Pagina 5 van 10 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 198

Onderwerp: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

  1. #81
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    28km vind ik best nog wel netjes met alles aan. Hoe lang doe je over dat traject?

    Die app is inderdaad een ramp. Is dit nu alleen bij Audi of heeft VW daar dan ook last van.

    Ik kan al weken niet de timer van de standkachel activeren. App al opnieuw geïnstalleerd en account losgekoppeld e.d.


  2. #82

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Die app is idd een ramp.
    Hij deed het afgelopen tijd eindelijk al een tijdje erg goed, maar na de laatste update is het weer helemaal ruk...
    Echt enorm slecht van audi.

    Overigens heb ik nu net identiek dezelfde route terug gereden als die ik vanochtend hierboven omschreef, maar nu lekker 17 graden buiten, dus kachel uit, dakraam fijn open en met dezelfde rijstijl, misschien zelfs nog wel iets vlotter, haalde ik nu 35km op EV...
    Dus temp ietsje hoger scheelt al weer 7 extra km's...

    Hoe lang ik over dat traject deed? Weet niet precies meer, rond de 30 minuten?... Hoe zo?
    Ik kan volgende keer wel even fotootje maken van kort geheugen scherm zodra EV op is/motor aan springt...
    Laatst gewijzigd door allewijn; 23-10-20 om 17:15.

  3. #83
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    De tijd dat de kachel en alle andere voorzieningen aan staan. 34km stadsverkeer of 34 snelweg is kwa tijd verschillend.

  4. #84

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Daar heb je idd een goed punt!
    Ik heb, in circa 2 jaar dat ik de E-tron nu heb, eigenlijk alleen maar volledige ev ladingen opgemaakt op woon-werk achtige ritten met stukje dorp uit-snelweg-stad in.
    Dan haal ik in zomers dus tussen 40 en 46km range, in herfst zoals nu 25 tot 36 en koude winters soms nog wel lager...
    Heb nog nooit eigenlijk een volledige ev lading opgemaakt, waarbij ik me alleen maar in stadsverkeer begaf.
    Mijn gemiddd snelheid op mijn ev ladingen licht dan logisch ook een stuk hoger. Gemiddeld tussen de 75 en 85km/u gemiddeld over zulke trajecten.

    Zijn er mensen hier die volledige ev ladingen op maken in de stad? Dus lagere gemiddelde snelheden, maar wel langere duur, dus langer kachel aan enzo, zoals jij aan haalt?
    Laatst gewijzigd door allewijn; 23-10-20 om 17:44.

  5. #85
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Zie mijn bijdrage van gisteren, was een volledige HS accu lading verbruikt in enkel stadsverkeer.


  6. #86
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Mijn rit is vergelijkbaar met jouw rit. Mijn traject is ong 35 min en de afstand is ong 42km, waarvan 30km (gemiddeld) elektrisch.

  7. #87

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    We halen dan ongeveer allemaal hetzelfde.
    Behalve @Jacokwn die zijn e-tron net heeft en (nog) wat minder lijkt te halen.

  8. Ad
  9. #88

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    @Jacokwn Na de voorgaande rit de accu weer 100% " volgetankt" met 7,2 Kw ( verbruik e-motor + alle andere verbruikers in totaal / 32 Km = 225 w Km, alleen e-motor verbruik volgens de app 185 w Km). Hoeveel moet jij bijtanken voor jouw 24 Km zonder actieve verbruikers, dat zou dan maximaal 24 * 185 w = 4,4 Kw moeten zijn, ooit eens gemeten ?[/QUOTE]

    Het verbruik is bij mijn auto tussen de 240 en 290 kw per kilometer.
    Vandaar dat ik ook weinig km rij in de EV stand

  10. #89

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Je bedoelt 240 en 290 Wh/km. (24 en 29 kWh/100 km).

  11. #90

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Ja dat bedoelde ik inderdaad

  12. #91

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Ik heb mijn auto zojuist naar de dealer gebracht voor het uitvoeren van een grote beurt en heb hun ook gevraagd om de capaciteit van de HS-accu door te meten. Mij is verteld dat zij dit zelf niet kunnen en dat zij daarom de betreffende uitleesgegevens naar Audi Duitsland opsturen, zodat deze de rest capaciteit kan bepalen.
    Wordt vervolgd dus.

  13. #92

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    De meetgegevens zijn binnen. Van de totale capaciteit van de 25ah HV accu is 3 AH verloren gegaan. De auto is 5 jaar oud en de km..stand is 105.000. Het verlies blijft dus binnen de normen.

  14. #93

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    27
    Posts
    59
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Nog best netjes! Die van mij is over een paar maanden aan de beurt en van plan hetzelfde te laten doen.

  15. #94

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Verstandig om de capaciteit periodiek te laten controleren, mede gelet op de verleende garantie van 8 jaar of 160.000 km op de HV accu. De dealer wilde graag haar medewerking verlenen aan mijn verzoek om de HV accu door te meten. Ik kreeg keurig een rapportje mee van de testuitslag em hoefde daarvoor niets te betalen.

  16. #95

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    27
    Posts
    59
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Welke dealer zit jij Barkie? Als ik vragen mag? Mocht die van mij moeilijk doen waar ik het wil laten doen :P

  17. #96

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    In Groningen.

  18. #97
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Die 25ah/AH is de gehele 8,8 kWh accu? Volgens mij is 7,4 kWh te gebruiken voor de actieradius. Dus het verlies van 3ah is dan 14% verlies van de 21ah die je tot je beschikking hebt?

  19. #98

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Ik zou niet weten waaraan de totale 25ah capaciteit gerelateerd is. Wel weet ik dat mijn maximale EV bereik op het display 35 km bedraagt, zodat het EV bereik duidelijk meer dan met 14% is afgenomen.

  20. #99

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    @Barkie het maximale EV indicatie bereik van 35km, is dat NU? Dus met het koude weer? Of was dat afgelopen zomer ook al zo?
    35KM nu, met deze buitentemp en altijd berekend op basis van je voorgaande rit(ten) met verwarming etc, is die 35KM helemaal niet gek. Daar zitten we denk ik allemaal ongeveer op...
    Alleen afgelopen zomer, zeker met airco uit, had je wel 42+ indicatie range mogen zien (als je de voorgaande rit/volledige EV-leeg-rij-cycles lekker rustig aan had gereden. want daarop wordt je indicatie van een volledige lading ingeschat)

    @3165 jij haalt idd een goed punt aan, want standaard zit er natuurlijk in de A3 E-Tron circa 1.4kWh (8.8 - 7.4) die niet 'mee telt/aangesproken wordt'. Die 1.4kWh gebruikt de auto om toch nog eea elektrisch te kunnen doen ook al is hij qua EV-range helemaal leeg (zo kan je bijv. nog altijd volledig elektrisch heel zachtjes weg rollen ook al zegt je EV bereik dat je 0km hebt...)
    Dus ook ik ben wel benieuwd of dat verlies van 3Ah (in het geval van Barkie) direct te vertalen gaat zijn naar een 'X aantal procent' vermindering van je reële EV range of dat dat verlies eerst (deels) gaat zitten in die 1.4kWh die je toch niet echt aan kan spreken).

  21. #100

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Volgens mij kunnen we trouwens zelf ook de capaciteit van onze hoogvoltage accu's bekijken via VCDS...
    Ik heb er eea over gelezen op het Duitse Motor-Talk forum. Maar ik weet nog niet precies hoe.

    Link:
    https://www.motor-talk.de/forum/audi...9#post60299150

    Plaatje van vcds wat ik daar zag:
    Laatst gewijzigd door allewijn; 27-10-20 om 11:22.

Pagina 5 van 10 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •