Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
Resultaten 101 tot 112 van de 112

Onderwerp: Achteraf inbouw inklapbare buitenspiegels

  1. #101
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achteraf inbouw inklapbare buitenspiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FFCloud Bekijk Berichten
    Even aanvulling op iets waar eerder over gediscusieerd werd.
    Weet niet of men het met “spiegelvoet” het over het onderdeel waar het glas aan vastgemaakt wordt of de hele unit zelf die in de deur gestoken moet worden.
    Ik heb namelijk ook een retrofit gedaan van automatisch inklapbare spiegels en de twee hele units komen vermoedelijk van een 3-deurs vandaan terwijl ik een sportsback heb. Dit paste ook gewoon zonder problemen in de deur.

    Nu ben ik ook het volgende tegengekomen. Initieel toen de twee spiegels aan de auto vastgemaakt werden en aangesloten op de meegeeverde high-door modules, zagen we in vcds dat er stond “ doors rear”- not installed”. De achterdeuren reageerden toen ook totaal niet meer wanneer ik de ramen wilde openen en de portierverlichting stonden ook uit.
    Toen via CAN list de achterdeuren aangevinkt en vervolgens deden de achterdeuren het weer.
    Echter hou ik dan nadien bij vcds bij controle ondanks dat alles werkt bij “door rear driver “ en “door rear passenger” de melding “ cannot be reached”.

    Heb her en der begrepen dat je de achterdeuren eigenlijk nadien uit de CAN installation list moet halen omdat deze via de voordeurmodules bestuurd worden maar als ik dit doe, dan komt er weer van beide deuren “ not registered” te staan.

    Dit was de trigger dat ik vermoedde dat de deuren van een 3-deurs komen.
    De modules zijn denk ik anders geprogrammeerd.. is dit binnenin de module-dataset wellicht nog om te coderen/flashen? Tot nu toe via enkele bekende vcds experts de instellingen laten checken echter zou alles goed moeten staan. Blijkbaar verschillen de deurmodules van binnen tussen 3deurs en sportback ondanks dat ze dezelfde onderdeelnummers hebben? Maar het is dan wel vaag dat de achterdeuren het gewoon wel doen zodra ze als in de CAN installation list aangevinkt worden (maarja dan krijg je dus wel nadien steeds “cannot be reached” in vcds. Je zou namelijk verwachten dat de achterdeuren ook pertinent het niet zouden doen als ze daadwerkelijk niet aangestuurd kunnen worden... ik krijg bij de bestuurderspaneel de ramen achter gewoon open. En op mijn dashboard zie ik ook een logo pet de deuren open als ik test of hij wel reageert op het openen van de deuren
    Parameters zijn anders van een Sportback/limo

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  2. #102

    Standaard Re: Achteraf inbouw inklapbare buitenspiegels

    Any solutions? Parameters niet aan te passen lijkt me?.
    Zo'n nieuwe high module is ook al iets van 150 euro per stuk.

  3. #103
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achteraf inbouw inklapbare buitenspiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FFCloud Bekijk Berichten
    Any solutions? Parameters niet aan te passen lijkt me?.
    Zo'n nieuwe high module is ook al iets van 150 euro per stuk.
    Opnieuw parametriseren met vcp en kijken of ze het goed doen.

    Overigens is er een bug geweest in vcds die achterdeuren niet goed kon benaderen bij een scan. Met als resultaat "cannot be reached".

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  4. #104

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Achteraf inbouw inklapbare buitenspiegels

    Gisteren met succes inklapbare spiegels met side assist / dimmend ingebouwd. Helaas is een spiegelglas gesneuveld met het demonteren, secuur werkje wat met beleid moet gebeuren. Ik moet alleen nog nieuwe kappen hebben met de side assist gaten of diegene wat ik al heb over laten spuiten. Iemand hier ervaring mee?

    Andere vraag, heb 12/2 en 10/2 pin connectoren alleen kan niet ontdekken waar deze 2 pins connector op aangesloten moet worden, niet op deur module wat ik zo kan zien.



    En kan iemand bevestigen als ik voor de side assist modules voor achterbumper houders nodig heb? Volgens etka niet maar op allerlei fora lees ik dat ik die wel nodig heb.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #105
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achteraf inbouw inklapbare buitenspiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srengelink Bekijk Berichten
    Gisteren met succes inklapbare spiegels met side assist / dimmend ingebouwd. Helaas is een spiegelglas gesneuveld met het demonteren, secuur werkje wat met beleid moet gebeuren. Ik moet alleen nog nieuwe kappen hebben met de side assist gaten of diegene wat ik al heb over laten spuiten. Iemand hier ervaring mee?

    Andere vraag, heb 12/2 en 10/2 pin connectoren alleen kan niet ontdekken waar deze 2 pins connector op aangesloten moet worden, niet op deur module wat ik zo kan zien.



    En kan iemand bevestigen als ik voor de side assist modules voor achterbumper houders nodig heb? Volgens etka niet maar op allerlei fora lees ik dat ik die wel nodig heb.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    De stekkers zijn voor je side assist dacht ik. Als je je kabelboom binnen hebt dan zie je het vanzelf.

    Je hebt geen houders nodig bij die van jou als het goed is. Check ETKA.

    Heb je je dimmende spiegels ook aangesloten op je binnenspiegel?

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com


  6. #106

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Achteraf inbouw inklapbare buitenspiegels

    Thnx, verklaart een hoop Dus kabelboom vanaf bumper gaat naar gateway én naar spiegel?

    Kabelboom voor dimmende spiegel heb ik nog niet, deze zoek ik nog en ook nog de kabelboom voor side assist. Ik heb je vanochtend trouwens een berichtje gestuurd voor het coderen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #107
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achteraf inbouw inklapbare buitenspiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srengelink Bekijk Berichten
    Thnx, verklaart een hoop Dus kabelboom vanaf bumper gaat naar gateway én naar spiegel?

    Kabelboom voor dimmende spiegel heb ik nog niet, deze zoek ik nog en ook nog de kabelboom voor side assist. Ik heb je vanochtend trouwens een berichtje gestuurd voor het coderen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Je moet nog een kabel zelf trekken vanaf het stekkertje naar je grote deurstekker (in de knik van je deur).

    Heb het gezien, ga er later op reageren.

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  8. Ad
  9. #108
    FerryT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achteraf inbouw inklapbare buitenspiegels

    Heb ik het nu goed dat de spiegels van een cabriolet op een limousine passen maar dat alleen de bekabeling van de cabriolet langer is?
    En dat de spiegels van de 3-deurs op een 5-deurs passen en andersom, maar dat deze niet op de cabriolet/limousine passen en andersom natuurlijk ook niet?

  10. #109
    FerryT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achteraf inbouw inklapbare buitenspiegels

    Niemand die dit kan bevestigen?

  11. #110
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf inbouw inklapbare buitenspiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FerryT Bekijk Berichten
    Niemand die dit kan bevestigen?
    Ik ga er wel vanuit.
    Ik had het andersom 😳. Ik kocht limo spiegels en heb de rechter ingebouwd in mijn cabrio. Kwam tijdens het inbouwen achter dat de kabel te kort was. Heb deze zelf verlengd/ vernieuwd en het werkt. De linker heb ik toch maar een nieuwe cabrio spiegel besteld met lange kabel.

    Dus de spiegel aan zich is hetzelfde.

    Stefan
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  12. #111

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2023
    Leeftijd
    23
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achteraf inbouw inklapbare buitenspiegels

    Ik heb zojuist ook elektrische inklapbare spiegels gekocht. Nu vroeg ik me alleen af of ik de juiste deurmodules heb, Het referentie nummer is 5Q0959592B en daar boven staat 5Q0959592D. Heb ik dan de juiste?

    Ik hoor het graag

    Ben in het bezit van een audi a3 E-tron Met het lichtpakket

  13. #112
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achteraf inbouw inklapbare buitenspiegels

    Zou het gewoon proberen.

    Verstuurd vanaf mijn 2112123AG met Tapatalk
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •