Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 26

Onderwerp: Achterklep wil niet meer open

  1. #1

    Standaard Achterklep wil niet meer open

    Mijn vriendin kwam thuis van het boodschappen doen en nu wil de achterklep niet meer open. Gaat om een A3 Limousine. Hij gaat niet open met de bediening op de klep zelf en niet met het knopje op de afstandsbediening.

    Als je op het knopje drukt hoor je ook geen mechaniek klikken of iets dergelijks. De alarmlichten knipperen dan wel even, dus de "opdracht" komt wel binnen.

    Enig idee? Ik kan er pas maandag mee naar de dealer, dus leek me handig om hier ook even te vragen.

    Thanks!

  2. #2

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Ik zou d'r nooit meer boodschappen laten doen
    Bij sommige modellen kun je in je MMI instellen welke deuren ontgrendelen bij één keer klikken op de afstandsbediening. Als je twee keer klikt wordt de rest ook ontgrendeld. Ook al twee keer geklikt? Er is trouwens een noodontgrendeling die je van binnen kan gebruiken, die zou ik eens proberen. Hoe dat moet staat wel in je boekje. Toch is de kans groot dat er iets kapot is.

  3. #3

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Ik heb niet het vermoeden dat dit aan haar ligt. Maar misschien is het een verstandig besluit om verdere problemen voor te zijn

    In MMI kon ik niets instellen. Twee klikjes ook al geprobeerd. Allemaal niets.

    De noodontgrendeling heb ik wel gevonden. Simpel dopje opwippen, sleutel ertussen en "floep". Da's mooi. Bij de dealer vertelden ze me dat ze wel een dagje nodig zouden hebben en dat het deze week niet meer ging lukken. Want voor de noodvergrendeling moesten ze even goed zoeken, bekleding loshalen en wanneer dat gelukt was en hij open was moesten ze nog eens goed gaan zoeken naar de oorzaak.

    Zou zo'n kreng een eigen zekering kunnen hebben? Dan kijk ik daar gewoon eerst eens naar. Al met al geen handig spul om er bij te hebben als je gewoon aan het werk wil.

  4. #4

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Dealers ..

    Ik ben niet zo thuis in de A3 8V, maar is de klep elektrisch bedienbaar? Als je 'm met de noodontgrendeling opent kun je 'm wel elektrisch sluiten? Het is mij niet helemaal duidelijk of je nu een probleem hebt met het het motortje van de achterklep of met het slot.

  5. #5

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Tja, de dealer is toch mijn eerste aanspreekpunt. Ik ben wel vaker teleurgesteld geweest in hoe weinig enthousiast ze bij een dealer zijn. Wat dat betreft vond ik altijd dat ze bij de Seat dealer (althans, hier in Zwolle) veel meer hart voor de zaak en het merk hebben!

    Dat terzijde... Ja en nee... De klep kan ontgrendeld worden en schiet dan door de veertjes automatisch open. Hij is niet automatisch te sluiten. Dus het probleem zit 'm in het slot. Of nou ja... eigenlijk puur in de vergrendeling. Ik kruip er straks nog eens in. Dan doe ik hem op slot en trek dan aan de noodvergrendeling. Volgens mij is het puur de elektronische bediening van dat hendeltje dat stuk is.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    604
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    De dealer denkt hier een dag voor nodig te hebben?! Waar baseren ze dat op?

  7. #7

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Om te beginnen, omdat ze verwachten dat het heel veel werk is om handmatig te ontgrendelen. Hij had het over bekleding loshalen... :S

    Ik ben er net weer even ingekropen en wanneer ik erin zit en de auto op slot doe en de handmatige ontgrendeling gebruik gaat ie gewoon open. De vergrendeling of ontgrendeling is ook gewoon een mechanisch iets.
    Ik zie geen enkele zekering die doorgebrand is en in het boekje zie ik ook niets specifiek aan zekeringen voor de achterklep.
    Ook even getest: als je bij de auto staat en je klikt hem op slot hoor je rond om de hele auto alles op slot klikken, maar bij de achterklep hoor je niets. Volgens mij is het puur dat stukje elektronica dat het niet doet.
    Iemand zin en gelegenheid om dat even voor me te testen? Dus: hoor je een klik bij de achterklep als je hem open dan wel op slot klikt? (Zelfde als bij de zijdeuren)

    Edit: nog maar even met de dealer gebeld en uitgelegd dat ik hem wel open kan krijgen. Dat mag ik maandag dus ook even doen als ik hem daar heen breng. Hij verwachtte dat het slot dan defect was. "Joh?! No shit Sherlock!"
    Maar even gevraagd of ze zoiets ook op voorraad hebben. Misschien wel, maar het kon nog vanalles zijn. Dus tja... Het enthousiasme straalde er weer vanaf zeg maar...
    Laatst gewijzigd door Plantje1978; 26-09-16 om 13:11.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Ah, dan lijkt het toch het slot zelf. Volgens mij is er geen aparte zekering meer voor dat slot. Je kunt de auto uitlezen voor wat meer zekerheid, er is een VAG-COM/VCDS locatie-topic op dit forum waar je mensen in de buurt kunt vinden die je daarmee willen helpen. Ter info: voor het uitbouwen van het slot moet de achterklep open en de bekleding ervan uitgebouwd worden.

    De ontgrendelknop zou ook defect kunnen zijn. Maar aangezien het lang indrukken van de achterklep-afstandsbedieningknop ook niet werkt, lijkt het mij het slot zelf te zijn. De noodontgrendeling is mechanisch, maar de normale functie is niet mechanisch, daarom is de mechanische noodontgrendeling er.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 26-09-16 om 13:08.

  10. #9

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Dus als alles werkt en ik druk de knop in terwijl ik de klep open heb zou ik een hendeltje/grendeltje moeten zien bewegen?

  11. #10

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Bij alle auto's die ik tot nu toe heb gehad hoor ik je in ieder geval wel de ontgrendeling ja, maar ik heb geen 8V gehad en nooit een sedan. Geen idee of je 'm ook daadwerkelijk ziet bewegen..

    Klepslot voor de limousine is in ieder geval onderdeel 4H0827505A en gebruiken ze op een A3 Limousine en Cabrio, A6 sedan, A8 en TT.. Kost ongeveer €65 nieuw.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 26-09-16 om 13:59.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plantje1978 Bekijk Berichten
    Om te beginnen, omdat ze verwachten dat het heel veel werk is om handmatig te ontgrendelen. Hij had het over bekleding loshalen... :S
    Edit: nog maar even met de dealer gebeld en uitgelegd dat ik hem wel open kan krijgen. Dat mag ik maandag dus ook even doen als ik hem daar heen breng. Hij verwachtte dat het slot dan defect was. "Joh?! No shit Sherlock!"
    Maar even gevraagd of ze zoiets ook op voorraad hebben. Misschien wel, maar het kon nog vanalles zijn. Dus tja... Het enthousiasme straalde er weer vanaf zeg maar...
    Ik moest lachen

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Wat was de oplossing? Ik heb sinds kort hetzelfde probleem.

  14. #13

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Beetje knullig dat ik dat niet heb laten weten. Inderdaad het slot was kapot (het elektronische gedeelte dus). Dat hebben ze vervangen. En een tijdje later kon ik weer terug omdat één of andere kluns iets los in de achterklep had laten zitten.

  15. #14
    A38V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    102
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Ik heb exact hetzelfde gehad en bij mij is toen de kabelboom vervangen (voor zover ik weet niet inclusief het slot). Daarna is het probleem niet meer teruggekomen.

    Eerst dacht ik nog dat mijn 3-jarig zoontje een bepaalde knoppen combinatie op de sleutel had ingedrukt die deze functie zou hebben ingeschakeld. Maar de A3 schijnt deze functie niet te hebben en is dus echt een mechanisch/elektronisch probleem.
    Huidige Audi: A3 Limousine 1.4 tfsi PLS, daytona grijs, alcantara/leer, B&O audio, blanke sierlijsten, schakelflippers, dimmende binnenspiegel, parkeerhulp achter.

  16. #15

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Binnenkort eens kijken of er meer zijn die dit hebben. Mijn leasecontract zit er bijna op en ik moet nog een paar maanden (een jaar?) wachten op de Tesla Model 3. Dus ik ga een andere A3 Limousine uit de pool van ingeleverde auto's uitzoeken. Ik hoop wel dat er een beetje een mooie bij zit, want ik ben nu wel flink verwend!

  17. #16

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Ik heb precies hetzelfde probleem. Koffer ak gaat niet ooen van mijn A3 limousine. Handmatig via de nood ontgrendeling wel

  18. #17

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Tja, dat was met de vorige A3 limousine. Met die ik daarna heb gehad heb ik dergelijke problemen niet gehad. En die heb ik afgelopen 5 december ingeleverd, omdat ik mijn Tesla kon ophalen. Saillant detail daarbij is dan wel, dat ze mijn A3 een beetje kwijt zijn volgens mij. Maar dat is gelukkig niet meer mijn probleem

  19. #18

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Ik heb inmiddels het (kleinere) slot in de kofferbak-KLEP en het (grotere) slot in de kofferbak vervangen (onderdelen zijn bij de Audi dealer gekocht door een universele garage), helaas is het probleem hiermee niet opgelost. Ik heb bij deze garage te horen gekregen dat het defect mogelijk in de bedradingen of in de computer zit, die het signaal regelt. Ik moet een keer de auto 2 dagen achterlaten, zodat de monteur verder kan zoeken.

  20. #19

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Even aansluiten in dit oude topic.
    Ik heb een A3 limousine, maar mijn achterklep gaat wel open met de ab maar niet met de hand. Wat zou dit kunnen zijn?\

  21. #20
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.374
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterklep wil niet meer open

    Dan lijkt mijn de schakelaar niet te werken.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •