Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: S3 thermostaat lek

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    46
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard S3 thermostaat lek

    Hallo Iedereen,

    In 2014 heb ik mijn eerste audi gekocht, een s3 sedan.
    Heel fijne wagen, rijdt heel fijn en is snel.
    Was er over het algemeen heel tevreden over wat ook mag voor een wagen voor deze prijsklasse.
    Ongeveer een 6 maanden na aankoop ben ik naar de garage gegaan omdat ik bemerkte dat mijn koelvloeistofpeil net iets onder het minimum stond, ze hebben daar bijgevuld maar verder niets over gezegd dus ik ging er ook vanuit dat de wagen van fabriek af zo geleverd was met een beetje te weinig. Geen enkel probleem.
    Ongeveer een jaar later heb ik dan mijn eerste melding gekregen dat ik aan de kant moest gaan staan, motor stilleggen en koelvloeistofpeil nakijken.
    Gelukkig was ik in de buurt van de garage en hebben ze het weer mooi aangevuld en maakten ze er niet veel uit, ik moest het in het oog houden.
    Afgelopen zomer alweer een melding gekregen en is het koelvloeistof weer aangevuld maar ondertussen is de wagen allang uit waarborg.
    Drie maanden later heb ik weer de melding gekregen en ben ik zelf een bus koelvloeistof gaan kopen en heb ik zelf bijgevuld, de wagen is nu op een punt gekomen dat er ongeveer om de 6 weken moet bijgevuld worden.
    Afgelopen vrijdag ben ik naar de garage geweest en hebben ze een diagnose gedaan en blijkt dat de thermostaat lekt.
    De wagen is nu 4 jaar en 7 maanden ongeveer en heeft maar 20200km op de teller.
    Op het internet heb ik gelezen dat dit een gekend probleem is bij de s3's.
    Ik weet nu ook dat als ik meer km's had gereden ik wss het probleem binnen de twee jaar zou hebben ondervonden en het in garantie had kunnen laten herstellen.
    Toch vind ik het enorm teleurstellend voor een premium merk dat ze hun verantwoordelijkheid niet opnemen en dit probleem niet erkennen.
    Heb in de garage gezegd dat het niet normaal is voor een wagen met dit aantal km's maar dan krijg ik als antwoord dat de wagen al 4,5 jaar oud is.
    Voor mij komt dit over als wij verkopen slechte kwaliteit, het is normaal dat audi na 4 jaar zulk een problemen krijgt.
    Heb vrijdag eveneens het bestek gekregen voor de herstelling en vind het om achterover te vallen.
    Interactieve functie 185,38 euro excl. btw dan nog!
    Kuehlregle (thermostaat neem ik aan?) 390 euro excl. btw...
    Dit zijn maar twee dingen uit de lijst, het totaalbedrag is 1286,85 excl. btw.
    Wat denken jullie? Is het de moeite om audi hierover te contacteren?
    Volgens mij gaat het niets verschil maken maar proberen kan nooit kwaad denk ik aan de andere kant?!

    Zijn hier nog mensen die hetzelfde probleem aan de hand gehad hebben?

    Persoonlijk vertrouw ik de wagen niet meer echt

    Mvg,

    spo0n
    Laatst gewijzigd door spo0n; 25-02-19 om 21:42.

  2. #2

    Standaard Re: S3 thermostaat lek

    Geen idee wat de wetgeving in Belgie is hieromtrent.. Contact met Audi zelf heeft niet zoveel zin, naar verwachting is in Belgie de wetgeving ook zo dat je dit zult moeten bespreken met de dealer waar je komt en waar je nu 1286ex hebt moeten aftikken. Een coulance-regeling lijkt mij zo op het eerste gezicht wel zo fair. Slinger Google even aan om te zien hoe dit soort dingen in België worden afgehandeld. Dat zal wel beginnen met overleg, gevolgd door een aangetekende brief.. Aan de ene kant balen dat de dealer niet pro-actief heeft meegedacht, aan de andere kant heb je zelf blijkbaar 4 jaar doorgereden met een auto waarvan je wist dat er koelvloeistof uit liep. Helaas zijn zulke flinke prijzen en tarieven zijn te verwachten bij de dealer.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    46
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 thermostaat lek

    Is waar ik heb er te lang met gereden maar ben iedere keer als er te weinig koelvloeistof in was naar de garage geweest dus waren ze op de hoogte en is het aan hun om verdere actie te ondernemen.
    Heb toen gezegd dat het niet normaal was dat er peil zakt aangezien het een gesloten circuit is.
    Nu besef ik dat ze het iedere keer van hun afgeschud hebben.
    Dan zeggen ze dat de vloeistof een beetje kan verdampen of een beetje verbruiken, dat het normaal is.
    Mss maar eens opnieuw met de garage gaan praten, volgende week moet de wagen binnen voor herstelling.

  4. #4
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 thermostaat lek

    Je zou ook eens via facebook bij audi je verhaal doen. Vriend van me heeft dat een keer gedaan en dan worden ze heel snel ondanks dat hij zijn A38v bij een handelaar had gekocht. 💪 success
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  5. #5
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 thermostaat lek

    Hoe lang had je garantie op de auto? Zoals je het beschrijft lijkt het er sterk op dat de problemen al veel eerder zijn ontstaan, maar dat het uiteindelijk steeds erger is geworden. Ik zou het gesprek met de dealer nog eens aangaan dat het probleem al eerder is ontstaan, hoogstwaarschijnlijk toen nog in de garantieperiode. Bewijzen zal je het niet kunnen, maar als dat het geval is, valt het gewoon onder de garantie.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus


  6. #6

    Standaard Re: S3 thermostaat lek

    Hier ook zelfde probleem gehad.
    Auto was net geen 3 jaar maar had 62000 km .sorry meneer enkel garantie tot 60000km.
    Kostenplaatje vervangen thermostaat en waterpomp 1100 euro.
    Van de belgische invoerder moet je zeker niets verwachten had deze ook gecontacteerd.
    Positieve is dat de gebruikte onderdelen nu wel veranderd zijn van materiaal en dit dus niet meer zal voorvallen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •