Pagina 31 van 35 EersteEerste ... 21272829303132333435 LaatsteLaatste
Resultaten 601 tot 620 van de 696

Onderwerp: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

  1. #601

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    42
    Kudos
    0

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svkaster Bekijk Berichten
    Deze begrijp ik niet! Even voor het begrip dit platte stuur is alleen in Nederland included in S-line. In Duitsland bv moet je alles appart bestellen...
    Ik snap niet waarom je wel elke avond zo'n stom onhandig slot op je stuur wil monteren terwijl als je een gewoon stuur monteerd heb je dit gezeik niet.
    Het is niet alleen maar om je stuur met rust te laten maar je complete auto Audi staat in de top 3 meest gestolen merkauto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svkaster Bekijk Berichten
    En met je benen kom je er ook niet tegen dus het zijn de looks/ "kijk de mijne is duurder"
    Uiteraard gaat het om de looks om nou te gaan pronken met een stuur die 115 euro extra kost is wel sneu!
    Laatst gewijzigd door xypds; 15-12-16 om 06:54.

  2. #602

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svkaster Bekijk Berichten
    Ik snap niet waarom je wel elke avond zo'n stom onhandig slot op je stuur wil monteren terwijl als je een gewoon stuur monteerd heb je dit gezeik niet.
    En met je benen kom je er ook niet tegen dus het zijn de looks/ "kijk de mijne is duurder"
    Je kan ook een Opel gaan rijden..... heb je dit helemaal niet.....
    Het heeft niets met 'duurder' of 'looks' te maken, het zit in een pakket. Of in mijn geval (2e hands) al in de auto.
    Laatst gewijzigd door PeetBg; 15-12-16 om 11:30.

  3. #603
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartjanmulder Bekijk Berichten
    In de nacht van 13 op 14 december is bij mij voor de 2e keer binnen een half jaar m'n stuur gestolen (utrecht e.o). Het blijft vervelend maar tot op heden is er zo weinig aan te doen.... Indien iemand nog een gouden tip heeft (buiten een stuurslot) dan hou ik me aanbevolen :-)
    Alarm, is met uitgebreide startonderbreking ook nog eens handig tegen carjacken/jatten En nee, het voorkomt niet dat ze je stuur kunnen jatten, maar t laat ze zich wellicht wel twee keer bedenken of ze niet die van de buurman zullen proberen.
    Laatst gewijzigd door Xecto; 16-12-16 om 14:00.
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue

  4. #604
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xecto Bekijk Berichten
    Alarm, is met uitgebreide startonderbreking ook nog eens handig tegen carjacken/jatten En nee, het voorkomt niet dat ze je stuur kunnen jatten, maar t laat ze zich wellicht wel twee keer bedenken of ze niet die van de buurman zullen proberen.
    Wat betreft fabrieks alarm is het wel jamer dat je het niet ziet, dus wordt je stuur nog gejat. Ik zou best wat meer willen betalen om mijn fabrieks alarm te verzien van een SCM sticker + database registratie zodat je van buiten ziet dat ze die moeten overslaan.

  5. #605
    MT07's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Is zo'n sticker anders niet los te bestellen bij een car-store of audi?

    Link gevonden
    Laatst gewijzigd door MT07; 17-12-16 om 20:39.


  6. #606
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MT07 Bekijk Berichten
    Is zo'n sticker anders niet los te bestellen bij een car-store of audi?

    Link gevonden
    Ja, maar dit zijn niet de SCM stickers en SCM heeft ook een database die elke krimineel kan raadplegen. Kenteken ingeven en hij geeft of er alarm in zit of niet. Dus alleen stickers is niet genoeg.

  7. #607

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    40
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svkaster Bekijk Berichten
    Ja, maar dit zijn niet de SCM stickers en SCM heeft ook een database die elke krimineel kan raadplegen. Kenteken ingeven en hij geeft of er alarm in zit of niet. Dus alleen stickers is niet genoeg.
    Bij het ingeven van de kenteken kan men enkel zien of er een SCM certificaat is afgegeven. Er wordt verder niet aangegeven of het gaat om een alarm klasse 1,2,3,4 of 5.

  8. Ad
  9. #608

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Vandaag mijn Audi A3 S-Line stuurwiel (bj 2016) gestolen. Driehoek ruit linksachter ingeslagen. Zo raar dat ze de deuren van binnen open kunnen doen terwijl de auto vergrendeld is. Ik vind dat Audi hier een oplossing moet vinden..

  10. #609

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shakur7 Bekijk Berichten
    Vandaag mijn Audi A3 S-Line stuurwiel (bj 2016) gestolen. Driehoek ruit linksachter ingeslagen. Zo raar dat ze de deuren van binnen open kunnen doen terwijl de auto vergrendeld is. Ik vind dat Audi hier een oplossing moet vinden..
    Balen man, hufters zijn het. Is dat standaard zo? ik dacht van niet namelijk.

  11. #610
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Rotzakken! ... Is toch een veiligheidsdingetje: 2x trekken aan de hendel en het is altijd open (behalve de kindersloten)
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  12. #611

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Helaas het zit anders zal met wetgeving te maken hebben, kinderslot of niet, laatst zelf mogen meemaken, kinderen al in de auto, sleutels (te) achteloos in de auto gegooid. Blijkbaar voor elkaar weten te krijgen dat hij de auto af heeft gesloten (zal iets met het per ongeluk indrukken van de knop afsluiten op de sleutel te maken hebben gehad). Vervolgens niet opgemerkt, deuren stonden open, kinderen ingeladen, deuren dicht gegooid, ..., zelf willen instappen, auto dicht, wat nu... Uiteindelijk de oudste, opdracht kunnen geven om bij het achterportier aan de hendel te trekken en zelf buiten aan de deurgreep getrokken, als je dat tegelijkertijd doet dan gaat hij dus ondanks dat hij en op kinderslot staat en is afgesloten gewoon open. Voor mij in dit geval gelukkig, voor mensen met een S-line stuur is dat wat minder prettig, ik denk dat dit gezien veiligheid / brand / auto te water of andere ongelukken is ingebouwd (mogelijk verplicht vanuit wet/ regelgeving)? Ik weet niet of het ook op de voorportieren zo werkt. Ik denk wel dat een blèrend alarm de mannen/vrouwen mogelijk zou kunnen ontmoedigen, mogelijk zelfs (radar) door een waarschuwing vooraf, zoiets had ik vroeger (eind jaren 90) al bij mijn Clifford alarmsysteem, die gaf zo'n tjirpje of kon zelf 'spreken' een beetje de Terminator, 'you are to close to this vehicle, step away from the vehicle...' Nu hilarisch destijds; 'was je helemaal het mannetje'.... Volgens mij was de naam van die radaruitbereiding destijds iets van proximitysensor of iets in die richting. Het installeren en afstellen was destijds veel werk, maar het heeft bij mij altijd perfect gewerkt, voordeel was dat je geen glasbreuksensor hoefde te installeren (had ook weinig zin in een cabriolet met linnen dak).
    Laatst gewijzigd door JINXED; 02-01-17 om 19:10.

  13. #612
    Ronald Alexander Uhl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    582
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shakur7 Bekijk Berichten
    Vandaag mijn Audi A3 S-Line stuurwiel (bj 2016) gestolen. Driehoek ruit linksachter ingeslagen. Zo raar dat ze de deuren van binnen open kunnen doen terwijl de auto vergrendeld is. Ik vind dat Audi hier een oplossing moet vinden..
    Ik heb de acherportieren sinds inbraak standaard op de kindersloten.
    A3 Limousine 2.0 TDI S Line edition [2018-heden]
    A3 Sportback 2.0 TDI Pro Line S [2014-2018] | A3 Sportback 1.6 TDI Attraction Pro Line Business [2011-2014] |
    A3 Sportback 2.0 TDI Ambition Pro-Line [2008-2011]

  14. #613
    Ronald Alexander Uhl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    582
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    A3 Limousine 2.0 TDI S Line edition [2018-heden]
    A3 Sportback 2.0 TDI Pro Line S [2014-2018] | A3 Sportback 1.6 TDI Attraction Pro Line Business [2011-2014] |
    A3 Sportback 2.0 TDI Ambition Pro-Line [2008-2011]

  15. #614

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Ze verwijderen eerst de airbag van het stuur en dat het stuur zelf. Heel gemakkelijk. Zie onderstaande link.

    https://www.youtube.com/watch?v=d8TRjRhOSNc

  16. #615

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Heeft iemand ooit een stuur kwijtgeraakt terwijl hij een stuurslot erop had? Ik ga denk ik een stoplock pro nemen.

  17. #616

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    40
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Hebben ze mijn auto in het vizier?

    Goedenacht heren,

    Zojuist schrok ik wakker door het alarm(alarm klasse 3, met aparte autorisatie) van mn auto ! Ik kijk snel naar buiten, want voor diegene die nu meelezen en mn auto in het vizier hebben(i got my eyes on you!),en ik zie niets verdachts. Ik ren naar beneden (uiteraard met een knuppel in mn hand), gaat het alarm zelf uit (wtf!)! Wanneer ik de deur uitloop zie ik niets verdachts. Loop een rondje om de auto, geen scherven op de grond of ongewone zaken. Ik ontgrendel de auto en gaat er 3x een piepje af(normaal 1 x). Ik kijk binnen in de auto en weer zie ik geen spoor van inbraak of poging tot.

    Nu even 2 weken terug......
    Ik zat op een doordeweekse dag in de keuken en er stopte een BMW 3 serie coupé, kleur rood/oranje, met 2 blanke jongens voor mn auto. Eén stapte uit en maakt foto's van mn auto! Dus ik als een gek naar buiten rennen (want had mn auto pas 2 weken) en bonkte op de ruit van de bestuurskant (ondertussen zat meneer de fotograaf al in de auto). En op moment van bonken op de ruit keek de bestuurder mij schrikwekkend aan en reed met volgas weg.

    Ik heb geen foto gemaakt van het kenteken, omdat ik uit snel handelen, mn telefoon had laten liggen op de tafel en dan zul je net zien dat ik ook nog het kenteken net niet zag! Nu snappen jullie allemaal dat ik nu met vragen zit:

    Waarom reden ze weg? Mensen mogen best foto's maken, maar maak een praatje met me en geef aan dat ik een dikke /lelijke bak heb. Waarom ging het alarm af? Hoe kan het zijn dat het alarm vanzelf uitging? Probeerde ze het signaal op te vangen van mn comfortkey en doordat de drivercard niet werd herkend door de auto binnen 15 seconde, het alarm afging?
    Hebben ze mijn auto in het vizier? Of waren het toch autoliefhebbers? Of heeft het achteraf ingebouwde alarm, 1 week geleden ingebouwd, een storing?

    Wat denken jullie? Ik slaap iig aankomen weken heel licht!

    MVG. Sedap
    Laatst gewijzigd door Sedap; 10-01-17 om 02:05.

  18. #617
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Hebben ze mijn auto in het vizier?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sedap Bekijk Berichten
    Goedenacht heren,

    Zojuist schrok ik wakker (...) het vizier? Of waren het toch autoliefhebbers? Of heeft het achteraf ingebouwde alarm, 1 week geleden ingebouwd, een storing?

    Wat denken jullie? Ik slaap iig aankomen weken heel licht!

    MVG. Sedap
    Het alarm gaat inderdaad maar een halve minuut af, ergens vreemd. Maar ik wil nog wel eens de extra transponder per ongeluk vergeten en dan is het voor de buurt wel fijn dat ie niet blijft loeien tot in naar binnen heen en weer ben gerend.

    Wat betreft het afgaan, laat eens door de inbouwer afstellen: mijn alarm ging de eerste weken steeds af wanneer het wat harder regende, iets met de radar sensor. Ongeveer elke regenbui stond mijn auto te loeien, fijn de hele nacht door...

    Afgelopen wintersport ging ie pas af toen ik de auto sneeuwvrij maakte. Helaas wat te laat, onverlaten hadden mijn halve auto al gebruikt om met hun handschoenen sneeuwballen van m'n motorkap en dak te schrapen, was ie toen maar zo gevoelig geweest als eerder

    Wat betreft zichtbaarheid van alarm: bij mij knippert er een lampje op de binnenkant van de deur en bij de binnenspiegel, maar het is ook geen fabrieksalarm.
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue

  19. #618

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Leeftijd
    35
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Standaard Re: Hebben ze mijn auto in het vizier?

    Ik wil een disklok bestellen maar weet helaas de diameter van deze stuur niet (moet mijn nieuwe auto nog gaan ophalen). Weet iemand wat de diameter is van deze stuur?


  20. #619

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Hebben ze mijn auto in het vizier?

    Klopt het dat de diefstalgolf een beetje is afgezwakt, aangezien het laatste "gestolen" bericht dateert van bijna 1,5 jaar geleden?

  21. #620
    Audi A3 grey's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB

    Standaard Re: Hebben ze mijn auto in het vizier?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doekie19 Bekijk Berichten
    Klopt het dat de diefstalgolf een beetje is afgezwakt, aangezien het laatste "gestolen" bericht dateert van bijna 1,5 jaar geleden?
    Dat denk ik niet. Hooguit wordt er minder fanatiek gemeld op dit forum.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •