Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 116

Onderwerp: Tuning 1.4 COD 150 pk

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Naar aanleiding van bovenstaande berichten heb ik even een kijkje genomen op de site van DVX Performance. Voor de A3 E-tron geven ze een prijs op van 649,-, dat is inderdaad iets goedkoper als die prijs die JD opgeeft. Echter JD geeft volgens mij ook 10% korting voor mensen van het Audi forum, als je dat meerekent, dan is JD marginaal goedkoper. Volgens mij is dan vooral de keuze of je de auto op de rollerbank wilt hebben en bij welke tuner je het beste gevoel hebt.

  2. #42
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Met mijn vorige auto bij jd ook geen korting gehad omdat ik van het forum was.
    Dus die regel geld niet voor iedereen.

    Maar idd de prijs is niet alles ik vind het fijn dat je altijd een chip op maat hebt bij dvx.
    Bij jd is het tegenwoordig ook lopende band werk en is het gewoon een standaard programma wat je krijgt.
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  3. #43
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Vandaag bij dvx performance geweest.
    Chiptuning en aanpassen dsg. Zeer mooie cijfers behaalt
    Ze rijd nu nog fantastischer. Toch wel een klein beestje geworden
    image.jpg
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    91
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Vraagje... bij wie van de reaguurders in dit draadje betreft het een leaseauto? Lees overal dat de garantie vervalt, maar (misschien stomme vraag), maar garantie op wat precies, op motor gerelateerde issues, of op álles (aangezien wellicht alles motor gerelateerd is)?

    Ben compleet blanco qua kennis op dit gebied, maar zou ook wel graag wat extra pk's willen... Maar aan de andere kant twijfel ik dan hevig want stel ik ga met de auto op vakantie naar Spanje (lange stukken, flinke belading en hoge gemiddelde snelheden...) is dan de kans om alles in de soep te rijden hoger dan zonder tuning?

    MAW, wat is de kans dat je aanspraak moet maken op deze 'garantie'? Open deur waarschijnlijk...

    Maar goed, eerst maar eens de leasers van de privé berijders onderscheiden.

    Het betreft trouwens een 1.4 COD S-Tronic
    Laatst gewijzigd door amb; 08-02-16 om 11:54.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    40
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amb Bekijk Berichten
    Vraagje... bij wie van de reaguurders in dit draadje betreft het een leaseauto? Lees overal dat de garantie vervalt, maar (misschien stomme vraag), maar garantie op wat precies, op motor gerelateerde issues, of op álles (aangezien wellicht alles motor gerelateerd is)?

    Ben compleet blanco qua kennis op dit gebied, maar zou ook wel graag wat extra pk's willen... Maar aan de andere kant twijfel ik dan hevig want stel ik ga met de auto op vakantie naar Spanje (lange stukken, flinke belading en hoge gemiddelde snelheden...) is dan de kans om alles in de soep te rijden hoger dan zonder tuning?

    MAW, wat is de kans dat je aanspraak moet maken op deze 'garantie'? Open deur waarschijnlijk...

    Maar goed, eerst maar eens de leasers van de privé berijders onderscheiden.

    Het betreft trouwens een 1.4 COD S-Tronic
    Denk dat het forum vol staat met info. Tuning zal vaak binnen de perken blijven, dus er zal niet snel een aanwijsbare reden zijn dat juist door tuning alles in de soep draait. Bottemline, auto is en blijft eigendom van de leasemij. Zodra er iets kapot gaat binnen garantie, zal Audi dit waarschijnlijk vergoeden (mijn turbo heeft het begeven (Diesel)). Echter, wanneer men ontdekt dat er met het motormanagement is "gerommeld" dan gaat Audi de kosten niet dragen en zal de leasemij moeten betalen. Zij zullen waarschijnlijk op hun beurt de berijder aansprakelijk stellen omdat tunen vaak niet toegestaan is. Dus, wil je geen risico lopen, dan zou ik het niet doen en de volgende keer voor een snellere uitvoering kiezen.

    Verder ben ik net als jij ook benieuwd naar de reacties.


  6. #46
    nelson007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Ik ga eind vd maand (26mrt) naar JD voor chippen van mijn 1.4tfsi 122pk (geen lease). Na tuning zou hij 170pk en 310nm moeten hebben, ben heel erg benieuwd en zal mijn ervaring hier nog wel even delen naderhand!

  7. #47
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Ga je hem ook op de rollerbank zetten??
    Om te kijken of hij daadwerkelijk ook de pk's heeft
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  8. Ad
  9. #48
    nelson007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mspeed Bekijk Berichten
    Ga je hem ook op de rollerbank zetten??
    Om te kijken of hij daadwerkelijk ook de pk's heeft
    Zit daar nog even over te twijfelen, vind 120eu voor een vermogensrun best prijzig. Had het met mijn A1 destijds wel gedaan (bij ATM), deze kwam ietsjes tekort tov de specs maar was toen te verklaren door euro 95, niet genoeg aangezogen lucht etc etc.
    Het is leuk om het vermogen op papier te hebben, maar door die vermogensrun gaat hij niet harder oid, 170pk en 310nm bij benadering vind ik prima

    Snap nooit waarom het zo prijzig moet zijn, als het nou 50eu was zou ik er niet over nadenken en gewoon doen alleen 120eu kan ik ook een hoop andere leuke dingen voor doen...even denken nog

  10. #49
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    €120,- is zeker een hoop geld.
    Jd weet zijn prijzen tegenwoordig wel te maken.
    Heeft ook voor mij de keuze gemaakt naar een ander te gaan.
    Waar de auto op de bank word afgesteld en de run gewoon in de prijs zit.
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  11. #50
    nelson007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Ja goedkoop is anders maargoed, ze hebben tijdelijk 15% korting op het chippen, wat dan ongeveer het bedrag is van een vermogensrun dus heb vanochtend maar even gemaild dat ik de run toch maar laat doen

  12. #51
    nelson007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mspeed Bekijk Berichten
    Vandaag bij dvx performance geweest.
    Chiptuning en aanpassen dsg. Zeer mooie cijfers behaalt
    Ze rijd nu nog fantastischer. Toch wel een klein beestje geworden
    image.jpg
    Hi, nog even een korte vraag, werken de drive select modi nog allemaal naar behoren? Heb ooit een Alfa MiTo gehad en deze laten chippen en deze reed daarna alleen nog maar fatsoenlijk in de 'Dynamic' stand, in de overige standen van het DNA systeem (Normal en All Weather) liep de motor minder lekker.

    Gr Niels

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Hoi Niels, ja die werken dan nog steeds hetzelfde als voor de tuning.
    En zorg ervoor dat je minimaal superplus (ron 98) in de tank hebt als je naar JD gaat, geeft een beter eindresultaat.

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    779
    Kudos
    75
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cupra 310 Bekijk Berichten
    Hoi Niels, ja die werken dan nog steeds hetzelfde als voor de tuning.
    En zorg ervoor dat je minimaal superplus (ron 98) in de tank hebt als je naar JD gaat, geeft een beter eindresultaat.
    Wat is het effect als je dan na de tuning weer ron 95 tankt?
    Met andere woorden wat is het nut van een rijkere brandstof gebruiken om de tuning te optimaliseren en dan weer terug te gaan naar de normale brandstof? Of is jouw advies om dan in het vervolg altijd ron 98 - 102 te tanken?

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Ik zou zeker na de tuning ron 98 blijven tanken, dat adviseren trouwens de meeste tuners (Oettinger, MTM, JD)
    Mijn A3 1.4 COD 140pk is ook bij JD getuned (204pk en 340Nm) en ik tank altijd Aral Ultimate 102.

  16. #55
    nelson007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Ja ben sowieso van plan om ron 98 te gaan tanken wanneer ik naar JD ga. Waarschijnlijk daarna ook wel, ga per april met de trein naar het werk en voor de beperkte hoeveelheid kilometers die ik dan nog rijd is het prima. De brandstofvergoeding die ik nu heb is al niet toereikend en als ik dan ron 98 ga tanken wordt het helemaal een dure grap

  17. #56
    nelson007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Vandaag langsgeweest...resultaat 178pk en 318nm...zeer tevreden!


  18. #57
    Brentnl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Hoe zit het met verbruik na tuning? Er even voor het gemak van uitgaan dat je dezelfde rijstijl er op na houdt ;-)

  19. #58
    nelson007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Nu ben ik (inmiddels) een vrij rustige rijder en zal in theorie het verbruik marginaal dalen (reed voor chippen makkelijk 1:17 van tank tot tank gemeten) maar in praktijk zal ik de extra paarden wat vaker aanspreken en dus verbruik wat omhoog.

    Zal het weleens meten met een ritje naar werk, kijken waar ik dan op uitkom.

  20. #59
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Even het draadje weer nieuw leven inblazen. Zijn jullie nog allen tevreden over de tuning van jullie 1.4 COD bij JD?

    Ik twijfel niet over JD, maar ik heb nog steeds 1 jaar extra garantie. En weet dus niet of ik nog moet wachten of toch nu al moet gaan. Verder twijfel ik nog over naar JD toegaan of het bij Coen Donkers laten doen die nu ook namens JD mag tunen........ en ik wil denk ik geen extere tuning maar gewoon OBD tuning. Zach dat dit nog steeds 699€ zonder uitdraai is.
    iemand advies
    Laatst gewijzigd door svkaster; 17-03-17 om 13:12.
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  21. #60
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svkaster Bekijk Berichten
    Even het draadje weer nieuw leven inblazen. Zijn jullie nog allen tevreden over de tuning van jullie 1.4 COD bij JD?

    Ik twijfel niet over JD, maar ik heb nog steeds 1 jaar extra garantie. En weet dus niet of ik nog moet wachten of toch nu al moet gaan. Verder twijfel ik nog over naar JD toegaan of het bij Coen Donkers laten doen die nu ook namens JD mag tunen........ en ik wil denk ik geen extere tuning maar gewoon OBD tuning. Zach dat dit nog steeds 699€ zonder uitdraai is.
    iemand advies
    Je garantie maakt niks uit. Zolang jij normaal met je auto om gaat en netjes warm rijdt etc dan zal er weinig mis kunnen gaan. Een goede kwaliteits stage 1 zal nooit je blok in de soep laten lopen (uitgaande dat alles voor tunen gewoon goed is). Ik had de A1 ook laten tunen door JD terwijl ik nog ruim 3 jaar garantie had. Notabene onder garantie is er motorisch van alles vervangen, nooit problemen mee gehad. Had ook niks met de chip te maken.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •