Pagina 4 van 44 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 861

Onderwerp: A3 8V Problemen / kritiekpunten

  1. #61

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris47 Bekijk Berichten
    On topic:
    In het geheel heeft volgens mij een beknibbel / bezuinigingsronde de A3 8V getroffen, ik heb al meer details gezien waarvan ik denk, in het kader van de "kosten"..... Dit A3 8V gaspedaal komt van origine uit de Polo, kost minder, weegt fractioneel minder, ziet er weer fractioneel minder premium uit. In ieder opzicht is de A3 ten deel gevallen aan de grote bezuinigingsronde, qua materiaalgebruik, standaard "kit" en afwerking.
    De pedalen zijn exact dezelfde als in de Golf R. Ik moet eerlijk zijn dat ik mij hier toch ook wel wat aan erger als Audi rijder. Met alle respect maar ik rij dan toch niet voor niks een Audi ipv de VW. Is voor mij toch een trede hoger maar ergens weet ik wel beter want het kruipt steeds meer naar elkaar toe. Stap maar eens in een volle Golf R-line, dan zijn de verschillen met de A3 echt maar heel klein. De Audi blijft wel verreweg de mooiere van de twee maar kwalitatief voel je niet veel verschil meer. Zie hier de Golf r-line pedalen:


    Ik vond de voorganger van onze A3 8V (een Golf 6 highline) beduidend meer premium aanvoelen al was het maar omdat daar af fabriek enkele basale zaken gewoon standaard was (alcantara bekleding op de highline, opbergzakken aan de voorstoelen, 12V in de kofferbak, middenarmsteun achter met doorlaadopening, DSG flippers op het stuur,lendesteun op de voorstoelen, licht en regensensor, olietemp-meter via MFA, alu finish op de knoppen, verlichte make-up spiegels, enz.) opties daar betaald je op de A3 dik voor bij. Bovendien is interieurruimte voor mij iets, dat daar aan kan bijdragen.

    Overigens valt de interieurruimte me tegen, bij een proefrit valt dat toch minder op maar nu enkele weken in gebruik, merk ik het des te meer, alles past er net niet in. Soms denk ik wel eens, wat een klein autootje is zo'n A3 8V sportback eigenlijk t.o.v. de voorganger Golf 6 (5 deurs hatchback). Ik begrijp niet helemaal dat de overige MQB auto's wel groot mogen zijn, Seat Leon, Skoda Octavia, Golf 7 als je deze afzet tegen de A3 dan komt de laatste er erg bekaaid vanaf (de A4 loopt toch op z'n einde dus daar zal hij weinig "meer" vanaf snoepen). Ik heb het idee dat de nieuwe Clio (5 drs hatchback, huidige model) qua interieurruimte overeenkomt, ik heb er laatst op vakantie een gehuurd.
    Misschien komt het omdat ik een s-line heb met MMI + maar ik kan toch echt niet zeggen dat de Golf VI meer premium aanvoelde dan deze A3. Totaal niet, de Audi is geen match meer voor de Golf VI. Wat betreft ruimte vind ik dat ook niet waar. Laatst in een Golf VII gereden en die koffer voelt net wat kleiner, binnenin ook bijna geen verschil. De Golf heeft een iets hoger dak maar binnenin is er geen verschil. Ga ook maar eens maten vergelijken op Autoweek carbase en dan zie je dat de Leon, Golf en A3 allemaal dezelfde maten hebben. Ik meende mij zelfs te herinneren dat de A3 als ruimste van de drie word bestempeld. Met name achterin te merken. Dat heb je bij de Limo dan weer niet, die vind ik wel echt flink krapper aanvoelen. In de SB kan ik prima achter mezelf zitten maar in de Limo niet.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  2. #62

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ik deel het verhaal over de interieur / exterieur maten niet, in de straat staan regelmatig, Octavia (combi), Leon ST en de A3 sportback naast elkaar allemaal 2014 auto's de A3 is toch echt verreweg de kleinste. Het valt me ook op dat alle "grote" MQB-ers een groot panorama dak hebben (Skoda Octavia, Seat Leon ST, Golf Variant), de A3 Sportback is wat dat betreft geen vlees nog vis, geen hatchback maar ook geen combi. Blijkbaar wordt hij door VAG als hatchback bedacht want waarom anders zo'n korte wielbasis.

    De wielbasis van deA3 8V sportback is korter dan de Golf 7 hatchback, de wielbasis van een Octavia station is 4,4cm langer (dat scheelt dus echt veel).
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door JINXED; 07-07-14 om 13:16.

  3. #63
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Allicht is het jullie bekend, maar mijn vorige lease auto was een Seat Leon 1.4 TSFI uit 2009. Heerlijke auto, waarvan ik echt genoten heb. Dit was ook een VAG auto en ik merk toch wel degelijk verschil met mijn huidige A3 SB 8v. Daarnaast heb ik ook nog 3 maanden met een voorloper Golf uit 2011 gereden en kan dus redelijk vergelijken.

    Voor mij steekt de AUDI er met kop en schouders bovenuit: afwerkingsniveau in het interieur, de sportstoelen, airco (waren zeer matig in de Leon), wegligging vind ik met het sportonderstel heerlijk, MMI werkt perfect en ASS is voor mij echt een genot. Het enige wat minder is, is de ruimte achterin (kofferbak en passagier); daar heb ik mezelf echt een beetje op verkeken. Maar ja, bestellen vanaf de folder blijft een risco

    Een collega van mij heeft een A3 8p gehad en heeft nu een A4 avant. Hij zit ook wel eens in mijn auto en vind deze versie toch wel een stap vooruit. Een andere collega heeft een Ocativa station met alles erop en aan. Ik heb daar een aantal maal in gezeten en merk toch echt wel verschil van het afwerkingsniveau. Stoelen zitten minder goed, minder goed geluid, mindere wegligging.

    Let wel, ik ben geen AUDI freak (ben het aan't worden ) die alles aan dit merk goed vind, maar vind dit de beste en fijnste auto die ik ooit heb mogen rijden (en dat zijn er nog wat geweest).
    Vanaf september 2017 – heden: - Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150 pk (geen Audi maar prima auto!)
    Van juli 2013 t/m september 2017: - Audi A3 SB 1.4 TFSI 8V Ambition Pro Line –

  4. #64
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.319
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Wat ik wel jammer vind is dat je de armsteun tussen de voorstoelen niet vast kan zetten in de lengte richting.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #65

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    269
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Wel grappig om dit nu te lezen daar ik zelf al een stukje wilde plaatsen over de verschillen met de Altea XL die ik hiervoor had.
    Ik moet zeggen dat de Audi veel fijner rijdt dan de Seat, maar veel kleiner, minder opbergruimte en niet zo premium als ik in eerste instantie dacht. Standaard had ik veel meer verwacht dan nu geleverd is. Ik ga niet kijken naar een netje achter de stoel of een klaptafeltje en een opbergruimte onder een stoel vind ik eigenlijk ook vrij standaard. Dit moest je dus bij bestellen met het bagagepakket waarbij je nog geen tafeltjes hebt maar wel een 12v aansluiting in de middenconsole. Zaken die al standaard waren op de Seat.
    MMI plus is prima, maar mijn Pioneer had meer opties. Cruise control zat op de Seat in de lichthendel, hier zit deze op een slecht gepositioneerde plaats op een aparte hendel. Middenarmsteun in de Altea had 3 etages, hier blijft veel ruimte onbenut. Stuurbediening is wellicht een kwestie van wennen maar volumeknop had ik liever links gewild en ook het skippen naar een volgend nummer is niet logisch. Prachtig is wel weer dat je Nederlandse stem commando's kan geven.
    Wat wel premium is, is het hele circus eromheen qua oplevering en afhandeling. Aan de enen kant complimenten voor de weldaad aan aandacht voor een leaserijder, anderzijds had het van mij iets korter gemogen.
    Spijt, zeker niet qua rijden maar wel een beetje mixed feelings in de verwachtingen die ik had qua uitvoering (A3 voor een prijs van 38 mile voor een g-tron tov 33,5 voor de Seat die nog wel in de diesel uitvoering was).


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ik heb een audi A3 sportback (8V) met dakrails. Bij regenweer de acherdeuren openen, loopt het water binnen op de achterbank (of op de persoon die uitstapt).
    Heeft nog iemand dit probleem?

  7. #67

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    269
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnl Bekijk Berichten
    Ik heb een audi A3 sportback (8V) met dakrails. Bij regenweer de acherdeuren openen, loopt het water binnen op de achterbank (of op de persoon die uitstapt).
    Heeft nog iemand dit probleem?
    Ja, dat gebeurt helaas bij mij ook. Meest irritante vind ik nog dat ik bij het uitschakelen van de cruise control het groot licht aanzet.

  8. Ad
  9. #68

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Hebben jullie ook dat de wielnaven ontzettend beginnen te roesten? 'T ziet er echt niet uit.
    Ik kan me niet herinneren dat mijn vorige A3 dat ook had. En zeker niet na een jaar al.
    Indian Fire 1969 Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
    Nogaro Blauw 2003 Audi S4 4.2V8 6-spd

  10. #69

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ja, ook dat is er nog eentje Dat had m'n vorige zeker niet.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  11. #70
    Blurk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    61
    Posts
    280
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marco 900 Bekijk Berichten
    Wat wel premium is, is het hele circus eromheen qua oplevering en afhandeling. Aan de enen kant complimenten voor de weldaad aan aandacht voor een leaserijder, anderzijds had het van mij iets korter gemogen.
    Premium? Circus? Weldaad? Dat ligt dan puur aan jouw dealer. Bij de mijne was het zo snel mogelijk opzouten met je leasekarretje (pfff, weer een A3-tje de deur uit)
    A3 SB Ambition PL plus - 1.4 TFSI CoD - S tronic - Belugabruin - o.a. Assistentiepakket, ASS, Comfortsleutel - Dakreling - Zwarte hemel

  12. #71

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    269
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blurk Bekijk Berichten
    Premium? Circus? Weldaad? Dat ligt dan puur aan jouw dealer. Bij de mijne was het zo snel mogelijk opzouten met je leasekarretje (pfff, weer een A3-tje de deur uit)
    Dat is jammer. Ik kreeg een hele mooie fles wijn mee, een kabeltje voor de ami aansluiting en een introductie van ruim een uur. Koffie en broodjes waren ook volop verkrijgbaar. En dan te bedenken dat ik naast de leasekorting die ze al geven, ruim 1000 euro aan eigen accessoires erbij heb kunnen praten.

  13. #72
    Blurk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    61
    Posts
    280
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Het kan zijn dat het me nu pas opvalt omdat ik wat vaker met het raam open rijd, maar na ruim 21000 km begint het er een beetje op te lijken dat er van alles los ligt in de versnellingsbak. Ik zie mensen in de straat hun hoofd omdraaien als ik langs kom. Ik dacht eerst dat vanwege de kleur was , maar ik vermoed nu dat het met het gerammel en gebonk bij het schakelen te maken heeft.

    En roest op de wielnaven heb ik inderdaad ook, gek genoeg alleen achter.
    A3 SB Ambition PL plus - 1.4 TFSI CoD - S tronic - Belugabruin - o.a. Assistentiepakket, ASS, Comfortsleutel - Dakreling - Zwarte hemel

  14. #73
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Over het ratelen van de versnellingsbak zijn er geloof ik wel mier die hier last van hebben.

    Wat betreft de kwaliteit. Ik heb diversen VW en Audi's gehad en ik kan toch wel zeggen dat Audi hier bovenuit steekt. Er zullen altijd wel wat verbeterpunten zijn. Maar ik kan geen noemenswaardige problemen opsommen. Het enige is dat de autogordelsluiting bij de voorstoelen tegen het leer schuren als de stoelen op de laagste stand staan. Er had wat meer vilt omheen moeten zitten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blurk Bekijk Berichten
    Het kan zijn dat het me nu pas opvalt omdat ik wat vaker met het raam open rijd, maar na ruim 21000 km begint het er een beetje op te lijken dat er van alles los ligt in de versnellingsbak. Ik zie mensen in de straat hun hoofd omdraaien als ik langs kom. Ik dacht eerst dat vanwege de kleur was , maar ik vermoed nu dat het met het gerammel en gebonk bij het schakelen te maken heeft.

    En roest op de wielnaven heb ik inderdaad ook, gek genoeg alleen achter.
    Laatst gewijzigd door Mausie; 08-07-14 om 16:59.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  15. #74

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    37
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blurk Bekijk Berichten
    En roest op de wielnaven heb ik inderdaad ook, gek genoeg alleen achter.
    Hier precies hetzelfde viel mij van de week inens op, inderdaad alleen achter. Ook het water wat bij het openen van de achterdeur naar binnen loopt is herkenbaar. Gelukkig zitten daar alleen de kinderen en die moeten er toch nog van groeien

  16. #75
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.319
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PvdW Bekijk Berichten
    Hier precies hetzelfde viel mij van de week inens op, inderdaad alleen achter. Ook het water wat bij het openen van de achterdeur naar binnen loopt is herkenbaar. Gelukkig zitten daar alleen de kinderen en die moeten er toch nog van groeien
    Voor schijven zijn behandeld tegen roest.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  17. #76

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    37
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Voor schijven zijn behandeld tegen roest.
    Had dat achter ok niet even gekund dan, of zeg ik nu iets heel doms?

  18. #77

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PvdW Bekijk Berichten
    Had dat achter ok niet even gekund dan, of zeg ik nu iets heel doms?
    Dealer gaf aan dat ik ze maar moest spuiten met hittebestendige verf. Klusje wat je dan elke 6 maanden kunt herhalen vrees ik.
    ImageUploadedByTapatalk1404845623.140498.jpg

    Brrr
    Indian Fire 1969 Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
    Nogaro Blauw 2003 Audi S4 4.2V8 6-spd

  19. #78
    BenJoep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    43
    Posts
    216
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1969mach1 Bekijk Berichten
    Dealer gaf aan dat ik ze maar moest spuiten met hittebestendige verf. Klusje wat je dan elke 6 maanden kunt herhalen vrees ik.
    ImageUploadedByTapatalk1404845623.140498.jpg

    Brrr
    Mmm dat ziet er toch niet uit op een dergelijk dure auto.

    Ik heb het bij mezelf nog niet gezien (zal vanmiddag eens kijken), maar als ik ook roest (ga) zie(n) dan gaan we toch eens naar de garage (en mogelijk even bellen met de leasma).
    | Audi A3 Sportback 8V Ambition Pro-Line S 1.4TFSI (140pk) CoD |

  20. #79
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.319
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PvdW Bekijk Berichten
    Had dat achter ok niet even gekund dan, of zeg ik nu iets heel doms?
    Was wel beter geweest.
    Denk dat het gedaan is om dat het geventileerde schijven voor zijn.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  21. #80
    lalleman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    600
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Knak! Vandaag voor de 5de keer mijn auto ingeleverd voor de rammel in de deur. Nu zou het goed moeten zijn......nee dus, ik hoor nog van alles en nu ook aan de andere deur. Zou het bij mij tussen de oren zitten? Ik leer er wel mee leven.
    Audi A5 Cabrio FSI 2.0 Glacier White 2018
    Tesla Model 3 Performance - Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI S-tronic Ambition - Volkswagen Golf 7 GTE - Audi A3 8v Sportback Pro Line S

Pagina 4 van 44 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •