Pagina 4 van 10 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 198

Onderwerp: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

  1. #61
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Heb je al in de kofferbak gekeken , daar word vaak een sticker geplakt van de tra.
    Bij de ruinte van de reserve band.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  2. #62
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Ja, daar heb ik wel gekeken. Ik heb overigens geen reserveband, want op die plek zit de benzinetank.

  3. #63

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Goedendag allemaal,

    Ik heb sinds vrijdag ook een A3 Etron uit 2016 (met 46000 km op de teller) en ben er erg blij mee.
    Nu valt het mij op dat in de EV modus als de accu vol is een 34 km kan rijden echter in praktijk is dit krap 20 km.
    Ik las dat er een terugroep actie is geweest en dat er een stikker op de accu geplaatst moet worden als deze is uitgevoerd.
    Nu kan ik geen stikker vinden.
    Hoe kan ik er achter komen dat het bij mijn auto gebeurd is of juist nog niet.
    Het is wel een import auto uit Duitsland!
    De wagen heeft wel een keurige onderhoudshistorie met en boekjes en bonnen van de apk.
    Laatst gewijzigd door Jacokwn; 19-10-20 om 16:54.

  4. #64

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    De sticker terzake van de uitvoering van de recall is bij mijn A3 etron uit 2015 zichtbaar onder de afdekplaat van de kofferbak. Je kan gewoon de dealer vragen of deze recall nog openstaat. Mijn auto was ook een dealer onderhouden auto maar de toenmalige eigenaar heeft geen gevolg gegeven aan de oproep van de dealer. De dealer deed daar niet moeilijk over en heeft het herstel gewoon kosteloos uitgevoerd. De recall betrof het mogelijk binnendringen van opspattend water bij de HV accu via de afdichting van de accubak. Bij mijn auto was de HV accu nog in orde zodat alleen de accubak is vervangen. Een EV bereik van 34 km is helaas wel redelijk normaal. Ook bij mijn auto is dat het geval.

  5. #65

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Ik begrijp dat 34 Km normaal is alleen in echte gereden kilometers is het maar 20 km
    Ik haal maar 20km uit een volle accu


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Volgens mij is het te halen EV bereik mede afhankelijk van de te rijden snelheid en rijstijl van de bestuurder en of je bijv. de airco of andere stroomvreters hebt ingeschakeld. Hierover staat op dit forum wel een en ander vermeld.

  7. #67
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Test het nog maar eens uit met een uitgeschakelde verwarming want deze heeft een vermogen van 5Kw en slurpt dus ook aan de HS accu.
    Bij o.a. stadsverkeer en wachttijden bij het stoplicht verbruikt de verwarming best veel vermogen in de tijd gezien nu het buiten kouder wordt.

  8. Ad
  9. #68

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Als je niet echt rustig rijdt (gouden voetje, uitrollen, hypermiling), veel stoppen en optrekken en/of veel snelweg met 95+ km/u met dit koudere weer en verwarming en een 4 jaar oude auto waarvan de accu al aardig is gedegradeerd, kan die 20 km range best wel realstistisch zijn vrees ik...

    Vandaag haalde ik zelf met mijn facelift 2017 model, 32 kilometer, dit was een woon werk rit met 80km/u wegen en snelweg waar ik maar 95km/u reed... 32km is natuurlijk wel al een stukje meer dan 20, maar het kan zeker.

    Je kan bij de dealer wel je capaciteit laten meten. Weet niet of je daar voor moet betalen.
    Je hebt 8 jaar/tot 160000km garantie op de accu, maar pas bij een hele zware degradatie zullen ze hem kosteloos vervangen... Ze spreken over >30 procent capaciteitsverlies.

    Capaciteitsverlies is niet hetzelfde als vermindering van rijbereik.

    Het 1e wordt bepaald door metingen op de accu en is objectief te bepalen.
    Het 2e is van allerlei factoren afhankelijk en daarom niet objectief en/of universeel reproduceerbaar.
    Laatst gewijzigd door allewijn; 19-10-20 om 18:07.

  10. #69

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Dus om een zo hoog mogelijk elektrisch bereik te krijgen zal je dus eigenlijk de kachel/airco unit helemaal moeten uitzetten?

  11. #70

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    710
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Je moet je realiseren dat elk lampje dat brandt en elke ventilator die draait en elke verwarmingsspiraal die gloeit (achterruit, spiegels), energie verbruikt.
    En die energie moet ergens vandaan komen. Uit benzine of accu.

    Met die wetenschap kan je zelf bepalen hoe en waarop je het energieverbruik het best kunt beperken. Je eigen rijstijl is natuurlijk ook een belangrijke factor.
    Tijdig gas los bij naderen van bochten, rotondes en stoplichten om energie terug te winnen is misschien ook iets waar je aan moet wennen.

    Succes.

  12. #71

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Dank voor de reacties.

    Ik ga morgen weer kijken en daarbij zal ik alles uitschakelen wat ik niet nodig heb.
    De woon werkafstand is 13 km enkele reis, daarbij kom ik 5 stoplichten tegen en 1 80 km weg van 6,5 km.
    vandaag heb ik helaas de halverwege de terugweg al op brandstof moeten rijden.
    Het lijkt mij toch wel sterk dat je 40% van het accuvermogen verbruikt aan blower, dag rijverlichting en verwarming.

    Maar goed we gaan het testen morgen zodat ik dat kan uitsluiten of niet natuurlijk.

  13. #72

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    710
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    ...Je eigen rijstijl is natuurlijk ook een belangrijke factor.
    ...
    Zoals ik al zei...

  14. #73

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Vandaag zeer rustig gereden naar het werk en terug.
    Helaas niet geheel elektrisch.
    Vandaag heb ik 24 km elektrisch kunnen rijden.
    Daarbij heb ik geen ac of verwarming gebruikt en de verlichting uitgezet.
    Vanmorgen bij het instappen zou ik volgens de boordcomputer 35 km in de ev stand kunnen rijden.
    11 km verdwijnt gewoon.
    Morgen de dealer maar bellen om de accu door te laten meten.
    Mijn gevoel zegt gewoon dat dit niet goed is.

    Wordt vervolgd..

  15. #74

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Lijkt me idd wel erg weinig als je echt rustig/als een bejaarde hebt gereden... Dan haal ik, ook nu met kouder weer, makkelijk 10km méér.
    Zou de capaciteit idd laten doormeten en informeren naar of de terugroep actie al uitgevoerd is...

  16. #75

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Laat je overigens niet gek maken naar wat anderen zeggen te halen qua EV range met een GTE/E-Tron...
    De theoretische 50km ga je sowieso eigenlijk nooit echt halen als je normaal wil rijden.
    Herfst/winter temperaturen en wind maken ook echt enorm veel uit.
    24km daadwerkelijk behaald, zoals jij zei, zou dus best wel kunnen... Het is wel een beetje weinig. Dat wel...
    Ik denk dat rond de 30~35km op een EV lading in dit jaargetijde reëel is nu?
    Wat vinden andere A3 E-Tron rijders?

  17. #76

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Mee eens. Het EV bereik zit bij momenteel ook tussen de 30 en 35 km.

  18. #77

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Als ik 30 tot 35 km kan halen dan ben ik ook tevreden.
    Maar de wagen is 4 jaar oud en heeft pas 46000 km gelopen waarvan 60% elektrisch. En als ik dan lees hier op het forum dat er wagens zijn met 120000 km en meer en dan nog 30 km halen vindt ik het voor mijn wagen wel erg weinig.

    Ga vandaag de dealer bellen voor een afspraak.

  19. #78
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Gemiddelde opgave klopt wel redelijk, EV bereik vandaag volgens de auto 33 Km. ( is maar een relatief bereik, heeft een relatie tot het verbruik tijdens de vorige ritten )
    Met stadsverkeer en met verlichting-verwarming-ruitenwissers actief, 32 KM echte Km in de praktijk, zonder voorgaande electra verbruikers zou hij bij 15k buitentemperatuur ongeveer 36 Km halen. Auto is nu 5,5 jaar oud, 89.000 Km gereden, waarvan circa 70% elektrisch. ( wordt dagelijks een tot meerdere malen tot 100% opgeladen )


    @Jacokwn Na de voorgaande rit de accu weer 100% " volgetankt" met 7,2 Kw ( verbruik e-motor + alle andere verbruikers in totaal / 32 Km = 225 w Km, alleen e-motor verbruik volgens de app 185 w Km). Hoeveel moet jij bijtanken voor jouw 24 Km zonder actieve verbruikers, dat zou dan maximaal 24 * 185 w = 4,4 Kw moeten zijn, ooit eens gemeten ?

  20. #79

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    27
    Posts
    59
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    Laat je overigens niet gek maken naar wat anderen zeggen te halen qua EV range met een GTE/E-Tron...
    De theoretische 50km ga je sowieso eigenlijk nooit echt halen als je normaal wil rijden.
    Herfst/winter temperaturen en wind maken ook echt enorm veel uit.
    24km daadwerkelijk behaald, zoals jij zei, zou dus best wel kunnen... Het is wel een beetje weinig. Dat wel...
    Ik denk dat rond de 30~35km op een EV lading in dit jaargetijde reëel is nu?
    Wat vinden andere A3 E-Tron rijders?
    Eens, momenteel 31km geschatte range. Hangt er echt enorm vanaf van hoe mijn rijstijl is en wat voor extra stroomverbruikers er aan staan.

    Ik vind 24km overigens wel heel weinig, mijn auto is 5,5 jaar oud en 143d km op de teller, zelfs ik haal een hogere range deze tijd van het jaar...
    Laatst gewijzigd door Lexsis; 22-10-20 om 18:28.

  21. #80

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Deze ochtend, naar mijn werk, met een buitentemp van 9 graden en alle zaken als verwarming, spiegelverwarming etc aan, met voornamelijk 80 en 90 km/u, ook máár een EV range van 28 kilometer gehaald...
    Daarna sprong de brandstof motor aan.
    Dus ook geen denderende score...
    Omdat ik de zomer maanden altijd wel nette scores haal (tot aan ooit 46km een keer echt toe), zal het denk ik/hoop ik niet aan degradatie van mijn accu liggen, maar aan het weer.

    Overigens ook niet vóór - verwarmd want de kak-MyAudi app werkt weer eens slecht... Voorverwarmen (directe start) lukt weer eens niet.
    Lees op Duitse fora dat kennelijk meerderen sinds kort daar weer last van hebben (zowel timer als directe start via de app). Jammer.. Die app faalt best vaak.
    Laatst gewijzigd door allewijn; 23-10-20 om 06:47.

Pagina 4 van 10 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •