Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 74

Onderwerp: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

  1. #21

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Ik heb de volgende simkaarten geprobeerd zonder pincode:
    vodafone prepaid €10,- tegoed met data
    kpn prepaid €10,- tegoed met data
    t-mobile prepaid €10,- tegoed met data
    tele2 abonnement met data onbeperkt

    Hij blijft telkens met de melding plaats uw sim aub terug komen.
    De enige oplossing is om de mmi te vervangen?
    Of zijn er nog tips om hem te resetten naar fabrieksinstellingen?

    onwijs bedankt voor jullie hulp!

    groetjes,

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door derekdsl Bekijk Berichten
    Ik heb de volgende simkaarten geprobeerd zonder pincode:
    vodafone prepaid €10,- tegoed met data
    kpn prepaid €10,- tegoed met data
    t-mobile prepaid €10,- tegoed met data
    tele2 abonnement met data onbeperkt

    Hij blijft telkens met de melding plaats uw sim aub terug komen.
    De enige oplossing is om de mmi te vervangen?
    Of zijn er nog tips om hem te resetten naar fabrieksinstellingen?

    onwijs bedankt voor jullie hulp!

    groetjes,
    Als geen enkele SIM gelezen word is hij gewoon defect.
    In Eindhoven zit een bedrijf wat ze kan repareren. Anders idd een nieuwe/andere kopen.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door base86 Bekijk Berichten
    Als geen enkele SIM gelezen word is hij gewoon defect.
    In Eindhoven zit een bedrijf wat ze kan repareren. Anders idd een nieuwe/andere kopen.
    Ik heb hetzelfde probleem. War zit dat bedrijfje in Eindhoven en hoe heet het?

  4. #24

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yornav Bekijk Berichten
    Ik heb hetzelfde probleem. War zit dat bedrijfje in Eindhoven en hoe heet het?

    Hoi Yornav,

    https://carcarewoensel.nl/reparatie-cc/audi/
    Dit is het bedrijf, laat me weten wat je bevindingen zijn.

    Gr Derek

  5. #25
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Op de video achter deze link kun je zien wat er vervangen gaat worden indien de SIM telefoon module voor Audi connect defect is.
    En toegevoegd plaatjes ter begripsvorming m.b.t. het binnenwerk, want de SIM houder is ook maar een los verkrijgbaar printplaatje.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  6. #26

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pon3 Bekijk Berichten
    Op de video achter deze link kun je zien wat er vervangen gaat worden indien de SIM telefoon module voor Audi connect defect is.
    En toegevoegd plaatjes ter begripsvorming m.b.t. het binnenwerk, want de SIM houder is ook maar een los verkrijgbaar printplaatje.

    Excuses voor het gebruik van Google Translate, maar ik woon in Schotland en spreek geen Nederlands. Ik heb ook hetzelfde probleem gehad met mijn 2015 A3 E-tron zonder dat de SIM-kaart werd gelezen. Ik vond in 2017 een Audi USA Technical Service Bulletin waaruit bleek dat de telefoonmodule een storing heeft. Ziet eruit als een fout met A3's uit 2015/2016. Ik heb hem laten vervangen door Audi, maar onderhandeld over een gereduceerde prijs van € 500 in plaats van een offerte van € 1600!De pdf voor TSB is op

    https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2017/MC-10153082-9999.pdf

    Ik hoop dat dit iedereen helpt, aangezien ik de 5F-module 1 jaar in eigendom had laten vervangen toen de SIM-lezer faalde

  7. #27
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Thanks for sharing this @ !

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Indeed thanks for sharing! However I will drive by the Audi dealer soon, because the whole ‘SIM’ is not displayed in my Audi MMI Display.

  10. #29

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door derekdsl Bekijk Berichten
    Indeed thanks for sharing! However I will drive by the Audi dealer soon, because the whole ‘SIM’ is not displayed in my Audi MMI Display.
    My pleasure . I also had no SIM showing on bottom right of screen . Dealer had no easy answer until I provided the TSB printed out ! Saved a lot of "soak" time at garage.

    Other clue was seeing TMC in bottom left for traffic info rather than receiving Online Traffic info

    Good luck

  11. #30

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Heeft iemand enig idee waar je het onderdeel phone module vandaan kunt halen?
    Ik heb op internet helemaal afgezocht maar het enige wat ik kon vinden is een nieuwe MMI van 1500 euro :-)

    Thanks,

    Derek

  12. #31
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.290
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Dit zit volgens mij ook inde mmi unit.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Vorige week auto opgehaald A3 etron 2015.
    zojuist data kaartje geplaatst volgens mmi zit er geen simkaart in.

    Weet iemand de oorzaak hiervan, het is toch niet zo dat alle modules kapot zijn.
    Dan mag ik er toch vanuit gaan dat er terug roep actie is.

  14. #33

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Hoi, ja een terug roep actie zou mooi zijn. Ik kan de module nergens vinden behalve dan om de hele mmi te vervangen a 900 euro.

  15. #34
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petcy67 Bekijk Berichten
    Vorige week auto opgehaald A3 etron 2015.
    zojuist data kaartje geplaatst volgens mmi zit er geen simkaart in.

    Weet iemand de oorzaak hiervan, het is toch niet zo dat alle modules kapot zijn.
    Dan mag ik er toch vanuit gaan dat er terug roep actie is.
    Ik heb hetzelfde probleem. Ik denk ook dat het ergens anders aan ligt. Misschien is een Audi Connect abonnement vereist. In de app staat ook dat ik mijn voertuig moet koppelen met een 8-cijferige code en daarvoor heb je ook Audi connect voor nodig. Ook heb ik niet een vierkant met daarin SIM op het mmi scherm staan, ik weet niet of die pas verschijnt als er een SIM wordt herkent. De dealer vertelde mij dat het om een Duitse e-tron ging en dat het daarom niet werkte, daar twijfel ik sterk aan....

  16. #35

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Hoi Ludo,

    Dat lijkt mij ook sterk inderdaad!
    Ik heb gewoon een Nederlandse Audi uit de lease overgenomen en hetzelfde probleem, wellicht kan een Audi expert ons helpen op dit forum?

  17. #36
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Hierboven staat wel de oplossing en dat is de nieuwe module, maar als die zo snel defect gaat, dan ga ik die niet vervangen. Weet iemand op dit forum of dit uit te lezen is?

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iLudo Bekijk Berichten
    Ik heb hetzelfde probleem. Ik denk ook dat het ergens anders aan ligt. Misschien is een Audi Connect abonnement vereist. In de app staat ook dat ik mijn voertuig moet koppelen met een 8-cijferige code en daarvoor heb je ook Audi connect voor nodig. Ook heb ik niet een vierkant met daarin SIM op het mmi scherm staan, ik weet niet of die pas verschijnt als er een SIM wordt herkent. De dealer vertelde mij dat het om een Duitse e-tron ging en dat het daarom niet werkte, daar twijfel ik sterk aan....
    Is Nederlandse auto van eerste eigenaar.
    8 cijfers krijg ik wel in de app te zien maar kan ze nergens invoeren.
    Plaats Sim staat er dan, maar zegt dan geen simkaart geplaatst.

  19. #38
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petcy67 Bekijk Berichten
    Is Nederlandse auto van eerste eigenaar.
    8 cijfers krijg ik wel in de app te zien maar kan ze nergens invoeren.
    Plaats Sim staat er dan, maar zegt dan geen simkaart geplaatst.
    Ik heb hetzelfde probleem.

  20. #39

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Ik blijf hangen als ik de KM Stand wil doorgeven.
    Ik heb daarover Audi gemaild, maar die konden ook geen oplossing vinden.


    “De ingevoerde kilometerstand komt niet overeen met de huidige kilometerstand van uw Audi A3 Sportback e-tron“

  21. #40
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    @derekdsl Gezien je laatste vraag verwar je twee aparte systemen.

    De A3 etron heeft twee SIM kaarten, een af fabriek ingebouwde e-sim en die heeft o.a. een relatie met de KM stand en dealer bezoek en de myAudi app.

    De andere is een zelf te plaatsen data-Sim kaart indien men Audi connect MET abonnement wil gaan gebruiken.

    Lees je eens in met eerdere artikelen hierover zoals " MMI Connect app verbindt niet met auto", dan wordt e.e.a wel duidelijk.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •