Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Audi Connect + losse data sim

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Audi Connect + losse data sim

    Hallo allen,

    Sinds 26 juni de trotse eigenaar van een Audi A3 Sportback 8V en nu vroeg ik mij het volgende af.

    Bij aflevering werd mij verteld dat Audi Connect 3 maanden gratis is, en dat er daarna betaald voor moet worden. Los daarvan heb je nog het "MMI Connect" waarmee je via de Wifi van de auto webradio kan luisteren etc, ook kan men als je mede passagiers inloggen op de Wifi deze data gebruiken om te internetten etc. Echter moet hiervoor ALTIJD een databundel voor afgesloten worden via myaudi.com.

    Mijn vraag is dus:
    Stel dat ik een sim-only internet kaart in mijn SIM slot doe van het MMI systeem, word de data dan van beide systemen gepakt. (dus het Audi Connect wat 3 maanden gratis is & het MMI Connect waar altijd een databundel voor gekocht moet worden)

    Ben benieuwd... kon het vandaag zelf nog niet uitproberen omdat ik een nano en micro sim heb, en in het SIM slot alleen een grote normale sim in kan.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi Connect + losse data sim

    Eigen SIM kaart zorgt voor kosteloos WiFi gebruik, voor Audi Connect moet je altijd betalen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi Connect + losse data sim

    Voor Audi connect dien je in jouw geval na drie maanden een licentie te kopen waarmee de Audi connect diensten weer beschikbaar zijn. Bij gebruik van een externe sim kaart zal al het data verbruik via de "eigen"sim lopen. Als je geen eigen sim gebruikt zal de geïntegreerde esim worden gebruikt. Connect dataverbruik maakt dan onderdeel uit van de dienst, voor wifi dien je dan databundels apart aan te schaffen.
    Audi A4 Avant (B9 '17) S-Line Edition / S-tronic / Mythos Zwart/ Alcantara/ MMI+/Virtual Cockpit/ Parkeerhulp +/ Achteruitrijcamera / Grootlichtassistent / Smartphone Interface
    Audi A3 SB (8V '15) Proline S / S-Tronic / Mythos Zwart / Alcantara / ASS

  4. #4

    Standaard Re: Audi Connect + losse data sim

    Ik maak gebruik van een losse Tele2 sim kaart met unlimited data icm Audi Connect abbo.
    Werkt goed, alleen soms het (vervelende) probleem dat de MMI 'overschakeld' naar de ingebouwde connect sim (waar geen data bundel op zit) en dan valt internet (radio) en Audi connect dus weg. Iemand enig idee hoe dit te voorkomen is?
    Audi A3 8v 2018

    Dank voor een reactie!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •