Pagina 2 van 35 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 696

Onderwerp: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

  1. #21

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smeo Bekijk Berichten
    ja, #2 , utrecht.

    Hey Smeo? Ben jij degene die nu nissan Note rijdt...??! zo ja, 'grappig' dat je forumleden tegenwoordig bij de schade hersteller ontmoet... [sarcasm off]
    Sterkte in ieder geval. Ben benieuwd hoe lang het ditmaal duurt... mij hebben ze in een peug 308 gestopt na lang wachten...

    Voor de andere leden, ik rijdt sinds 4 februari 2014 A3 SB PLS en inmiddels al 2x me stuur kwijtgeraakt... zit ook een alarm of een andere lock te overwegen. Gek genoeg was mijn stuur ditmaal vervreemd zonder!! een ruit in te slaan. Dit vind ik helemaal scary.. eerste keer was met achterruitje eruit. Ditmaal gewoon zonder. Kunnen ze tegenwoordig ook al de frequentie opsporen of nabootsen ofzo?

    Vervelend om erachter te komen dat het 'premium' rijden wel met behoorlijke terugkerende ongemakken komt...

    Hartelijke groet,

    Paul

  2. #22

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Waardeloos genoeg, helaas heeft de A3 nog steeds het makkelijk te kraken deurslot, doormiddel van een "polensleutel" is de auto zonder braaksporen te openen, waarschijnlijk krijg je nu zelf wel problemen met het portierslot (probeer maar eens of je sleutel nog soepel past en draait). Deze cilinder werd destijdsgeïntroduceerd op de Audi A3 8L (1996) / Audi A4 (1996) en is kinderlijk eenvoudig te kraken, ik heb zelf al meerdere VAG auto's aan mogen treffen met de deuren open en alle ramen naar beneden (i.v.m. comfort module die op hol slaat).

    Polensleutel.PNG

    https://www.youtube.com/watch?v=Hi2pZwGoPeo

    Ik stop daarom mijn slotcilinder tegenwoordig dicht (of vol net hoe je het bekijkt), zodat er geen sleutel meer in past, dan maar het risico dat de accu een keer leeg is en ik een ruit moet inslaan.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 26-06-14 om 11:58.

  3. #23

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Dag Chris47

    Dank voor je reactie. Ik heb mijn sleutel niet meer geprobeerd... ik zal kijken als ik hem ophaal bij de schadeboer of het slot het nog doet. Ik zag geen verdere braakschade aan het slot of portier.
    Hoe en waarmee stop jij dat slot vol? Ben benieuwd wat er nog meer aan gedaan kan worden.
    Misschien de schroeven aan de onderkant van het stuur dichtkitten.... zodat de schroevendraaier en niet meer op past... icm een alarm kost het dan misschien teveel tijd en nemen ze liever de benen... mogeijk dat ze dan nog wel even je interieur slopen uit onvrede....plus waarschijnlijk heb je dan iig al wel ruitschade te pakken....

    groeten

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    269
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Nog een weekje en dan heb ik de A3 en ben dagelijks in Utrecht, maar deze ligt klaar http://www.ebay.nl/itm/Car-Steering-...item2ecd45fa81 Voor 26,50 ga ik niet moeilijk doen.

  5. #25

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Ik heb een krammetje gepakt van de dikte ongeveer van mijn sleutel, het krammetje heb ik ingekort tot circa 6 / 7 mm (omdat anders het slot klepje niet meer dicht gaat). Daarna met een klein schroevendraaiertje het klepje van het slot open doen en met een puntbektangetje het krammetje er in gedaan, deze dieper geduwd met de platte schroevendraaier. Daarna nog wat witte vaseline in het slot gedaan (tegen roesten krammetje). Maar volstoppen kan eigenlijk met alles zolang ze die sleutel er maar niet in kunnen krijgen (dan missen ze momentum om hem te kunnen doordraaien).


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kramerpfa Bekijk Berichten
    Hey Smeo? Ben jij degene die nu nissan Note rijdt...??! zo ja, 'grappig' dat je forumleden tegenwoordig bij de schade hersteller ontmoet... [sarcasm off]
    Sterkte in ieder geval. Ben benieuwd hoe lang het ditmaal duurt... mij hebben ze in een peug 308 gestopt na lang wachten...

    Voor de andere leden, ik rijdt sinds 4 februari 2014 A3 SB PLS en inmiddels al 2x me stuur kwijtgeraakt... zit ook een alarm of een andere lock te overwegen. Gek genoeg was mijn stuur ditmaal vervreemd zonder!! een ruit in te slaan. Dit vind ik helemaal scary.. eerste keer was met achterruitje eruit. Ditmaal gewoon zonder. Kunnen ze tegenwoordig ook al de frequentie opsporen of nabootsen ofzo?

    Vervelend om erachter te komen dat het 'premium' rijden wel met behoorlijke terugkerende ongemakken komt...

    Hartelijke groet,

    Paul

    Yup dat ben ik! heerlijke auto die Nissan... vond het bij mij al lang duren, jij hebt dus nog langer mogen wachten..

    Ik ga even met de LM bekijken welke vervolgstappen we gaan nemen, alarm oid.

    Erg zuur verhaal wel, kost hoop tijd en ergernis ..
    Laatst gewijzigd door smeo; 26-06-14 om 17:34.

  7. #27

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Geen beste verhalen op autoblog, zie het screen shot:

    Knipsel.jpg

    En volg de link en bekijk eens hoe simpel men je auto kan kraken.... http://www.vag-info.com/category/preview/VAG_Group

  8. Ad
  9. #28
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kramerpfa Bekijk Berichten
    ...inmiddels al 2x me stuur kwijtgeraakt...Gek genoeg was mijn stuur ditmaal vervreemd zonder!! een ruit in te slaan. Dit vind ik helemaal scary.. eerste keer was met achterruitje eruit. Ditmaal gewoon zonder. Kunnen ze tegenwoordig ook al de frequentie opsporen of nabootsen ofzo?
    Verbaasd me niks. Ze weten gewoon dat je na een aantal dagen/weken een nieuw stuur hebt. Dus gaan ze dan weer terug komen. En om het henzelf makkelijker te maken 'lezen' ze alvast het eea in zodat ze geen ruit hoeven in te slaan maar je auto gewoon met een ab oid openen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris47 Bekijk Berichten
    Geen beste verhalen op autoblog, zie het screen shot:
    Knipsel.jpg
    En volg de link en bekijk eens hoe simpel men je auto kan kraken.... http://www.vag-info.com/category/preview/VAG_Group
    Damn. Voor 3k koopt je zo'n 'device' en kan je elke nieuwe Audi meenemen die je maar wilt. Pfff...
    Laatst gewijzigd door QuattroNL; 27-06-14 om 15:18.

  10. #29

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Dit dit soort apparaten zo maar verkocht mag worden. Onbegrijpelijk!

  11. #30
    Max82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    182
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris47 Bekijk Berichten
    En vanmorgen weer een S-line stuur onvrijwillig in Utrecht van eigenaar gewisseld..Bijlage 191409
    Wat een bekende foto....

    ImageUploadedByTapatalk1405543943.854021.jpg

    Stuur met paddels en gehele mmi+ weg
    In bestelling: A4 2.0 TFSI ultra s-tronic S line - Scubablue - MMI+ - comfortsleutel - pdc / Huidig: A3 1.4 s-tronic proline s - gletsjerwit - zwarte rotors - MMI+ - comfortsleutel - pdc

  12. #31
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Vraag: Hoe lang duurt het voor ze het stuur eruit hebben.

    Mijn RNSE was er zo uit, maar ik heb zelf een keer gezien hoie bij het stuur eraf moest voor het monteren can cruise control maar het stuur kost toch veel meer tijd?
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  13. #32
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL Bekijk Berichten
    Verbaasd me niks. Ze weten gewoon dat je na een aantal dagen/weken een nieuw stuur hebt. Dus gaan ze dan weer terug komen. En om het henzelf makkelijker te maken 'lezen' ze alvast het eea in zodat ze geen ruit hoeven in te slaan maar je auto gewoon met een ab oid openen.


    Damn. Voor 3k koopt je zo'n 'device' en kan je elke nieuwe Audi meenemen die je maar wilt. Pfff...
    Tenzij je er voor zorgt dat je OBD aansluiting onklaar is gemaakt, bv door de voeding (pin nr 16) middels een verborgen schakelaar uit te schakelen.
    Niet dat ze de auto dan niet kunnen weghalen, maar in ieder geval veel moeilijker.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  14. #33
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madfred Bekijk Berichten
    Tenzij je er voor zorgt dat je OBD aansluiting onklaar is gemaakt, bv door de voeding (pin nr 16) middels een verborgen schakelaar uit te schakelen.
    Niet dat ze da auto dan niet kunnen weghalen, maar in ieder geval veel moeilijker.
    Klopt ja.
    Als ik een recente/nieuwe Audi zou hebben dan zou ik zeker zoiets laten doen!

    Audi en andere producenten kunnen hier al lang wat aan doen maar het is niet in hun belang. Sterker nog: ze verdienen er aan (alles moet toch weer gemaakt worden)

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    801
    Kudos
    54
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL Bekijk Berichten
    Klopt ja.
    Als ik een recente/nieuwe Audi zou hebben dan zou ik zeker zoiets laten doen!

    Audi en andere producenten kunnen hier al lang wat aan doen maar het is niet in hun belang. Sterker nog: ze verdienen er aan (alles moet toch weer gemaakt worden)
    Al kan ik mij voorstellen dat je als audi rijder bij je volgende auto wel 3 x nadenkt om weer een Audi te kiezen. Ik had hiervoor een A3 8P en als Audi niks had gedaan aan de navigatie perikelen had ik Audi toch links laten liggen. Nu met het gescheiden scherm, systeem en controlesysteem is het risico verkleind. Het is geen uitsluitsel dat het helemaal niet meer gebeurd, maar het kost ze heel veel tijd om het eruit te halen. Helaas heb je nu wel de issues met de stuurwielen

    Nu is het stuurwiel probleem niet specifiek Audi. Mijn zusje haar BMW 1-Serie met M-Sport stuur is ook een gewild object.
    EXIT: Audi A3 SB Ambition Proline 1.4 TFSI 6-Bak Arubablue //
    Driving: Audi A3 SB Proline S 1.4 TFSI COD 6-Bak Daytona Grey //
    Driving: Audi A1 SB Admired 1.2 TFSI Icesilver-Black //

  16. #35
    hugo1988's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    68
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A3

    Angry Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Max82 Bekijk Berichten
    Wat een bekende foto....

    ImageUploadedByTapatalk1405543943.854021.jpg

    Stuur met paddels en gehele mmi+ weg
    Bizar, de hele MMI+ zelfs weg bij jou? Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? Het valt me wel op dat ze via het achterruitje veelal binnenkomen in de auto?

    Wat een naar volk!!
    Laatst gewijzigd door hugo1988; 21-07-14 om 14:10.

  17. #36

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Is er al zoiets gebeurd met iemand die een alarm had?
    Heb fabrieksalarm er in zitten en ben benieuwd of dat enigszins afschrikt.
    Indian Fire 1969 Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
    Nogaro Blauw 2003 Audi S4 4.2V8 6-spd

  18. #37

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1969mach1 Bekijk Berichten
    Is er al zoiets gebeurd met iemand die een alarm had?
    Heb fabrieksalarm er in zitten en ben benieuwd of dat enigszins afschrikt.
    Als het alarm in de 8v net zo goed is als in de 8p dan vrees ik dat het niet gaat helpen. Het goedkoopste reiswekkertje van de Hema maakt meer geluid. Beschamend dat ze dat als alarm durven te verkopen! Wellicht dat de dieven er zo hard om moeten lachen dat de buren daarvan wakkerschrikken maar het alarm zelf hoor je alleen binnen een straal van 30 cm (piep, piep, piep). Als je een serieus alarm wilt dan zal je achteraf iets moeten (laten) inbouwen.

  19. #38
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Aanname: die lui die een complete MMI+ eruit halen zijn geen gelegenheidsdieven, dat zijn pro's en die hebben ook een apparaatje bij zich die ze in de OBDB poort stoppen om zo het alarm uit te schakelen.

  20. #39

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Via fleetacces bijvoorbeeld kun je een Defa alarm laten inbouwen met obd bescherming, werkt via de normale sleutel en ik ben er erg tevreden over(laten inbouwen in een A4 8K), gaat namelijk zo hard als je zelf wilt (is in te stellen) en tevens verkrijgbaar met radar inplaats van ultrasoon detectie. Daarnaast ramen laten graveren bij een Glasboer (helpt tegen volledige diefstal) en de sloten afgestopt, de 'Polensleutel' past zodoende niet in de slotcilinder.

  21. #40
    Max82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    182
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Nu komt er een alarm in, ik hoop dat dit een beetje gaat afschrikken.....maar gezien de werkwijze waren het inderdaad pro's die dus boven gemiddelde kennis hebben van het geheel....lekker bibberen 😥 als hij weer terug is.
    In bestelling: A4 2.0 TFSI ultra s-tronic S line - Scubablue - MMI+ - comfortsleutel - pdc / Huidig: A3 1.4 s-tronic proline s - gletsjerwit - zwarte rotors - MMI+ - comfortsleutel - pdc

Pagina 2 van 35 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •