Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 46

Onderwerp: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

  1. #21
    Trucker030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    37
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Nu maar hopen dat het goed blijft

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Heb helaas een vervelende mededeling over dit kwaal. Het is jammer genoeg echt de koppakking waar het aan ligt. Ik heb het namelijk ook gehad met mijn 2.0TDI (CUNA).
    Laatst gewijzigd door Sportbak; 30-08-19 om 01:18.

  3. #23
    Bkaelen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sportbak Bekijk Berichten
    Heb helaas een vervelende mededeling over dit kwaal. Het is jammer genoeg echt de koppakking waar het aan ligt. Ik heb het namelijk ook gehad met mijn 2.0TDI (CUNA).
    Das is mooi k*t. Mag ik vragen of je dezelfde symptomen had als ik beschrijf?

  4. #24

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Toch nog problemen dus? Dat de kvs bij koude motor onder de min staat is normaal trouwens. Bij warme motor komt er meer druk op en dan moet hij op nivo staan.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  5. #25
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Kvs nivo check je bij koude motor. Moet dan tussen min en max staan. Normaliter zet je dat dan op max.
    Bij warme motor staat het dan iets boven max, dat is normaal.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Kvs nivo check je bij koude motor. Moet dan tussen min en max staan. Normaliter zet je dat dan op max.
    Bij warme motor staat het dan iets boven max, dat is normaal.
    en is het al opgelost?
    ik heb exact hetzelfde probleem.
    kvs na 200-300 km is het potje leeg en krijg melding stop motor en check koelvloeistof .
    al 4 keer terug naar dealer geweest.
    waterpomp vervangen toen de egr koeler, daarna was de pakking van de egr koeler niet goed.
    en vorige week de kop afgeperst, koppakking vernieuwd en de interkoeler vervangen.
    auto opgehaald en 300 km gereden en het koelvloeistof potje is weer leeg.
    auto wordt vandaag weer opgehaald.

  7. #27
    Bkaelen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Visser911 Bekijk Berichten
    en is het al opgelost?
    ik heb exact hetzelfde probleem.
    kvs na 200-300 km is het potje leeg en krijg melding stop motor en check koelvloeistof .
    al 4 keer terug naar dealer geweest.
    waterpomp vervangen toen de egr koeler, daarna was de pakking van de egr koeler niet goed.
    en vorige week de kop afgeperst, koppakking vernieuwd en de interkoeler vervangen.
    auto opgehaald en 300 km gereden en het koelvloeistof potje is weer leeg.
    auto wordt vandaag weer opgehaald.
    T*ring! Das alle behalve goed. Zo erg is het op dit moment bij mij niet (afkloppen) en eigenlijk ook nog niet zo erg geweest.
    Van het weekend naar de IAA geweest en het kvs-niveau is gedurende de twee dagen niet gedaald. Ik check iedere dag en zie wel dat het niveau daalt, maar de melding heb ik niet meer gehad.
    Nu ben ik nog benieuwder wat er uiteindelijk bij jou uit gaat komen..

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    30-9 de auto terug gekregen. Ze hebben koelvloeistof reservoir vervangen. Is 1000 km goed gegaan. Vandaag eerst het peil gecheckt en die stond op max toen van huis naar Schiphol gereden en terug. Ongeveer 250 km. Rustig op de cruise bij snelheid 100-120. Om 18:30. Wat gegeten en om 21:00 bij het weggaan weer controle lampje aan en motor uit zetten. Koelvloeistof reservoir weer leeg.
    Heb meteen geappt met de werkplaats chef. Morgen gaat hij voor de zesde keer terug

  10. #29

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Visser911 Bekijk Berichten
    30-9 de auto terug gekregen. Ze hebben koelvloeistof reservoir vervangen. Is 1000 km goed gegaan. Vandaag eerst het peil gecheckt en die stond op max toen van huis naar Schiphol gereden en terug. Ongeveer 250 km. Rustig op de cruise bij snelheid 100-120. Om 18:30. Wat gegeten en om 21:00 bij het weggaan weer controle lampje aan en motor uit zetten. Koelvloeistof reservoir weer leeg.
    Heb meteen geappt met de werkplaats chef. Morgen gaat hij voor de zesde keer terug
    Ook met een 2.0 TDI?

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    20
    Kudos
    0

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook een 2.0 TDI. Kan ongeveer een 700 km rijden en krijg dan weer de melding dat het koelvloeistof reservoir leeg is.

  12. #31
    Bkaelen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Al opgelost @Visser911?
    Bij mij was het zaterdag weer flink mis. Melding laag kvs niveau bij koude motor, peil beneden min. Aangevuld tot max en 60 km gaan rijden. Na uitzetten motor weer melding, niveau onder min. Dop voorzichtig open gedraaid en niveau steeg tot ver boven max. Zo gelaten en na 15 min weer gekeken. Wat bleek? Kvs niveau onder min. Volledig leeg. Na opendraaien reservoir geen druk op systeem. Maar weer aangevuld tot tussen min -max en naar garage gereden. Daar bijna aangekomen (rit van 11 km) weer melding van laag kvs niveau. Peil weer ver onder min. Auto achtergelaten en vandaag telefoontje dat ze denken dat het reservoir/de dop de boosdoeners zijn.. morgen verder
    Laatst gewijzigd door Bkaelen; 04-11-19 om 17:01.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    nee nog niet helaas,
    anderhalve week geleden de twee buitenste waterpompen vervangen en thermostaat echter na 500 km weer kvs reservoir leeg.
    kan nu voor de 7e keer terug.
    vermoeden is toch scheur in motorblok.
    als ik meer weet zal ik bericht doen.

  14. #33
    Bkaelen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Visser911 Bekijk Berichten
    nee nog niet helaas,
    anderhalve week geleden de twee buitenste waterpompen vervangen en thermostaat echter na 500 km weer kvs reservoir leeg.
    kan nu voor de 7e keer terug.
    vermoeden is toch scheur in motorblok.
    als ik meer weet zal ik bericht doen.
    Pff, stemt niet echt zonnig..

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    20
    Kudos
    0

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Bij mij is het inmiddels rustig. Wat ik heb gedaan is het volgende. Ik heb de o-ring die in de dop van het expansievat zit vervangen voor een dikkere. En wonder boven wonder heeft dat tot nu toe gewerkt voor mij. Heb inmiddels ook een nieuw expansievat liggen, maar zolang hij vol blijft ga ik er voorlopig niet meer aanzitten. Gok eigenlijk ook dat tot nu toe nog in mijn handjes mag klappen en dat dit waarschijnlijk niet voor andere zal gaan werken.

    Ik heb wel nog iets anders wat er mogelijk ook met het probleem te maken heeft. Bij mij is het namelijk zo dat enkel aan de linkerzijde van de auto de verwarming het doet. Rechterzijde komt enkel koude lucht uit. Heb inmiddels de auto uitgelezen en wat testjes gedaan via VCDS. Lijkt dat de climate control normaal reageert en de flappen die de toevoer van warme lucht regelen ook. Krijg ook geen foutmelding. Dus ik heb nog geen idee waar ik dit moet gaan zoeken maar vermoed dat ik binnenkort het dashboard uit elkaar moet gaan halen.

  16. #35
    Bkaelen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Bizar...Ik hoop voor je dat het daarmee gefixed is!
    Toeval wilt dat ik, nadat dinsdag de dop van het expantievat is vervangen, geen dalend kvs-niveau meer heb. Hij is eenmaal gedaald van max naar min en blijft daar op hangen bij koude motor. Wel nog iedere ochtend met samengeknepen billen onder de motorkap kijken!
    Fingers crossed!

  17. #36
    Bkaelen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Helaas maakt het met de nieuwe dop geen verschil. Langzamerhand echt moedeloos van

  18. #37
    Bkaelen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Al opgelost @Visser911?

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Laatste update:

    2 weken terug heb ik de kachel op hi gezet en de lucht temperatuur gemeten, deze was 44 graden op hi en zodra de airco aanging zakte deze naar 32 graden. dat leek mij voor de Hi stand erg laag. heb daarna een afspraak gemaakt met de duitse dealer en deze heeft de voorste radiateur vervangen (was niet het probleem) en ze hebben toch de kachel radiateur vervangen !!! na vervanging werd het binnen een sauna en moest de kachel op 20 staan ipv 22.5, de lucht uitstroom is nu ook 67.5 graad ipv 44. de kachel radiateur had nagenoeg geen doorstroming meer wat dus resulteerde in mijn probleem.
    heb er al weer 1500 km probleemloos mee gereden.

  20. #39
    Bkaelen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Netjes! Mooi dat het vooralsnog nu opgelost is.
    Update van mijn kant: vorige week is er een nieuwe koppakking geplaatst wat geresulteerd heeft in verhelping van het kvs-probleem

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    174
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: 2.0 TDI Koelvloeistofniveau laag bij koude motor, OK bij warme motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bgeitel Bekijk Berichten
    Bij mij is het inmiddels rustig. Wat ik heb gedaan is het volgende. Ik heb de o-ring die in de dop van het expansievat zit vervangen voor een dikkere. En wonder boven wonder heeft dat tot nu toe gewerkt voor mij. Heb inmiddels ook een nieuw expansievat liggen, maar zolang hij vol blijft ga ik er voorlopig niet meer aanzitten. Gok eigenlijk ook dat tot nu toe nog in mijn handjes mag klappen en dat dit waarschijnlijk niet voor andere zal gaan werken.

    Ik heb wel nog iets anders wat er mogelijk ook met het probleem te maken heeft. Bij mij is het namelijk zo dat enkel aan de linkerzijde van de auto de verwarming het doet. Rechterzijde komt enkel koude lucht uit. Heb inmiddels de auto uitgelezen en wat testjes gedaan via VCDS. Lijkt dat de climate control normaal reageert en de flappen die de toevoer van warme lucht regelen ook. Krijg ook geen foutmelding. Dus ik heb nog geen idee waar ik dit moet gaan zoeken maar vermoed dat ik binnenkort het dashboard uit elkaar moet gaan halen.
    Hmz lijkt dus ook iets met de kachelradiator. Geen zoete lucht binnenin?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •