Pagina 28 van 35 EersteEerste ... 18242526272829303132 ... LaatsteLaatste
Resultaten 541 tot 560 van de 696

Onderwerp: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

  1. #541
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Talking Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk Berichten
    Vandaag nieuw stuur erop en een stoplock van de zaak.

    Bijlage 230513

    Ook uitermate geschikt om mee te rammen, mocht ik die stelende afvalbakken ooit een keer tegen komen.
    Vraag me eigenlijk af of het niet eenvoudiger is om hetzelfde stuur maar zonder afvlakking te plaatsen? Dan heb je geen lock nodig, of heb ik het mis?
    en je krijgt er dan nog geld bij want dat stuur is goedkoper...
    Laatst gewijzigd door svkaster; 12-07-16 om 21:15.

  2. #542

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svkaster Bekijk Berichten
    Vraag me eigenlijk af of het niet eenvoudiger is om hetzelfde stuur maar zonder afvlakking te plaatsen? Dan heb je geen lock nodig, of heb ik het mis?
    en je krijgt er dan nog geld bij want dat stuur is goedkoper...
    Je neemt toch geen s-line om vervolgens met een normaal stuur rond te rijden? Mij niet gezien iig. Ook is de disklock die ik gebruik een goede beveiliging voor de gehele auto, is je 7% bijtelling ook veilig.

  3. #543
    Gearjunkie
    Guest

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elu Bekijk Berichten
    Je neemt toch geen s-line om vervolgens met een normaal stuur rond te rijden? Mij niet gezien iig. Ook is de disklock die ik gebruik een goede beveiliging voor de gehele auto, is je 7% bijtelling ook veilig.
    Inderdaad @elu daar neem je géén S-line voor....

    Voordelen voor mij, van de Stoplock:

    1) Kan worden opgeborgen bij het reservewiel. (ruimte zat)
    2) Kan gemakkelijk worden gemonteerd van buiten de auto (je hoeft niet achter het stuur te zitten)
    3) In 5 seconden zit de Stoplock op je stuur.

  4. #544

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk Berichten
    Inderdaad @elu daar neem je géén S-line voor....

    Voordelen voor mij, van de Stoplock:

    1) Kan worden opgeborgen bij het reservewiel. (ruimte zat)
    2) Kan gemakkelijk worden gemonteerd van buiten de auto (je hoeft niet achter het stuur te zitten)
    3) In 5 seconden zit de Stoplock op je stuur.
    2 en 3 gelden ook voor de disklock overigens! Verder zie ik een hoop stoplocks en disklocks in Utrecht. So far worden deze autos met rust gelaten.
    Laatst gewijzigd door elu; 18-07-16 om 08:36.

  5. #545
    MT07's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Zo, even met verwondering even snel gelezen en ik wist al dat het afgevlakte S-Line stuur populair was onder de dieven gilde (dit vertelde de verkoper van audi mij vorige week ook) maar dat ook de normale Multi functionele sturen eruit worden gejat maakt de keuze voor een nieuwe A3 voor mij lastiger. Ik zal de auto puur privé gaan rijden. Tot nu toe hebben ze alleen maar mijn mistlampen gestolen van mijn A3 8p uit 2004. Gelukkig dekte mijn verzekering het maar toch een kosten post van 999 ex btw. Ik hoorde net dat ook de navigatie systeem in dit model populair is. Klopt dat?
    Laatst gewijzigd door MT07; 18-07-16 om 19:20.


  6. #546

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Volgens mij blijven de standaard 3 spaaks en de (standaard) navigatie redelijk zitten, ik ken geen verhalen, behalve dan s-line sturen en MMI touch (schrijven op de selectie knop).

  7. #547
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door salsero Bekijk Berichten
    Zo, even met verwondering even snel gelezen en ik wist al dat het afgevlakte S-Line stuur populair was onder de dieven gilde (dit vertelde de verkoper van audi mij vorige week ook) maar dat ook de normale Multi functionele sturen eruit worden gejat maakt de keuze voor een nieuwe A3 voor mij lastiger. Ik zal de auto puur privé gaan rijden. Tot nu toe hebben ze alleen maar mijn mistlampen gestolen van mijn A3 8p uit 2004. Gelukkig dekte mijn verzekering het maar toch een kosten post van 999 ex btw. Ik hoorde net dat ook de navigatie systeem in dit model populair is. Klopt dat?
    Alarm Doet wonderen denk ik.

  8. Ad
  9. #548
    MT07's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Die stond sowieso op de lijst van opties, de virtual cockpit trouwens ook maar die komt verplicht met MMI plus en 3 jaar SIM abonnement. Is er van buitenaf snel te zien tussen de gewone MMI of de plus? Want anders zou ik deze optie helaas moeten laten varen. S-Line was ik toch niet van plan om te nemen, al hoewel de voorbumper wel dikker is dan de standaard versie.

  10. #549

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MT07 Bekijk Berichten
    Is er van buitenaf snel te zien tussen de gewone MMI of de plus?
    Plastic grijs (MMI) versus alu-knoppen (MMI+)

  11. #550

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Ik heb een auto gehad met afgeplat s-line stuur (3x opengebroken en stuur gestolen in 6 maanden tijd) en nu andere a3, maar dan met standaard multi-function stuur. Een half jaar zonder problemen nu. Dus lijkt echt om de s-line afgeplatte stuurtjes te gaan. (knock on wood)

  12. #551
    MT07's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janjanjan Bekijk Berichten
    Ik heb een auto gehad met afgeplat s-line stuur (3x opengebroken en stuur gestolen in 6 maanden tijd) en nu andere a3, maar dan met standaard multi-function stuur. Een half jaar zonder problemen nu. Dus lijkt echt om de s-line afgeplatte stuurtjes te gaan. (knock on wood)
    Goed om te lezen/horen. Het s-line stuur vind ik ook mooi maar het door je handen laten glippen tijdens rijden geeft wel een apart 'gevoel'. Twijfel zelf nog of ik dan ga voor de virtuele cockpit met MMI plus touch (verplicht samen) te nemen.

  13. #552
    Gearjunkie
    Guest

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Volgens het schadebedrijf en de berger gaat het om de airbag die in het stuur zit. Deze kost namelijk 1000,- Totale schade was 1800,-

  14. #553
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Gaat zéker niet alleen om de airbag, maar om het stuur incl. airbag. Voor de airbag hoeven ze het stuur er niet af te schroeven....

  15. #554
    Gearjunkie
    Guest

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svkaster Bekijk Berichten
    Alarm Doet wonderen denk ik.
    Neen, ook als de auto staat te tetteren hebben ze in een paart seconden de spullen eruit...

  16. #555
    Gearjunkie
    Guest

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiFranc72 Bekijk Berichten
    Gaat zéker niet alleen om de airbag, maar om het stuur incl. airbag. Voor de airbag hoeven ze het stuur er niet af te schroeven....
    Ja dat hoeven ze wel. Want een het demonteren van de airbag zonder dat hij wordt geactiveerd duurt veel langer dan het volledige stuur eruit halen.

  17. #556

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    In mijn mening ook niet voornamelijk om airbag (wel mooie bijkomstigheid). Ik zie dat afgeplatte s-line stuurtjes nogal populair zijn mee te nemen, maar de niet-afgeplatte of niet-sline (met zelfde airbag) lijken gewoon te blijven zitten.

    Ik heb het zekere voor het onzekere genomen, en nu geen afgeplat stuurtje meer. So far, so good...

  18. #557

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk Berichten
    Ja dat hoeven ze wel. Want een het demonteren van de airbag zonder dat hij wordt geactiveerd duurt veel langer dan het volledige stuur eruit halen.
    ehmmm nee. de airbag moet eruit om bij de centerbout te komen van het stuur. je moet de airbag en de stuurbediening lostrekken van de sleepring. dus het maakt niks uit.

  19. #558

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Ook hier in Houten was het raak, 3x A3 op een rij.........gelukkig binnen een paar dagen weer op weg geholpen door de schadehersteller. Het blijft een rare gewaarwording als je je auto zonder stuur ziet staan.

    Ze hebben bij alle 3 de auto's de raamlijst verwijderd, raam naar voren 'gebogen' en op die manier toegang gekregen tot de auto. Geen kapotte ruiten dus, dat scheelt dan weer ;-)

  20. #559

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Afgelopen weekend in Amsterdam hetzelfde gebeurd.. A3 s-line stuur verdwenen.
    Zelfde verhaal als allen hierboven, raampje linksachter weg. Volgens verzekering was ik de derde die dag...

  21. #560

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    174
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Volgend jaar zal de verzekering s premie wel weer omhoog gaan. Dat was bij mij dit jaar ook het geval.

Pagina 28 van 35 EersteEerste ... 18242526272829303132 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •