Uitlezen.... Accu nog goed? Vaak kan een slechte accu veel foutmeldingen geven. Met deze kou is dat niet raar
Sinds vanochtend krijg ik een hele reeks aan foutmeldingen te zien en de auto wil ook niet meer starten.
Heb een linkje toegevoegd met het probleem. Hebben jullie wellicht suggesties wat het kan zijn? Auto staat thuis op de oprit, dus kan ook niet naar een garage rijden. Wordt oldschool thuis diagnostiek .
Gaat om een A3 Sportback 1.4tfsi...
https://youtu.be/zn0fAWOjib4
Is niet bijzonder hoog.
Verzonden met Tapatalk Pro.
In bezit van Vagcom & VCP.
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Met andere accu ook geprobeerd uit te lezen.
Verzonden met Tapatalk pro.
In bezit van Vagcom & VCP.
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Steenmarter onder de kap aan het knagen geweest?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
99% zeker dat dit soort storingen veroorzaakt word door een Marter. Ik heb dit in het verleden tot 2 keer toe gehad.
Je zegt dat je auto buiten staat dus dat maakt de kans al groter. In mijn geval kon ik de auto in de noodloop nog naar de garage rijden, maar dat is in jouw geval niet mogelijk helaas.
De werkplaats monteur zei toen der tijd tegen mij dat als je zulk soort storingen alleen in het geval van een marter allemaal tegelijkertijd kunt krijgen.
We zijn er achter dankzij een sherlock homes van de ANWB! Al zijn we er samen heel lang mee bezig geweest...
Het bleek dat de zekering van de Steuergerat weg was! Tevens konden ze uitlezen dat om 00:30uur de stoekhoeksensor was geactiveerd. Volgens de ANWB duiden dit op een poging tot diefstal. De vlegels halen dan de zekering van het steuergerat er uit, pluggen dan hun eigen OBD ding in en duwen dan de zekering terug om eventuele beveiligingen te omzeilen en zo de ecu te overschrijven/activeren vanaf hun eigen apparaat (vertelde de monteur). Dit is ze dus niet gelukt aangezien de auto er nog gewoon stond... ipv dat ze de boel dan netjes en compleet achterlaten, hebben ze de zekering niet teruggeduwd.
Bedankt voor jullie input! Ik hou van forums waar mensen meedenken .
Mag een slotje op .
Mooi dat het opgelost is.
Toch oppassen dat ze niet terug komen.
Verzonden met Tapatalk pro.
In bezit van Vagcom & VCP.
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com