Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Krakende voortrein

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2017
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Krakende voortrein

    Na circa 3 jaar en 30.000km hoor ik een krakend geluid uit de voortrein van mijn A3 SB. Het doet zich voor bij in-en uitveren over een drempel, dus twee keer "krak-krak".
    Het doet zich alleen voor als het koud is (< 10gr ongeveer). Hij is er nu vier (!) keer voor bij mijn AUDI-dealer geweest maar zij weten de oorzaak niet en vinden dat ik er maar mee moet leren leven (voor mij niet acceptabel). Alle keren hebben zij de draagarmrubbers ingevet, maar hij kraakt dan op het eind van de dag als ik de auto opgehaald heb nog even hard als toen ik hem 's-morgens bracht. E.e.a. duidt wel op een probleem met een rubber gezien de link met lage temperatuur (?). Wie herkent dit probleem (ik zal toch niet de enige zijn) en wie had een oplossing?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Krakende voortrein

    In m'n vorige A3 SB had ik exact hetzelfde probleem. Bij elke beurt aangegeven bij de dealer en precies zoals jij al aangeeft kreeg ik hem netjes elke keer opnieuw ingevet mee. Dit hield het dan of even of wat langer vol maar komt altijd terug. Wel eens een opmerking over gemaakt, maar aangezien het lease is vinden ze het leuker om rekeningen te maken in plaats van echt naar de oorzaak te kijken.

    Sinds vorig jaar een nieuwe A3 limousine daar exact hetzelfde probleem na + - 35.000km. Staat voor half mei weer een beurt gepland, dan nog maar eens aangeven en zeuren.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Krakende voortrein

    Kijk even op volgend draadje, ik heb hier enkele comments gepost over dit probleem.
    https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1807662

    Invetten werkt inderdaad maar op heel korte termijn, bij mij zijn alle 4 de draagarmen volledig vervangen aan de vooras. Nu na 70k km op de nieuwe draagarmen slechts een zeer klein gekraak dat terug is gekomen, bijna nooit hoorbaar

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Krakende voortrein

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renzo Bekijk Berichten
    Kijk even op volgend draadje, ik heb hier enkele comments gepost over dit probleem.
    https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1807662

    Invetten werkt inderdaad maar op heel korte termijn, bij mij zijn alle 4 de draagarmen volledig vervangen aan de vooras. Nu na 70k km op de nieuwe draagarmen slechts een zeer klein gekraak dat terug is gekomen, bijna nooit hoorbaar
    Thanks, in je link geef je aan dat alleen de rubbers zijn vervangen niet de complete draagarmen zelf?
    Bij mij staat er nu 60K op de teller en is denk bij + - 45K gekomen.

    Anyway, 10 mei gaat hij voor een beurt… dan gaan we het wel weer meemaken wat ze eraan gaan doen.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Krakende voortrein

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door base86 Bekijk Berichten
    Thanks, in je link geef je aan dat alleen de rubbers zijn vervangen niet de complete draagarmen zelf?
    Bij mij staat er nu 60K op de teller en is denk bij + - 45K gekomen.

    Anyway, 10 mei gaat hij voor een beurt… dan gaan we het wel weer meemaken wat ze eraan gaan doen.
    Om eerlijk te zijn, weet ik het niet meer exact of het de heel arm was of enkel de rubbers, waarschijnlijk enkel de rubbers.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    82
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Krakende voortrein

    Volgens mij is de instructie van Audi: 1 keer invetten en indien het gekraak daarna terugkomt worden de rubber/bussen vervangen. Zo is het ook bij mijn A3 gedaan. Nu kraakt het echt een stuk minder
    A3 2015 SB 1.4 TFSI CoD s-line veel opties, 190pk met lpg
    A1 2014 SB 1.4 TFSI CoD Pro line S

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Krakende voortrein

    @Burghard: In het A3 8V Problemen / kritiekpunten topic is hier ook al veel over gesproken.
    Ik heb dit euvel zelf ook zeeeer recent gehad en het is keurig verholpen bij de dealer.
    Lees oa mijn reactie: https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1849219

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2017
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Krakende voortrein

    Bedankt voor je bericht. Ik heb zojuist Audi Nederland gesproken en ook die houden het af. Ze zeggen dat de oplossing vanuit de fabriek moet komen en dat ze "op antwoord wachten". Het gaat om modeljaar 2012! Hier op het forum vind ik inderdaad twee oplossingen: 1) de silentblokken vervangen, zowel de voorste als de achterste bij ieder wiel, dus 4 st in totaal 2) Iemand geeft zelfs zijn kenteken zodat de dealer kan zien wat de oplossing was (1-SLN-16). Beide zaken heb ik ook mijn dealer voorgelegd maar die nam het niet serieus (moest lachen om het Forum in het algemeen, maar zelf geen oplossing weten, tja...)Misschien kun je beide zaken aan jouw dealer voorleggen. Mogelijk neemt die het wat serieuzer. Als er een oplossing komt horen we het graag.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •