Pagina 42 van 44 EersteEerste ... 3238394041424344 LaatsteLaatste
Resultaten 821 tot 840 van de 861

Onderwerp: A3 8V Problemen / kritiekpunten

  1. #821

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi A3 SB Daytona Bekijk Berichten
    Bij onze Audi A3 (2016) kraken nu zowel voor als achter. Vooral bij drempel of andere wegoorzaken welke voor een grotere invering zorgen. Weet iemand welke (draag)rubbers het exact zijn en welke spul ze er bij Audi opsmeren?
    Hi, richting jou en alle anderen met het kraakprobleem.

    - onderstaande omschrijft steeds een probleemsituatie bij de vooras, alle beschrijvingen zijn dan ook over de vooras en helemaal niet over de achteras! -
    Om even te recappen heeft Audi Deckx in Turnhout bij een onderhoudsbeurt begin december voor het eerst de silentblokken ingevet. Dit heeft het probleem niet doen verhelpen, waarop ze dan 3 weken later de silentblokken vervangen hebben. Achteraf weet ik nu dat ze, zoals beschreven volgens Audi garantie, enkel de achterste silentblokken van de vooras hebben vervangen. (er zitten 2 silentblokken per wiel, dus 4 op de voor-as)
    Hierna was het kraken nog steeds even prominent aanwezig, waardoor een nieuwe afspraak gemaakt is. Opnieuw de wagen 2 dagen in de garage, waar ze dan deze keer de voorste silentblokken hebben vervangen, Dit staat niet beschreven in de Audi garantie, daarom dat ze dit dus nog niet gedaan hadden.
    Dit lijkt tot dusver het kraken volledig opgelost te hebben, De garage ging hier een nota van maken en naar Audi sturen dat alle 4 de silentblokken vervangen dienen te worden.

    Ik heb dus op dit moment niets als lof over Audi Deckx en hoe ze het probleem aangepakt hebben, alleen hebben ze nu mijn achterste nummerplaat houder vervangen door eentje van hun, gigantisch lelijk -_- Dat zullen ze dus nog effe ongedaan moeten maken...

    Al bij al is het dus eindelijk gefixt geraakt, dus bij diegene waar het probleem steeds terug keert, hebben ze alle silentblokken vervangen?

    Greets

  2. #822
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    829
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    [QUOTE=Blurk;1578110]Het kan zijn dat het me nu pas opvalt omdat ik wat vaker met het raam open rijd, maar na ruim 21000 km begint het er een beetje op te lijken dat er van alles los ligt in de versnellingsbak. Ik zie mensen in de straat hun hoofd omdraaien als ik langs kom. Ik dacht eerst dat vanwege de kleur was , maar ik vermoed nu dat het met het gerammel en gebonk bij het schakelen te maken heeft.

    Even een oud kritiek punt omhoog schoppen. Heb je hier nog iets aan laten doen?
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  3. #823

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ik heb vorig jaar tijdens de grote beurt dit ook aangemerkt. Daar werd me door de Audi-dealer verteld dat dit normaal is.. Daarnaast merk ik nu met bijna 70k op de teller dat het schakelen steeds zwaarder wordt (zowel pook als koppelingspedaal).

    Voor mijn gevoel moet de bak gereviseerd worden en de kabel van het koppelingspedaal gesmeerd of vervangen worden. Weet alleen niet of de dealer dit ook zo ziet.

  4. #824

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Hier ook krakende voorveren of draagarmrubbers of... geen idee. Bekend probleem, ze hebben het ingevet. Nou, dit heeft een paar dagen geholpen (2?) en toen was het weer net zo aanwezig. Het wordt wel steeds erger, het is niet alleen nu met kou of alleen de eerste drempel, maar het blijft nu. Hele verhaal over de silentblokken zegt me niks, maar goede input om ook even te gebruiken als hij over 2 weken gaat voor een ander probleem.

  5. #825

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeski Bekijk Berichten
    Hier ook krakende voorveren of draagarmrubbers of... geen idee. Bekend probleem, ze hebben het ingevet. Nou, dit heeft een paar dagen geholpen (2?) en toen was het weer net zo aanwezig. Het wordt wel steeds erger, het is niet alleen nu met kou of alleen de eerste drempel, maar het blijft nu. Hele verhaal over de silentblokken zegt me niks, maar goede input om ook even te gebruiken als hij over 2 weken gaat voor een ander probleem.
    Zeker even vermelden en dat er bij andere garage's, weliswaar Belgische, reeds een oplossing voor het probleem is!


  6. #826

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HobbeS4 Bekijk Berichten
    Als ik over een drempel rij hoor ik gekraak van de achterbank. Ik denk rechtsachterin.
    Op het begin was dit een wat zacht geluid maar nu is het behoorlijk irritant en hard. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen?
    Ik heb hetzelfde probleem met mijn Audi A3 berline van 2015. iemand hier al een oplossing voor ? is rete irritant. in het topic kan ik precies niks vinden ? of ik zoek niet goed.
    als de bank neergeklapt is, dan is het gekraak ook meteen weg.

  7. #827
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Citroene Bekijk Berichten
    Ik heb hetzelfde probleem met mijn Audi A3 berline van 2015. iemand hier al een oplossing voor ? is rete irritant. in het topic kan ik precies niks vinden ? of ik zoek niet goed.
    als de bank neergeklapt is, dan is het gekraak ook meteen weg.
    Stukje stoffen tape om je beugel van je achterste bank heen doen. Beugel die zichtbaar is als je bank neerklapt.

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  8. Ad
  9. #828

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Thx ! Morgen eff proberen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  10. #829

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Zijn er enkele problemen opgelost in latere modellen vanaf 2015?
    Ik heb begrepen dat bijvoorbeeld de S Tronic problemen pas zijn opgelost in 2016 modellen.

  11. #830

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Is er iemand hier bekend met wind geruis / geluiden bij het portier aan de bestuurderszijde bij snelheden vanaf +- 70km/u bij een A3 limo?
    Het lijkt alsof er wind door het portier of ergens bij de voorstijl naar binnen komt. Op de snelweg klinkt het alsof het raam op een minimale kier staat, maar dit is niet het geval.
    De dealer kan niets vinden, anders dan dat ze een rubber van de zijspiegel ingevet hebben. Volgens hen zou het een eigenschap van de auto zijn, maar ik heb hier nooit eerder last van gehad. Ik meen me te herinneren dat dit een bekend probleem was, maar ik kan het helaas niet terug vinden.

  12. #831
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ik heb er ook last van en de dealer kan bij mij ook niks vinden.

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  13. #832

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ik hoor het ook wel als de muziek af staat, het is volgens mij niet meer dan de turbulentie van de zijspiegel die geluid maakt tegen de raam. Is zo licht dat het me amper stoort

  14. #833
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Nog nooit opgemerkt, bouwjaar 2017


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  15. #834

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Hier ook niet, MY2018
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  16. #835
    Ronald Alexander Uhl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    582
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    My2018 ook geen probleem met windgeruis...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    A3 Limousine 2.0 TDI S Line edition [2018-heden]
    A3 Sportback 2.0 TDI Pro Line S [2014-2018] | A3 Sportback 1.6 TDI Attraction Pro Line Business [2011-2014] |
    A3 Sportback 2.0 TDI Ambition Pro-Line [2008-2011]

  17. #836
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Windgeruis niet. File informatie via Google Maps ook niet (meer)😡

  18. #837

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiFranc72 Bekijk Berichten
    Windgeruis niet. File informatie via Google Maps ook niet (meer)😡
    Werkt bij mij (voor alsnog) prima sinds ik de auto heb (jan-2018)
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  19. #838

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    174
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Mijn Sportback A3 uit 2013 ruist ook. En herken je verhaal wel. Het komt volgens mij gewoon doordat de moter bv heel stil is, dan vallen andere geluiden weer eerder op. Mijn bandengeluid is ook niet om aan te gluren (sportonderstel).
    Qua isolatie ansich valt me de A3 wel wat tegen, maar ja is ook geen A6 .

  20. #839

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renzo Bekijk Berichten
    Hi, richting jou en alle anderen met het kraakprobleem.

    - onderstaande omschrijft steeds een probleemsituatie bij de vooras, alle beschrijvingen zijn dan ook over de vooras en helemaal niet over de achteras! -
    Om even te recappen heeft Audi Deckx in Turnhout bij een onderhoudsbeurt begin december voor het eerst de silentblokken ingevet. Dit heeft het probleem niet doen verhelpen, waarop ze dan 3 weken later de silentblokken vervangen hebben. Achteraf weet ik nu dat ze, zoals beschreven volgens Audi garantie, enkel de achterste silentblokken van de vooras hebben vervangen. (er zitten 2 silentblokken per wiel, dus 4 op de voor-as)
    Hierna was het kraken nog steeds even prominent aanwezig, waardoor een nieuwe afspraak gemaakt is. Opnieuw de wagen 2 dagen in de garage, waar ze dan deze keer de voorste silentblokken hebben vervangen, Dit staat niet beschreven in de Audi garantie, daarom dat ze dit dus nog niet gedaan hadden.
    Dit lijkt tot dusver het kraken volledig opgelost te hebben, De garage ging hier een nota van maken en naar Audi sturen dat alle 4 de silentblokken vervangen dienen te worden.

    Ik heb dus op dit moment niets als lof over Audi Deckx en hoe ze het probleem aangepakt hebben, alleen hebben ze nu mijn achterste nummerplaat houder vervangen door eentje van hun, gigantisch lelijk -_- Dat zullen ze dus nog effe ongedaan moeten maken...

    Al bij al is het dus eindelijk gefixt geraakt, dus bij diegene waar het probleem steeds terug keert, hebben ze alle silentblokken vervangen?

    Greets
    @Renzo:
    Ik heb sinds een aantal maanden een 2017 Facelift A3 E-Tron en hoor ook af en toe het kraken (in de steden, over de echte verkeersdrempeltjes/heuvels).
    Voelt niet bepaald premium, voor een 1.5 jaar oude Audi met 20k op de teller...
    Gelukkig heb ik ruime (extra) garantie en wil ik hier wat mee richting de dealer.
    Ik zal hem dan ook zsm aanbieden voor het gekraak.
    Wat zijn de door jou genoemde SILENTBLOKKEN? Hoe zien die er uit?
    Moeten ze het dus niet zoeken in de draagarmrubbers, waar ik anderen veel over hoor?

  21. #840

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    @Renzo:
    Ik heb sinds een aantal maanden een 2017 Facelift A3 E-Tron en hoor ook af en toe het kraken (in de steden, over de echte verkeersdrempeltjes/heuvels).
    Voelt niet bepaald premium, voor een 1.5 jaar oude Audi met 20k op de teller...
    Gelukkig heb ik ruime (extra) garantie en wil ik hier wat mee richting de dealer.
    Ik zal hem dan ook zsm aanbieden voor het gekraak.
    Wat zijn de door jou genoemde SILENTBLOKKEN? Hoe zien die er uit?
    Moeten ze het dus niet zoeken in de draagarmrubbers, waar ik anderen veel over hoor?
    Ik ben niet zeker, maar ik denk dat die 2 dingen één en hetzelfde zijn. Het zijn de rubbers in je ophanging.
    Het is nu trouwens ook wel weer terug, maar de auto heeft nu wel al 125k op de teller na dike 2 jaar, dus de nieuwe rubbers hebben het toch 70k km volgehouden, nu slechts een licht gekraak weer.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •