Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: A3 G-Tron automaat schakelt naar 'vrij'

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard A3 G-Tron automaat schakelt naar 'vrij'

    Hoi,

    Sinds een maand in het bezit van een prachtige Audi A3 G-tron uit 2014 met zo地 86.000 kilometer op de teller. Na een maandje probleemloos te hebben getoerd nu toch 2 keer een vervelend probleempje. Zo kwam ik afgelopen zondag van de rotonde en reed ik met een gangetje van 20/30 weg, maar opeens maakte de auto nog wel toeren, maar hoe hard ik het pedaal ook indrukte, hij ging niet meer vooruit. Ik stond niet te gassen als een idioot maar volgens mij zat hij rond 2500 rpm en toen ging ie nog niet vooruit.

    Pas toen ik de auto helemaal tot stilstand had laten komen midden op straat, het toerental had laten zakken, kon ik weer wegrijden.

    Nu heb ik het een keer eerder gehad, toen reed ik 50/60 maar schonk ik er verder geen aandacht aan, dacht dat het aan mij lag. De omstandigheden afgelopen zondag waren normaal, niet heel warm buiten en ik had een toertje gemaakt waarbij ik een uur lang gemiddeld zo地 40 a 50 over dijkweggetjes had gereden. Er waren ook geen meldingen in het display te zien.

    Heb niet zo地 trek dat dit nog een keer gebeurt. Mijn vorige auto was een Fiat Panda CNG handgeschakeld en daar had ik bij de aanschaf geen BOVAG garantie bij gekocht en daar had ik in de eerste maanden zoveel problemen mee dat ik bij deze tweede auto wel die garantie heb aangeschaft.

    Echter ben ik benieuwd of jullie dit probleem kennen en waar ik aan moet denken? Ik heb rondgekeken en lees over hele revisies etc. Maar met zo地 relatief nieuwe auto met maar 86000 op de teller lijkt me dat flauwekul.

    Of... kat in de zak gekocht?

    Groet! Erik

  2. #2

    Standaard re: A3 G-Tron automaat schakelt naar 'vrij'

    Ik herken je verhaal wel. Ik heb het twee keer gehad, maar dat was al bij stilstand of bijna stilstand voor een rotonde. Bij het wegrijden, wel toeren, geen aandrijving. Motor even weer op stationair toerental laten komen en klaar.
    Heb er verder geen aandacht aan besteed, maar vreemd was het wel.
    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD Pro Line S (8VA) (2015) | Briljantzwart | S-tronic
    VW Golf 7 GTI Performance (2014) | Carbon Steel Grey | DSG
    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI (8PA) (2009) | Ijszilver Metallic | S-tronic | S-line

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •