Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: S3, storingen 4x bobine

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard S3, storingen 4x bobine

    Na diagnose volgende storingen.
    P2302 secundary circuit for ignition coil 1
    P2305 secundary circuit for ignition coil 2
    P2308 secundary circuit for ignition coil 3
    P2311 secundary circuit for ignition coil 4
    U1123 databus error
    P0198 oil temp sensor signal to high
    P0196 oil temp sensor implausible signal

    Heb de bobines vervangen en ook de motorkabelboom. Heeft niks geholpen.

    Nu denk ik nog aan 2 opties
    -kabelboom motorcompartiment breuk ergens?
    -ecu is defect?

    Iemand hier nog een vergelijkbaar probleem gehad?

  2. #2

    Standaard re: S3, storingen 4x bobine

    Als je de kabelboom van de bobines al hebt vervangen zou deze storing eruit moeten zijn als het tenminste aan de bekabeling lag. Heb je echt de gehele bekabeling van bobine stekker t/m ingang op de ecu vervangen?? Slechte massakabel kan het dan ook niet meer zijn want deze heb je dan ook in handen gehad en vervangen.

    Als bovenstaande 100% gedaan is zou ik het zoeken in je ecu.
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 01-06-19 om 10:05.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

    Hallo vintiem. Ik heb de complete motorkabelboom van ecu tot bobines vervangen. Ik denk als de ecu kapot is dat hier dan een reden voor moet zijn. Misschien een kortsluiting in de kabelboom van de MotorRUIMTE.. dat deze vervolgens de ecu heeft beschadigt. (Een nieuwe ecu zou dan denk ik ook kapotgaan)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

    Of is kabelboom motorRUIMTE te ver gezocht. Hier had ik enkele draden gerepareerd namelijk.

  5. #5
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

    Gerepareerd als in stuk gegaan door schade of door sluiting dus gesmolten ? Dan kan de ECU misschien wel een optater hebben gehad als het in dezelfde circuit zit.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    De auto heeft schade gehad. Nieuwe blok . En enkele kabels van de MotorRuimte zijn gerepareerd.(crashsensorkabel/claxonkabel etc waren beschadigt) .. De auto startte en de motor liep ook normaal. En na een paar dagen kwamen allerlei nieuwe storingen. Zoals motor valt uit als je de koplamp aanzet of als je de motorkap vergrendelt. En ook alle 4 de bobines die een storing geven.. ik zit nu dus te twijfelen of het de ecu is of toch ergens anders een kabelbreuk. Ik weet niet of de motorruimtekabel dit soort storingen kan geven. (KABEL VAN DE MOTOR ZELF HEB IK VERVANGEN. HIER LAG HET NIET AAN.)

    Moet er bij zeggen. Als ik de linker koplamp loskoppel dan valt de motor niet meer uit. Dus in die circuit is er al denk ik iets mis. (Deze kabels zien er oke uit) maar bobinestoringen blijven bestaan..
    Laatst gewijzigd door tom; 13-06-19 om 11:50.

  7. #7
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emrahdtc Bekijk Berichten
    Moet er bij zeggen. Als ik de linker koplamp loskoppel dan valt de motor niet meer uit. Dus in die circuit is er al denk ik iets mis. (Deze kabels zien er oke uit) maar bobinestoringen blijven bestaan..
    Al een andere koplamp geprobeerd?
    Voor het zelfde geld zit er in de koplamp een kortsluiting
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

    Nee. Wel koplamp losgekoppeld.. maar dit heeft geen effect gehad dus op de bobinestoringen.

  10. #9
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emrahdtc Bekijk Berichten
    Nee. Wel koplamp losgekoppeld.. maar dit heeft geen effect gehad dus op de bobinestoringen.
    En welke storing komt er als 1ste in het scherm (dus effe alles wissen en dan de storingen checken )
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    8 Faults Found:
    15170 - Engine Oil Temp. Sensor (G8)
    P0198 00 [039] - Signal too High
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 55564 km
    Date: 2019.05.22
    Time: 12:40:05

    Engine speed: 0.00 /min
    Normed load value: 0.0 %
    Vehicle speed: 0 km/h
    Coolant temperature: 12 °C
    Intake air temperature: 17 °C
    Ambient air pressure: 1020 mbar
    Voltage terminal 30: 11.699 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Engine: operating status: ES
    STATE_LS_SAE[1]: INI
    T_AST_SAE: 0 s
    MAP_MES_SAE: 101 kPa
    Lambda probe voltage: bank 1: probe 1 (broadband probe): 1.997 V
    FAC_TPS_1_SAE: 16.015625 %
    FUP_H_SAE: 580.0 kPa

    15171 - Engine Oil Temp. Sensor (G8)
    P0196 00 [039] - Implausible Signal
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 55564 km
    Date: 2019.05.22
    Time: 12:54:45

    Engine speed: 1103.00 /min
    Normed load value: 17.3 %
    Vehicle speed: 0 km/h
    Coolant temperature: 17 °C
    Intake air temperature: 18 °C
    Ambient air pressure: 1020 mbar
    Voltage terminal 30: 13.457 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Engine: operating status: IS
    STATE_LS_SAE[1]: OL_ERR
    T_AST_SAE: 25 s
    MAP_MES_SAE: 53 kPa
    Lambda probe voltage: bank 1: probe 1 (broadband probe): 1.997 V
    FAC_TPS_1_SAE: 15.625000 %
    FUP_H_SAE: 5380.0 kPa

    17178 - Databus
    U1123 00 [039] - Received Error Message
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 6
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 55564 km
    Date: 2019.05.22
    Time: 12:54:11

    Engine speed: 0.00 /min
    Normed load value: 0.0 %
    Vehicle speed: 0 km/h
    Coolant temperature: 12 °C
    Intake air temperature: 19 °C
    Ambient air pressure: 1020 mbar
    Voltage terminal 30: 11.386 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Drivetrain coordinator: ACC fault status-ACC is active despite EPB deceleration: No
    Drivetrain coordinator: ACC fault status-ACC active: although TSK passive: No
    Drivetrain coordinator: ACC fault status-Start off or stop request at stopping speed not set: No
    Drivetrain coordinator: ACC fault status-Start off and stop request sent simultaneously: No
    Drivetrain coordinator: ACC fault status-ACC active: although limiter active: No
    Drivetrain coordinator: ACC fault status-ACC reactivates itself after locking: No
    Drivetrain coordinator: ACC fault status-ACC sends undefined signals: No
    Drivetrain coordinator: ACC fault status-ACC active although main switch off: No
    Drivetrain coordinator: ACC fault status-ACC is active despite driver braking: No
    Drivetrain coordinator: ACC fault status-ACC is active despite ESP/ASR passive sampling: No
    Drivetrain coordinator: brake fault status-Deceleration sensor not available: No
    Drivetrain coordinator: brake fault status-Deceleration sensor malfunction: No
    Drivetrain coordinator: brake fault status-ESP system error: No
    Drivetrain coordinator: brake fault status-ESP system malfunction due to inaccurate engine torque: No
    Drivetrain coordinator: brake fault status-ESP indicates TSK message consistency error: No
    Drivetrain coordinator: brake fault status-TSK/ESP handshake error: No
    Drivetrain coordinator: brake fault status-ESP automatic engagement malfunction: No
    Drivetrain coordinator: brake fault status-Brake light implausible: No

    19875 - No Communication with ABS Brake Control Module
    U0121 00 [167] - -
    MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 55564 km
    Date: 2019.05.22
    Time: 12:40:01

    Engine speed: 0.00 /min
    Normed load value: 0.0 %
    Vehicle speed: 0 km/h
    Coolant temperature: 12 °C
    Intake air temperature: 17 °C
    Ambient air pressure: 1020 mbar
    Voltage terminal 30: 11.699 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Engine: operating status: ES
    ECU_STATE: ENG_STOP
    Engine oil temperature: 12.0 °C
    Time since engine start: 0.0 s
    T_ES: 13 min
    Cruise control switch actuation-Main switch: not activated
    Cruise control switch actuation-Setting: not activated
    Cruise control switch actuation-Activation: not activated
    Cruise control switch actuation-Status: OK
    Cruise control switch actuation-Accelerate: not activated
    Cruise control switch actuation-Decelerate: not activated
    Cruise control switch actuation-Cancel: not activated
    Cruise control switch actuation-Main switch hardware: operated
    Cruise control switch actuation-Coding: plausible
    Cruise control switch actuation-Limit function: not selected
    Cruise control switch actuation-Limit button: not activated
    Cruise control switch actuation-Main switch CAN: operated
    Cruise control switch actuation-Large increment: not activated
    Cruise control switch actuation-Control component verified: Yes
    STATE_ERR_ABC_PRED: 0

    15060 - Secondary Circuit for Ignition Coil 1
    P2302 00 [101] - Malfunction
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 55564 km
    Date: 2019.05.22
    Time: 12:54:21

    Engine speed: 1385.25 /min
    Normed load value: 14.9 %
    Vehicle speed: 0 km/h
    Coolant temperature: 12 °C
    Intake air temperature: 18 °C
    Ambient air pressure: 1020 mbar
    Voltage terminal 30: 11.035 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Engine: operating status: IS
    STATE_LS_SAE[1]: OL_CDN
    T_AST_SAE: 0 s
    MAP_MES_SAE: 45 kPa
    Lambda probe voltage: bank 1: probe 1 (broadband probe): 1.997 V
    FAC_TPS_1_SAE: 15.625000 %
    FUP_H_SAE: 8380.0 kPa

    15062 - Secondary Circuit for Ignition Coil 3
    P2308 00 [101] - Malfunction
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 55564 km
    Date: 2019.05.22
    Time: 12:54:21

    Engine speed: 1385.25 /min
    Normed load value: 14.9 %
    Vehicle speed: 0 km/h
    Coolant temperature: 12 °C
    Intake air temperature: 18 °C
    Ambient air pressure: 1020 mbar
    Voltage terminal 30: 11.035 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Engine: operating status: IS
    STATE_LS_SAE[1]: OL_CDN
    T_AST_SAE: 0 s
    MAP_MES_SAE: 45 kPa
    Lambda probe voltage: bank 1: probe 1 (broadband probe): 1.997 V
    FAC_TPS_1_SAE: 15.625000 %
    FUP_H_SAE: 8380.0 kPa

    15063 - Secondary Circuit for Ignition Coil 4
    P2311 00 [101] - Malfunction
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 55564 km
    Date: 2019.05.22
    Time: 12:54:21

    Engine speed: 1388.00 /min
    Normed load value: 13.7 %
    Vehicle speed: 0 km/h
    Coolant temperature: 12 °C
    Intake air temperature: 18 °C
    Ambient air pressure: 1020 mbar
    Voltage terminal 30: 11.171 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Engine: operating status: IS
    STATE_LS_SAE[1]: OL_ERR
    T_AST_SAE: 0 s
    MAP_MES_SAE: 42 kPa
    Lambda probe voltage: bank 1: probe 1 (broadband probe): 1.997 V
    FAC_TPS_1_SAE: 15.234375 %
    FUP_H_SAE: 8300.0 kPa

    15061 - Secondary Circuit for Ignition Coil 2
    P2305 00 [101] - Malfunction
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 55564 km
    Date: 2019.05.22
    Time: 12:54:21

    Engine speed: 1388.00 /min
    Normed load value: 13.7 %
    Vehicle speed: 0 km/h
    Coolant temperature: 12 °C
    Intake air temperature: 18 °C
    Ambient air pressure: 1020 mbar
    Voltage terminal 30: 11.171 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Engine: operating status: IS
    STATE_LS_SAE[1]: OL_ERR
    T_AST_SAE: 0 s
    MAP_MES_SAE: 42 kPa
    Lambda probe voltage: bank 1: probe 1 (broadband probe): 1.997 V
    FAC_TPS_1_SAE: 15.234375 %
    FUP_H_SAE: 8300.0 kPa

    Readiness: 1110 0001

    (Abs fouten komen vanwege nieuwe abspomp. Deze is nog niet ingeleerd)
    Laatst gewijzigd door tom; 13-06-19 om 11:52.

  12. #11
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

    Ik lees dat je de motorkabelboom al vervangen hebt
    De pin bezetting van de stekkers waren allemaal goed ?

    En dan met name van de databus
    Deze krijgt zoals je kunt lezen verkeerde info.....

    Ik weet niet exact wie wat krijgt en of geeft (sensoren, bobines)

    Ik zou eerst eens alle pinnen/kabels en dan met name van de databus controleren ....

    De nieuwe/,gebruikte kabelboom
    Kwam deze van het nieuwe blok of zelfde blok code?


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

    Hallo Kevin, De pinbezetting van de motorkabelboom is in orde. Deze kabelboom hoort bij de nieuwe blok. Zowel de kabelboomnummer als blokcode is identiek aan de oude..
    De auto liep ook prima.. voor een paar dagen.
    Ik zal morgen nog even kijken naar de databus of ik iets geks kan zien. Databus is gewoon de originele van de auto verder.

    Gr

  14. #13
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emrahdtc Bekijk Berichten
    Hallo Kevin, De pinbezetting van de motorkabelboom is in orde. Deze kabelboom hoort bij de nieuwe blok. Zowel de kabelboomnummer als blokcode is identiek aan de oude..
    De auto liep ook prima.. voor een paar dagen.
    Ik zal morgen nog even kijken naar de databus of ik iets geks kan zien. Databus is gewoon de originele van de auto verder.

    Gr
    Oke

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

    Hallo kevin,

    Heb inmiddels enkele storingen kunnen oplossen. Was een kabelbreuk bij de olietemperatuursensor op de carterpan

    Nu is de enigste storing die opkomt de abs (19875) deze is nog niet ingeleerd(ben de lange code kwijt)

    Als ik echter de auto start komen de bobinestoringen en databus error (17178) opnieuw terug.

    Kan dit volgens jou komen doordat de abs niet is ingeleerd?

    Ik wil langs de dealer zodat ze online de abs kunnen coderen. Echter kan dit pas over 2 weken en de ingebouwde motorblok heeft nog 1 week om in te kunnen ruilen mocht deze kapot zijn.
    Laatst gewijzigd door emrahdtc; 13-06-19 om 11:40.

  16. #15

    Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

    Dan zoek je een andere dealer.. Mogelijk kunnen andere VAG-dealers dat met hun apparatuur ook.

  17. #16
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

    @emrahdtc

    Ik zou idd net wat Raz0r aangeeft naar een andere VAG-dealer gaan
    En even duidelijk aangeven
    Wat jou probleem is omtrent jou blok
    (week de tijd om hem retour te sturen)

    Ik snap dat men niet alla minuut je kunnen helpen
    Maar binnen enkele dagen moet dat toch te realiseren zijn
    Desnoods op een zaterdag....



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •