Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Video op MMI, Audi Connect, PDC weergave op scherm, S-line emblleem

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2017
    Leeftijd
    35
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Video op MMI, Audi Connect, PDC weergave op scherm, S-line emblleem

    Goedemorgen,

    Sinds vorige week rijd ik in een nieuwe A3 1.0 TFSI Facelift (S-Line Edition). Echt een super auto!
    Mijn eerste Audi en überhaupt VAG. Zaterdag ben ik even langs Leon van Audiwereld geweest, en die heeft al diverse dingen aangepast! (top service en super vriendelijk!)

    Nu had ik nog wat vragen waar ik zelf niet helemaal duidelijk antwoord op kan vinden.

    1: Kan ik op mijn (standaard) MMI navigatie ook video's via SD kaart of via DVD afspelen? Zoja in welk formaat? In mijn dashboard kastje heb ik een box zitten, met 2 SD kaart ingangen 1 daarvan is bezet met de navigatie kaarten. Er zit ook een sim kaart module in en een CD(/DVD?) ingang.

    2: Ik heb audi connect, en de MMI app op m'n telefoon, wat kan ik hier precies mee, ik krijg het niet echt gekoppeld volgens mij.

    3: Ik zou graag een S-Line badge in m'n grill willen, wie kan me opweg helpen (zie door de bomen het bos niet meer) wat gaat passen.

    4: Ik heb PDC maar geen weergave in de MMI, is dit nog te retrofitten of te programmeren?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Groet,

    Jimmy

  2. #2
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard re: Video op MMI, Audi Connect, PDC weergave op scherm, S-line emblleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimm88 Bekijk Berichten
    Goedemorgen,

    Sinds vorige week rijd ik in een nieuwe A3 1.0 TFSI Facelift (S-Line Edition). Echt een super auto!
    Mijn eerste Audi en überhaupt VAG. Zaterdag ben ik even langs Leon van Audiwereld geweest, en die heeft al diverse dingen aangepast! (top service en super vriendelijk!)

    Nu had ik nog wat vragen waar ik zelf niet helemaal duidelijk antwoord op kan vinden.

    1: Kan ik op mijn (standaard) MMI navigatie ook video's via SD kaart of via DVD afspelen? Zoja in welk formaat? In mijn dashboard kastje heb ik een box zitten, met 2 SD kaart ingangen 1 daarvan is bezet met de navigatie kaarten. Er zit ook een sim kaart module in en een CD(/DVD?) ingang.

    2: Ik heb audi connect, en de MMI app op m'n telefoon, wat kan ik hier precies mee, ik krijg het niet echt gekoppeld volgens mij.

    3: Ik zou graag een S-Line badge in m'n grill willen, wie kan me opweg helpen (zie door de bomen het bos niet meer) wat gaat passen.

    4: Ik heb PDC maar geen weergave in de MMI, is dit nog te retrofitten of te programmeren?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Groet,

    Jimmy
    Allemaal vragen die je @Leon had kunnen stellen. Hij weet de antwoorden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  3. #3
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard re: Video op MMI, Audi Connect, PDC weergave op scherm, S-line emblleem

    Voor koppeling met je telefoon voor Audi connect moet je telefoon RSAP ondersteunen en dat doen de meeste telefoons niet meer.
    Dus: SIM-kaartje plaatsen. Ik heb daarvoor een prepay kaartje van T-Mobile. Werkt prima. Voor normaal gebruik (gesprekken) is mijn Samsung via Bluetooth verbonden.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2017
    Leeftijd
    35
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Video op MMI, Audi Connect, PDC weergave op scherm, S-line emblleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SedAnDre Bekijk Berichten
    Allemaal vragen die je @Leon had kunnen stellen. Hij weet de antwoorden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Klopt, alleen door mijn enthousiasme vergeten te vragen..

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2017
    Leeftijd
    35
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Video op MMI, Audi Connect, PDC weergave op scherm, S-line emblleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Voor koppeling met je telefoon voor Audi connect moet je telefoon RSAP ondersteunen en dat doen de meeste telefoons niet meer.
    Dus: SIM-kaartje plaatsen. Ik heb daarvoor een prepay kaartje van T-Mobile. Werkt prima. Voor normaal gebruik (gesprekken) is mijn Samsung via Bluetooth verbonden.
    Er zit toch een simkaartje in van Audi? Want Google maps etc. werkt wel.


  6. #6
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Video op MMI, Audi Connect, PDC weergave op scherm, S-line emblleem

    Gebruik de zoekfunctie van dit forum ( simkaart ). Dan vind je de antwoorden.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2017
    Leeftijd
    35
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Video op MMI, Audi Connect, PDC weergave op scherm, S-line emblleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Gebruik de zoekfunctie van dit forum ( simkaart ). Dan vind je de antwoorden.
    Dat heb ik geprobeerd maar kom er niet helemaal uit. Mijn auto is uitgerust met een embedded sim kaart toch? Ik heb ook een abonnement op Audi connect, en dat werkt ook gewoon. Alleen wat kan ik dan met die MMI app op m'n iPhone? Er staat dan de auto is niet verbonden met WLAN?

    Weet iemand ook of ik bepaald soort video's kan afspelen via een SD kaart?

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Video op MMI, Audi Connect, PDC weergave op scherm, S-line emblleem

    Al wat antwoorden:

    1. Video is volledig onmogelijk op MMI Navigation, werkt enkel op MMI Navigation plus.
    2. Met de MMI Connect-app kan je niet veel. De meeste functionaliteit werkt alleen terwijl je telefoon verbonden is met de WiFi-hotspot van je MMI, en dan moet je het (dure) dataplan van de embedded SIM gebruiken. Wat kan je dan: internetradio via de MMI-interface, muziek die op je telefoon staat afspelen via MMI (met een interface, mogelijk enkel Android), en Napster gebruiken ("wauw"). In theorie kan je ook op voorhand bestemmingen naar je MMI pushen via myAudi destinations, maar in de praktijk is dat te traag om nuttig te zijn. Je kan geen data over de wagen zien of communiceren met de wagen op eender welke manier zolang je niet verbonden bent met de WiFi-hotspot.
    3. No idea.
    4. Voor PDC-weergave op het MMI heb je PDC voor en achter nodig. Voor PDC enkel achter is het sinds de facelift niet mogelijk om de weergave aan te zetten via VCDS.

  10. #9
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Video op MMI, Audi Connect, PDC weergave op scherm, S-line emblleem

    Waarschijnlijk staat er "Geen WLAN hotspot verbinding actief". Dat betekent dat je de auto niet als hotspot gebruikt en staat los van de andere connectdiensten. Kan je de connectdiensten wel via my.audi.com gebruiken? Dat zou niet veel anders zijn dan via de app op je iPhone.

    Heb je de auto trouwens wel aangemeld via my.audi.com? Eerder heb ik op dit forum gelezen dat je voor het gebruik van de embedded simkaart voor diverse connectdiensten een apart abonnement moet afsluiten; schijnt nogal duur te zijn dus beter eigen simkaartje in de auto steken. Je MMI-manual geeft trouwens ook de belangrijkste informatie.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •