Pagina 5 van 44 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 861

Onderwerp: A3 8V Problemen / kritiekpunten

  1. #81
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1969mach1 Bekijk Berichten
    Dealer gaf aan dat ik ze maar moest spuiten met hittebestendige verf. Klusje wat je dan elke 6 maanden kunt herhalen vrees ik.
    Bijlage 192487

    Brrr
    Zo, pfff dat ziet er niet uit! Weet dat elke auto wel iets van roestvorming daar heeft, maar dit? M'n A4 is na 2,5 jaar nog zo goed als roestvrij daar. Zou hier echt niet blij mee zijn.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  2. #82
    Tyl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Leeftijd
    45
    Posts
    207
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lalleman Bekijk Berichten
    Knak! Vandaag voor de 5de keer mijn auto ingeleverd voor de rammel in de deur. Nu zou het goed moeten zijn......nee dus, ik hoor nog van alles en nu ook aan de andere deur. Zou het bij mij tussen de oren zitten? Ik leer er wel mee leven.
    Ik heb nu ook een rammel in de rechterdeur. Heb de auto al helemaal leeg gehaald met wat er in lag, maar hij zit er nog steeds. Hij komt dus echt uit de rechterdeur en wordt nu toch wel een beetje irritant (omdat ik erop ga letten). Ik ga nu even proberen om te zoeken hoe ik hem tevoorschijn kan toveren en dan ga ik naar de dealert. Hier ook B&O in een Sedan.
    Audi A3 Sedan Pro Line S - 1.4 TFSI CoD - S-Tronic - Daytona Grijs - 2014
    Audi A4 Avant Pro Line S - 2.0 TDI - Manual - Lavagrijs - 2012

  3. #83

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    801
    Kudos
    54
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Nou eindelijk ik mag hier ook wat neerzetten! De aluminium strip van het deurpaneel viel er gisteren vanaf! Neem aan dat die vast met lijm zat? Kon niet echt ontdekken hoe die normaliter vast zit. Misschien dat iemand dit weet? Als het lijm is kan ik het zelf wel weer vastzetten.
    EXIT: Audi A3 SB Ambition Proline 1.4 TFSI 6-Bak Arubablue //
    Driving: Audi A3 SB Proline S 1.4 TFSI COD 6-Bak Daytona Grey //
    Driving: Audi A1 SB Admired 1.2 TFSI Icesilver-Black //

  4. #84

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WickedGame Bekijk Berichten
    Nou eindelijk ik mag hier ook wat neerzetten! De aluminium strip van het deurpaneel viel er gisteren vanaf! Neem aan dat die vast met lijm zat? Kon niet echt ontdekken hoe die normaliter vast zit. Misschien dat iemand dit weet? Als het lijm is kan ik het zelf wel weer vastzetten.
    Die is er bij mij ook al afgevallen. Dealer heeft een nieuwe gemonteerd omdat de oude op de grond viel en beschadigd was.
    Zit inderdaad gelijmd, maar zou het even door de dealer laten doen.
    Indian Fire 1969 Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
    Nogaro Blauw 2003 Audi S4 4.2V8 6-spd

  5. #85
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Dit is niet normaal hoor. Daarmee waren ze met mij nog niet klaar. Spuiten. Dat ze het durven te zeggen. Pfff...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyline737 Bekijk Berichten
    Zo, pfff dat ziet er niet uit! Weet dat elke auto wel iets van roestvorming daar heeft, maar dit? M'n A4 is na 2,5 jaar nog zo goed als roestvrij daar. Zou hier echt niet blij mee zijn.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey


  6. #86

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    120
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1969mach1 Bekijk Berichten
    Hebben jullie ook dat de wielnaven ontzettend beginnen te roesten? 'T ziet er echt niet uit.
    Ik kan me niet herinneren dat mijn vorige A3 dat ook had. En zeker niet na een jaar al.
    Heeft mijn nieuwe A3 ook (9 maanden oud)

  7. #87

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Dit is niet normaal hoor. Daarmee waren ze met mij nog niet klaar. Spuiten. Dat ze het durven te zeggen. Pfff...
    Mij werd verteld dat het heel normaal is. Ik kijk het nog even aan en ga daarna wellicht een wat kritischere houding aannemen.
    Indian Fire 1969 Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
    Nogaro Blauw 2003 Audi S4 4.2V8 6-spd

  8. Ad
  9. #88
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ik heb 5 jaar een TT 8J gehad daar zag je geen vlekje roest op. Ik vind zoiets onacceptabel voor een merk als Audi. Waarschijnlijk zijn een serie onderdelen niet goed gecoat? Of heb je dat op alle 4?
    Laatst gewijzigd door Mausie; 10-07-14 om 20:55.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  10. #89

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    120
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Ik heb 5 jaar een TT 8J gehad daar zag je geen vlekje roest op. Ik vind zoiets onacceptabel voor een merk als Audi. Waarschijnlijk zijn een onderdelen niet goed gecoat. Of heb je dat op alle 4?
    de 2 achterste

  11. #90

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Welke velg is dit?
    Audi A3 SB 1.4 TFSI S-Tronic 8P Ambition Pro Line Plus - EXIT
    Audi
    A3 SB 1.6 TDI 8V Ambition Pro Line S
    Audi A3 SB G-Tron S-Tronic 8V Ambition Pro Line S

  12. #91
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ik heb dat nog nooit gehad op een van mijn auto's gehad: TT, Eos, A3, Golf, Polo. En wat zegt jouw dealer @Boba? Op een auto van 8 jaar zou ik zeggen, ja dat zou kunnen, maar toch niet op 9 mnd tijd?
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  13. #92
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Dat ziet niet aan de velg. De velg zit er tegenaan geschroefd. Weet niet precies hoe dat onderdeel heet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robstronic Bekijk Berichten
    Welke velg is dit?
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  14. #93

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    120
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Heeft nog niemand dit bij een Audi-invoerder nagevraagd? (roest op stuk achter velgen?)

  15. #94

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Bij mijn limousine PLS staat er nu 6500 km op de teller in 6 weken tijd en heb de eerste kritiekpuntjes. Ik rook en da's echt een slechte eigenschap, ik weet het, maar ik doe het uit verveling als ik bv in de file sta of een lange rit moet maken. Dan zet ik mijn raam voor 3 cm open, zodat de rook niet in de auto blijft hangen. Wanneer het dan begint te regenen stroomt het water letterlijk naar binnen. De lijnen van de auto zijn echt fantastisch mooi, maar dit vind ik toch jammer. Heb altijd opel (kadett, corsa, vectra, astra, insignia) gereden en met de grootste stortbui kun je gewoon je raam open houden. De afwatering is vele malen beter.

    Ik was de auto 1x in de 2 weken. Heb een gletsjerwitte A3, dus die moet je netjes houden. Al die vliegjes die je in 2 weken (2200) km meepakt ziet er gewoon niet uit. Zo ook een hoop rotzooi op de voorruit (zand). Als ik dan mijn ruitersproeier gebruik, blijft er aan de bestuurderskant een een flinke lap ruit bedekt met zand, omdat de ruitenwisser mijn inziens te snel stopt met wissen. Hij reikt gewoonweg niet ver genoeg richting de stijl en het belemmert mijn zicht door het achterblijvende zand enigzins.

    Ik heb een afneembare trekhaak onder mijn auto. De onzichtbare wegdraaibare trekhaak onder de auto van mijn vrouw (opel insignia) valt door aan een hendel te trekken onder het chassis van de wagen vandaan en die dien je dan omhoog te tillen en hij zit. Werkelijk waar fantastisch, want het is serieus waar 2 seconden werk en je trekhaak is klaar voor gebruik. De stekker plaats je in de zijkant van de trekhaak en er zit een oog op de trekhaak gemonteerd waar je de losbreekremkabel aan monteerd. Top, top, top!
    Wie een Pro Line S rijdt, wil natuurlijk geen trekhaak in het zicht, dus Audi heeft een difussor bedacht die je deels los kan halen om je trekhaak die in je kofferbak ligt te monteren. Daar kan ik absoluut mee leven, want het uiterlijk is belangrijker, dan de trekhaak die ik 1x per 2 weken gebruik. Wanneer de trekhaak in de bevestiging geklikt is, is het tijd om de stekker in de wegdraaibare doos te steken. Mijn aanhanger is zevenpolig en de stekker onder de auto dertienpolig. Er dient dus een verloopstekker te worden gebruikt. Ik heb zo'n verloopstekker dient je in de doos moet draaien. Als ik dat wil doen, klapt die doos steeds weg onder het chassis, omdat de kracht die je moet zetten om te draaien, sterker is dan het klikpunt van de doos. Dat enerzijds, maar anderzijds is er geen oog waar ik mijn losbreekremkabel aan vast kan maken. Ik heb zeker een uur onder de auto gelegen, maar ik zie niets waar ik hem aan vast kan maken of mijn kabel is te kort. Tot overmaat van ramp zet ik hem nu vast aan de binnenkant van mijn diffusor, wat gewoonweg gevaarlijk is. De difussor vliegt er af als de aanhanger los zou laten, met alle gevolgen van dien. Het zijn vrij korte ritten die maak met de aanhanger in een rustige omgeving (5 a 10 km op een landweggetje) en wil ook geen boete, maar als ik straks met mijn sleurhut op vakantie ga wil ik het risico niet nemen om zo 1400km naar Spanje af te leggen.

    Is er iemand die een oplossing weet?? Heb ik over een montageoog gekeken?? Ik hoop echt dat iemand iets hierover vertellen kan, anders zal ik een oog moeten laten monteren.

    Verder alleen maar lof over de A3 Limousine PLS. Met zijn 425 liter is de achterbak ruim voldoende en zelfs zelfs achterin kunnen mijn familie/vrienden lekker zitten voor wat betreft de been- en hoofdruimte. Wordt wel anders als je 2 meter bent, maar dan kom je maar lekker voorin zitten . Panoramadak is geweldig, ASS is geweldig, verlichting (Xenon) is geweldig, sportzetels zijn geweldig, uiterlijk is geweldig! Ben er nog steeds erg blij mee en de kritiekpuntjes wegen niet op tegen de plussen van de auto, dus hierna komt er gewoon weer een Audi.

  16. #95

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Je opmerking over de slechte afwatering vind ik eigenlijk lachwekkend Ik heb die afneembare trekhaak ook maar weet even niet hoe ik dat gedaan heb. Rij niet zo vaak met karren.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  17. #96

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Het is ook lachwekkend en daarnaast moet ik ook niet roken in die auto!

  18. #97

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Haha dus laten we het ombuigen. Het afwateren is geen probleem maar het kritiekpunt is dat jij rookt in de auto
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  19. #98

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Nou, ik denk dat verstokte rokers dit wel lastig vinden. Gelukkig is het bij mij verveling en feit blijft dat sommige auto's hier geen last van hebben. Misschien ligt het raam dieper in de deur, zodat de druppels voor het open raam vallen?
    Laatst gewijzigd door El Warrior; 11-07-14 om 11:50.

  20. #99

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Nou, ik denk dat verstokte rokers dit wel lastig vinden. Gelukkig is het bij mij verveling en feit blijft dat sommige auto's hier geen last van hebben. Misschien ligt het raam dieper in de deur, zodat de druppels voor het open raam vallen?

  21. #100
    Tyl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Leeftijd
    45
    Posts
    207
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Over het roken in de auto zullen we het maar niet hebben.

    Over de trekhaak wel. Je kan bij de formido/gamma/etc een beugeltje halen welke je over de haak zelf monteert en dan heb je een oogje.


    Daarnaast had ik ook een 7 polige multicon stekker op mijn aanhanger. Eigenlijk hadden al mijn auto's een 13 polige jaeger stekker. Ik heb dus even de moeite genomen om de aanhanger te voorzien van een 13 polige jaeger stekker. En dan hoef je niet meer te K*tt#en met verloopstekkertjes O en je hebt gelijkt ruimte voor de verplichte mistlamp

    Overigens heb ik het oogje niet op de haak gezet. Ik rijd met een aanhanger van minder dan 750 kilo en dan is de kabel niet meer verplicht (tenzij het erop zit).
    Laatst gewijzigd door Tyl; 11-07-14 om 12:00.
    Audi A3 Sedan Pro Line S - 1.4 TFSI CoD - S-Tronic - Daytona Grijs - 2014
    Audi A4 Avant Pro Line S - 2.0 TDI - Manual - Lavagrijs - 2012

Pagina 5 van 44 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •