Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Nieuw s-line stuur maar verkeerde kleur?

  1. #1
    vincent1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    72
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Nieuw s-line stuur maar verkeerde kleur?

    Goedenavond,

    Ik ben een van de zovelen die het is overkomen. Vorige week is mijn stuur gestolen van mijn audi a3 8V bwj 2013 model 2014.
    Bij schadebedrijf Van Mossel in Tilburg de schade laten repareren. Echter tot mijn verbazing zat er welliswaar een nieuw stuur in, maar een andere kleur dan de kleur dat ik er voorheen in had zitten. Ik had een zwart (afgevlakt) s-line stuur. Er zit nu een zilverkleurige op.
    Bij het schadebedrijf werd mij verteld dat men op basis van het chassisnummer het nieuwe stuur is besteld (code 2PF).
    Er wordt bij hoog en laag beweerd dat dit het stuur is dat bij de auto hoort. Gelukkig heb ik een foto van het interieur voordat het stuur gestolen was en kunnen aantonen dat er een zwart stuur op zat.
    Helaas kunnen ze niets meer voor mij betekenen. Dit is namelijk het stuur volgens hen.
    Mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft of wellicht hetzelfde heeft meegemaakt.

    Foto 1+2 is het stuur dat er nu in is gemonteerd. Foto 3 het artikelnummer volgens audi. Foto 4 mijn originele stuur.

    Hoop dat iemand mij vanaf het forum hiermee kan helpen, want ik vind dit simpelweg vreemd.

    grijs 1.jpggrijs 2.jpgkleurcode.jpgzwart stuur.jpg
    Laatst gewijzigd door vincent1981; 09-05-19 om 20:04.

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuw s-line stuur maar verkeerde kleur?

    Misschien is het stuur al eerder vervangen ?!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3
    vincent1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    72
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Nieuw s-line stuur maar verkeerde kleur?

    Jij bent inderdaad de zoveelste die dat al vraagt Dat zou natuurlijk kunnen, dat weet ik niet. Ik neem aan dat je bedoelt dat het stuur bij de vorige eigenaar al een x is gestolen en destijds een zwarte variant erin heeft gekregen?

  4. #4

    Standaard Re: Nieuw s-line stuur maar verkeerde kleur?

    Er is geen puur zwarte variant voor jouw auto, er zijn maar 2 afgevlakte geperforeerde stuurwielen: met en zonder schakelflippers. Sowieso vind ik foto 2 in z'n geheel een grauwe tint hebben. Was het oude stuur niet gewoon glanzender zwart geworden door middeltjes(bewust of onbewust)/slijtage/vervuiling?

  5. #5
    vincent1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    72
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Nieuw s-line stuur maar verkeerde kleur?

    Het grauwe van foto 2 is het nieuwe stuur. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat foto 4 (zwart) is gekomen door middeltjes en slijtage. Stuur was simpelweg gewoon zwart.
    Hoe kom je erbij dat er maar 2 soorten zijn voor dit type auto? Doel je dan dat alle stuurtjes de kleur hebben op foto 2 (=zilver/grijs)?


  6. #6

    Standaard Re: Nieuw s-line stuur maar verkeerde kleur?

    Ik doel op het feit dat er voor een A3 8V 2014 maar twee soorten stuurwielen afgevlakt+geperforeerd zijn: met of zonder schakelflippers. Beide maar in één kleuruitvoering beschikbaar: zwart/zilver. Staat gewoon in het onderdelensysteem. Je pook is ook best wel shiny op die foto, dat is 'ie nieuw ook niet. Los van de middeltjes of vervuiling, na 171kkm gaat zo'n stuurwiel er ook wel anders uitzien.

  7. #7
    vincent1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    72
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Nieuw s-line stuur maar verkeerde kleur?

    Sorry, maar de laatste opmerking is echt kolder. Alsof het leder volledig zwart kleurt vanwege verjaring. Mijn vraag was of mensen hier ervaring mee hebben. Je ziet duidelijk aan de foto's dat er kleurverschil is in beide sturen. Ieder andere a3 8v zwart uitgevoerd heeft fabrieksaf een zwart stuur erin. Niet ontstaan door vieze handjes of middeltjes.
    Mijn vraag is dat ook of er inderdaad maar 1 stuur beschikbaar is in een bepaalde kleur, en indien ja, hoe het dan komt dat ik een zwart stuur erin had zitten.
    Laatst gewijzigd door vincent1981; 10-05-19 om 09:33.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Nieuw s-line stuur maar verkeerde kleur?

    Hier hetzelfde meegemaakt. Behalve de kleur voelt het materiaal ook anders aan, en dat is niet alleen omdat die nieuw is.

  10. #9
    vincent1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    72
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Nieuw s-line stuur maar verkeerde kleur?

    De eerste die bevestiging geeft dat ik niet gek ben. Heb al 2 audi dealer gebeld en beweren bij hoog en laag dat dit het originele stuur is. heb jij nog navraag gedaan hoe het kan dat er een ander stuur op zit? Dank voor je reactie btw

  11. #10
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuw s-line stuur maar verkeerde kleur?

    Kan maar één verklaring bedenken: het geleverde stuurwiel is NIET de 8V0 419 091 R RRI.
    Dit nummer is wel het (enig) juiste nummer, en zou soul (=zwart) / zilver, en mét badge moeten zijn volgens etka. Vandaar dat de dealers zo zeker zijn van dit nummer.
    Maar het geleverde (grijze) stuur lijkt mij dus niet overeen te komen met dit nummer, pickfout van het magazijn misschien. Enige manier om daarachter te komen is stuur demonteren en het nummer ervan aflezen.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 11-05-19 om 00:19.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  12. #11
    vincent1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    72
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Nieuw s-line stuur maar verkeerde kleur?

    Dank voor je reactie. Ik heb nog een verklaring. Er zijn zoveel s-line stuurtjes gestolen de afgelopen tijd dat audi is overgestapt op een goedkopere variant van het stuur.
    Probleem is dat ik bij geen audi dealer een verklaring kan vinden. Op de eerste foto zie je een andere audi die ook een stuur miste. Stond bij een ander schadebedrijf. Ook hier hetzelfde type stuur besteld en voila.. ook grijs.
    Ik kom helaas geen steek verder met de jacht naar een zwart stuur. Hoop dat dit topic in de toekomst een verklaring kan geven van een ander persoon met dezelfde ervaring als ik.

  13. #12
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuw s-line stuur maar verkeerde kleur?

    Ook in de laatste versie van Etka (wordt wekelijks geüpdatet) staat nog steeds "soul (zwart)/zilver" bij dit onderdeelnummer 8V0 419 091 R RRI. Audi gaat niet de kleur veranderen onder hetzelfde onderdeelnr.
    Hier kun je een stuur met dit nummer zien op foto's, ook van de nummersticker en waar die zich bevindt. Stuur hoeft er niet uit, alleen de claxon/airbag. Zou ik zeker even (laten?) doen, dan heb je wellicht bewijs dat er een pickfout is gemaakt.

    https://bt-cars.pl/kierownice/1979-a...l-srebrny.html
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  14. #13

    Standaard Re: Nieuw s-line stuur maar verkeerde kleur?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincent1981 Bekijk Berichten
    Dank voor je reactie. Ik heb nog een verklaring. Er zijn zoveel s-line stuurtjes gestolen de afgelopen tijd dat audi is overgestapt op een goedkopere variant van het stuur.
    Probleem is dat ik bij geen audi dealer een verklaring kan vinden. Op de eerste foto zie je een andere audi die ook een stuur miste. Stond bij een ander schadebedrijf. Ook hier hetzelfde type stuur besteld en voila.. ook grijs.
    Ik kom helaas geen steek verder met de jacht naar een zwart stuur. Hoop dat dit topic in de toekomst een verklaring kan geven van een ander persoon met dezelfde ervaring als ik.
    Hoe is dit afgelopen?

  15. #14
    vincent1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    72
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Nieuw s-line stuur maar verkeerde kleur?

    Nog steeds een raadsel. Niemand die het kan verklaren en beweren dat deze kleur bij mijn auto hoort. 20 meter verder loop ik langs dezelfde A3 met zwart interieur en zwart stuur. Ik hoop dat het forum uiteindelijk uitsluitsel zou kunnen geven.

  16. #15

    Standaard Re: Nieuw s-line stuur maar verkeerde kleur?

    misschien heb je een Aliexpress stuur? ;-)

  17. #16

    Standaard Re: Nieuw s-line stuur maar verkeerde kleur?

    Of je verkoopt dit stuur en koopt een oude...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •