Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

  1. #1
    audiyan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Klopt het dat het alarm wat standaard in de S3 zit geen klasse 3 is? Dat is namelijk wel verplicht door veel verzekermaatschappijen.

  2. #2
    S3fan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Ik heb het 2014 model en die heeft fabrieksmatig een "klasse 3" alarm, waarvoor je nog wel een certificaat moet laten opmaken, bij je dealer bijvoorbeeld.

  3. #3
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Als het goed is, is dat gewoon alarm klasse 3. Maar alleen als je echt alarm hebt, anders heb je enkel start onderbreker
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  4. #4
    audiyan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Ik ga het nog even verder uitzoeken.
    Laatst gewijzigd door audiyan; 14-08-17 om 16:12.

  5. #5

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Volgens mij is het 'af fabriek' alarm met ingang van 2016 'waardeloos' geworden omdat er geen SCM / VBV certificaat meer op wordt afgegeven. Het klasse 3 af fabriek in de huidige A5 moest in ieder geval worden voorzien van oa extra autorisatie (losse druppel) en in dit specifieke geval van een voertuigvolgsysteem. Dan wordt het ineens een klasse 5 alarm (vond het ook een bijzondere formule.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    34
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Dit was het probleem waar ik nu tegen aan loop! Als jij je Audi besteld met alarm krijg jij wel een certificaat scm gekeurd, voor je verzekering is het verplicht om een alarm met hellingshoek detectie incl certificaat te hebben en jij moet na 3 jaar het alarm laten keuren voor een nieuw certificaat en daarna jaarlijks. Wat ik zou doen en dat doe ik nu ook is het originele af fabriek alarm en dan los daarvan een startonderbreker van cobra want die geeft je geen extra handeling zoals met een druppel (dit is verplicht vanaf januari 2015 voor scm klasse 3) en geeft toch een veiliger gevoel als je dit gelijk laat inbouwen echter niet verplicht, in mijn polis staat namelijk

    U bent alleen verzekerd tegen diefstal of diefstal van onderdelen, inbraak en joyriding, als u aan de volgende voorwaarden voldoet.

    Het voertuig moet zijn voorzien van een werk vaardig en in werking gesteld alarmsysteem. Dit systeem moet tenminste zijn een :

    - VBV/SCM goedgekeurd alarmsysteem met hellingshoekdetectie; of een
    - VBV/SCM goedgekeurd beveiligingssysteem klasse 3; of een
    - gelijkwaardig af-fabriek geleverd systeem met hellingshoek detectie.

    Kortom af fabriek is het geen klasse 3 alarm ( klasse 3 MOET een extra autorisatie hebben van de startonderbreking) maar voldoet wel.
    Laatst gewijzigd door Dannyvann89; 17-08-17 om 06:32.

  7. #7
    MvdV75's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    48
    Posts
    183
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Diefstal alarm af-fabriek:

    Bij sommige uitvoeringen zit het er standaard op en anders

    Extra Optie: 7AL Diefstalalarm
    - inclusief uitschakelbare interieurbeveiliging en uitschakelbare wegsleepbeveiliging met hellingshoeksensor - sirene met eigen stroomvoorziening
    - bewaakt motorkap, achterklep en portieren
    Laatst gewijzigd door MvdV75; 16-08-17 om 20:12.
    Audi A5 8T 1.8 Tfsi 177 pk Adrenalin Sport Competition Plus (2017)
    Audi A4 B8 1.8 Tfsi 170 pk S Edition Competition Plus (2015)

  8. Ad
  9. #8
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dannyvann89 Bekijk Berichten
    Dit was het probleem waar ik nu tegen aan loop! Als jij je Audi besteld met alarm krijg jij wel een certificaat scm gekeurd, voor je verzekering is het verplicht om een alarm met hellingshoek detectie incl certificaat te hebben en jij moet na 3 jaar het alarm laten keuren voor een nieuw certificaat en daarna jaarlijks. Wat ik zou doen en dat doe ik nu ook is het originele af fabriek alarm en dan los daarvan een startonderbreker van cobra want die geeft je geen extra handeling zoals met een druppel (dit is verplicht vanaf januari 2015 voor scm klasse 3) en geeft toch een veiliger gevoel als je dit gelijk laat inbouwen echter niet verplicht, in mijn polis staat namelijk

    U bent alleen verzekerd tegen diefstal of diefstal van onderdelen, inbraak en joyriding, als u aan de volgende voorwaden voldoet.

    Het voertuig moet zijn voorzien van een werk vaardig en in werking gesteld alarmsysteem. Dit systeem moet tenminste zijn een :

    - VBV/SCM goedgekeurd alarmsysteem met hkllingshoekdetectie; of een
    - VBV/SCM goedgekeurd beveiligingssysteem klasse 3; of een
    - gelijkwaardig af-fabriek geleverd systeem met hellingshoek detectie.

    Kortom af fabriek is het geen klasse 3 alarm ( klasse 3 MOET een extra autorisatie hebben van de startonderbreking) maar voldoet wel.
    Dit stemt ook overeen met hetgeen ik te horen kreeg toen ik mijn A5 kocht. Diverse autofabrikanten zijn voor de acceptatie van het affabriek alarm vrijgesteld van de verplichting van extra autorisatie/zendertje, mits hellingshoekdetectie. Bouw je achteraf een (gelijksoortig) alarm in dan is die extra autorisatie/zendertje wel verplicht.

  10. #9
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Of je kijkt naar een verzekering waar klasse 3 niet verplicht is. Centraal beheer bijvoorbeeld. Mijn S3 heeft heeft af fabriek alarm maar geen gedoe met certificaat en los alarm.

  11. #10
    audiyan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Na veel uitzoeken blijkt dat het af fabriek alarm van de S3 een goedgekeurd klasse 3 systeem is. Dit heeft mijn dealer uitgezocht. Hiervoor moet ik wel een certificaat regelen van de verzekering. Verder moest ik van de verzekering een voertuigvolgsysteem inbouwen. Dus dan zou het voldoende moeten zijn.

  12. #11
    MT07's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audiyan Bekijk Berichten
    Na veel uitzoeken blijkt dat het af fabriek alarm van de S3 een goedgekeurd klasse 3 systeem is. Dit heeft mijn dealer uitgezocht. Hiervoor moet ik wel een certificaat regelen van de verzekering. Verder moest ik van de verzekering een voertuigvolgsysteem inbouwen. Dus dan zou het voldoende moeten zijn.
    Ik heb op mijn A3 ook af-fabriek alarm genomen, die is toch zelfde als van de S3 ? Certificaat is te regelen bij de dealer?
    1.4 CoD S-Line Editie, panoramadak, Progressieve besturing, B&O, Elect spiegels.

  13. #12
    audiyan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Ja klopt dat is hetzelfde. Met interieurbeveiliging en hellingshoek. Let op die beveiliging is niet uit te zetten via een knop in de deur (zoals gebruikelijk), maar door hem 2x op slot te doen binnen een aantal sec. Certificaat moet ik nog navragen, lijkt me van wel. Alarm staat ook op de site van SCM.

  14. #13
    MT07's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    OK, ik heb nog wel een knop in de deur om interieur sensor uit te zetten.
    1.4 CoD S-Line Editie, panoramadak, Progressieve besturing, B&O, Elect spiegels.

  15. #14
    Parvizio's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    471
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Zie bijlage, dit zou je dan erbij moeten krijgen...
    Laatst gewijzigd door Parvizio; 18-08-17 om 10:07.
    Schrijf en taalfouten zijn voorbehouden.

  16. #15
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MT07 Bekijk Berichten
    OK, ik heb nog wel een knop in de deur om interieur sensor uit te zetten.
    Ik heb een 2015 model met af fabriek alarm met interieur ook een knop in de deur. Kan ik hier een certificaat voor aanvragen?

    Voor de verzekering heb ik niks nodig maar neem aan dat als je een SCM certificaat krijgt dat je dan ook stickers en een registratie op de site van scm krijgt. Criminelen kijken meestal op de site van scm of de auto alarm heeft. Bij mijn auto ziet niemand dat ik alarm heb. Dat vindt ik jammer omdat ze nu mijn auto niet voorbij lopen
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  17. #16
    MvdV75's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    48
    Posts
    183
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    SCM certificaat kan je bij een officieel inbouwstation ophalen na controle van je systeem, als je audidealer ook inbouwstation is kan het misschien zonder controle, bij mijn oude A4 heeft de verkoper gewoon een SCM certificaat aangevraagd, zou hem € 25,- hebben gekost had hij het over. Certificaat is 36 maanden geldig en dan jaarlijks verlengen incl. keuring.
    Ik heb er btw geen sticker bij gehad.
    Audi A5 8T 1.8 Tfsi 177 pk Adrenalin Sport Competition Plus (2017)
    Audi A4 B8 1.8 Tfsi 170 pk S Edition Competition Plus (2015)

  18. #17
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.301
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Ik heb bij de aanschaf van mijn a5 gewoon aangegeven dat ik een certificaat nodig heb voor de verzekering. Dealer heeft dit geregeld en bij ophalen van de auto zat het certificaat er netjes bij.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  19. #18

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Vanaf volgens mij januari 2016 is een af fabriek alarm niet meer gekwalificeerd als klasse 3 icm certificaat. Op de huidige A5 cabriolet (7-2017) met uitgebreid alarm was in ieder geval geen VBV certificaat af te geven zonder aanvullende maatregelen zoals extra autorisatie (nu was hier tevens klasse 5 verplicht gesteld door alle maatschappijen ivm nieuwprijs en dat klasse 5 alarm levert Audi überhaupt niet af fabriek).

    Dat een achteraf ingebouwd klasse3 alarm in de oude situatie overigens voor dieven blijkbaar niks voorstelde is ons een aantal jaar geleden gebleken toen een A4 2010 met achteraf ingebouwd klasse 3 Defa (met certificaat) eenvoudigweg werd meegenomen.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    34
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten

    Dat een achteraf ingebouwd klasse3 alarm in de oude situatie overigens voor dieven blijkbaar niks voorstelde is ons een aantal jaar geleden gebleken toen een A4 2010 met achteraf ingebouwd klasse 3 Defa (met certificaat) eenvoudigweg werd meegenomen.
    klasse 3 van toen vergeleken met nu is de extra autorisatie. Die zat er toen waarschijnlijk niet op bij jou ? En daarmee gaat het alarm uit met de originele sleutel en is hij dus inderdaad weg helaas, nu gaat nog steeds het alarm af en blijft de startblokkering erop zitten.
    Laatst gewijzigd door Dannyvann89; 20-08-17 om 11:42.

  21. #20

    Standaard Re: S3 2017 alarm af-fabriek klasse 3?

    Klopt liep gewoon mee via de OEM sleutel en na het kraken van de BCM46 achterin de kofferbak konden ze er blijkbaar zo mee weg rijden, de auto is maanden later terug gevonden met die BCM46 helemaal los getrokken uit z'n montage steunen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dannyvann89 Bekijk Berichten
    klasse 3 van toen vergeleken met nu is de extra autorisatie. Die zat er toen waarschijnlijk niet op bij jou ? En daarmee gaat het alarm uit met de originele sleutel en is hij dus inderdaad weg helaas, nu gaat nog steeds het alarm af en blijft de startblokkering erop zitten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •