Pagina 11 van 44 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 220 van de 861

Onderwerp: A3 8V Problemen / kritiekpunten

  1. #201

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    269
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Verschil komt doordat in de aftermarkt gps ontvangers een batterij zit die de laatste gps positie onthoud. In de auto GPS zit dze niet en wordt op basis van de laatste positie in de software de locatie bepaald. Hierdoor looop je dus eerder uit de pas dan met een gps die wel de locatie weet. Wat de dealer hier dus zegt is onzin.

  2. #202

    Standaard Audi A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Vooropgesteld herken ik dat probleem niet maar zijn uitleg klinkt wel plausibel. Ik verbaas me er juist over hoe snel de auto een fix heeft tov oudere systemen die ik heb gehad. Een auto heeft toch ook een batterij(accu)? Heb juist het gevoel dat hij heel af en toe toch nog even gps checkt. Nee over snelheid en precisie van het systeem heb ik totaal geen klagen. Ook het meedraaien van het beeld met sturen gaat zo mooi snel en soepel, het draait vrijwel realtime met je stuur mee. Is echt het mooie van mmi + !
    Laatst gewijzigd door peternorth; 20-08-14 om 19:37.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  3. #203

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Over favorieten van het navigatiesysteem MMI Plus gesproken, het lijkt er op dat dit er maximaal 10 zijn. Ik kan daarna i.i.g niets meer toevoegen
    Laatst gewijzigd door mhoutman; 20-08-14 om 22:25.
    MY 2014 Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD Pro Line S Nachtblauw

  4. #204

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Er is momenteel een probleem met de trekhaak bekabeling voor de audi a3 sportback 8v 2015 model.
    Dit probleem was nog niet opgelost. Begin september is er een oplossing voor de trekhaak bekabeling. Ze vertelde me dat alle bekabeling opnieuw getrokken moet worden van voor naar achter. Dit kost 3 uur om uit te voeren, vreemd dat de duitsers opeens dit probleem hebben. De golf variant heeft hetzelfde probleem met de bekabeling vertelde ze me.
    Normaal is de bekabeling voorbereid en zijn er volgens mij alleen nog kabels voor het laatste stukje nodig. Dus als je achteraf een trekhaak op het 2015 model wil zetten, let dan op waar je dit laat doen want misschien kom je dan nog verassingen tegen.
    Laatst gewijzigd door ikkeben; 20-08-14 om 23:45.

  5. #205
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikkeben Bekijk Berichten
    Er is momenteel een probleem met de trekhaak bekabeling voor de audi a3 sportback 8v 2015 model.
    Dit probleem was nog niet opgelost. Begin september is er een oplossing voor de trekhaak bekabeling. Ze vertelde me dat alle bekabeling opnieuw getrokken moet worden van voor naar achter. Dit kost 3 uur om uit te voeren, vreemd dat de duitsers opeens dit probleem hebben. De golf variant heeft hetzelfde probleem met de bekabeling vertelde ze me.
    Normaal is de bekabeling voorbereid en zijn er volgens mij alleen nog kabels voor het laatste stukje nodig. Dus als je achteraf een trekhaak op het 2015 model wil zetten, let dan op waar je dit laat doen want misschien kom je dan nog verassingen tegen.
    Als ik het goed begrijp bedoel je dus dat in de trekhaakvoorbereiding een fout zit en de dealer deze moet vervangen?
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue


  6. #206

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xecto Bekijk Berichten
    Als ik het goed begrijp bedoel je dus dat in de trekhaakvoorbereiding een fout zit en de dealer deze moet vervangen?
    Ja de trekhaakvoorbereiding. Wat er precies mis mee is weet ik niet maar begin augustus hadden ze nog geen oplossing en nu is de oplossing alle kabels opnieuw te trekken.

  7. #207
    bumwuh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    115
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rave Maus Bekijk Berichten
    Na 4 maanden en 7000 km A3 valt er mij (ons) toch wel een belangrijk kritiekpunt op: de enorm trage opstart van heel het mmi gebeuren.
    Je start de auto, schermpje komt omhoog en de radio begint vrij snel te spelen. Een halve minuut later is de kaart van de navi ingeladen en nog eens 10 sec. later kan je opgeslagen adressen raadplegen om die als reisdoel te gaan gebruiken. Wil je een spraakcommando gaan gebruiken, nou, dan is het meer dan een minuut wachten na start.
    Heel hinderlijk als je de navigatie wilt instellen om naar een compleet onbekend reisdoel te rijden. (zelfs mijn windows 7 PC met SSD disk is sneller volledig opgestart)
    Eens alles up and running is, gaat de bediening als een speer.

    In mijn 8 jaar oude A6 met DVDtjes steek ik de sleutel in contact, doe de veiligheidsriem om en ik kan meteen gaan ingeven.

    Ervaren jullie dat ook?
    Heel herkenbaar die traagheid van opstarten. Ik heb MMI+ en heb het ook! Nog ergerlijker is dat als je aan het einde van de straat je navi eindelijk "wakker" is, en je vervolgens toch maar besluit om om te schakelen naar de radio, die óók nog eens gaat opstarten. Alsof ie dat niet tijdens het opstarten van de navi gedaan had kunnen hebben....
    Een eerdere auto van me (BMW 3 uit 2008) had dit niet, het leek wel alsof deze altijd, ook bij uitgeschakeld contact slapend aanstond en daardoor gelijk bij de les was. Dat gold óók voor de TMC file info, die was er ook gelijk. Niet bij dit supermoderne MMI+ systeem....
    In bestelling Afgeleverd!: A3 SB 1.4 FSI COD S-tronic PLS , MMI+, PDC-achter, Daytona, alu optiek, comfortsleutel, armsteun/skiluik, airbags achter, electr. inklapbare spiegels, chromen raamomlijsting, paddles, auto hold + wat 'vrijschakelingen'

  8. Ad
  9. #208
    Tyl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Leeftijd
    45
    Posts
    207
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cOOlrUnnIngs Bekijk Berichten
    Laatst problemen gehad met de navigatie en de dealer legde het als volgt uit:

    TomTom update het beeld op basis van het GPS-signaal 30x per minuut (elke 2 seconden dus).
    Omdat een ingebouwde navigatie de beschikking heeft over veel meer sensoren gebeurt dit veel minder, 1x per minuut.

    Waarschijnlijk ervaar je wel dat als je wegrijdt, het beeld wel meebeweegt met de richting die jij volgt (ga je linksaf, dan draait het beeld ook naar links, ga jij naar rechts, dan gaat het beeld ook naar rechts).
    Het GPS-signaal is puur ter verificatie of het beeld nog op de juiste plek staat, maar omdat dat maar eens per minuut gebeurt, kan het dus voorkomen dat het even duurt voordat je weer op de juiste plek gezet heeft.
    Ik heb hier zelf ook wel eens last van, maar dan meestal als ik wegrij van een plek waar het GPS-signaal heel slecht is (parkeergarage bijvoorbeeld).
    Pas als ik dan al even onderweg ben, dan pakt het GPS-signaal op waar ik ben en plaatst het beeld op de juiste positie.
    Je verhaal is deels waar. Maar het stukje van 1x per minuut is niet waar. De GPS ontvanger heeft een veel snellere frequentie. Met 1x per minuut is het onmogelijk navigeren door de stad met veel kleine weggetjes etc. En ja zelfs met behulp van alle sensoren die in de auto zitten gaat dit niet lukken.
    Audi A3 Sedan Pro Line S - 1.4 TFSI CoD - S-Tronic - Daytona Grijs - 2014
    Audi A4 Avant Pro Line S - 2.0 TDI - Manual - Lavagrijs - 2012

  10. #209
    cOOlrUnnIngs's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    81
    Kudos
    13
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk Berichten
    Je verhaal is deels waar. Maar het stukje van 1x per minuut is niet waar. De GPS ontvanger heeft een veel snellere frequentie. Met 1x per minuut is het onmogelijk navigeren door de stad met veel kleine weggetjes etc. En ja zelfs met behulp van alle sensoren die in de auto zitten gaat dit niet lukken.
    Ik geef alleen maar aan hoe de dealer het mij uitgelegd heeft, ik heb het niet zelf verzonnen ;-)
    Misanorode A3 SB 2013 met grijze rotor-velgen, MMI+, B&O en ACC.

  11. #210
    Ultra Dirk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Posts
    68
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ik ben nu 45.000 km onderweg met mijn A3 sportback en heb wat ongemak met mijn ACC. Het gebeurd regelmatig dat ik lekker op de AAC rij en terwijl ik een vrachtwagen links inhaal grijpt de pre sense ineens in. De auto gaat ineens op de rem en een signaal inclusief melding word gegeven, terwijl ik al halverwege de vrachtauto ben. Het pre sense systeem werkt dus maar het slaat nergens op dat deze in zo'n situatie ingrijpt. Het is zeer onprettig en tevens onveilig.
    Iemand dit ook al eens ervaren? Ik bevind me steeds op gepaste afstand dus nader niet de flank van de vrachtauto.
    A3 Sportback Ultra e-Edition > Monsoon grey > 18" 5-arm dynamiek

  12. #211
    VirtualReality's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Heb meerdere keren hetzelfde ervaren met de ACC. Ik verbaas me er ook over dat de meeste hier er zo " lyrisch" over zijn. De ACC werkt alleen goed als je op de linkerbaan blijft, op het passeren van enkele vrachtauto's na ;-), en vindt het zeer onprettig als je per ongeluk naar rechts gaat.
    Het maakt daarbij niet uit of je de afstand op 1,2 of 3 hebt ingesteld hij blijft voorliggers in mijn beleving te vroeg detecteren.
    Verlang terug naar mijn CC die ik op mijn vorige Audi's had en overweeg sterk om de "A" spoedig los te koppelen van de CC.
    Ik ervaar de ACC als zeer onprettig en zoals Ultra Dirk omschrijft vaak als onveilig.

    Ander min puntje van de ACC vind ik dat hij bij een glooiende weg de snelheid slecht vasthoud...ik moet geregeld gas bijgeven om de ingestelde snelheid vast te houden. Het betreft hier een 2.0 TDI.

  13. #212
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ik heb inmiddels 35.000 km probleemloos gereden, superfijne auto. Met ACC die heel soms abrupt afremt maar als ik inschat dat het zou kunnen gebeuren geef ik zelf maar beetje gas. Wat ik wel storend vind is dat je elke keer nadat de auto is uitgeweekt de tussenliggende afstand tov je voorganger moet terugstellen van 3 auto's naar 1. Dat zou die als defaultwaarde moeten onthouden. Ook vind ik vervelend dat als de ACC heeft afgeremd bv voor een vrachtwagen, de versnelling vrij traag verloopt, ondanks dat ik de auto in Dynamic heb staan.

    De navi met Google is ook geweldig, bij zo'n 3500 km per maand zo'n 100 mb is te overzien. En ik kan iedereen de led lampen aanraden. Echt fantastisch zicht. Kortom, dik tevreden, geen rammels, lekker stil en zuinig (1:21)
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  14. #213

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Posts
    219
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Wie van jullie heeft de terugroepactie van de handrem al laten uitvoeren?
    Mij werd mede gedeeld dat er een stuk leiding of kabel van de handrem vervangen dient te worden.
    Is deze bekend bij iemand van jullie?

  15. #214
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarcA3 Bekijk Berichten
    Wie van jullie heeft de terugroepactie van de handrem al laten uitvoeren?
    Mij werd mede gedeeld dat er een stuk leiding of kabel van de handrem vervangen dient te worden.
    Is deze bekend bij iemand van jullie?
    Ik weet van niks; welke bouwjaar heb jij dan? BTW vind de handrem niet altijd even fijn werken...
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –

  16. #215

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansderk Bekijk Berichten
    Wat ik wel storend vind is dat je elke keer nadat de auto is uitgeweekt de tussenliggende afstand tov je voorganger moet terugstellen van 3 auto's naar 1. Dat zou die als defaultwaarde moeten onthouden.
    Kan je aan laten passen:

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...r-afstand.html

  17. #216

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Posts
    219
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TyCorZ Bekijk Berichten
    Ik weet van niks; welke bouwjaar heb jij dan? BTW vind de handrem niet altijd even fijn werken...
    @TyCorZ: bouwjaar is December 2012, dus een van de eerdere nieuwe modellen.

  18. #217

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    64
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ik heb last van een scheurtje in de naat van het rubber van een van de achter portieren.

  19. #218

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bief Bekijk Berichten
    Ik heb last van een scheurtje in de naat van het rubber van een van de achter portieren.
    Heb ik ook gehad, RA. Is vervangen onder garantie.
    A3 SB Proline S '13 l Gletsjerwit l 1.4 TFSI l S-tronic
    A3 Limo Proline S '14 l Phantom zwart l 1.4 COD l S-tronic

  20. #219

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikkeben Bekijk Berichten
    Er is momenteel een probleem met de trekhaak bekabeling voor de audi a3 sportback 8v 2015 model.
    Dit probleem was nog niet opgelost. Begin september is er een oplossing voor de trekhaak bekabeling. Ze vertelde me dat alle bekabeling opnieuw getrokken moet worden van voor naar achter. Dit kost 3 uur om uit te voeren, vreemd dat de duitsers opeens dit probleem hebben. De golf variant heeft hetzelfde probleem met de bekabeling vertelde ze me.
    Normaal is de bekabeling voorbereid en zijn er volgens mij alleen nog kabels voor het laatste stukje nodig. Dus als je achteraf een trekhaak op het 2015 model wil zetten, let dan op waar je dit laat doen want misschien kom je dan nog verassingen tegen.
    De auto is 5 september met trekhaak geleverd. De trekhaak/bekabeling van het 2015 model is anders en heeft een ander bestelnummer. Dus let op als je achteraf een trekhaak eronder laat zetten.
    Laatst gewijzigd door ikkeben; 09-09-14 om 22:40.
    [2024/03-????/?? ] Audi A3 Sportback 8Y S line 40 TFSIe Daytona Grey
    [2014/09-2018/08] Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI Beluga bruin

  21. #220

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Vandaag het ratelende geluid van de turbostang middels het plaatsen van een klemmetje laten weghalen. Had zelf het tpi - & onderdeel nummer van het Duitse forum gehaald en hiermee naar de dealer gegaan. Het probleem is zover ik tot nu toe kan zeggen opgelost en hoop dat anderen hier ook iets mee kunnen als ze er last van hebben.

    Ook even met de importeur gesproken of het wellicht handig zou zijn dit bij andere Audi rijders te melden, desnoods bij een servicebeurt. Heb na het telefonisch contact niet de illusie dat dat gaat gebeuren. Ik vind het een gemiste kans, maar wie ben ik.

    Mijn wagentje klinkt weer tevreden :-)
    Laatst gewijzigd door Petertenboer; 15-09-14 om 13:49.
    Dirving Audi is a religion!

Pagina 11 van 44 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •