Resultaten 1 tot 16 van de 16
    1. #1

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2012
      Posts
      54
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4

      Standaard S3, storingen 4x bobine

      Na diagnose volgende storingen.
      P2302 secundary circuit for ignition coil 1
      P2305 secundary circuit for ignition coil 2
      P2308 secundary circuit for ignition coil 3
      P2311 secundary circuit for ignition coil 4
      U1123 databus error
      P0198 oil temp sensor signal to high
      P0196 oil temp sensor implausible signal

      Heb de bobines vervangen en ook de motorkabelboom. Heeft niks geholpen.

      Nu denk ik nog aan 2 opties
      -kabelboom motorcompartiment breuk ergens?
      -ecu is defect?

      Iemand hier nog een vergelijkbaar probleem gehad?

    2. #2

      Standaard re: S3, storingen 4x bobine

      Als je de kabelboom van de bobines al hebt vervangen zou deze storing eruit moeten zijn als het tenminste aan de bekabeling lag. Heb je echt de gehele bekabeling van bobine stekker t/m ingang op de ecu vervangen?? Slechte massakabel kan het dan ook niet meer zijn want deze heb je dan ook in handen gehad en vervangen.

      Als bovenstaande 100% gedaan is zou ik het zoeken in je ecu.
      Laatst gewijzigd door Vintiem; 01-06-19 om 09:05.

    3. #3

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2012
      Posts
      54
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4

      Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

      Hallo vintiem. Ik heb de complete motorkabelboom van ecu tot bobines vervangen. Ik denk als de ecu kapot is dat hier dan een reden voor moet zijn. Misschien een kortsluiting in de kabelboom van de MotorRUIMTE.. dat deze vervolgens de ecu heeft beschadigt. (Een nieuwe ecu zou dan denk ik ook kapotgaan)

    4. #4

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2012
      Posts
      54
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4

      Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

      Of is kabelboom motorRUIMTE te ver gezocht. Hier had ik enkele draden gerepareerd namelijk.

    5. #5
      A6 Black Optic's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2014
      Posts
      1.335
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6

      Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

      Gerepareerd als in stuk gegaan door schade of door sluiting dus gesmolten ? Dan kan de ECU misschien wel een optater hebben gehad als het in dezelfde circuit zit.
      Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
      Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
      Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


    6. #6

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2012
      Posts
      54
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4

      Standaard

      De auto heeft schade gehad. Nieuwe blok . En enkele kabels van de MotorRuimte zijn gerepareerd.(crashsensorkabel/claxonkabel etc waren beschadigt) .. De auto startte en de motor liep ook normaal. En na een paar dagen kwamen allerlei nieuwe storingen. Zoals motor valt uit als je de koplamp aanzet of als je de motorkap vergrendelt. En ook alle 4 de bobines die een storing geven.. ik zit nu dus te twijfelen of het de ecu is of toch ergens anders een kabelbreuk. Ik weet niet of de motorruimtekabel dit soort storingen kan geven. (KABEL VAN DE MOTOR ZELF HEB IK VERVANGEN. HIER LAG HET NIET AAN.)

      Moet er bij zeggen. Als ik de linker koplamp loskoppel dan valt de motor niet meer uit. Dus in die circuit is er al denk ik iets mis. (Deze kabels zien er oke uit) maar bobinestoringen blijven bestaan..
      Laatst gewijzigd door tom; 13-06-19 om 10:50.

    7. #7
      Kevin1980's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2012
      Leeftijd
      39
      Posts
      3.816
      Kudos
      95
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

      Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emrahdtc Bekijk Berichten
      Moet er bij zeggen. Als ik de linker koplamp loskoppel dan valt de motor niet meer uit. Dus in die circuit is er al denk ik iets mis. (Deze kabels zien er oke uit) maar bobinestoringen blijven bestaan..
      Al een andere koplamp geprobeerd?
      Voor het zelfde geld zit er in de koplamp een kortsluiting
      Gr Kevin
      A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
      A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

    8. Ad
    9. #8

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2012
      Posts
      54
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4

      Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

      Nee. Wel koplamp losgekoppeld.. maar dit heeft geen effect gehad dus op de bobinestoringen.

    10. #9
      Kevin1980's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2012
      Leeftijd
      39
      Posts
      3.816
      Kudos
      95
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

      Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emrahdtc Bekijk Berichten
      Nee. Wel koplamp losgekoppeld.. maar dit heeft geen effect gehad dus op de bobinestoringen.
      En welke storing komt er als 1ste in het scherm (dus effe alles wissen en dan de storingen checken )
      Gr Kevin
      A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
      A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

    11. #10

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2012
      Posts
      54
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4

      Standaard

      8 Faults Found:
      15170 - Engine Oil Temp. Sensor (G8)
      P0198 00 [039] - Signal too High
      Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00000001
      Fault Priority: 2
      Fault Frequency: 1
      Mileage: 55564 km
      Date: 2019.05.22
      Time: 12:40:05

      Engine speed: 0.00 /min
      Normed load value: 0.0 %
      Vehicle speed: 0 km/h
      Coolant temperature: 12 °C
      Intake air temperature: 17 °C
      Ambient air pressure: 1020 mbar
      Voltage terminal 30: 11.699 V
      Unlearning counter according OBD: 40
      Engine: operating status: ES
      STATE_LS_SAE[1]: INI
      T_AST_SAE: 0 s
      MAP_MES_SAE: 101 kPa
      Lambda probe voltage: bank 1: probe 1 (broadband probe): 1.997 V
      FAC_TPS_1_SAE: 16.015625 %
      FUP_H_SAE: 580.0 kPa

      15171 - Engine Oil Temp. Sensor (G8)
      P0196 00 [039] - Implausible Signal
      Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00000001
      Fault Priority: 2
      Fault Frequency: 1
      Mileage: 55564 km
      Date: 2019.05.22
      Time: 12:54:45

      Engine speed: 1103.00 /min
      Normed load value: 17.3 %
      Vehicle speed: 0 km/h
      Coolant temperature: 17 °C
      Intake air temperature: 18 °C
      Ambient air pressure: 1020 mbar
      Voltage terminal 30: 13.457 V
      Unlearning counter according OBD: 40
      Engine: operating status: IS
      STATE_LS_SAE[1]: OL_ERR
      T_AST_SAE: 25 s
      MAP_MES_SAE: 53 kPa
      Lambda probe voltage: bank 1: probe 1 (broadband probe): 1.997 V
      FAC_TPS_1_SAE: 15.625000 %
      FUP_H_SAE: 5380.0 kPa

      17178 - Databus
      U1123 00 [039] - Received Error Message
      Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00000001
      Fault Priority: 6
      Fault Frequency: 1
      Mileage: 55564 km
      Date: 2019.05.22
      Time: 12:54:11

      Engine speed: 0.00 /min
      Normed load value: 0.0 %
      Vehicle speed: 0 km/h
      Coolant temperature: 12 °C
      Intake air temperature: 19 °C
      Ambient air pressure: 1020 mbar
      Voltage terminal 30: 11.386 V
      Unlearning counter according OBD: 40
      Drivetrain coordinator: ACC fault status-ACC is active despite EPB deceleration: No
      Drivetrain coordinator: ACC fault status-ACC active: although TSK passive: No
      Drivetrain coordinator: ACC fault status-Start off or stop request at stopping speed not set: No
      Drivetrain coordinator: ACC fault status-Start off and stop request sent simultaneously: No
      Drivetrain coordinator: ACC fault status-ACC active: although limiter active: No
      Drivetrain coordinator: ACC fault status-ACC reactivates itself after locking: No
      Drivetrain coordinator: ACC fault status-ACC sends undefined signals: No
      Drivetrain coordinator: ACC fault status-ACC active although main switch off: No
      Drivetrain coordinator: ACC fault status-ACC is active despite driver braking: No
      Drivetrain coordinator: ACC fault status-ACC is active despite ESP/ASR passive sampling: No
      Drivetrain coordinator: brake fault status-Deceleration sensor not available: No
      Drivetrain coordinator: brake fault status-Deceleration sensor malfunction: No
      Drivetrain coordinator: brake fault status-ESP system error: No
      Drivetrain coordinator: brake fault status-ESP system malfunction due to inaccurate engine torque: No
      Drivetrain coordinator: brake fault status-ESP indicates TSK message consistency error: No
      Drivetrain coordinator: brake fault status-TSK/ESP handshake error: No
      Drivetrain coordinator: brake fault status-ESP automatic engagement malfunction: No
      Drivetrain coordinator: brake fault status-Brake light implausible: No

      19875 - No Communication with ABS Brake Control Module
      U0121 00 [167] - -
      MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00000001
      Fault Priority: 2
      Fault Frequency: 1
      Mileage: 55564 km
      Date: 2019.05.22
      Time: 12:40:01

      Engine speed: 0.00 /min
      Normed load value: 0.0 %
      Vehicle speed: 0 km/h
      Coolant temperature: 12 °C
      Intake air temperature: 17 °C
      Ambient air pressure: 1020 mbar
      Voltage terminal 30: 11.699 V
      Unlearning counter according OBD: 40
      Engine: operating status: ES
      ECU_STATE: ENG_STOP
      Engine oil temperature: 12.0 °C
      Time since engine start: 0.0 s
      T_ES: 13 min
      Cruise control switch actuation-Main switch: not activated
      Cruise control switch actuation-Setting: not activated
      Cruise control switch actuation-Activation: not activated
      Cruise control switch actuation-Status: OK
      Cruise control switch actuation-Accelerate: not activated
      Cruise control switch actuation-Decelerate: not activated
      Cruise control switch actuation-Cancel: not activated
      Cruise control switch actuation-Main switch hardware: operated
      Cruise control switch actuation-Coding: plausible
      Cruise control switch actuation-Limit function: not selected
      Cruise control switch actuation-Limit button: not activated
      Cruise control switch actuation-Main switch CAN: operated
      Cruise control switch actuation-Large increment: not activated
      Cruise control switch actuation-Control component verified: Yes
      STATE_ERR_ABC_PRED: 0

      15060 - Secondary Circuit for Ignition Coil 1
      P2302 00 [101] - Malfunction
      Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00000001
      Fault Priority: 2
      Fault Frequency: 1
      Mileage: 55564 km
      Date: 2019.05.22
      Time: 12:54:21

      Engine speed: 1385.25 /min
      Normed load value: 14.9 %
      Vehicle speed: 0 km/h
      Coolant temperature: 12 °C
      Intake air temperature: 18 °C
      Ambient air pressure: 1020 mbar
      Voltage terminal 30: 11.035 V
      Unlearning counter according OBD: 40
      Engine: operating status: IS
      STATE_LS_SAE[1]: OL_CDN
      T_AST_SAE: 0 s
      MAP_MES_SAE: 45 kPa
      Lambda probe voltage: bank 1: probe 1 (broadband probe): 1.997 V
      FAC_TPS_1_SAE: 15.625000 %
      FUP_H_SAE: 8380.0 kPa

      15062 - Secondary Circuit for Ignition Coil 3
      P2308 00 [101] - Malfunction
      Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00000001
      Fault Priority: 2
      Fault Frequency: 1
      Mileage: 55564 km
      Date: 2019.05.22
      Time: 12:54:21

      Engine speed: 1385.25 /min
      Normed load value: 14.9 %
      Vehicle speed: 0 km/h
      Coolant temperature: 12 °C
      Intake air temperature: 18 °C
      Ambient air pressure: 1020 mbar
      Voltage terminal 30: 11.035 V
      Unlearning counter according OBD: 40
      Engine: operating status: IS
      STATE_LS_SAE[1]: OL_CDN
      T_AST_SAE: 0 s
      MAP_MES_SAE: 45 kPa
      Lambda probe voltage: bank 1: probe 1 (broadband probe): 1.997 V
      FAC_TPS_1_SAE: 15.625000 %
      FUP_H_SAE: 8380.0 kPa

      15063 - Secondary Circuit for Ignition Coil 4
      P2311 00 [101] - Malfunction
      Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00000001
      Fault Priority: 2
      Fault Frequency: 1
      Mileage: 55564 km
      Date: 2019.05.22
      Time: 12:54:21

      Engine speed: 1388.00 /min
      Normed load value: 13.7 %
      Vehicle speed: 0 km/h
      Coolant temperature: 12 °C
      Intake air temperature: 18 °C
      Ambient air pressure: 1020 mbar
      Voltage terminal 30: 11.171 V
      Unlearning counter according OBD: 40
      Engine: operating status: IS
      STATE_LS_SAE[1]: OL_ERR
      T_AST_SAE: 0 s
      MAP_MES_SAE: 42 kPa
      Lambda probe voltage: bank 1: probe 1 (broadband probe): 1.997 V
      FAC_TPS_1_SAE: 15.234375 %
      FUP_H_SAE: 8300.0 kPa

      15061 - Secondary Circuit for Ignition Coil 2
      P2305 00 [101] - Malfunction
      Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00000001
      Fault Priority: 2
      Fault Frequency: 1
      Mileage: 55564 km
      Date: 2019.05.22
      Time: 12:54:21

      Engine speed: 1388.00 /min
      Normed load value: 13.7 %
      Vehicle speed: 0 km/h
      Coolant temperature: 12 °C
      Intake air temperature: 18 °C
      Ambient air pressure: 1020 mbar
      Voltage terminal 30: 11.171 V
      Unlearning counter according OBD: 40
      Engine: operating status: IS
      STATE_LS_SAE[1]: OL_ERR
      T_AST_SAE: 0 s
      MAP_MES_SAE: 42 kPa
      Lambda probe voltage: bank 1: probe 1 (broadband probe): 1.997 V
      FAC_TPS_1_SAE: 15.234375 %
      FUP_H_SAE: 8300.0 kPa

      Readiness: 1110 0001

      (Abs fouten komen vanwege nieuwe abspomp. Deze is nog niet ingeleerd)
      Laatst gewijzigd door tom; 13-06-19 om 10:52.

    12. #11
      Kevin1980's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2012
      Leeftijd
      39
      Posts
      3.816
      Kudos
      95
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

      Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

      Ik lees dat je de motorkabelboom al vervangen hebt
      De pin bezetting van de stekkers waren allemaal goed ?

      En dan met name van de databus
      Deze krijgt zoals je kunt lezen verkeerde info.....

      Ik weet niet exact wie wat krijgt en of geeft (sensoren, bobines)

      Ik zou eerst eens alle pinnen/kabels en dan met name van de databus controleren ....

      De nieuwe/,gebruikte kabelboom
      Kwam deze van het nieuwe blok of zelfde blok code?


      Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
      Gr Kevin
      A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
      A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

    13. #12

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2012
      Posts
      54
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4

      Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

      Hallo Kevin, De pinbezetting van de motorkabelboom is in orde. Deze kabelboom hoort bij de nieuwe blok. Zowel de kabelboomnummer als blokcode is identiek aan de oude..
      De auto liep ook prima.. voor een paar dagen.
      Ik zal morgen nog even kijken naar de databus of ik iets geks kan zien. Databus is gewoon de originele van de auto verder.

      Gr

    14. #13
      Kevin1980's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2012
      Leeftijd
      39
      Posts
      3.816
      Kudos
      95
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

      Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emrahdtc Bekijk Berichten
      Hallo Kevin, De pinbezetting van de motorkabelboom is in orde. Deze kabelboom hoort bij de nieuwe blok. Zowel de kabelboomnummer als blokcode is identiek aan de oude..
      De auto liep ook prima.. voor een paar dagen.
      Ik zal morgen nog even kijken naar de databus of ik iets geks kan zien. Databus is gewoon de originele van de auto verder.

      Gr
      Oke

      Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
      Gr Kevin
      A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
      A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

    15. #14

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2012
      Posts
      54
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4

      Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

      Hallo kevin,

      Heb inmiddels enkele storingen kunnen oplossen. Was een kabelbreuk bij de olietemperatuursensor op de carterpan

      Nu is de enigste storing die opkomt de abs (19875) deze is nog niet ingeleerd(ben de lange code kwijt)

      Als ik echter de auto start komen de bobinestoringen en databus error (17178) opnieuw terug.

      Kan dit volgens jou komen doordat de abs niet is ingeleerd?

      Ik wil langs de dealer zodat ze online de abs kunnen coderen. Echter kan dit pas over 2 weken en de ingebouwde motorblok heeft nog 1 week om in te kunnen ruilen mocht deze kapot zijn.
      Laatst gewijzigd door emrahdtc; 13-06-19 om 10:40.

    16. #15

      Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

      Dan zoek je een andere dealer.. Mogelijk kunnen andere VAG-dealers dat met hun apparatuur ook.

    17. #16
      Kevin1980's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2012
      Leeftijd
      39
      Posts
      3.816
      Kudos
      95
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

      Standaard Re: S3, storingen 4x bobine

      @emrahdtc

      Ik zou idd net wat Raz0r aangeeft naar een andere VAG-dealer gaan
      En even duidelijk aangeven
      Wat jou probleem is omtrent jou blok
      (week de tijd om hem retour te sturen)

      Ik snap dat men niet alla minuut je kunnen helpen
      Maar binnen enkele dagen moet dat toch te realiseren zijn
      Desnoods op een zaterdag....



      Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
      Gr Kevin
      A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
      A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •