Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 74

Onderwerp: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Goeden avond allemaal.
    Ik ben maikel sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een auid A3 2.0 TDI Ambition Pro Line. Uit 2014. (zieprofiel foto)
    Auto komt uit Duitsland!

    Echter 1 probleem mijn mmi plus wil mijn vodafone multi sim kaart niet herkennen wat ik ook heb geprobeerd.
    Gegoogeld en alles geprobeerd maar die vertikt t, heeft iemand misschien hier ervaring mee gehad en zo ja wat was of is de oplossing?

    ps audi connect werkt ook niet.

    Dank bij voorbaat.
    Laatst gewijzigd door tom; 15-07-15 om 20:33.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Welkom. Overbodige opmaakt uit bericht verwijderd, titel aangepast zodat de vraag duidelijk wordt. Lees ook even de forumreglementen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    dank u wel

  4. #4
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Ik heb een Vodafone multisim en heb de apn instellingen moeten aanpassen en ik heb de simcode er eerst afgehaald. Bij mij stond standaard het zakelijke Vodafone profiel aan terwijl ik volgens mij live.vodafone.com moest toepassen. Nu werkt het super, alleen nog geen 4g helaas
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    hey hansderk bedankt voor je reactie!

    hoe bedoel je simcode afhalen? en ja bij mij heb ik ook apn aangepast,naar vodafone live echter was dat niet de oplossing ):
    mooi dat het bij jou werkt.
    mvg


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Hoi Maikel, werkt het inmiddels bij jou? Het lijkt erop dat ik hetzelfde probleem heb als jij hebt/had. Ook een extra Vodafone datasim en die wordt sinds vandaag niet meer gezien door de SIM lezer in mn MMI Plus 4G (A6 facelift). De afgelopen week deed hij het wel maar ineens niet meer. Dezelfde sim doet het wel in de iPad en iPhone. Erg vreemd en ik vermoed dat de SIM lezer defect is (al lijkt me dat vreemd bij een nieuwe auto). Ook andere SIM kaarten doen het trouwens ook niet. Maar wellicht is het bij jou opgelost, en heb ik daar wat aan, ik ben erg benieuwd en bedankt alvast voor je reactie! Groeten, Joris

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Leeftijd
    59
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Hi Maikel,

    Heb je jouw data verbinding al voor elkaar? Ik heb bij mijn AudiA3 e tron plotseling hetzelfde probleem. Het lijkt erop volgens de dealer dat de simkaart lezer stuk is, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen
    Mijn auto krijgt nu een software update en er wordt naar de batterij gekeken ivm een recall. Ik hoop eigenlijk dat het een software probleem is.
    Ik hoor graag van je.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    27
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Ook ik heb hetzelfde probleem, mijn sim wordt niet herkend en diverse kaarten al geprobeerd. Dealer zegt dat er überhaupt geen Audi Connect aanwezig is op mijn a3 e toon. Dit lijkt me stug aangezien ik gewoon een Audi Connect abonnement heb... Enige oplossing verder leek hem een nieuwe 5f voor 900 euro. Te zot... Heeft iemand dit op een andere manier weten op te lossen? Mijn 2015 auto valt waarschijnlijk niet meer binnen de garantie.

  10. #9
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Ik heb onlangs een A3 e-tron (2015) overgenomen en ik heb hetzelfde probleem. Vier verschillende simkaarten geprobeerd en bij alles geeft het systeem aan: “Datadienst niet mogelijk. Plaats een simkaart, a.u.b.” Vorige eigenaar heeft zijn simkaart enkel verwijderd. Vandaag nieuwe pre-paid kaart van t-mobile geïnstalleerd, hetzelfde probleem. Hij reageert er helemaal niet op. Fabrieksinstellingen ook al gereset in mmi instellingen. Resten d.mv. Menu + wieltje + optie2toets gelijktijdig indrukken. Zou hij de vorige sim als enige accepteren? Garage reset? Iemand een idee?

    Laatst gewijzigd door iLudo; 22-03-20 om 09:18.

  11. #10
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Ik heb in het begin ook even lopen klooien om het werkend te krijgen (heb geen e-tron).
    Soms ziet de mmi geen simkaart terwijl deze er wel in zit. Dag later zie ik dat alles weer werkt.
    Vodafone enz hebben trouwens geen 3G meer en is terug naar 2G, verwacht er dus niet te veel van.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  12. #11
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Bedankt voor je reactie! Ik heb de simkaart erin gelaten, dus geduld hebben... vaag dan hoor. Ik zou via de Audi connect functie toch toegang moeten hebben tot de standkachel? Wel handig lijkt mij. Ook google maps zou toch dan moeten werken? Ik had eigenlijk gedacht dat de dataverbinding ook via mijn iPhone zou gaan, maar dat zie ik niet terug.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  13. #12
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    vervallen, zie onderstaand bericht
    Laatst gewijzigd door pon3; 24-03-20 om 11:43.

  14. #13
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    @iLudo, Je verwart twee zaken.

    De auto is af fabriek uitgerust met een ingebouwde Sim kaart voor het myCarmanager deel en dit deel werkt stand-alone zonder externe Simkaart.

    Verder heb je dan de mogelijkheid voor het plaatsen van een externe data-Sim kaart ( geen prepaid telefoon kaartje ) om met Audi- connect het myRoute deel (met een eerst af te sluiten Audi abonnement ) te activeren.


    Zie voor detail beschrijvingen het topic " MMI Connect app verbindt niet met auto"

  15. #14
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    @ thanks voor je antwoord. Dan begrijp ik het. Ik ga even kijken hoe dat verder zit. Zodra ik het op orde heb, dan laat ik het weten

  16. #15
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Via my.audi.com moest ik mijzelf nog als hoofdgebruiker kenbaar maken door de huidige kilometerstand in te geven. Nu kan ik inderdaad de standkachel activeren. Dus dat is gelukt. Simkaart laat ik even zitten, die pakt ie nog steeds niet. Bedankt voor de tip

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pon3 Bekijk Berichten
    @iLudo, Je verwart twee zaken.

    De auto is af fabriek uitgerust met een ingebouwde Sim kaart voor het myCarmanager deel en dit deel werkt stand-alone zonder externe Simkaart.

    Verder heb je dan de mogelijkheid voor het plaatsen van een externe data-Sim kaart ( geen prepaid telefoon kaartje ) om met Audi- connect het myRoute deel (met een eerst af te sluiten Audi abonnement ) te activeren.


    Zie voor detail beschrijvingen het topic " MMI Connect app verbindt niet met auto"
    Mijn vodafone prepaid werkt niet, maar ook mijn eigen simkaart uit mijn mobiel niet. Ik heb geen abbo en als ik mijn functies bekijk mis ik alleen de fileinfo.
    Ik heb de fotos bijgevoegd.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg 1.jpg (28,9 KB, 61 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg 2.jpg (28,3 KB, 54 keer bekeken)

  18. #17
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Het abonnement A3 infotainment omvat meer als de beschreven functies welke op de myAudi.site onder myRoute worden beschreven.
    Zie hieronder, inhoudelijk makkelijk zo terug te vinden in de Audi webschop.

    Maar als je data-Sim kaart totaal niet gezien wordt, zoals je stelt, kan de SIM lezer stuk zijn of door vervuiling slecht contact maken indien lang niet gebruikt.
    Dan zul je naar de dealer of een mede forumlid met VCDS moeten, ter fout uitlezing c.q. diagnose.
    Ik heb ook wel eens gelezen dat deze A3 infotainment functionaliteit ook via je Smartphone gekoppeld kan worden aan het MMI, ( wel dan weer met restricties voor Bluetooth bedrijf geloof ik) zelf nooit in verdiept, maar er staat volgens mij genoeg op de diverse forums of misschien weet een van deze Forum leden wel hoe dat precies werkt.

    Let wel deze A3 infotainment functionaliteit kost je dan wel circa € 84,50 per jaar + € 60,- data-sim abonnement kosten, is het je dat waard ?
    Zelf vind ik de Google functie zeer prettig, directe online verkeersinfo, alsook de opvraag van de lokale benzine prijzen en locaties van de bijbehorende tankstations en toeristische bezoeklocaties per stad- streek, etc, maar ja ieder zijn ding.

    Succes
    ------------

    " Audi connect infotainment services 1 jaar A3
    We leven in een tijd van ongekende mogelijkheden. Met Audi connect beschikt u over een groot aantal van deze mogelijkheden in uw Audi. Bovendien helpt Audi connect om ontspannen en nog veiliger auto te rijden.

    Audi connect biedt een scala aan navigatie-, informatie en entertainmentdiensten in uw Audi. Navigeer met weergave van Google Earth kaarten. Ontwijk files real time door zeer actuele online file-informatie. Op zoek naar het goedkoopste tankstation in uw directe omgeving? Op weg naar het vliegveld checken of de vlucht op tijd vertrekt? De weersverwachting voor de reisbestemming of op de route alvast bekijken? Met Audi connect raadpleegt u alle informatie eenvoudig vanuit de MMI van uw auto.

    Audi connect A3 infotainment services 1 jaar is beschikbaar voor de Audi A3 voor modeljaren tussen 2012 en 2016 (pre-facelift).

    Met de aankoop van dit product wordt de beschikbaarheid van Audi connect A3 infotainment services met 12 maanden verlengd. De verlenging kan besteld worden zodra u de melding krijgt dat de huidige licentie binnenkort verloopt of verlopen is.
    Specificaties
    Artikelnummer 8V0054816 16D
    Aanvullende informatie Let op: een actieve dataverbinding is nodig om gebruik te kunnen maken van deze diensten. Informeer bij uw Audi dealer, in het instructieboekje van uw auto, of op audi.nl/connect wat voor uw auto van toepassing is
    Inhoud Dit pakket omvat verder:
    - Parkeerinformatie
    - Treininformatie
    - Twitter
    - City Events
    - Vluchtinformatie
    - Verkeersinformatie Online

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    26
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apollo68 Bekijk Berichten
    Mijn vodafone prepaid werkt niet, maar ook mijn eigen simkaart uit mijn mobiel niet. Ik heb geen abbo en als ik mijn functies bekijk mis ik alleen de fileinfo.
    Ik heb de fotos bijgevoegd.
    Hoi! Ik ben inmiddels in het bezit van Audi A3 Etron 2015, en heb exact hetzelfde probleem.
    Heb inmiddels 4 simkaarten geprobeerd maar geen enkele herkent hij.
    Heb jij een tussen een oplossing kunnen vinden?

  20. #19
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Ergens in het topic staat dat je geen prepaid kaart kan gebruiken, Die van mij werkt wel met Vodafone prepaid kaartje. Dat zou het probleem dus niet kunnen zijn.
    Nu weet ik niet meer zeker of ik de simcode aanvraag van de sim uit heb gezet via een mobiel, dit zou je nog eens kunnen proberen.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  21. #20
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Plus multi SIM herkent Vodafone SIM niet, Audi Connect werkt niet

    Prepaid Sim telefoonkaart ( zonder internet bundel ) werkt niet.

    Je hebt een Sim kaart met internet bundel nodig Prepaid of niet dat maakt niet uit.

    Dat is bedoeld met de omschrijving, data Sim kaart.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •