeerhulp + | Opberg- en bagageruimtepakket | Doorlaadopening/middenarmsteun | 17" MAK Stadt Gun Mirror

  15. #74

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UltraMate Bekijk Berichten
    Ik neem aan dat je ook andere velgen laat monteren? Welke heb je gekozen en wat was je er aan kwijt in-/exclusief inruil van de stalen velgen?
    Mak Nitro 5 Ice Titanium 18" als directset voor €1.150,-. Na inruil dus van de standaard 16" velgen.

  16. #75
    Jabba's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    134
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alex1985 Bekijk Berichten
    Toch een verzoek gedaan of ik de huidige kleur (Phantomzwart) nog kan wijzigen naar Shiraz Rood..

    Ziet er toch wel heel goed uit op de A3

    Update: Helaas niet meer mogelijk..
    Is idd mooie kleur, daarom ook gekozen...

  17. #76
    Jabba's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    134
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robuust Bekijk Berichten
    Mak Nitro 5 Ice Titanium 18" als directset voor €1.150,-. Na inruil dus van de standaard 16" velgen.
    Nice, die velgen zien er mooi uit. Heb net ook een verzoek ingediend om de lm velgen 16" om te zetten naar staal om deze vervolgens om te ruilen met 18" velgen, met bijbetalen.

  18. #77

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Bedankt, welke velgen gaan het worden?

  19. #78
    Jabba's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    134
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robuust Bekijk Berichten
    Bedankt, welke velgen gaan het worden?
    Fondmetal fp 18" , hoop dat de lm/wagenpark beheerder de order wil (laten) wijzigen.
    Kreeg eerst te horen dat ik enkel de standaard 16" velgen kon bestellen..
    Produktie 17 november. Wil fabriekslevering, moet vanwege snelle levering kijken of ik een vrije dag kan ritselen, die zijn namelijk wel op..
    Laatst gewijzigd door Jabba; 17-10-13 om 20:38.

  20. #79
    Danny Dude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    105
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jabba Bekijk Berichten
    Fondmetal fp 18" , hoop dat de lm/wagenpark beheerder de order wil (laten) wijzigen.
    Kreeg eerst te horen dat ik enkel de standaard 16" velgen kon bestellen..
    Levering 17 november.
    hier de zelfde keuze voor onder mijn 8v phantomblack sportback. 18" fondmetal fp. dealert vondt het juist pure noodzaak omdat velgen de auto afmaken! :-D
    Audi A3 Sportback Ultra E-edition - H6- Phantomblack

  21. #80
    Jabba's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    134
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 Ultra; nieuws, foto's, besteld? Etc

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danny Dude Bekijk Berichten
    hier de zelfde keuze voor onder mijn 8v phantomblack sportback. 18" fondmetal fp. dealert vondt het juist pure noodzaak omdat velgen de auto afmaken! :-D
    Dat is nou meedenken met de klant, niet zeiken over wat wel of niet kan, maar vooruit denken en daardoor nog wat moois en extra verkopen

Pagina 4 van 15 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •