Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 40

Onderwerp: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Audiforummers,

    Mijn 2017 A3 E-Tron is een heerlijke wagen, alleen die rijhoogte hè!...
    Hij staat qua looks echt te hoog op zijn pootjes en ook in bochten merk je (te) veel rol.
    jammer dat, ondanks dat hij compleet S-Line is, ze de rijhoogte bij de E-Tron niet aan hebben gepast vanuit de fabriek)

    Wil hem deze maand verlagen en qua hoogte mag hij er hetzelfde uit komen te zien als een S-Line A3 of nét een klein tikje lager.
    De Eibach Pro kit (E10-15-021-15-22) zou volgens mij dan de interessante optie zijn (ik zoek niet perse andere dempers, dus enkel lagere veren is goed).

    Op het forum gezocht te hebben lees ik wel wat over andere E-Tronners die dit van plan waren, maar allemaal lang geleden (denk toen de E-Tron in 2015 net als leasebak door sommigen verkregen werd).

    Dus nu twee vragen:

    - Waar kan ik hem qua prijs en vakkundigheid interessant laten plaatsen in mijn buurt (ik woon op Goeree-Overflakkee, dus net boven Zeeland)
    (ik kwam zelf in Breda Tuningcenter Lowering tegen, maar die heeft volgens mij geen eigen pand en doet dit op zaterdagen er bij oid...)

    - Wie heeft rij-ervaringen met deze specifieke setup en kan mij er voor-en nadelen over vertellen?

    Daarnaast zoek ik nog spoorverbreders, om de wielkasten na de verlaging mooi op te vullen.
    Voorkant 10mm per kant / Achterkant 16-20mm per kant.

    Dus wie deze spacers nog in 5x112, naaf 57.1 met bouten heeft liggen!?

    Ik hoor graag/bedankt.


  2. #2
    EJ Quattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    39
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    ik heb nog spacers liggen. zal eens kijken welke maten.....
    RS6 C7 Dynamic Plus
    Ex: S4 Avant 3.0TFSI Quattro, A4 Avant 2.0TFSI Quattro, Corrado 2.0 16V, Golf 5 GTI 292pk

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Wauw, heel graag EJ. Want die passen natuurlijk sowieso niet op je A4 ivm de andere naafmaat.
    Let me know!!!

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Elke garage kan dat. Niets exotisch aan een A3, het is gewoon een Golf. Alleen goed laten uitlijnen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    vincent1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    72
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Wil je een goeie, dan naar vagtechniek in Nuenen. Stukje rijden maar binnen 2 uurtjes klaar. Wel nog even laten uitlijnen


  6. #6
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Ik heb bij Biesheuvel in Nieuwendijk een Eibach Bilstein set er onder laten zetten. Min 30mm met Bilstein B8 dempers.
    Veren zijn volgens mij gelijk aan die onder een Passat 4-mortion worden geplaatst.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    @A3165 heb jij dat ook onder een A3 E-tron laten plaatsen?
    (volgens mij heb jij zelf een A6?)

  8. Ad
  9. #8
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    @A3165 heb jij dat ook onder een A3 E-tron laten plaatsen?
    (volgens mij heb jij zelf een A6?)
    Ja, onder een A3 e-tron inderdaad. Daarnaast staat er een A6 Allroad en nog een A3 8p voor de deur.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    @A3165 nice! Waarom heb jij gekozen voor dempers en niet enkel voor verlagingsveren op de originele dempers?
    Hoe bevalt het rijgedrag tov hoog-op-zijn-poten-origineel?

  11. #10
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    @A3165 nice! Waarom heb jij gekozen voor dempers en niet enkel voor verlagingsveren op de originele dempers?
    Hoe bevalt het rijgedrag tov hoog-op-zijn-poten-origineel?
    Ik heb ook voor de dempers gekozen omdat ik die combinatie ook heb onder de A3 8p en had onder een Golf 4 TDI en VW up! Belangrijkste reden is om de uitgaande beweging iets meer te dempen dan met de standaard dempers wat ik bij kortere veren toch wel prettig vind
    Rijgedrag met de e-tron is dramatisch verbeterd vind ik. Bochten en rotondes heb je veel minder last van overhellen maar het comfort blijft goed behouden. De auto komt wel een behoorlijk stuk lager te liggen waardoor je met passagiers achterin bij sommige verkeersdrempels moet oppassen. Bij de andere auto's vond ik het vaak niet als -30mm eruit zien maar bij de e-tron zeker wel.

    Oh ja, de instap wordt ook behoorlijk laag. Lager dan menig passagier verwacht merk ik als ze instappen of uitstappen. :-)
    Laatst gewijzigd door A3165; 06-06-19 om 00:41.

  12. #11
    Snowdude
    Guest

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Ik heb mijn auto's laten verlagen bij Mark van Lowering.nl

    De Polo GTI op een setje eibach pro kit veren en de A3 op een schroefset van KW V1.

    Erg tevreden en goede service.

  13. #12
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Mark van Lowering is zeer kundig wat betreft het verlagen etc. Toppertje. Doe hem maar de groeten van me
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    @iedereen, bedankt voor juliie reacties en meedenken.

    @A3165 dankjewel voor je uitleg mbt rij ervaring. Naar die rij ervaringen ben ik echt op zoek.
    Dramatisch verbeterd!.. Dat hoor ik érg graag. Gaaf dat die -3cm zo'n verschil mag maken, zowel qua looks als qua weggedrag.
    Rij zelden met mensen achterin.
    In je eentje over gemiddelde verkeersdrempels geen last van onderkantje schrapen? Want dat geluid gaat me altijd door merg en been...

    Als Mark van Lowering in Breda zo 'goed' is, zal ik voor hem gaan. Ik zal hem contacten mbt zijn prijs.

  15. #14
    eippahc's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    140
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Beste verlagers (& @allewijn) ik heb ook mijn A3 s-line laten verlagen (niet E-Tron) en mijn ervaring is zeer positief. Lees de details hier; https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1846986

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eippahc Bekijk Berichten
    Beste verlagers (& @allewijn) ik heb ook mijn A3 s-line laten verlagen (niet E-Tron) en mijn ervaring is zeer positief. Lees de details hier; https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1846986
    Dankjewel voor je reactie. Gelijk even over jouw ervaringen gelezen.
    Jouw E10-15-021-05-22 set is dus iets lager in vergelijking met standaard S-Line?
    30-30mm is de Eibach verlaging toch?

    Dan zal het voor mijn E-Tron (die dus standaard veel hoger staat dan S-Line), setje E10-15-021-15-22 (volgens mij gewoon zelfde set als jouwe, alleen dan voor zwaardere aslasten), een flink mooi hoogteverschil gaan maken!

    Wat mooi om te lezen dat jij aan geeft dat de Eibach veren veel fijner rijden dan de S-Line veren.
    Bizar eigenlijk, dat Audi dat zelf dus minder voor elkaar heeft... Hoe is het mogelijk...

    Al-met-al lees ik dus eigenlijk alleen maar positiefs over de Eibach veren.

    Mag ik je vragen wat je totaal incl uitlijnen, via Biesheuvel kwijt was?
    Dan kan ik dat even vergelijken met Lowering in Breda.
    Mag ook via PB als je dat prettiger vindt.

    Bedankt voor je bericht!

  17. #16
    eippahc's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    140
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Hi @allewijn,

    Het setje Eibach dat ik heb laten plaatsen zijn niet de kortste inderdaad en daarom is er een kleine verlaging tov de s-line, maar dit is echt minimaal (30mm - 25mm sline = 5mm).
    Kijk heel goed naar je wensen en de verlaging die de veren set met zich mee brengen. Eibach heeft zelf een mooie pdf / zoek functie waarin je type auto kan vinden en de bijbehorende producten.

    Het verschil zit hem in de progressieve veren. Eerste gedeelte veert mee wat het net allemaal comfortabel maakt. Echter zodra de veren wat meer ingedrukt worden (door bijvoorbeeld sportievere rijstijl) dan wordt het stugger en krijg je nog steeds een goede wegligging. Ik heb de standaard veren van de s-line in de schuur liggen, deze zijn niet normaal stug gespannen tov het Eibach setje, wat dus door vele mensen als minder prettig wordt ervaren. Dit geldt voornamelijk voor de passagiers die ieder hobbeltje voelen omdat ze daar niet helemaal op berekend zijn. Ik denk dat Audi dit niet 'voor elkaar heeft' puur vanwege budget.

    Los van het setje zelf die ik met een mooie aanbieding heb kunnen scoren was ik de volgende kosten kwijt;
    Eventuele extra montage is € 175
    Extra uitlijning indien gewenst € 65 (let op, dit wordt niet door Biesheuvel zelf gedaan, maar een garage paar minuten rijden verderop)

    Succes

  18. #17
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Je bent 15mm gezakt als je de Eibach Pro kit gemonteerd hebt. Ik ben namelijk 15mm omlaag gegaan.

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Mijn A3 E-Tron verlaagd met Eibach Pro, maar net iets te bonkerig. Wat nu? B12?

    Afgelopen maand heb ik eindelijk (wilde dit al een tijdje) mijn 2017 facelift A3 E-Tron laten verlagen.
    Zoals jullie vast weten, staat de E-Tron (net als de Golf GTE) standaard belachelijk hoog op zijn poten.
    Ondanks dat hij van binnen en buiten 'volledig S-line' is, hebben ze o.e.m. dus helaas niet de S-Line dempers/veren/rijhoogte mee gekregen.
    Los van het feit dat het echt geen gezicht was, leek wel als of die op stelten stond, reed het ook absoluut niet sportief.
    Auto helde in bochten erg ver over.

    Heb gekozen voor een Eibach Pro kit (dus verlagingsveren), laten monteren door Vag Car Service in Bergschenhoek.
    De A3 is hierdoor circa 3~3.5cm gezakt en ziet er qua rijhoogte in mijn optiek fantastisch uit:
    (klik voor vergroting)
    2.jpg

    1.jpg

    Qua rijden? -> WauW, wat een verschil! De auto voelt ineens alsof ik 'bochten kan aanvallen'. Lekker sportief en op 'vlakke wegen' precies zoals ik wil.

    Alleen twee 'probleempjes, waarom ik dit topic heb gemaakt en om jullie advies/hulp vraag:

    1) Zoals ik al zei rijdt hij nu op relatief vlakke wegen werkelijk fantastisch. Echt een énorme verbetering. 100 punten!
    Alleen op oneffen wegen, zoals slecht bestrate straatjes met bijv kuilen in de weg, is de vering/demping echt TE HARD. De auto klapt dan echt zo'n kuiltje in en je hoort/voelt een klap alsof je zeg maar met 21" velgen rijdt met nul rubber er om/dus geen comfort/demping.
    Dit vindt ik uiteraard niet prettig...

    Als ik diezelfde wegen/kuilen neem met een andere auto waar ik voor mijn werk vaak in rij (2016 Audi A4 S-line) dan krijgt die het wel voor elkaar om die kuilen goed op te vangen (en rijdt die S-line verlaagde A4 qua sturen/reactie/sportiviteit nu ongeveer verder gelijk aan mijn verlaagde A3).

    Nu is mijn vraag: Hoe komt dit?
    Zijn dit de originele dempers die het niet op kunnen vangen? Of is hij gewoon simpelweg nu al iets te laag (zeg een centimeter lager dan standaard S-Line verlaagde A3's)?
    Sommige drempels heb ik nml ook een x mijn onderkantje geschraapt...

    Ik ben nml zo ontzettend blij met de verkregen sportiviteit/stuur-reactie/etc na verlaging, dat ik dat graag wil houden, maar ik wil ergens toch wel een klein beetje het comfort terug op slechte wegen. Dus zoek het compromis zeg maar...
    Zou ik dat bereiken met een A-merk geschikte volledige schroefset?
    Of zou ik dat ook al bereiken met de Bilstein B12 set? -> Dus zeg maar de losse Bilstein B8 dempers alsnog kopen en daar dit al gekochte Eibach verlagingsveren op laten monteren?
    (een Bilstein B12 set is een samenstelling van B8 dempers met Eibach Pro veren begrijp ik)

    Wel beetje jammer van mijn eerste keus... Want had dus beter in één keer voor een volledige set kunnen gaan. Nu heb ik al (montage) kosten voor niks gemaakt, maar goed ik had ook nul ervaring met verlagen...

    2) Bij sturen tijdens stilstand of tijdens héél langzaam rijden (parkeerplaatsen etc) hoor ik een soort continue zacht gekraak uit het onderstel (voorkant) komen.
    Dat is sinds het verlagen. Daarvoor was hij 100% kraakvrij/stil.
    Is echt alleen hoorbaar als je heel langzaam rijdt/stuurt. Ietsjes vaart er in en dan is het volledig weg (je hoort alles extra goed omdat ik natuurlijk bij zulke langzame bochtjes volledig elektrisch rij)
    De monteur geeft aan dat hij dit vaker hoort bij de A3 na verlagen op originele dempers. Dat daar vaak niets aan te doen is (!?!..)
    Volgende week gaat de A3 daar wel weer even langs omdat hij wel wil proberen om alle betreffende rubbers in te spuiten, om te ontdekken of het daar aan ligt.
    Hebben jullie hier ervaring mee?
    Kraakje voelt niet echt premium en hierdoor zou ik er weer naar neigen om dan toch maar weer terug te gaan naar de originele veren...

  20. #19
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn A3 E-Tron verlaagd met Eibach Pro, maar net iets te bonkerig. Wat nu? B12?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten

    1) Zoals ik al zei rijdt hij nu op relatief vlakke wegen werkelijk fantastisch. Echt een énorme verbetering. 100 punten!
    Alleen op oneffen wegen, zoals slecht bestrate straatjes met bijv kuilen in de weg, is de vering/demping echt TE HARD. De auto klapt dan echt zo'n kuiltje in en je hoort/voelt een klap alsof je zeg maar met 21" velgen rijdt met nul rubber er om/dus geen comfort/demping.
    Dit vindt ik uiteraard niet prettig...
    Dit heb ik eerder gehad met een auto van me en toen waren de veren niet correct geïnstalleerd (ondersteboven). Als ik dan idd door een put reed dan kreeg je echt een megaklap te horen.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn A3 E-Tron verlaagd met Eibach Pro, maar net iets te bonkerig. Wat nu? B12?

    @SQ5R8: Dankjewel voor je reactie.
    Bij mij is het absoluut geen megaklap hoor. Alleen gewoon ff net iets TE niet premium/niet zoals het met een goede veer/demper denk ik zou horen bij diepere kuiltjes.

    Op zijn kop zitten doen de Eibach Pro veren denk ik niet... De witte teksten (merk en typenummers enzo) staan leesbaar, dus rondom allemaal volgens mij niet op de kop.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •