Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Onderhoud - CNG filters

  1. #1

    Standaard Onderhoud - CNG filters

    Ik heb een Audi a3 G-Tron uit dec 2014.

    Ik heb vaak last van een stotterende motor en cilinder overslag. Dat is allemaal al eens goed schoongemaakt en dan is het probleem ook weer tijdelijk weg. So far so good. Alleen komt het steeds terug.



    Nu kwam ik online iets tegen over het schoonmaken of vervangen van de hoge en lagedruk filter.
    Hier:




    Daar hebben ze het over onderhoud van de CNG reducer filter en de lagedruk filter cardridge. Voor Audi's kan ik hierover niets vinden. Al lijkt het me sterk dat een Audi filter het eeuwige leven heeft. Wat is jullie ervaring hiermee?






    Laatst gewijzigd door Beninho; 17-01-19 om 13:40.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Onderhoud - CNG filters

    Dag Ben,

    Ik heb sinds kort ook een A3 G-tron en had ook last van stotteren. De bougies bleken al 60.000km oud. Die vervangen met originele Audi Bougies, 102euro voor setje van 4..

    Daarna probleem opgelost! Het zou zomaar kunnen dat dat ook bij jou aan de hand is. Hoe oud zijn de bougies?

    Gr, Pat

  3. #3

    Standaard Re: Onderhoud - CNG filters

    Hi Pat,

    Bougies zijn recent vervangen. En in de afgelopen 80.000 km sowieso 2 keer vervangen. Evenals de koppeling, die is al twee keer vervangen in die 80.000 km. Laatste keer hoorde ik dat er vuil ron het spruitstuik zit. Nadat ze dit hadden schoongemaakt ging het ineens weer beter.

    Goed omdat ik nog nooit iets had gehoord over het vervangen van de CNG filters, was ik daar ff benieuwd naar.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Onderhoud - CNG filters

    Dag Ben,

    Blijft toch raar dat de auto zo nu en dan niet goed loopt. Ik neem aan dat de software al uitgelezen is, geen foutmeldingen?

    Ik ga deze week met m'n G-tron naar Audi voor een preventieve controle van de CNG installatie. Gewoon uit veiligheid gezien de 200bar in de tanks. Ik zal eens vragen of er CNG filters in zitten en of die vervangen moeten worden op een bepaald moment.

    Ik laat het je weten.

    Groet

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Onderhoud - CNG filters

    Hi Ben,

    Enige onderhoud wat de monteur me kon vertellen was vervangen/ houdbaarheid van de CNG tanks. Die zijn bij mijn auto goed tot 2034. Ik ben vergeten specifiek te vragen naar de filters. Hij had het daar niet over iig. Ik zie er zo ook geen onder de auto. Keuren van de CNG installatie specifiek is ook niet aan de orde.

    Groet!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Onderhoud - CNG filters

    Probeer een keer benzine Euro98 in plaats van 95 te tanken. Had namelijk hetzelfde probleem en was gelijk opgelost na het tanken van Euro98!

  7. #7
    Audibobeo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Leeftijd
    54
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoud - CNG filters

    Mijn A3 g-tron heeft vorige week de 120 duizend kilometer beurt gehad. Dat heb ik door mijn schoonvader laten doen. Ik had van twee dealers een offerte en het viel hem op dat er geen brandstoffilter vervangen hoeft te worden. Hij heeft het nog nagevraagd bij een dealer in zijn regio en die bevestigde dat. Wat (naast oa vervanging van remvloeistof en bougies) wel in beide offertes stond was benzine injector reiniger. Mijn schoonvader vond dat onzin want als je een premium brandstof tankt is dat niet nodig. Ik heb zelf alsnog zo’n flesje injector reiniger in de halfvolle benzinetank gedaan en deze leeggereden en vervolgens Shell V power getankt.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •