Dit is vrij bekend voor de limo's. Afrolgeluid hoor je daar wat beter in, je zou je wielkasten kunnen dempen/isoleren om het afrolgeluid te verminderen. Wielkuipbekleding eraf halen en dan beplakken met Silent Coat bijv.
Hallo allemaal,
Sinds ik mijn auto in bezit hebt is mij toch opgevallen dat het afrolgeluid van de banden een onprettig gevoel geeft tijdens het rijden (met name op lage snelheden)
Bij aankoop van mijn auto zaten er Conti's onder de auto met bandenmaat 235/35/19. Het stuur had een lichte afwijking naar links waardoor de achterbanden cupvorming hadden.
Mijn eerste gedachte was dat dat de reden was van het afrolgeluid dus besloot ik mijn auto uit te lijnen en nieuwe banden ( GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3 235/35 R19) eronder te zetten zodat het afrolgeluid verholpen zou worden. Maar nog steeds is het afrolgeluid niet minder geworden.
Nu las ik hier dat er meer mensen zijn met dit probleem.
Is er iemand hier die mij kan vertellen wat ik nog verder kan doen om van het afrolgeluid af te komen?
Alle suggesties welkom.
Mvgr,
Kenny
Dit is vrij bekend voor de limo's. Afrolgeluid hoor je daar wat beter in, je zou je wielkasten kunnen dempen/isoleren om het afrolgeluid te verminderen. Wielkuipbekleding eraf halen en dan beplakken met Silent Coat bijv.
Heb hetzelfde gehad met een A5 cabrio, toen Dunlop sport max RT eronder gezet, die waren stuk stiller dan de conti's en geen cuppen.
Ook ik ervaar met mijn Sportback een storend afrolgeluid (van de 18'' Conti's.) Ik zie wel dat ze een beetje aan het cuppen zijn. Nu overweeg ik de deuren te dempen met Silent Coat en mogelijk ook de wielkuipen achter. Weet iemand hoe je de wielkuipbekleding in de kofferbak loskrijgt. Moet dan eerst de c en d stijlbekleding en slotbekleding van de achterklep eruit? Hoe is daarnaast de wielkuipbekleding ter hoogte van het zitgedeelte van de achterbank eraf te halen? Het lijkt erop dat dan eerst de achterbankzitting los moet. Heb reeds gemerkt dat deze niet 'simpel' om te klappen is. Is er van het verwijderen van de wielkuipbekleding / achterbankzitting bijvoorbeeld een how to?
UPDATE!!!
Eindelijk heb ik het afrolgeluid verholpen.
Eerst dacht ik de wielkasten en deuren van de auto te laten isoleren met Silent Coat zodat het afrolgeluid zou verminderen maar er was meer aan de hand, het geluid was voornamelijk erg hoorbaar als ik naar links stuurden, dus werd mij verteld dat het mogelijk de wiellager de oorzaak was van het geluid.
Vandaag de rechter wiellager laten vervangen en het geluid was verdwenen. YES!!!
Eindelijk is de auto zoals die hoort te zijn.
Mvgr,
Kenny
Ben zo blij dat ik dit zie.., bij mij is het ook sterk aanwezig bij het naar links sturen. Wat ik mij overigens afvraag: valt dit onder garantie ? De auto heeft dit van bij de aankoop (toen 6500km)
Er heeft een monteur van de garage mee gereden en volgens hem is er niks aan de hand... uiteindelijk ga je geloven dat het in je hoofd zit
Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Inmiddels de wielkasten geïsoleerd met Silent Coat. Scheelt weer wat in geluid. Het vilt wat standaard op de wielkasten aanwezig is, zit overigens los.
Ik wil nog achter het kunststof deel van de wielkastbekleding, dat naast de achterbank zit isoleren. Hier zit namelijk een behoorlijke holle ruimte (waar je vanuit de kofferbak niet bij kunt)
Daarvoor moet eerst de achterbank zitting eruit.
Vraag: hoe gaat de zitting van de achterbank eruit? Zonder eea te slopen.
(En hoe gaat ie er weer in)