Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Fiets-achterklepdrager ervaringen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Fiets-achterklepdrager ervaringen

    Hi allen.

    Tijdens het aanschaf traject van mijn A3 bij de dealer gaf de verkoper aan dat een achterklep drager voor fietsen een prima alternatief was tov van een trekhaak en drager.

    Na ontvangst nog eens contact gehad met de verkoper en die gaf aan, de meeste passen wel, ook als er staat dat ze niet passen, daar twijfel ik aan, zeker vanwege de spoiler.
    Hoewel onze oosterburen gek zijn op fietsdragers voor op de achterklep. het zou dus niet zo lastig hoeven zijn maar ik ben dus nog wat sceptisch

    Ik kan wel wat dragers vinden maar ben vooral benieuwd of jullie goede ervaringen hebben met bepaalde merken.

    Het zou dan gaan om dit soort modellen: https://www.dragershop.nl/fietsendra...12-heden-30127

    Daarbij wel op zoek naar iets voor langere afstanden, dus vooral vakanties en dergelijke

    ben benieuwd
    Laatst gewijzigd door Vickery; 25-02-19 om 14:43.

  2. #2
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Fiets-achterklepdrager ervaringen

    Ik had op onze A3 P zo’n achterklep drager. Het werkt op zich wel maar de fiets komt heel hoog boven de auto uit.
    Ik heb vervolgens toch maar een trekhaak gemonteerd maar zonder bedrading. Dus gebruikte toen zo’n schaar fietsendrager voor op de kogel.
    Nu bij de A3 8V (cabrio en sportback hebben we beide een afneembare org trekhaaken dit is toch echt beter en je kunt gewoon 150km/h met twee racefietsen erop💪
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Fiets-achterklepdrager ervaringen

    dank voor je reactie!

    ik heb liever dat ze wat hoger op/boven de auto uitkomen dan voor de lichten en nummerplaat zitten.

    Echter wat je aangeeft; kon je met de klepdrager die je gebruikte geen 150? is dit afgeraden of simpelweg niet comfortabel/vertrouwd?

  4. #4
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Fiets-achterklepdrager ervaringen

    Nou dan begint het te klapperen en ik vertrouwde de kleine beugeltjes niet die tussen de scharnieren bij het dak klemmen. Bij de kentekenplaat zit het goed vast met moeren maar aan bovenkant klik je het zo in. Verder is 150 tot 160km/h bij mijn nieuwe drager toch ook vaak het maximum. Zeker als het waait en met veel vrachtverkeer. Ik moet er niet aan denken dat mijn 10.000€ kostende fietsen van de achterdrager af waaien of dat het carbonbreekt.

    Verder weet ik niet wat de verzekering zal zeggen. Volgens mij zijn er in bv Duitsland nu al max snelheden met fietsendragers. (Weet niet zeker)

    Success iig met je keuze
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Fiets-achterklepdrager ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svkaster Bekijk Berichten
    Nou dan begint het te klapperen en ik vertrouwde de kleine beugeltjes niet die tussen de scharnieren bij het dak klemmen. Bij de kentekenplaat zit het goed vast met moeren maar aan bovenkant klik je het zo in. Verder is 150 tot 160km/h bij mijn nieuwe drager toch ook vaak het maximum. Zeker als het waait en met veel vrachtverkeer. Ik moet er niet aan denken dat mijn 10.000€ kostende fietsen van de achterdrager af waaien of dat het carbonbreekt.

    Verder weet ik niet wat de verzekering zal zeggen. Volgens mij zijn er in bv Duitsland nu al max snelheden met fietsendragers. (Weet niet zeker)

    Success iig met je keuze
    Bedankt weer voor je input!

    Ik heb gelukkig geen fietsen van 10.000 euro maar ik vind het wel prettig als het gewoon veilig is.

    Ik denk dat de fietsen gewoon op het dak gaan, dan heb ik ook wat meer mogelijkheden als er ooit nog een koffer op moet.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •