Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 52

Onderwerp: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

  1. #21
    AudiA38V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    48
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Oke ga ik proberen.
    1.2 TFSI 6 Bak, 17 inch. Pro line Plus. Led & Xenon. Zelf ingebouwd: Instapverlichting (led), Portierwaarschuwingslampje, Handgreep oriëntatie verlichting(led), Voetruimte verlichting (led), regen/lichtsensor en autom. verlichting

  2. #22
    demeck's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiA38V Bekijk Berichten
    Op welke pin bezetting heb je die aangesloten? want ik heb dat ook ingebouwd en geprogrammeerd maar.. geen licht! Ik heb Pin 8 van de 32 polige stekker.
    Rainesh en ik zijn er flink mee aan het stoeien geweest, maar het programmeren van de strippen lukte inderdaad niet. Met de over-all lichttest branden ze wel. Uiteindelijk heb ik ze omgestoken naar een andere pin in de stekker. Weet het nummer niet meer uit me hoofd (zie schema ElsaWin). Maar het is niet de B&O roosterverlichting geworden, want die zit niet in je achterdeuren. Ik heb ze op de portiergreepverlichting pin aangesloten. Nu werken ze wel, maar zijn niet te dimmen. Dat vind ik ook niet zo boeiend want ik wil ze graag zien.

    In de toekomst wil ik ook de portiergrepen nog vervangen voor de LED variant. (die heb ik nog niet) Ik weet niet of ik ze parallel aan aan elkaar kan knopen, maar dat zie ik dan wel. Mocht jij de programmereing nog voor elkaar krijgen hoor ik (rainesh) dat graag!!!!!!!

  3. #23
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeck Bekijk Berichten
    Rainesh en ik zijn er flink mee aan het stoeien geweest, maar het programmeren van de strippen lukte inderdaad niet. Met de over-all lichttest branden ze wel. Uiteindelijk heb ik ze omgestoken naar een andere pin in de stekker. Weet het nummer niet meer uit me hoofd (zie schema ElsaWin). Maar het is niet de B&O roosterverlichting geworden, want die zit niet in je achterdeuren. Ik heb ze op de portiergreepverlichting pin aangesloten. Nu werken ze wel, maar zijn niet te dimmen. Dat vind ik ook niet zo boeiend want ik wil ze graag zien.

    In de toekomst wil ik ook de portiergrepen nog vervangen voor de LED variant. (die heb ik nog niet) Ik weet niet of ik ze parallel aan aan elkaar kan knopen, maar dat zie ik dan wel. Mocht jij de programmereing nog voor elkaar krijgen hoor ik (rainesh) dat graag!!!!!!!
    Deurmodules achterin ondersteunen portiergreep verlichting, dus dat moet geen probleem zijn.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  4. #24
    demeck's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Deurmodules achterin ondersteunen portiergreep verlichting, dus dat moet geen probleem zijn.
    Ik bedoel, of ik de sfeer ledstrips parallel over de portiergreep kan aansluiten. Ik heb nu de strips op de portiergreep pen zitten natuurlijk.
    A3 Limousine S edition. (2021), 1.5 TFSI, 19 inch RS velgen
    (contact me if you want iphone@mcdevries.nl)


  5. #25
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeck Bekijk Berichten
    Ik bedoel, of ik de sfeer ledstrips parallel over de portiergreep kan aansluiten. Ik heb nu de strips op de portiergreep pen zitten natuurlijk.
    vast wel, want bij de golf 7 worden ze ook parallel op uitstapverlichting of deurgrepen aangesloten.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com


  6. #26
    demeck's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Smile Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    vast wel, want bij de golf 7 worden ze ook parallel op uitstapverlichting of deurgrepen aangesloten.
    check, wordt vervolgd..............
    Laatst gewijzigd door demeck; 26-09-17 om 08:05.
    A3 Limousine S edition. (2021), 1.5 TFSI, 19 inch RS velgen
    (contact me if you want iphone@mcdevries.nl)


  7. #27
    AudiA38V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    48
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Ik heb eens gelezen dat als je de ambiente verlichting aanvinkt met een vagcom dat de portierstrippen dan wel worden ondersteunt. dan zijn ze ook dimbaar volgens mij. dat kan je dan regelen via mmi. Dat ook geprobeerd?
    1.2 TFSI 6 Bak, 17 inch. Pro line Plus. Led & Xenon. Zelf ingebouwd: Instapverlichting (led), Portierwaarschuwingslampje, Handgreep oriëntatie verlichting(led), Voetruimte verlichting (led), regen/lichtsensor en autom. verlichting

  8. Ad
  9. #28
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiA38V Bekijk Berichten
    Ik heb eens gelezen dat als je de ambiente verlichting aanvinkt met een vagcom dat de portierstrippen dan wel worden ondersteunt. dan zijn ze ook dimbaar volgens mij. dat kan je dan regelen via mmi. Dat ook geprobeerd?
    Uiteraard.

    Heb de coderingen van mijn eigen auto toegepast op de retrofit auto. Ik heb ze af-fabriek
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Hallo,
    ik heb een vraag ivm de deurverlichting onderaan.
    bij mijn A3 was er geen verlichting voorzien, maar er is wel een uitsparing voorzien zodat ik deze kan uitsnijden...
    ik,zou deze willen inbouwen en laten coderen.

    nu, zijn er reeds electriciteitkabels voorzien in de deur of moet je deze ook nog aanleggen en aansluiten?

    thx

  11. #30
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wimm Bekijk Berichten
    Hallo,
    ik heb een vraag ivm de deurverlichting onderaan.
    bij mijn A3 was er geen verlichting voorzien, maar er is wel een uitsparing voorzien zodat ik deze kan uitsnijden...
    ik,zou deze willen inbouwen en laten coderen.

    nu, zijn er reeds electriciteitkabels voorzien in de deur of moet je deze ook nog aanleggen en aansluiten?

    thx
    Ook aanleggen.

    Voor VCDS aanpassingen regio Den Haag | origineel VCDS Hex-net | origineel VCP | Odis
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Weet iemand aan welke pinnen de instapverlichting ( onder de deur ) en de rode lampjes ( zijkant deur) moeten aangesloten worden ? Zie vraag hierboven . Dat er nadien moet gecodeerd worden is vanzelfsprekend .

  13. #32

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yvanvw Bekijk Berichten
    Weet iemand aan welke pinnen de instapverlichting ( onder de deur ) en de rode lampjes ( zijkant deur) moeten aangesloten worden ?
    https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1071064

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Euh , deze link gaat niet over een A3 8V sportback (facelift) .Ik denk wel dat het bij de recente modellen A3 toch iets anders ligt...of niet ?

  15. #34

    Standaard Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yvanvw Bekijk Berichten
    Euh , deze link gaat niet over een A3 8V sportback (facelift) .
    Ik denk wel dat het bij de recente modellen A3 toch iets anders ligt...of niet ?
    Zoals je ziet op de foto's zijn dat geen 8K0 (A4-B8/8K) partnummers, van de rode warning en witte onder de deurverlichting
    Maar het zijn partnummers die op elke VAG groep auto's zitten. (Audi/VW/Seat/Skoda)
    Dus dit zijn ook de pinnen, connectors en lamphouders die ook in jou A3/8V zitten.

    Maar als je het zelf beter weet, succes met zoeken
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Zoals je ziet op de foto's zijn dat geen 8K0 (A4-B8/8K) partnummers, van de rode warning en witte onder de deurverlichting
    Maar het zijn partnummers die op elke VAG groep auto's zitten. (Audi/VW/Seat/Skoda)
    Dus dit zijn ook de pinnen, connectors en lamphouders die ook in jou A3/8V zitten.

    Maar als je het zelf beter weet, succes met zoeken
    Ja , zovéél weet ik er ook niet van en al zeker niet welke partnummers bij welke modules horen. Daarom ook dat ik het hier vraag want beter weten doe ik zéker niet.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Moeten de lampjes eerst geplaatst worden en dan coderen ? Of mag je ook eerst coderen en de lampjes nadien plaatsen ? Of heeft dit geen belang ?

  18. #37
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yvanvw Bekijk Berichten
    Moeten de lampjes eerst geplaatst worden en dan coderen ? Of mag je ook eerst coderen en de lampjes nadien plaatsen ? Of heeft dit geen belang ?
    Dat maakt niet uit

    Misschien heb je hier wat aan.

    http://garage.jenare.com/pack-eclair...les-portieres/

    https://www.audi-sport.net/xf/thread...please.236949/
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Thanks !

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Iemand in (Zuid) Oost-Vlaanderen , België , die dit kan met VCDS ?Vind hier op het forum niet direct iemand voor deze regio ...
    Laatst gewijzigd door yvanvw; 27-01-20 om 12:48.

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Instapverlichting, waarschuwingslichten en sfeerlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Hallo Peeet, moet je elke deur afzonderlijk coderen ? Ik zie enkel deur bestuurderskant(42) en deur passagierskant(52). Of is de volledige (voor en achterdeur) linker en rechterkant gecodeerd als je 42 en 52 codeert ?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •