Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Storend afrolgeluid van de banden

  1. #1

    Standaard Storend afrolgeluid van de banden

    Hallo allemaal,

    Sinds ik mijn auto in bezit hebt is mij toch opgevallen dat het afrolgeluid van de banden een onprettig gevoel geeft tijdens het rijden (met name op lage snelheden)
    Bij aankoop van mijn auto zaten er Conti's onder de auto met bandenmaat 235/35/19. Het stuur had een lichte afwijking naar links waardoor de achterbanden cupvorming hadden.
    Mijn eerste gedachte was dat dat de reden was van het afrolgeluid dus besloot ik mijn auto uit te lijnen en nieuwe banden ( GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3 235/35 R19) eronder te zetten zodat het afrolgeluid verholpen zou worden. Maar nog steeds is het afrolgeluid niet minder geworden.
    Nu las ik hier dat er meer mensen zijn met dit probleem.
    Is er iemand hier die mij kan vertellen wat ik nog verder kan doen om van het afrolgeluid af te komen?
    Alle suggesties welkom.

    Mvgr,

    Kenny
    Laatst gewijzigd door Ryu77; 03-09-17 om 04:50.

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Storend afrolgeluid van de banden

    Dit is vrij bekend voor de limo's. Afrolgeluid hoor je daar wat beter in, je zou je wielkasten kunnen dempen/isoleren om het afrolgeluid te verminderen. Wielkuipbekleding eraf halen en dan beplakken met Silent Coat bijv.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Storend afrolgeluid van de banden

    Heb hetzelfde gehad met een A5 cabrio, toen Dunlop sport max RT eronder gezet, die waren stuk stiller dan de conti's en geen cuppen.
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  4. #4

    Standaard Re: Storend afrolgeluid van de banden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Dit is vrij bekend voor de limo's. Afrolgeluid hoor je daar wat beter in, je zou je wielkasten kunnen dempen/isoleren om het afrolgeluid te verminderen. Wielkuipbekleding eraf halen en dan beplakken met Silent Coat bijv.
    Bedankt voor de info, Rainesh.

  5. #5

    Standaard Re: Storend afrolgeluid van de banden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansderk Bekijk Berichten
    Heb hetzelfde gehad met een A5 cabrio, toen Dunlop sport max RT eronder gezet, die waren stuk stiller dan de conti's en geen cuppen.
    Bedankt voor de info, Hansderk.


  6. #6
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend afrolgeluid van de banden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansderk Bekijk Berichten
    Heb hetzelfde gehad met een A5 cabrio, toen Dunlop sport max RT eronder gezet, die waren stuk stiller dan de conti's en geen cuppen.
    Ik heb de RT2's onder m'n A4. Erg fijne band inderdaad en stil. Bij nat weer wel een stuk lawaaiiger.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  7. #7
    Ger079's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend afrolgeluid van de banden

    De Goodyear's en Dunlop RT's zijn gelijk qua geluid, 68db.
    Kick ass and chew bubblegum

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Storend afrolgeluid van de banden

    Bedankt allemaal voor jullie reacties.
    Ik overweeg de wielkasten te isoleren met Silent Coat ontdreunings platen & Silent Coat Sound Absorber absorberende platen
    Hopelijk zal dat het afrolgeluid verminderen. Ik hou jullie op de hoogte.

    Mvgr,

    Kenny

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Storend afrolgeluid van de banden

    Ook ik ervaar met mijn Sportback een storend afrolgeluid (van de 18'' Conti's.) Ik zie wel dat ze een beetje aan het cuppen zijn. Nu overweeg ik de deuren te dempen met Silent Coat en mogelijk ook de wielkuipen achter. Weet iemand hoe je de wielkuipbekleding in de kofferbak loskrijgt. Moet dan eerst de c en d stijlbekleding en slotbekleding van de achterklep eruit? Hoe is daarnaast de wielkuipbekleding ter hoogte van het zitgedeelte van de achterbank eraf te halen? Het lijkt erop dat dan eerst de achterbankzitting los moet. Heb reeds gemerkt dat deze niet 'simpel' om te klappen is. Is er van het verwijderen van de wielkuipbekleding / achterbankzitting bijvoorbeeld een how to?

  11. #10

    Standaard Re: Storend afrolgeluid van de banden

    UPDATE!!!

    Eindelijk heb ik het afrolgeluid verholpen.
    Eerst dacht ik de wielkasten en deuren van de auto te laten isoleren met Silent Coat zodat het afrolgeluid zou verminderen maar er was meer aan de hand, het geluid was voornamelijk erg hoorbaar als ik naar links stuurden, dus werd mij verteld dat het mogelijk de wiellager de oorzaak was van het geluid.
    Vandaag de rechter wiellager laten vervangen en het geluid was verdwenen. YES!!!
    Eindelijk is de auto zoals die hoort te zijn.

    Mvgr,

    Kenny
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Leeftijd
    46
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend afrolgeluid van de banden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ryu77 Bekijk Berichten
    UPDATE!!!

    Eindelijk heb ik het afrolgeluid verholpen.
    Eerst dacht ik de wielkasten en deuren van de auto te laten isoleren met Silent Coat zodat het afrolgeluid zou verminderen maar er was meer aan de hand, het geluid was voornamelijk erg hoorbaar als ik naar links stuurden, dus werd mij verteld dat het mogelijk de wiellager de oorzaak was van het geluid.
    Vandaag de rechter wiellager laten vervangen en het geluid was verdwenen. YES!!!
    Eindelijk is de auto zoals die hoort te zijn.

    Mvgr,

    Kenny
    Ben zo blij dat ik dit zie.., bij mij is het ook sterk aanwezig bij het naar links sturen. Wat ik mij overigens afvraag: valt dit onder garantie ? De auto heeft dit van bij de aankoop (toen 6500km)

    Er heeft een monteur van de garage mee gereden en volgens hem is er niks aan de hand... uiteindelijk ga je geloven dat het in je hoofd zit

    Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

  13. #12
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Storend afrolgeluid van de banden

    Vind het nogal bizar dat het zo snel stuk is ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Storend afrolgeluid van de banden

    Ik wil mijn wielkasten gaan bekleden met Silent coat. Achter de afdekking van de wielkast zit nu een soort vilt. Weet iemand of deze verlijmd is of dat je dit vilt gewoon weg kunt klappen?

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Storend afrolgeluid van de banden

    Inmiddels de wielkasten geïsoleerd met Silent Coat. Scheelt weer wat in geluid. Het vilt wat standaard op de wielkasten aanwezig is, zit overigens los.
    Ik wil nog achter het kunststof deel van de wielkastbekleding, dat naast de achterbank zit isoleren. Hier zit namelijk een behoorlijke holle ruimte (waar je vanuit de kofferbak niet bij kunt)
    Daarvoor moet eerst de achterbank zitting eruit.
    Vraag: hoe gaat de zitting van de achterbank eruit? Zonder eea te slopen.
    (En hoe gaat ie er weer in)

  16. #15
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Storend afrolgeluid van de banden

    Bij diverse Audi's die ik had trek je de achterbankzitting gewoon omhoog. En terug weer omlaag drukken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •