Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

  1. #1

    Standaard S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Hallo, heeft iemand hier ervaring mee?
    Ben namelijk benieuwd of de 2 uitlaatkleppen ook zelf te bedienen zijn door middel van een losse schakelaar/relais
    Weet iemand hoe die aangestuurd worden? 12v?

  2. #2
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Over welke kleppen heb je het??
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  3. #3

    Standaard re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    De 2 kleppen die bij de achterdemper zitten waarmee je de uitlaat meer lawaai laat maken

  4. #4
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Tja maar dan moet de motor daar wel geschikt voor zijn. Mijn TT heeft in de rechterpijp zo'n klep maar die 3.2 klinkt sowieso geweldig. Bv een 1.0 TFSI gaat echt niet stoer klinken met een klepje in de uitlaat...
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  5. #5

    Standaard re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Los van hoe hij klinkt wil ik wel dat ze werken als ik de uitlaat monteer.
    Normaal zit er een stuurapparaat tussen maar dat zit er bij mij niet op.
    Ikzelf denk dat het gewoon 12v is. Het is niks meer als een klep die open of dicht staat. Niks bijzonders.....
    Maarja heb bij de audi dealer navraag gedaan en daar word ik niet wijzer van.
    Dus dacht misschien is hier iemand die me kan helpen................


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Waarschijnlijk is de diameter van de S3-pijp groter.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    OKe maar daar maak ik wel een verloop op.

  8. Ad
  9. #8
    MT07's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rene1980 Bekijk Berichten
    Hallo, heeft iemand hier ervaring mee?
    Ben namelijk benieuwd of de 2 uitlaatkleppen ook zelf te bedienen zijn door middel van een losse schakelaar/relais
    Weet iemand hoe die aangestuurd worden? 12v?
    Een soort systeem wat Armitrix heeft of Milltek ? Zit ook te kijken naar sportuitlaten maar de keuze is idd beperkt voor een 1.4 CoD.
    Ik volg dit even....

  10. #9
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Mijn TT heeft in 1 pijp een klep met een stelmotortje heb ik gekeken voor je. Maar wat de variabelen zijn voor instellen van dat stelmotortje weet ik niet
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  11. #10

    Standaard re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Ik bedoel eigenlijk een originele s3 uitlaat. Ben niet zo van het net niet uitlaten.....
    Een eventueel verloop maken van bijvoorbeeld 40 naar 50 mm lijkt me geen probleem.
    Alleen de aansturing van de 2 kleppen in de uitlaat ben ik nog niet over uit hoe ik dat moet doen.

  12. #11
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Zie foto

    IMG_0470.jpg

    Post 15/ 16 zijn servo motors. Part 4H0133246J
    Laatst gewijzigd door svkaster; 02-02-17 om 22:19.

  13. #12
    Audiracing's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    82
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rene1980 Bekijk Berichten
    Hallo, heeft iemand hier ervaring mee?
    Ben namelijk benieuwd of de 2 uitlaatkleppen ook zelf te bedienen zijn door middel van een losse schakelaar/relais
    Weet iemand hoe die aangestuurd worden? 12v?
    Is eea uiteindelijk gelukt? En wat voor motor heeft de A3 waar de uitlaat onder moet komen? En paste de S3 einddemper qua dikte van de demper? Had gelezen dat de S3 ivm Quattro dus minder diepe reservewieluitsparing heeft, dus meer ruimte onder de auto, waardoor de einddemper wat hoger is dan de niet quattro versies?

  14. #13
    S3fan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Waarom zijn er eigenlijk 2 threads over S3 uitlaat onder een A3? Beetje overdone lijkt mij.

    Uiteraard vind ik het imposter-gedrag nog steeds "not done".

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Hoi ik ben Ed en aardig nieuw hier... zit dit onderwerp met volle aandacht te lezen en heb zelf ook een S3 uitlaat ( 2 x 2 uitlaat) staan welke ik graag onder mn cabrio 8v uit 2015 zou willen plaatsen maar loop idd tegen dikte verschil van uitlaat aan. Door de dikte van reservewiel bak past de S3 uitlaat idd niet. Heeft iemand ervaring met het eventueel kleiner maken van een origineel S3 uitlaat naar de dikte van standaard 8V. S3 is iets van 18 cm dik en A3 uitlaat ongeveer 10 cm. Ik zit te denken om S3 uitlaat open te halen en gedeelte in te korten naar standaard hoogte van +/- 10 cm maar kan op internet niets vinden hoe de opbouw van een S3 uitlaat is... en wat ik tegen ga komen na het open maken. Mocht er iemand iets weten dan hoor ik dat uiteraard graag? alvast bedankt voor genomen moeite. Groet Ed en vele plezierige Km-ers :-)

  16. #15
    Audiracing's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    82
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdwinA3TFSI Bekijk Berichten
    Hoi ik ben Ed en aardig nieuw hier... zit dit onderwerp met volle aandacht te lezen en heb zelf ook een S3 uitlaat ( 2 x 2 uitlaat) staan welke ik graag onder mn cabrio 8v uit 2015 zou willen plaatsen maar loop idd tegen dikte verschil van uitlaat aan. Door de dikte van reservewiel bak past de S3 uitlaat idd niet. Heeft iemand ervaring met het eventueel kleiner maken van een origineel S3 uitlaat naar de dikte van standaard 8V. S3 is iets van 18 cm dik en A3 uitlaat ongeveer 10 cm. Ik zit te denken om S3 uitlaat open te halen en gedeelte in te korten naar standaard hoogte van +/- 10 cm maar kan op internet niets vinden hoe de opbouw van een S3 uitlaat is... en wat ik tegen ga komen na het open maken. Mocht er iemand iets weten dan hoor ik dat uiteraard graag? alvast bedankt voor genomen moeite. Groet Ed en vele plezierige Km-ers :-)
    Ik heb een compleet aangepaste originele S3 uitlaat eronder zitten. Inderdaad de boenzijde is afgeplat naar de originele hoogte en de kleppen staan stanaard open bij mij. Niet storend. dsg plofjes zijn er nu ook

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Leeftijd
    29
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiracing Bekijk Berichten
    Ik heb een compleet aangepaste originele S3 uitlaat eronder zitten. Inderdaad de boenzijde is afgeplat naar de originele hoogte en de kleppen staan stanaard open bij mij. Niet storend. dsg plofjes zijn er nu ook
    Hoe en waar heb je dat laten doen? want wil ik ook laten doen bij mij audi a3.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    35
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Talking Re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiracing Bekijk Berichten
    Ik heb een compleet aangepaste originele S3 uitlaat eronder zitten. Inderdaad de boenzijde is afgeplat naar de originele hoogte en de kleppen staan stanaard open bij mij. Niet storend. dsg plofjes zijn er nu ook

    Heb je deze precies de helft afgeplat ? Eventueel foto's van het kunstwerk? ben best benieuwd namelijk.

  19. #18
    marcoverhaag's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Iemand foto’s of advies om een rs3 uitlaat onder een 1.4 tfsi te plaatsen?

  20. #19
    Weizo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Goedemorgen allemaal.

    ook ik kan aan een rs3 systeem komen en deze wil ik heel graag onder mijn Audi a3 limousine plaatsen.
    Is dit mogelijk? Zou iemand me tips of advies kunnen geven? De Audi dealer geeft alleen maar aan dat zij dit niet doen en alleen maar org systemen plaatsen

    ik hoor t heel graag 😃👍🏻

  21. #20
    Weizo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S3 uitlaat monteren onder A3, kleppen aansturen?

    Goedenavond allemaal

    Voor die genen die twijfels hebben of t mogelijk is om een RS3 demper te plaatsen onder een a3 s-line limousine 1.4 tfsi 8v. Heb ik nu de mogelijkheid om die twijfels weg te nemen 😃👍🏻

    Ik heb vandaag een RS3demper passend onder mijn A3 laten maken en plaatsen. Daarbij heb ik ook een ASR KN1 uitlaatkleppen systeem besturing aangeschaft en geplaatst zodat ik via een afstandsbediening kan bepalen of ik de kleppen open wil hebben of niet. Dit ASR systeem pas dus op de elektrische aansturing vd originele RS3 uitlaat.

    Het resultaat is super geworden. Het geluid trouwens ook 😃👍🏻

    Ik heb dit vandaag laten doen bij Kiwi parts in Beugen. Hij heeft een RVS pijp met 2,5 inch diameter op maat gemaakt vanaf de downpipe. Downpipe wordt een project voor later 😉

    Hij heeft de demper aan de bovenkant moeten afvlakken en dat is totaal geen probleem. De RS3 demper is nl behoorlijk leeg. Hij heeft er echt een mooie nieuwe vlakke bovenkant op gelast waardoor hij zo onder mijn A3 geplaatst kon worden

    Ik moet nog even uitzoeken hoe ik hier foto’s kan posten want dan wil ik graag de stappen en t resultaat met jullie delen

    Ik ben er erg blij mee en heb nu een A3 met een RS3 look en sound 👍🏻
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Weizo; 25-09-21 om 00:01.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •