He Rudi,
Ik zag vandaag ook de optie voorbij komen, heb net een mailtje gedaan naar Audi Rotterdam. Mijn auto komt ook uit Duitsland, dus ben benieuwd naar hun reactie als ik bovenstaande lees. Ik hou je op de hoogte!
Groetjes Robbert
Hallo,
ik ben redelijk nieuw hier en misschien is deze vraag al eens gesteld.
De my audi app geeft de melding dat ik contact moet maken met de dealer om nog meer over mijn auto te weten te komen.
Ben bij de dealer geweest en die zegt mij dat ik een code moet hebben om als hoofdgebruiker te kunnen worden ingesteld.
Mijn auto komt uit Duitsland, en daar bij de dealer vertellen ze me dat de dealer in België me gewoon moet instellen als hoofdgebruiker via mijn email adres dat ik heb opgegeven in de my audi app.
Wat is er nu eigenlijk van,is mijn vraag? Hoe hebben jullie dat gedaan?
Groetjes Rudi
Via webbroswer account op MyAudi aanmaken
Dealer in MyAudi opzoeken en vragen om verificatie
Daarna pas app downloaden en inloggen
Mmi code invoeren was bij mij niet nodig.
Ik heb ook de dealer mail gestuurd. Eerste moest ik langs komen 5min later kreeg in mail van zn collega en alles werkt weer.
De pin code had ik al en die kan ik zien bij FUNCTIES (Voertuig verbonden) op de i
Vandaag bij de dealer langs geweest om mij als hoofdgebruiker te verifiëren.
Na accepteren van voorwaarden en het doorlopen van meerdere stappen, was het zo gepiept.
Het duurde al met al zo'n 10 minuten.
Belangrijk om te weten:
- ingestelde (voorkeursdealer) in myaudi, moet dezelfde zijn als waar jij jezelf laat verifiëren
- mTAN code (om verificatieproces af te ronden) moet binnenkomen op een 06-nummer of een emailadres. Let op: dit emailadres mag geen hotmail, gmail o.i.d. zijn
Owja, ook ik heb een import uit Duitsland. Geen enkel probleem
Hoi bedankt voor je reactie,
ik krijg op de laptop, niet op de telefoon dus, de status van de privacy-instellingen van dit voertuig wordt hier niet weergegeven. Online services werken mogelijk niet, omdat in het voertuig de knop "Gegevens verzenden" is uitgeschakeld.
geen idee waar ik dit moet vinden in de auto, maar dat van een hotmail of dergelijke daar hebben ze hier bij de dealer niks van gezegd hoor, ik maandag nog eens contact opnemen met de dealer hier en eens luisteren wat ze te zeggen hebben.
groetjes
Mijn MyAudi app geeft niets weer over dat ik 'contact moet maken met mijn dealer' om nog meer over mijn auto te weten te komen...
Maar wat moet ik dan nog meer te weten komen?
Bij mij (A3 E-Tron) zie ik alles al over mijn auto in de app. Ik kan al mijn uitrustingsgegevens altijd al inzien en mijn Audi dealer is gekoppeld.
Daar kan ik mijn serviceschema's, extra werkzaamheden, voertuigdocumentatie, garantie, etc. inzien.
Hoort er (door een update?) nog meer mogelijk te zijn?
En gisteren en vandaag doet de MyAudi app ineens helemaal niks meer. Laatste verbinding was gisteren zegt hij. Ververst niet meer, zie dus geen actuele gegevens zoals hoe vol de E-Tron geladen is, kan geen timers en klimatisering meer instellen, geen locatie op gps waar de auto staat, etc. Etc.
Voordat ik de auto uit MyAudi ga verwijderen, hoofdgebruiker verwijderen, opnieuw toevoegen etc etc: meer mensen hier nu last van?
@Morris1973: Maar doet de werking het bij jou wel? Jij hebt het enkel over 'instabiel'...
Ik heb dat voorheen niet ervaringen, na de laatste update een tijdje geleden deed mijn Myaudi (android) app het eingelijk altijd fantastisch (ik weet wel dat heel veel mensen klagen over instabiliteit, maar dat ging bij mij altijd goed). Ik maakte er elke dag gebruik van.
Ik heb een A3 E-Tron, dus checkte elke dag hoe vol de accu's zaten, stelde een laadtimer in en/of startte een voorklimatisering. Deed het altijd.
Maar nu kan ik dus helemaal niks meer zien! Hij ververst niet meer en blijft de oude info geven van zijn laaste verbinding van eergisteren.
Als ik op het scherm van boven naar beneden swipe om te verversen, zegt hij 'gegevens geactualiseerd' en kan ik klikken op 'nu gegevens van voertuig oproepen'.
Als ik dat doe blijf ik een tijdje een rood ronddraaiend cirkeltje zien met actualiseren, en na verloop van tijd krijg ik de melding 'oproepen niet mogelijk'...
Ja, ansich werkt het wel. Ik kan inloggen en raadplegen. Ik heb geen etron en of standkachel, dus veel meerwaarde biedt dat connect gebeuren mij niet. Wat mij dus wel opviel, is dat bestemmingen niet meer via internet bij mijn auto aankomen.
Misschien dat het opnieuw installeren jouw probleem verhelpt, maar van andriod heb ik geen verstand. Ik ben zo’n Apple boy.
Edit: Ik kon mijn plasje niet ophouden :-)
Heb toch maar weer de A3 helemaal uit MyAudi gewist (was hier wat huiverig over, omdat toen ik de auto net kocht en het probeerde, hij vaak niet meer opnieuw toegevoegd kon worden omdat hij zei dat de kilometerstand niet klopte, die je in moet voeren na je chassisnummer, ter verificatie).
Toch maar gedaan, en BAM, alles werkt weer keurig!
Er is natuurlijk sinds kort wat nieuws in de app gekomen over de 'E-Tron Charging Service', wat zsm geïntegreerd gaat worden zodat je in de app laadpalen kan zoeken, tarieven, een abonnementje kan afsluiten via Audi, etc. etc.
Ze zullen de servers wel flink aan het update zijn.
Komt de stabiliteit wel ten goede. De app was voor de A3 E-Tron vroeger echt een ondergeschoven kindje wat slecht werkte. Nu er meerdere E-Tron types zijn, wordt de app ook ineens erg belangrijk voor Audi.
Fijn dat het met zoiets simpels als verwijderen en weer toevoegen gefixed is.
Ik duik vh weekend weer eens in dat bestemmingengedoe. Het irriteert dat het zomaar niet meer werkt.
@Morris1973, ik gebruik de bestemmingoptie zelf nooit. Ik wil het even voor je testen of het bij mij werkt, hoe doe ik dat/wat bedoel je precies wat nu bij jou niet werkt?
5C2842C5-A3E2-4AE5-850A-C4B089A1598B.jpg
In de app kun je een bestemming zoeken en dan naar je auto sturen. In de auto kun je dan via AudiConnect de bestemming importeren. Dat laatste werkt niet meer sinds een week.